Přejít na obsah

Motor EA 211 1.2 TSI (66 a 81 kW)


Pawouk

Doporučené příspěvky

To mi teda nenapadlo, ze tu retaz stacilo opravit priliatim oleja nad risku a získame spolahlivosť japonského motora, lebo aj japonci to tak robia! Zdá sa vám to hlúposť, aj mne, ale zo Svenovho príspevku to tak akosi logicky vyplýva??! :kol-47:

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jsou stejně jako na 1.2 TSI 77kW. Jenže není 1.2 TSI 77kW jako 1.2 TSI 77kW. Ve FII byla 1.2 TSI s 8 ventily a řetězovým rozvodem. Zhruba od uvedení Golfu 7 a OIII už je 1.2 TSI s 16 ventily a rozvody pomocí řemenu (Rapid a Yeti tyto motory mají až od MY2016 = od KT22). Takže nové 1.2 TSI už by mělo být bez problémů s rozvody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj, jel jsem ve všech 3 motorizacích stejnou trasu (cca 10 km, z toho 9 mimo město) s kombíkem.

1.0 absolutně líná

66 kw, hezky jede, brzy reaguje na plyn, řekl bych, že nárůst výkonu je lineární. Při 90 točí 2100.

81 kw už má hodně dobrý zátah odspodu, kdy se lehce opřeš i do sedačky:), což jsem u 66 kw nepocítil. Při 90 točí 1900.

záleží, v čem jsi jezdil dříve, pokud v 2.0tdi, tak pro tebe bude i 81 kw hodně slabé, pokud v nějaé 1.2 benzín, tak se ti bude 66kw líbit a z 81kw budeš nadšený jízdními vlastnostmi:)

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, za odpověď. Momentálně jezdím se starým vw golf 3 1.9D 47 kw už asi pátým rokem takže bych byl asi nadšený i z 66 kw ale spíš si říkám že si to auto budu chtít nechat co nejdýl, protože pořizovat si za pár let jiný a prodávat "starý" mi přijde hodně finančně náročná záležitost a tak bohatej abych si to moch dovolit nejsem. Asi ještě teda koupi o nějakej měsíc odložím a došetřím na 81 kw, nerad bych zažil situaci že si pořídím 66 kw, pak se projedu v 81 kw a celou dobu co to auto budu mít si budu vyčítat že jsem si nepřiplatil :D Akorát ten rozdíl cenovej mezi motorizacema mi leze už kousek "nad strop" ... 

 

A s tim jak píšeš o tom že proti 2.0 tdi mi přijde i 81kw verze slabá to si moc nemyslim aspon při prázdnym autě má třeba oktávka 2.0 tdi 103 kw zrychlení na 100 za 9,6 stejně jako ta fabia 81 kw. Při naloženym autě bude rychlejší 2.0 tdi to je jasný.

Editováno: , autor: kkaktus_Baxton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som podobný kiks urobil pri FII, čo ma doteraz mrzí, ten príplatok nie len o +15kW, ale aj o väčších predných brzdách (dodatočný upgrade cca 400€) 6 kvalte a v CZ je 1.2TSI 81kW tuším jediná motorizácia, kde sú kotúče vzadu bez príplatku.......... Čiže ten príplatok podľa mňa stojí za to........

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasné.. a potom sa zvezies v golfe R a tiež ťa to bude mrzieť. Ja tieto úvahy proste nechápem. Veď snáď každý vie, na čo si auto kupuje a či mu bude daná motorizácia stačiť. Vôbec si sem nenapísal, koľko najazdíš za rok a ani kam budeš s autom jazdiť a už ti každý bude odporúčať, že sa ti príplatok oplatí. Sú vodiči, ktorí nevystrčia päty z mesta a bohate by im stačilo všetko, čo má motor. Najskôr uvažuješ o 1,0mpi a nakoniec skočíš do 1,2 81kw. Zvláštne. Predpokladám, že s výbavou to bude podobné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A čo tým chceš povedať? Moje prvé auto bolo také isté a na vtedajší účel absolútne stačilo. Potom 110kw a na súčasný účel aj napriek tomu nebolo vhodné. Ani do mäsiarstva neprídem s tým, že chcem kilo mäsa a neodídem s polkou prasaťa len preto, aby ma to náhodou neskôr nemrzelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja tým chcem povedať, že príplatok za 1.2 TSI 81kW 6°MP voči 55kW MPI 5°MP je len cca 10% ceny auta a to väčšina ľudí nekupuje na pol roka alebo rok (snáď okrem zamestnancov ŠA využívajúcich zľavy).  Rozdiel nie je len v motore, ale aj u prevodovky 100Nm/200Nm a samozrejme brzdách. Skrátka je lepšie si priplatiť, človeka to potom nemrzí a auto mu vydrží dlhšie.... Poznám to dôverne, s tým golfom R je to trochu mimo, to už nie je o príplatku 10% ale tak min. o 200% navyše, čiže o aute za trojnásobok.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na bezny jezdeni 66kw staci, ale pak si do toho sedne rodina, nejaky zavazadla a uz je to znat, predjizdeni s rozvahou atp. Ta 66kw pujde urcite na 81kw chipnouty, ale 6ti kvalt tam uz clovek neda. Ja sem taky pro 81kw. Clovek to pak nemusi resit, a skrabat se na hlave ze si mel priplatit. 81kw urcite vycaruje vetsi radost z jizdy. Chyba se udela jen jednou pak to nejde vratit. S 81kw se urcite chyba neudela.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lubikSK: viem, to bolo naschvál prehnané. No jasné, že je otázka, či si zobrať 1.0mpi. Lenže ja sa zas pýtam na použitie auta. Ak by som si napr. ja kupoval auto, ktoré by jazdilo 99% času po meste, tak si 1,0mpi kúpim. Možno je na tom kaktus podobne, keďže o ňom uvažoval. Ešte doteraz spomínam na to, ako som s HTP jazdil len čisto po meste a nevedel som si ten motor vynachváliť. On tu je stále nezanedbateľný rozdiel v mpi vs tsi a ak by som nemusel jazdiť mimo mesto, tak si tsi nekúpim, hoci ide o novú generáciu, ale nebudem to tu viac rozmazávať, lebo ma za to ukameňujete :D
No a potom je tu ešte ďalšia možnosť a tou je predsa 66 kW verzia, ktorá napr. u nás spolu s prihlásením v dobe, keď som ja objednával činila 600€ a to je neospravedlniteľná čiastka za 6st. prevodovku, ktorej zmysel mi trošku uniká pri tomto motore a teda 15Nm a 15kW, ktoré človek stejne dosiahne v otáčkach, kam sa bežnou jazdou pozrie málokedy. Brzdy mám rovnako kotúčové vzadu (ak by boli bubnové, tak nenamietam tiež). Na octávii ma kotúčové zadné brzdy viac trápili ako pomáhali. Ale súhlasím.. je dobré si priplatiť, ale hlavne za výbavu.. ak totiž riešil 1,0mpi, tak zrejme ani neriešil bohvieakú výbavu. Ja na jeho mieste by som urobil kompromis (teda ten som aj sám urobil :) ) 1,2tsi 66kW a lepšiu výbavu...

Voice: ako som už spomínal, každý vyberá auto podľa toho, čo potrebuje. Nám sa narodil syn a ja som potreboval bepečnejšie auto. Navyše už človek pozerá aj na hospodárnosť. Priemerná dlhodobá s 1.8T bola 8,2 a teraz je 6 ..pritom eko jazda na diaľnici 110-120 km/h pri presune k rodičom je tiež rodielna.. 7 vs 5. No a nezanedbateľný fakt, že teraz dokážem jazdiť plynulo a pohodovo. S 1,8T sa to nedalo a musel som okoliu pripadať ako magor. Bolo to pekné obdobie pre nevybúreného mladíka, ale stačilo, zodpovednému tatíkovi stačí v aute čokoľvek úsporné a trochu komfortné. Sorry za OT.

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu sa jedná o CZ, kde nieje ten pri....aný frcov poplatok (167€ od 81 po 86kW +33€ prihlásenie) a všade okrem 81kW sú bubny, kotúče za doplatok.... Mne sa príplatok 500€ + 167€ vyplatil, min. nemusím rozmýšľať o tom že som si mal priplatiť.... Rozumnejšie ako niektorí dávajú dodatočne chip za 500€ a stále k tomu nemajú brzdy....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk :

Původně jsem chtěl na tom autě co nejvíc ušetřit ale teď postupem jak propočítávám kolik dám akontaci a kolik budu doplácet, sleva prodejce, starý auto na protiúčet... tak mi vychází že když si dám i příplatek 20 tisíc tak těch 10 tisíc (při akontaci 50% ještě došetřím nebo do toho prostě dám a pak na splátkách to bude třeba jen 180 kč měsíčně a to přežiju. Sice opravdu jezdím většinou po městě ale o tom 1.0 mpi jsem ještě uvažoval taky kvůli tom že předchozí generace tsi byli problémový ale tyhle nový tsi by měli bejt už snad bez problémů.

Editováno: , autor: kkaktus_Baxton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lubik.. tak inak, v CZ to možno zmysel dáva.. aj keď netuším čo všetci máte proti bubnom u fabie, ale ok.. . Ak by tento príplatok bol za 1,4tsi, tak by som, čestne priznám, možno neodolal a priplatil asi aj ja.


kkaktus_Baxton: no a presne o to ide, áno sú spoľahlivejšie.. resp. sú iné, ale nie bezchybné. Mpi je stále jednoduchšie a proste nepaušalizoval by som a nenúkal všetkým tsi. Pre mňa má napr. tsi význam, lebo jazdím v meste a po diaľnici, ale napr. po okreskách takmer vôbec, takže mi ide len o malú spotrebu a ticho v kabíne na diaľnici, výkon je dostatočný.
Podobne som si splátky prerátal aj ja a rozhodol sa potom pre vyššiu výbavu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Základ je vodič, ale to je debata asi na dlho.
Ak by platilo, že vždy treba kúpiť najvýkonnejšie, čo daný model ponúka, tak aj automobilky by dávno pristúpili k ponuke len jedinej motorizácie. Ušetrilo by im to ohromné náklady. Realita je evidentne iná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť to jsem tu už někde psal že mě teď i s tim autem co mám (1.9D 47 KW) stejně většinou zdržujou lidi s mnohem silnějšíma autama , třeba odbočuju na světelný křižovatce vlevo a akorát když vjíždím pod semafor tak vidím že už padla žlutá, a ten předemnou se přes tu křižovatku plazí krokem takže pak projíždím málem na červenou ... hlavně že má na kufru 3.0 TDI :D

Editováno: , autor: kkaktus_Baxton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne o niečom podobnom hovorím :D
Mňa hlavne vytáčajú rozjazdy z križovatky, keď skočí zelená. Nepochopím, prečo sa nepohne kolóna ako celok. Ak som prvý, rozbehnem sa na cca povolený limit, obzriem sa za seba a za mnou nikto.. Podobných príkladov je plno a čím výkonnejšie auto práve šoférujem, tým viac ma to s...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proto jsem nejdřív myslel že by mi stačilo to 1.0 mpi, protože je to i tak o dost živější než to co mám teď. Ale za pár let můžu mít jinej názor a auto si chci nechat dlouho takže si radši připlatím no ... A taky by mi vadili asi ty šílený otáčky , přecejen při 130 km/h je to 1.0 mpi 4500 , 1.2 tsi 66 kw 3000 a 81 kw 2750 no ...  což se už musí projevovat i při nižších rychlostech.

Editováno: , autor: kkaktus_Baxton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...