Pawouk Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Heh, to už je přímo konspirační teorie. Jenže žádná svolávačka nikdy nebyla. A "Servisní akce 24W6" (montáž podložky + soft) měla hlavní souvislost s vymezením délky dráhy ovládacího táhla wastegate. Ten tvůj technik je asi poněkud neschopný, na rachocení řetězů je vydáno TPI, kde se jasně hovoří, jak se má v tomto případě postupovat. Konkrétně u vozů s motorem vyrobeným po 18.6.2011: V případě reklamace zákazníka proveďte měření délky napnutí rozvodového řetězu. Pokud rozvodový řetěz nevykazuje prodloužení, musí se zde rovněž zkontrolovat těsnění olejového filtru dle TPI 2033258. Ale to se tady na foru pořád popisuje dokola. Teprve pokud se neprokáže ani jedno jako závada, mohou řící toto (ať se nám to líbí nebo ne): Po startování motoru (motorizace CBZ* s rozvodovým řetězem) dochází ke krátkodobému zaklepání po dobu cca 1-3 vteřin. Existují různé příčiny tohoto jevu - Postupný náběh tlaku motorového oleje v mazací soustavě po startu. Zde se jedná o konstrukční projev. Nesmí se provádět žádné opravy! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PN. Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Asi jsem to napsal chaoticky. Před 2,5 rokem jsem šel do servisu stím že mi dračí něco v motoru. Bylo mi řečeno že to je něco s nějakou klapkou a, že tam dají podložku a budou aktualizovat soft. Nechal jsem to opravit a po převzetí auta jsem pozoroval vyšší spotřebu a pocitově menší výkon. Toto jsem 3x reklamoval s tím, že pořád tvrdili, že je všechno v pořádku a pro jistotu mi přehráli znova ŘJ aby vymazal nějaký hodnoty. Tak jsem začal problém řešit přímo se škodovkou a jejich tech oddělením v Kvasinách. Chtěl jsem to tam nechat odvézt na měření výkonu, aby mi řekli v čem je problém. Bylo mi řečeno pokud nic nezjistí, tak veškeré náklady na přepravu a měření budu platit. To jsem akceptovat až do telefonátu, od toho technika s Kvasin. Zavolal mi z cizího čísla a řekl ať to tam nevozim, že se stal omyl a když jsem to koupil tak se tam omylem nahrál soft na 77 kW. Při diagnostice to zjistili a nahráli tam to co jsem si zaplatil. Tím pádem nemám nárok na reklamaci a všechno bych platil. Tak jsem to nechal na pokoji. Tak z toho plyne, že verze soft jsou zaměnitelné a v pohodě funguje i na 63 kW. A to, že mě technik řekl, že to bylo ve více případech a ta podložka byla jenom záminka, tak tomu se ani nedivím. Je to ale jenom jeho tvrzení. Tohle nikdo oficiálně nepřízná. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Já teda nevím, ale podložka řešila problém s nefunkční regulací turba (auto bez výkonu v nouzáku). Vím o čem mluvím, u mě to byly dokonce dvě varianty lišící se tloušťkou podložky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PN. Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Já se nechci dohadovat, v tomto se nevyznám, ale když to začalo víc žrát a výkon nebo spíš pocit se zátahu v nižších otáčkách byl hodně poznat, tak jsem to potom reklamoval. Výsledek jsem popsal. Prostě podle toho nepředpokládám, že to je takový problém mít tam soft na 77 kW. Prostě ten soft tomu autu seděl mnohem lépe a všechno bylo takové plynulejší. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vasnivykolista Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 díky za vysvětlení..už tomu rozumím takže já mám MR 2014 tak ta podložka a novej soft tam mám taky..ale nemožu posuzovat jak jezdily auta před tou akcí..ale jedna věc mě vadí...když dám plnej plyn a chcu rychle akcelerovat tak v určitých otáčkách to někdy brzdí..ale když uberu plyn tak to zase má tah..to nechápu...jinak jsem spokojenej táhne to hezky od těch 1500ot. a spotřeba dlouhodobá 5,7...chorvatsko 5,5l...ale když jedu třeba Přerov -Praděd..tož tam 5,7 a zpět 4,5l... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PN. Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Teď mám cca 45 tis km a průměrnou mám 6,4 l, půl město a půl dálky. Předtím jsem měl průměrnou 5,8 l na stejný způsob jízdy. Zmena soft byla v cca 15000 km. Až mi skončí záruka, tak si tam nechám nahrát zase 77 soft. Pohledem a snad někoho najdu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Podložky sa snáď dávali aj pre 77 kw. ..."ale jedna věc mě vadí...když dám plnej plyn a chcu rychle akcelerovat tak v určitých otáčkách to někdy brzdí..ale když uberu plyn tak to zase má tah..to nechápu..." Tak presne toto mám aj ja, po akcii 24w6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Servisná akcia 24W6 sa robila aj pre CBZB. Takže to s 77 kW ladením CBZA je skôr konšpiračná teória. A keď máte pocit, že auto má menší výkon, treba zájsť na brzdu a zmerať to. Ak výkon nestačí (bez ohľadu na to aký má byť), treba si nechať spraviť chip tuning a rovno to upraviť na ešte vyšší výkon, alebo kúpiť silnejšie auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motorpower Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Nikdo ti tam omylem jiný sw nahrát nemohl, v servise to neumí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 motorpowere, jestli jsem to dobře pochopil, tak on tady vlastně píše, že měl u 63 kW verze omylem nahraný soft pro 77 kW už z výroby. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PN. Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 (editace) Nikdo nemluvil o tom, že to tam nahrál servis. Já jsem auto s tím software už koupil. A asi jsem nebyl sám. Nikomu tady netvrdím že se to nedělalo na 77 kW,ta podložka a to s tím výkonem. Snad ještě poznám rozdíl v tom jestli to jelo líp nebo ne. Měření jsem chtěl nechat udělat, ale jak jsem to popsal, bylo mi to rozmluveno. Editováno: 18. leden 2015, autor: PN. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 A pri akých otáčkach si cítil, že je rozdiel vo výkone? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PN. Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Předtím to bralo zhruba tak od 1600 otáček a teď tak od 2100. Ten zátah turba byl taky znát, teď to prostě jede. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motorpower Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Rozdíly v sw byly a na snížený výkon si stěžovali všichni, podívej se na jednotku a pošli sem co je na ní napsané. A můžeš to i ověřit s výpisem ze servisu. Podle označení, bude tam toto 03F906070xx , ti povím co je to, či co tam bylo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PN. Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Zítra na to mrknu a kde ji najdu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Výkon pri 1600-2100 otáčkach ti celkovom o výkone motora nič nepovie. CBZA a CBZB sú v týchto rozsahoch vlastne identické, rozdiel je až pri vysokých otáčkach, kde je CBZA (viac) priškrtené. Tj. to čo ty popisuješ, nemá nič spoločné s CBZB verziou SW. Škodovka akurát servisnou akciou 24W6 upravila autá tak, že nástup výkonu v tebou popísaných otáčkach nie je tak razantný, ako to bolo pred úpravou. Maximálny výkon oboch verzií pritom ostal (vraj) ten istý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motorpower Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 myslím si to samé co e1, ale pro tvojí jistotu to sem dej, je za filtrem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motorpower Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Miluji tyhle teoretické grafy. Rozdíl 10Nm by však seděl, odpovídá měření /4-10Nm/, výkon však proti tomuto pokulhává, cca 7PS rozdíl . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 18. leden 2015 Sdílet Vloženo 18. leden 2015 Jasně, jsou to fabrické grafy, ale jsou alespoň v jednom obrázku pro základní porovnání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PN. Vloženo 19. leden 2015 Sdílet Vloženo 19. leden 2015 Tak jsem zjistil to číslo ŘJ. 03F906070ED. Chtěl jsem sem dát obrázek, ale asi to přes Tapatalk nejde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motorpower Vloženo 19. leden 2015 Sdílet Vloženo 19. leden 2015 63kW... i na google, ještě to zkontroluj s prvními výpisy s diag, než jsi řešil flashování, ale se záměnou sw bych se setkal poprvé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PN. Vloženo 19. leden 2015 Sdílet Vloženo 19. leden 2015 To já vím, že je to jednotka 63 KW a žádný výpisy z diagnostiky nemám. A to se změnou softu mám od toho technika z Kvasin. Já bych na to nikdy nepřišel a hlavně do toho telefonátu jsem si myslel, že to ani technicky není možné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motorpower Vloženo 19. leden 2015 Sdílet Vloženo 19. leden 2015 Je to ofic. 63 jen funguje to výkonové nadsazení sw , u starších verzí ještě výraznější. Přehrátí sw na silnější je pak možná dobré jako návrat k původnímu sw, naflashováním 77kW verze , avšak na rozdíl od původního s poslední sw verzí. A také za předpokladu, že existuje výbavová verze stejná jako původní. Stále však platí, že ideální je klasická úprava. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 19. leden 2015 Sdílet Vloženo 19. leden 2015 Nárůst výkonu je citelný i po přehrání starého software novým z 63kw na 77kw. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.