Září 21, 20159 r Čekám teď na novou F3 a řeším co tam dát na zimu. Je nějaký smysl kupovat celá plechová kola? Proč nekoupit jen zimní pneu a nechat to přezout? V servise mi nabízí celá kola s Barum Polaris za cca 2500Kč za kus no a ta pneumatika samotná se dá koupit pod 1000Kč. Na auto je to rozdíl 6000 a pokud přezutí stojí 600 tak i kdybych si celá kola měnil sám, vrátilo by se mi to až po 5 letech. Navíc pak můžu celý rok jezdit na pěkných litých kolech. Mám pocit, že tu všichni preferují měnit celá kola. Zajímá mě tedy proč. Neudělám měněním pneu nějakou chybu? Já měním celé kola hlavně proto, abych nemusel na podzim a na jaře stresit kdy mají v pneuservisu volno. Ve správný čas a hlavně kdy to vyhovuje mě odšroubuju jedno kolo po druhém , v klidu si prohlídnu třmeny, desky, čepy, hadičky , bovdeny a s dobrým pocitem že jsem udělal pro auto něco navíc našroubuju aktualní sadu kol. Na jednom autě mi v servisu netrefili ten zesílený bod za který se zvedá a rameno heveru se nehezky zakouslo do prahu. To už taky nechci zažít.
Září 21, 20159 r Přesně tak, není nad to měnit sám. Kamarádovi takhle u SantaFé jednou nedotáhli přední kolo - všiml si toho až na dálnici, naštěstí dobrzdil do odstavného pruhu bez nehody.
Září 21, 20159 r Díky za názory. Jen nevím jestli já bych tím měněním neudělal více škody než ten servis. Jde mi hlavně o to nakolik skutečně hrozí to poškození pneumatiky nebo disků při výměně pneu. Ještě jsem se s ničím takovým nesetkal, ale zároveň skoro všichni mění celá kola.
Září 23, 20159 r Hmm, mam lama dotaz... Kdyz si na nejakem eshopu (azpneu, levnepneu, apod) vyberu disky + gumy, tak mi poslou hotova kola (nafouknute, vyvazene) nebo vsechno zvlast? Puvodne jsem myslel, ze koupim kola na Skoda eshopu, ale ted koukam, ze ty Propellery, co maji jedine na F3 jsou litaky. Mne by stacily plechace a mozna radsi Continentaly nez Michelinky, ale takovou kombinaci jsem tam nikde nenasel. Nebo proste zajit do nejblizsiho skoda servisu a chtit po nich zvolenou kombinaci at to sezenou? (Stejne bych si to nechal vymenit v servisu, nez se s tim morit pred barakem pod lampou) Vubec netusim, jak to funguje a moc se mi tim nechce travit bezesne noci...
Září 23, 20159 r Myslím že to jsou komplet obuta a vyvážená kola. Ale já pneu objednávám zvlášť a disky seženeš na bazaru zánovní podstatně levně. Já dal za plecháče které snad ani nejezdili 2000Kč. Upraveno Září 23, 20159 r od Hkubes
Září 23, 20159 r Chlapi, jak fungujena Fabce hlídání tlaku v pneumatikách? Mám připraveny na zimu obutý plechy z Rapida a na tohle sem vůbec nemyslel. Upraveno Září 23, 20159 r od Monty74
Září 23, 20159 r Jo, uz jsem nasel eshop, kde to poslou zkompletovane... bazose a cinske eshopy jsou prave to, cemu bych se chtel vyhnout. Cenove sice vyhodne, ale mam z toho obavy. Auto jsem si taky radsi koupil nove a ne ojete z bazose... Tech par stovek navic, kdyz je to navic na x let, me uz nevytrhne. Monty: nahustis je vsechny na predepsany tlak a pak jen pres infotainment ulozis. Nevim sice, jak to funguje, ze pak pozna rozdil, ale nic vic by se s tim delat (podle navodu) nemelo...
Září 23, 20159 r Jj, to vím. Právě mě zajímá na jakém principu to funguje. Vím, že někde jsou potřeba speciální ventilky, u některejch je zase snad nějaký čidlo na disku. A tady nevím, tak kdyby někdo věděl.........
Září 23, 20159 r Fabie si hlídá rychlosti točení jednotlivých kol. Jestliže jedno kolo začíná být o něco rychlejší než jsou uložené hodnoty, zřejmě se zmenšilo, takže asi ztrácí tlak. Pak se rozsvítí kontrolka, že si máš to konkrétní kolo zkontrolovat. Z toho plyne, že žádné speciální ventilky nepotřebuješ.
Říjen 6, 20159 r ja mam osobnu skúsenosť,, že mi v priebehu týždňa hlásil system zmenu tlaku v zadnej pravej pneumatike. Samozrejme na kontrole na pumpe bolo všetko ok.Stacilo znova ulozit aktuálne hodnoty do systemu a je pokoj. Akurat som mal nastavene eko nahustenie pneu od vyroby,tušim nejakých 2.5 BAR,čo na alu 15" ma dosť zarazilo a zaroveň hneď sa vysvetlio prečo F3 tak drca. dal som to na 2.1 a mal som ine auto 90 % jazdim sam, takže auto moc nazaťažujem. Upraveno Říjen 6, 20159 r od ramrod
Říjen 12, 20159 r Ahoj, měl bych dotaz ke šroubům. Je možné pro plechové disky použít šrouby, které jsou z fabriky na originál ALU 15?
Říjen 12, 20159 r Mne bolo predajcom povedané, že to možné je. vraj iba v prípade neoriginálnych AL diskov by boli potrebné iné šróby kvôli dosadacej plôške.
Říjen 13, 20159 r Mne bolo predajcom povedané, že to možné je. vraj iba v prípade neoriginálnych AL diskov by boli potrebné iné šróby kvôli dosadacej plôške. OK diky
Říjen 15, 20159 r Tak na ty šrouby jsem taky zvědavý. Objednal jsem komplet sadu plechacu + Sava Eskimo s3+. Tak jsem zvědavý jestli šrouby sednou.
Říjen 15, 20159 r Dneska přezuto na plecháče koupené zde a bez problému přepoužité šrouby z ALU. Jediné co zbylo jsou plastové krytky hlaviček :-)
Listopad 14, 20159 r Mám na zimu plechové disky bez poklic a chtěl bych zakrytovat náboj na předních kolech. Na zadních kolech krytky nábojů jsou. Proč to nedávají i na přední?
Listopad 14, 20159 r Netuším ... je to tu každý rok , tá krytka tam nemá absolutne žiadny význam a nemá ju tam prakticky žiadne auto .. Vzadu je kvôli tomu že utesňuje priestor ložiska a byť proste musí ...
Listopad 19, 20159 r Na F2 som objednal zadne a dal dopredu. Pasuje to, drahe to nebolo (na skoda-diely.sk). Este som na to nalepil 3D nalepku s novym logom a parada... -- Z mobilu
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.