Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Čekám teď na novou F3 a řeším co tam dát na zimu. Je nějaký smysl kupovat celá plechová kola? Proč nekoupit jen zimní pneu a nechat to přezout? V servise mi nabízí celá kola s Barum Polaris za cca 2500Kč za kus no a ta pneumatika samotná se dá koupit pod 1000Kč. Na auto je to rozdíl 6000 a pokud přezutí stojí 600 tak i kdybych si celá kola měnil sám, vrátilo by se mi to až po 5 letech. Navíc pak můžu celý rok jezdit na pěkných litých kolech.

 

Mám pocit, že tu všichni preferují měnit celá kola. Zajímá mě tedy proč. Neudělám měněním pneu nějakou chybu?

Já měním celé kola hlavně  proto, abych nemusel na podzim a na jaře stresit  kdy mají v pneuservisu volno. Ve správný čas a hlavně kdy to vyhovuje mě odšroubuju jedno kolo po druhém , v klidu si prohlídnu třmeny, desky, čepy, hadičky , bovdeny a s dobrým pocitem že jsem udělal pro auto něco navíc našroubuju aktualní sadu kol. Na jednom autě mi v servisu netrefili ten zesílený bod za který se zvedá a rameno heveru se nehezky zakouslo do prahu. To už taky nechci zažít.

Vloženo

Přesně tak, není nad to měnit sám. Kamarádovi takhle u SantaFé jednou nedotáhli přední kolo - všiml si toho až na dálnici, naštěstí dobrzdil do odstavného pruhu bez nehody.

Vloženo

Díky za názory. Jen nevím jestli já bych tím měněním neudělal více škody než ten servis. Jde mi hlavně o to nakolik skutečně hrozí to poškození pneumatiky nebo disků při výměně pneu. Ještě jsem se s ničím takovým nesetkal, ale zároveň skoro všichni mění celá kola.

Vloženo

Hmm, mam lama dotaz... :kol-18:

Kdyz si na nejakem eshopu (azpneu, levnepneu, apod) vyberu disky + gumy, tak mi poslou hotova kola (nafouknute, vyvazene) nebo vsechno zvlast?

Puvodne jsem myslel, ze koupim kola na Skoda eshopu, ale ted koukam, ze ty Propellery, co maji jedine na F3 jsou litaky. Mne by stacily plechace a mozna radsi Continentaly nez Michelinky, ale takovou kombinaci jsem tam nikde nenasel.

Nebo proste zajit do nejblizsiho skoda servisu a chtit po nich zvolenou kombinaci at to sezenou? (Stejne bych si to nechal vymenit v servisu, nez se s tim morit pred barakem pod lampou)

Vubec netusim, jak to funguje a moc se mi tim nechce travit bezesne noci...  :kol-32:

Vloženo (editace)

Myslím že to jsou komplet obuta a vyvážená kola. Ale já pneu objednávám zvlášť a disky seženeš na bazaru zánovní podstatně levně. Já dal za plecháče které snad ani nejezdili 2000Kč.

Editováno: , autor: Hkubes
Vloženo (editace)

Chlapi, jak fungujena Fabce hlídání tlaku v pneumatikách? Mám připraveny na zimu obutý plechy z Rapida a na tohle sem vůbec nemyslel.

Editováno: , autor: Monty74
Vloženo

Jo, uz jsem nasel eshop, kde to poslou zkompletovane... bazose a cinske eshopy jsou prave to, cemu bych se chtel vyhnout. Cenove sice vyhodne, ale mam z toho obavy. Auto jsem si taky radsi koupil nove a ne ojete z bazose... Tech par stovek navic, kdyz je to navic na x let, me uz nevytrhne.

 

Monty: nahustis je vsechny na predepsany tlak a pak jen pres infotainment ulozis. Nevim sice, jak to funguje, ze pak pozna rozdil, ale nic vic by se s tim delat (podle navodu) nemelo...

Vloženo

Jj, to vím. Právě mě zajímá na jakém principu to funguje. Vím, že někde jsou potřeba speciální ventilky, u některejch je zase snad nějaký čidlo na disku. A tady nevím, tak kdyby někdo věděl......... :kol-32:

Vloženo

Fabie si hlídá rychlosti točení jednotlivých kol. Jestliže jedno kolo začíná být o něco rychlejší než jsou uložené hodnoty, zřejmě se zmenšilo, takže asi ztrácí tlak. Pak se rozsvítí kontrolka, že si máš to konkrétní kolo zkontrolovat. Z toho plyne, že žádné speciální ventilky nepotřebuješ.

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

ja mam osobnu skúsenosť,, že mi v priebehu týždňa hlásil system zmenu tlaku v zadnej pravej pneumatike. Samozrejme na kontrole na pumpe bolo všetko ok.Stacilo znova ulozit aktuálne hodnoty do systemu a je pokoj.

 

Akurat som mal nastavene eko nahustenie pneu od vyroby,tušim nejakých 2.5 BAR,čo na alu 15" ma dosť zarazilo a zaroveň hneď sa vysvetlio prečo F3 tak drca. dal som to na 2.1 a mal som ine auto :)

90 % jazdim sam, takže auto moc nazaťažujem.

Editováno: , autor: ramrod
Vloženo

Mne bolo predajcom povedané, že to možné je. vraj iba v prípade neoriginálnych AL diskov by boli potrebné iné šróby kvôli dosadacej plôške.

 

OK diky

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Mám na zimu plechové disky bez poklic a chtěl bych zakrytovat náboj na předních kolech. Na zadních kolech krytky nábojů jsou. Proč to nedávají i na přední?

Vloženo

Netuším ... je to tu každý rok , tá krytka tam nemá absolutne žiadny význam a nemá ju tam prakticky žiadne auto .. Vzadu je kvôli tomu že utesňuje priestor ložiska a byť proste musí ...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...