Přejít na obsah

Rozvody 1,6 TDI CR


sr5

Doporučené příspěvky

Řemen sám o sobě nikdy neodejde, na taxikách měl svého času bez výměny i 500K km. Jediné riziko je tam vodní pumpa nebo kladka. Obojí se může poškodit a zničit řemen.

Nicméně u nových TDI to nikdy nebyl problém a závady takového typu se vůbec neukazují.

Zbytečné cokoli měnit podle mě preventivně. Měnil jsem v roce 2018 u CAYC preventivně vodní pumpu za origo škoda a ta začala chcát po 20K km přičemž původní vydržela 250K...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

@Daryl: Obvykle rozvody vydrží víc než vodní pumpa a mění se tuším až při 210 tkm a to hlavně kvůli kladce, jak píše @15degren.

Mě začala trochu téct pumpa po cca 9 letech a 180 tkm, takže jsem rozvody nechal udělat a co říkal servisák, řemen byl úplně v pohodě a kladka celkem taky. Takže jestli ti neteče pumpa, při 145 tkm je opravdu řešit nemusíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

210 tkm bych nenechal, ale pokud ti neteče pumpa nechal bych to tak do 180-190 tkm. Já je měnil sice při skoro 219 tkm ale už byli dělané(bez pumpy) než jsme to na 141 tkm koupil. A pumpa začínala lehce.

Editováno: , autor: Ovce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ti neprosakuje pumpa, je to úplně zbytečné. Interval pro výměnu je dle servisky skutečně 210 tkm a pokud auto nějak normálně jezdí, rozvody 10 let v pohodě vydrží. Jestli je chceš nechat pro sichr udělat dřív, tak opravdu až ve 180 - 190 tkm. Ale dělej, jak myslíš, jsou to tvé peníze. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Musím vám napsat, že jsem si před měsícem udělal rozvody a zjistil jsem, že jedna z malých kladek (INA) byla již za vrcholem. Pěkně už chrastila. A to měly rozvody najeto necelých 100.000 km. Takže udávaných 210.000 km od výrobce je sakra odvaha. Ale teď k dotazu. Nevíte někdo utahovací momenty obou závrtných šroubů (napínací a vodící kladka), motor CAYC. Opakuji šroubů, né matic, ty znám. Ty jsem dohledal v dílenské příručce. Předem díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Dobry den, dal jsem auto do servisu, zacala mi tect vodni pumpa. Auto ma najeto 85 000km ale je 12 let stare. Pan v servisu mi rekl ze je treba udelat rozvody vcetne vodni pumpy. Cena vcetne materialu(ina) 12 000k.ale bylo mi receno ze je mozna traba vymenit i gufero. Chci se zeptat zda je ta cena ok a zda se pri rozvodech toto gufero vymenuje. Moc dekuji. Martin

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj,řeším únik chladící kapaliny téměř nepatrný. Na jaro se měnily rozvody včetně vodní pumpy a jelikož je voda na straně rozvodů tak mám podezření na vodní pumpu, ale to se zatím nepotvrdilo. Když jsem se tam koukal inspekční kamerou, tak jsem si všimnul, že napínací kladka je v poloze na foto.  Je to tak správně,  nebo je to problém. Nevím jak to má být. (Ps vodní pumpa asi neteče) 1.6 tdi 77kw

2024-11-08  15h 51m 42s___1_s.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice mám Fabii, ale stejný motor. Taky jsem měl několik let nepatrný únik kapaliny, pohledem zvrchu se zdálo, že pumpou to není. Ale když jsem měnil rozvody, tak pod pumpou byl krápník zaschlého čehosi. Takže tekla. Po výměně už OK.

Značka na napínáku se kontroluje při napínání. Po vypnutí, motor zacuká, i zpětně, a napínák zůstane všelijak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...