Přejít na obsah

Koupili byste si znova Škodu Rapid?


  

173 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

S příchodem motorů 1.0 TSI jen definitivně potvrzuji, že Rapid si už nekoupím :-) Nic proti němu, je to praktický vůz, ale fakt nemám čas něco furt reklamovat. Navíc ve Škodě se už naučili dělat hluché a tak stejně je mi pětiletá záruka na prd :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Rapida (Spaceback, MR2017, 1.2 TSI 81 kW EA211) mám od přelomu srpna a září, kupoval jsem ho jako roční v rámci programu Škoda Plus. Předtím jsem měl F3 Combi Style+ jako služební auto a věděl jsem, do čeho zhruba jdu. Rapid má téměř vše, co potřebuju k plné spokojenosti; to "téměř" zahrnuje chybějící tempomat a autorádio bez BT. Autorádio se dá poměrně vtipně řešit prostřednictvím značky Geborn, která je plně kompatibilní se systémy auta a za ty peníze nabízí více muziky, než standardní autorádio od Škody. U tempomatu ještě nevím, potřebuju zjistit kompatibilitu poslední sady tempomatu s mým Rapidem. Klimatizace je sice jen manuální, nicméně funguje a chladí.

Podvozek je super. Tvrdý tak akorát, pěkně to sedí na silnici a v zatáčkách dovolí hodně. Ani nerovnosti nejsou až takovým problémem, jak jsem na základě zkušeností kolegů majitelů Rapidů čekal. Rapid holt není limuzína, ale levné konfekční přibližovadlo, takže nelze čekat nějaké zázraky, ale přesto je dobře sestavené auto, které působí robustním dojmem. Plusem je také nečekaně dobře provedené odhlučnění podvozku.

Motor je turbobenzínový čtyřválec dvanáctistovka o výkonu 81kW, rozvody už jsou řešené pomocí řemenu. Odhlučnění motoru je opět velice podařené, při mých cestovních rychlostech (kolem cca 100 km/h tacho) motor prakticky neslyším, vnímám jen svist pneumatik a aerodynamický šum vzduchu, obtékajícího kolem spár karoserie. Zatím jsem si ještě nezvykl na docela výraznou turbodíru, čehož následkem je tu a tam poskakování při rozjezdu na jedničku. Provozní vlastnosti jsou také dobré, průměrná spotřeba se pohybuje kolem 5.8 - 5.9 litrů na 100 km při převážně městském a příměstském provozu; naše stará dobrá oktávka 1.6MPi 74kW má ve stejném provozním režimu spotřebu minimálně o litr a půl vyšší.

V autě se mi sedí dobře, sedadla by mohla mít výraznější boční vedení. Jinak prostor v autě je na svou třídu luxusní, sednu si sám za sebe a ještě zbývá dost místa na kolena, což se mi v jiných autech nižší střední ještě nestalo. Trochu mě mrzí nemožnost sklopení sedáku zadní lavice,Posilovač řízení je elektrický, takže sice postrádám zpětnou vazbu od kol, ale adaptace posilovače na jízdní režim je solidní a auto se mi řídí dobře. MaxiDOT zobrazuje údaje o autě přehledně, detaily mohu sledovat v sekci CAR na autorádiu. Multifunkční volant je super, ovládání rádia a maxidotu tlačítky na volantu je návykové. Bohužel, kvůli absenci autorádia s BT a jakéhokoliv asistenta nejsou tlačítka s příslušnými funkcemi aktivní, jejich stisk jen vyvolá hlášení "Funkce není podporována" na maxidotu. Co mne poněkud obtěžuje, je nápověda řazení, takže ji ignoruju a řadím podle otáček motoru. Světla svítí uspokojivě; na Fabii jsem měl low xenony či jak se to jmenuje a myslím, že halogeny svítí lépe. Každopádně halogenový reflektor je levnější na výměnu než reflektor s xenonem. Denní svícení představují výkonné LED v předních mlhovkách.

Shrnuto a sečteno - ano, koupil bych rapida znovu. Nesmělo by v něm ale chybět autorádio s BT, tempomat a možná přední vyhřívané sedačky, což v mém autě není. Ale zase byla to poměrně nabídka za celkem rozumný peníz a myslím, že jsem neprohloupil.

Editováno: , autor: CzechDave
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Rapida liftback ve výbavě elegance plus s motorem tsi 77kw(12/2014) jsem odkoupil od rodičů v květnu tohoto roku se stavem tachometru 29 tisíc. Nyní mám najeto 41 tisíc. Z auta jsem velmi zklamaný. Nyní skončila čtyřletá záruka. Doposud řeším reklamace. Motor po studeném startu píská,tekoucí zadní tlumič,praskající lak v rozích střechy,sáknoucí motorový olej pod víkem rozvodů a na olejové vaně. Nejvíce jsem ale zklamaný z hluku,která auto vydává za jízdy při přejezdu nerovností. Vrzájící plastové výplně předních dveří,uchycení pásů,rámeček budíků. Kočičí hlavy jsou utrpení. Vše začalo po nájezdu 30 tisíc. Do té doby nic nikde nevrzalo. Motor bych čekal taky méně hlučný. Nad 2500 otaček už hluk silně proniká do kabiny. Podvozek tvrdý,zadek uskákaný. Doposud jsem jezdil ve felicii z roku 1997 a fabii z roku 2000. Když nyní přesednu nazpět do fabie,která má najeto 240 tisíc,nikde nic nevrže,nerachotí. Za mě rapid obrovské zklamání a již bych ho znovu nikdy nekoupil. Jako nový stál rodiče 430 tisíc. S ohledem zpět takové peníze za plastové chrastítko. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Levitas - po faceliftu 2015 došlo k velikému zlepšení. Ale ten hluk od motoru nemůžu potvrdit u kolegy, má to co ty, akorát 63kw slabší verzi. Jinak tady na foru najdeš i nějaké rady jak si poradit s pazvuky ve dveřích a nejenom tam. 

Tím vůbec nebráním Rapid :-) mám ročník 2016 a reklamace už jsem přestal počítat :-)

Jako perličku uvádím, že jsem před necelými dvěma roky přemluvil kamaráda a kolegu, ať si místo Rapidu liftback koupí obyčejný nový Focus kombi 1.6 Ti-VCT 77kw Trend, který byl za 319000kč. První měsíce jezdil s pochybnostmi o motoru, teď už ne. Na okreskách jezdí pod 6l i v zimě, kombík Focus je o kus větší vůz než liftback Rapid a hlavně - NIC, slovy NIC zatím nereklamoval, nic ho neštve, vše funguje jak má a to je krásné :-) Lepší sedadla, o 10cm širší podvozek, multiprvek vzadu, polstrování kufru už ani nebudu komentovat :-) Nemá sice vyhřívaní sedadel jako já, ale zase nejezdí pořád něco reklamovat a neuroticky nečíhá na pazvuky :-D.. jo a koutouče mu nereznou ;-)

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: bobanHTP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Koukám, že ten svůj příspěvek jsem sem dával před třemi lety. Za ty tři roky už Rapid najel skoro 70 000 km a za celou dobu jsme řešili jen cvrlikání z klimakompresoru, které odstranila reklamace. Auto jezdí bez nějakých potíží, žádné výrazné pazvuky nevydává, jen trochu vrže přední stabilizátor. Motoricky je to bezvadné auto, dlouhodobý průměr spotřeby kolem 6 litrů, servis obnáší výměna oleje a filtrů každých 15 000 km a co 30 000 km garanční prohlídka (kde měnili po 60 000 km svíčky a další spotřební drobnosti). Jo, kun(d)a překousala kabel k přední lambda sondě, musel jsem to sletovat. Zatím tenhle bastl drží už nějakých 20 000 km pohromadě, takže jsem odvedl asi dobrou práci. Vše funguje, jak má. Kéž bych mohl totéž říci o své oktávce :).

Čili po těch třech letech s Rapidem za mne ano, do Rapida bych šel znovu, pokud by měl slušnou výbavu a aspoň čtyřválec 1.2 nebo 1.4 TSi.

Editováno: , autor: CzechDave
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...