Publikováno Leden 24, 201510 r Tak mě napadlo, jak vlastně funguje snímač tlaku v pneu. Je to u F3 na základě čidla ve ventilku, nebo je to podle čidla otáček kola??
Leden 24, 201510 r Na základě otáček kola. Levnější řešení, neumí poznat přesný tlak, ale zdá se, že to na displeji infotainmentu ukáže i kolo, které má ten tlak nižší než ostatní.
Leden 24, 201510 r ano, funguje to na zaklade poctu otacek, ale neni to moc presne, nekdy to zareaguje az po docela dlouhe dobe - treba 500 a vice metru. to je docela velky problem...
Červenec 24, 20169 r V 24. 1. 2015 at 20:42, Ozi Toretto napsal: ano, funguje to na zaklade poctu otacek, ale neni to moc presne, nekdy to zareaguje az po docela dlouhe dobe - treba 500 a vice metru. to je docela velky problem... docela velký problém?......tak to ani náhodou....spíš obrovská výhoda. U značek (napr. Nissan, Opel, Toyota........) to mají právě ve ventilkách, každý ventilek má svůj zdroj, který má samozřejmě svoji výdrž, cca 3 roky. Další nevýhoda je, že si člověk nemůže doma sám přehodit sadu zimních pneu, pokaždě se musí do servisu, kde automobil napojí na diagnostiku a znovu nastaví ventilky. A poslední nevýhodou je cena těchto ventilků, která je od 1000 - 2000,- za 1 ks!!!!!!!kč jak u které značky. Proto je podle mého názoru toto řešení u Škody (dále ještě např. Fiat, Renault.......atd) naprosto v pořádku....a to že to zaznamená po 500 metrech mně ani trochu netrápí. Dokud toto povinně nazavedla EU, nikomu to nechybělo...stejně jako pitomý Stop - Start systém. 90 % zákazníků po něm netouží a přesto ho tam dávají, to mi potvrdil i prodejce........ Upraveno Červenec 24, 20169 r od Marcelius
Srpen 10, 20169 r Dneska jsem v souvislosti s defektem prehodil prave zadni za rezervu (plnohodnotnou). Dival jsem se, ze tlak v ni je stejny jak ve zbytku (2,4), takze po vymene se zadna hlaska ohledne tlaku pneu nekonala...
Srpen 24, 20169 r Mě to začalo hlásit na dálnici při 140 Tak jsem se lekl a hned zastavil na benzíně. Při kontrole bylo vše ok, uložil jsem hodnoty tlaku v pneu a vše bylo OK
Srpen 24, 20169 r Kolega v práci pořád nadával na služební vůz, že pořád hlásí kontrolu tlaku v pneumatikách, tak to pořád kontroluje a pořád je to v pořádku. Tak jsem mu uložil hodnoty tlaku a od té doby je klid. Prostě občas se vyplatí si přečíst manuál.
Srpen 24, 20169 r A jak je to teda se zimním obutím se systémem co má Fabia? To vypočítává na základě snímačů ABS a podobně že není potřeba s novými pneu nic dokupovat?
Srpen 24, 20169 r Nic neřešíš. Prostě nazuješ kola, nafoukáš na požadovanou hodnotu tlaku a uložíš v menu rádia. Pokud dojde ke změně tlaku v některé pneumatice, změní se tvar a tím rychlost otáčení kola v poměru k ostatním. Auto tě pak upozorní, že máš zkontrolovat pneumatiku.
Srpen 24, 20169 r Ano tak to je, ale ukladáš hodnotu na stojjacom aute. Ja som mal z výroby tri kolesá OK a jedno prefúknuté až na 3,5 !! Tak som ho spustil a išiel som uložiť hodnotu za jazdy ako to bolo na octavke II stačilo podržať tlačidlo a uložila sa hodnota. Tu mi vyhodilo ľavá zadná že je defekt, tak som nakoniec zastavil vypol motor, zapol kľúčik a uložil a už to bolo OK.
Srpen 24, 20169 r A to si teda vozíte měřák stále v autě že vždy píšete přesný hodnoty co jste naměřili?
Srpen 25, 20169 r Merak s sebou taky vozim, ale presne hodnoty se nikam zapisovat nemusi. Jen si overit, ze jsou vsechna kola nafouknuta na stejny tlak, tzn. maji stejny obvod (predpoklad je stejna velikost a sjeti). V infotainmentu se jen potvrdi, ze auto stoji na 4 stejnych kolech, ktera jsou OK. Co presne si system ulozi nevim. Urcite to nekde na netu bude popsane vcetne toho, jak presne a na zaklade jakych vstupu to system vyhodnocuje a urcuje, kdy se jedna o defekt. Specialni ventilky ale k tomuto reseni nwjsou potreba...
Srpen 25, 20169 r Pneumatiky nemusí být nafouknuté a sjeté stejně. Systém si uloží aktuální stav a pak už jen hlídá změny.
Únor 26, 20178 r Kola nemusí být nafuknutá na stejnou hodnotu.Nafouknete pneu na požadovaný tlak a uložíte.Auto si pak hlídá změnu na jednotlivých kolech. Za dva roky co máme Fabii to zahlásilo jednou a pneu měla o 0,2 nižší tlak.Za mě spokojenost. Táta má Hyundai i40 a ventilky k zimní sadě ho stály skoro 7tis. :-( Zlaté řešení co má Škoda.
Říjen 12, 20177 r Ahoj ve spolek. Mám takový dotaz. Posledních pár dnů bojuji z hláškou " nizký tlak v pnumatice. Tak jsem gumy nafoukal na 2,5 a uložil to v sistemu. Pár km byl klid a pak zase ten samý problėm. Tak beru měřák a vše v pořákdu. Na všech pneu 2,5! Takhle se mi to stalo asi 8 x. Nechci ze sebe dělat vola a jít do servisu s takovou maličkosti. Nesetkali jste se s podobným problémem? Dík za radu.
Říjen 12, 20177 r Klidně jdi do servisu, hned. Buď ti neukládá do systému nebo spíš je něco s čidlem ABS. někdo už to tady měl. Doma to nespravíš.
Říjen 12, 20177 r Ahoj, nekódoval jsi předtím HHC? Já když ho kódoval tak jsem zapomněl udělat soft reset jednotky a pak mi pořád vyskakovala chyba Loss Ind Error Tyre Pressure...
Říjen 12, 20177 r Pokial nepomoze horeuveden... tak by som 3-4 krat po dofukani zresetoval tlak pneumatik a az potom by som skusil odmerat tlak v pneumatikach. Moze to byt maly unik... Par krat sa mi stalo ze som mal zapichnutu samorezku v gume a guma fucala velmi malicko.
Říjen 12, 20177 r Mi se tato hláška objevovala taky, jenže byla konkrétnějí "ZADNÍ PRAVÁ PNEU" tlak byl opravdu nižší, v pneuservise nic nezjistili. Dofoukali a hláška se po 3 dnech opakovala. Ve druhém pneuservise kolo sundáno, přehuštěno a ani ve vodě nezjištěn žáden únik. Opět dofoukáno. Totéž se zopakovalo ještě 3x, bez návštěvy pneuservisu, pouze jsem u benzinky kolo dofoukal, a ostatní zkontroloval. Pak následovala opětovně hláška. Zajel jsem do pneuservisu již třetího, tam demonováno kolo z auta. Pracovník pootočil kolem o max. 20 stupňů, stříkl na pneu pěnu a hle bublinky, Vytáhl drátek průměru 0,8 mm délky 30 mm zalepil a od té doby klid. U mého auta hlídání tlaku v zadní pravé pneu FUNGUJE. Signalizovalo pokles tlaku o 0,4 barů v pneumatice. Upraveno Říjen 12, 20177 r od ralff
Říjen 12, 20177 r Hláška " zadní pravá pneu" se mi objevuje tak 2x do měsíce, naposledy asi před 14. dny na dálnici ve 140. Při kontrole je vždy vše v pořádku, tak už mě to ani moc netrhá žíly. Jo, zkontroluji to, ale ne okamžitě, až když je příležitost. Upraveno Říjen 12, 20177 r od Heini
Říjen 12, 20177 r Tak jsem se rozhodl zajet do servisu. Překontroloval tlak certifikovaným měřákem a bylo to ok. Ku podivu měří stejně, jako můj. Projeli jsme to a servisní technik vyzkoušel restartovat stav pneu při rychlosti cca 30 km. Prý to někdy pomůže. Rozloučili jsme se s ím, že když se hláška znovu ukáže, tak mám volat a objednat se na servis. A hle. Ani ne za kilometr znovu únik. Tak budu zítra volat! Pak dám vědět, jak jsem dopadl.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.