Únor 11, 201510 r To mi přijde logické, více koní musí více žrát. Ale zatím otestováno nemám, jezdil jsem zatím jenom s 81kW. Dnes možná vyjde testovačka obou (HB 81kW, Combi 66kW), tak pak kdyžtak napíšu.
Únor 11, 201510 r Mě to zas logické vůbec nepřijde, když rozdíl mezi těmi motory je pouze v SW. Je ale pravda, že už jsem slyšel z mnoha stran, že slabší verze s pětistupňovou převodovkou je úspornější (i u F2). Přijde mi ale, že to není o větším počtu koní jako takovém, ale o tom, že ten větší počet koní se logicky využívá a taky proto, že šestistupňová převodovka má o něco kratší převody. Pokud se někdo při své jízdě bude snažit "nasimulovat" nižší výkon a jiné zpřevodování slabší verze, tak nevěřím, že bude nějaký rozdíl ve spotřebě (maximálně tak jedna dvě desetinky jak se uvádí podle NEDC). Další věc je v případě dálnice, tam kde slabší verzi bude docházet dech řidič podvědomě sundá nohu z plynu a pojede do stoupání pomaleji, silnější verze nebude mít problém a řidič začně klidně předjíždět, což opět bude rezultovat ve větší průměrnou spotřebu. Upraveno Únor 11, 201510 r od happymaster23
Únor 11, 201510 r Okamžitá spotřeba dle PP při 130 je podle mne nesmyslná. Musel bys mít 2 naprosto stejná auta a ujet s nimi za alespoň podobných podmínek po dálnici nejméně 20km v obou směrech. Pak je ten průměr vypovídající.
Únor 11, 201510 r nejlip by to slo porovnat kdyby nekdo ukazal jak jsou nastaveny mapy v SW jednotky pokud je jen pridany vyssi mnozstvi paliva bez dalsich uprav ktery by mohli vylepsit efektivitu motoru (vyssi tlak turba apod.) tak je jasny ze 81kW bude zrat trosku vic nez 66kW
Únor 11, 201510 r 81kW by měla mít oproti 66kW o 0,2 baru vyšší maximální plnící tlak. Jinak viděl jsem od slováků test, kde měli 81 i 66kW verzi. Jeli s nima do polska a říkali, že obě jeli podle PP průměrně za 5,8l/100km.
Únor 11, 201510 r bude to podle mě u obou hlavně o pravé noze...všude píšou, že s těma TSI se musí jezdit ouplně jinak než s atmosférama... člověk se trošku rozvášní a sežere ho to i s botama, na druhou stranu ten motor má fakt docela chuť do života
Únor 11, 201510 r jestli je vyssi plnici tlak tak potom muze bejt pri stejnym pouzivani spotreba i o trosku nizsi jenze stejne bude zaroven zvednuta i davka paliva (a proto se to bude dost spatne porovnavat jelikoz kdyz seslapnete plyn nadoraz u 66kW tak pujde do motoru jina davka nez u 81kW) Upraveno Únor 11, 201510 r od oneb1t
Únor 12, 201510 r Myslím si, že se na to spousta lidí (třeba oneb1t) dívá naprosto špatně. Pokusím se vysvětlit. Mám auto A (66 kW TSI) a auto B (81 kW TSI). Obě auta jsou technicky naprosto shodná s jedinou výjimkou a to je převodovka (jiné brzdy můžeme zanedbat), vyššího výkonu je dosaženo pouze jiným řízením motoru. Pokud pojedu s oběma auty po rovné silnici ustálenou rychlostí (pro zjednodušení, to stejné bude platit i když nepojedou ustálenou rychlostí ale budou kopírovat stejný rychlostní profil), tak obě budou pro udržení této rychlosti potřebovat dodat na kola stejný výkon, čili počet koní kterým budou muset "dát nažrat" bude stejný. Je naprosto chybné si myslet, že auto B bude žrát víc než auto A, protože pokud by do směsi nacpalo víc benzínu a zvedlo plnící tlak, tak se stane co? Zvedne se točivý moment a začne zrychlovat. Nevidím jediný rozumný důvod pro to, aby se při částečné zátěži mehanicky stejného motoru zhoršila jeho účinnost v této částečné zátěži. Rozdíl ve spotřebě nastane až tehdy, když motor B začne dodávat víc točivého motoru než motor A, potom teprve dostane víc paliva a k tomu víc vzduchu s čímž souvisí i jiná reakce obou motorů na plyn, což je jediný reálný důvod co dělá rozdíl ve spotřebě z hlediska motoru.
Únor 14, 201510 r Měl bych otázku.... projeví se vyšší oktanové číslo? Tankovat N95, N98, nebo raději N100??? Jde mi o spotřebu, úspornost a případně o šetření motoru. Výkon je jakož to v zájmu až v poslední řadě...
Únor 15, 201510 r U TSI je uvedeno "min. 95 okt." takže u tohoto motoru ano. Předpokládám, že u MPI nebude mít vyšší oktanové číslo nějaký vliv na spotřebu nebo výkon auta.
Únor 15, 201510 r Moje realna spotreba s timto motorem je 5.5 litru ale musim dodat ze mam zimni gumy, studene starty, nijak to nesetrim a motor ma jen 4000 km. Po zajeti a s lehkou nohou nebude 4.5 problem.
Únor 15, 201510 r Spotřebu máš krasnou,ja jsem na tom o pár dc hůř,ale i tak jsem spokojený bo 1,4 mpi Fabi byla děsně žravá.
Únor 16, 201510 r Měl bych otázku.... projeví se vyšší oktanové číslo? Tankovat N95, N98, nebo raději N100??? Jde mi o spotřebu, úspornost a případně o šetření motoru. Výkon je jakož to v zájmu až v poslední řadě... Dle manuálu se projevit může a benzín s vyšším oktanovým číslem můžeš tankovat bez omezení. Myslím si ale, že ti na to nikdo neodpoví, protože si to musíš vyzkoušet sám jestli klesne spotřeba. Co se týče šetření motoru, tak si myslím, že je lepší aditivovaný (kvalitní) N95 než jakýkoliv N98.
Únor 16, 201510 r happymaster23 - no řeším jestli tankovat u OMV a to Maxmotion N95 nebo Maxmotion N100.
Únor 16, 201510 r Ber to jako čistě osobní názor laika, ale N100 už je na Fabii overkill, dost pochybuju že se ten cenový rozdíl jakkoliv vrátít.
Únor 16, 201510 r N98 a viac oktánové palivo je na bežné jazdenie zbytočnosť. Ak ale jazdíš svižnejšie než ako by sa patrilo, rád točíš motor do otáčok, a nevadí ti vyššia cena PHM, tak určite nie je od veci ani N100, ale treba ho tankovať dlhodobo. Totiž kým sa RJ adaptuje na lepšie palivo, to trvá, a polovica nádrže bude preč kým bude nejaký merateľný rozdiel aj vo výkone. Naopak, ak zmeníš N100 na N95, tak RJ to zistí veľmi rýchlo a hneď sa tomu aj prispôsobí. Takže, ak sa rozhodneš pre drahšie palivo, tak to má zmysel iba dlhodobo, nie na jednu nádrž. P.s.: V ČR v testoch veľmi dobre dopadla Verva. Upraveno Únor 16, 201510 r od e1.
Únor 16, 201510 r Před lety byla na BČS u Tesca v Letňanech akce N98 za cenu N95. Koupil jsem do Pola 40kW dvě plný nádrže. Na obě nádrže jsem odjel na chlup stejnou trasu, jednou v klidném režimu, jednou na krev, ale v porovnání se spotřebou auta s N95, jsem rozdíl nezaznamenal a dynamika byla taky šulnul... ale to spíš přisuzuji samotnému motoru, který by nebyl zázrakem, ani kdybych ho hnal nitrákem
Únor 26, 201510 r S oběma verzemi tsíčka jsem jel krátkou dynamickou jízdu za 6,1. Při troše snahy si silnjší motor v kombi řekl o 5,6. V běžném provozu a při normální jízdě tak snad 5,5 litru nebude problém. Rozdíl silnějšího a slabšího motoru bych ve spotřebě moc neočekával. Největší hodnoty v rozdílu spotřeb jsou na řidiči (jak už tady někdo správně napsal)... + - 2 litry by mohla spotřeba lítat, co mylíte?
Únor 26, 201510 r S mojí 1.2 TSI 66 kW jsem zajel trasu Karviná - Brušperk nejméně za 4.3 l/100 km a to jsem se fakt snažil a nutno dodat, že jízda trvala cca o 20 minut déle než obvykle jezdím, takže pokud bude léto, letní gumy a plynulejší provoz tak papírové 4 litry půjdou pokořit.
Únor 26, 201510 r Tak v tak velmi dobrý "ECO RUN" jsem ani nedoufal. Paráda!!! Jinak kolik máš dlouhodobou, těch 5,6 ? A najeto celkem km? Jinak snad se nic nezměnilo a palubní PC škodovek ukazují stále pravdomluvnou spotřebu (+- 0,1 litru)... Upraveno Únor 26, 201510 r od Pawouk Necituj předchozí příspěvek!
Únor 26, 201510 r Těch 5,6 mám hlavně z důvodu, že jezdím často po městě (Ostrava, Frýdek-Místek), ale zhruba od 3000 km se to zlomilo a spotřeba mi začla výrazně klesat. Zatím jsem se nedostal na 6 litrů ani při svižné jízdě. Při jízdě mimo město jezdím průměrně kolem 5ti litrů. Přidávám obrázek 1. Bohužel než jsem vytáhnul mobil a vyfotil, tak mi spotřeba vzrostla na 4.4 ale věřte mi, bylo tam 4.3 2. Je to od načerpaní, kdy jsem natankoval na Benzině v Karviné a přes město směr Ostrava a konec v Brušperku
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.