MilanHos Vloženo 21. Listopad 2018 Vloženo 21. Listopad 2018 (editace) Já jsem teda rád že najedu 700 na plnou. Tankuju ale zavčas, žádné vyjíždění až na nulu. 800-1000 na nádrž to je až k neuvěření, tankování 3x na doraz nebo co? Auto s nízkým nájezdem mohl mít někdo s lehkou nohou a můžou být zakarbonovaný vstřiky a vše kolem. Pokud nechceš riskovat i horší závadu, servis bych neodkládal. V opačném případě tankovat 100oktan a s tvou spotřebou projet ranec, nebo silně aditivovat VIFem a čekat jestli se to nezlepší. Když nezlepší tak stejně do servisu budeš muset jet. Jinak průměrnou dlouhodobou s minimem dálnic , většinou okresky jsem měl před tím současným marastem 5,9. Přes léto a září jsem jezdíval i delší trasy po dálnicích v klidu i 160 když byl na dálnici klid a to byla tuším dlouhodobá něco kolem 6,4. A plyn nijak nešetřím, jen prostě jezdím s rozumem a nedělám si ze spotřeby až tak velkou hlavu. Editováno: 21. Listopad 2018, autor: MilanHos 1 Citovat
Blazin95 Vloženo 7. leden 2019 Vloženo 7. leden 2019 Ahoj, chci se zeptat jaký máte názor na tankování 100-oktanového benzínu do F3? Vyplatí se to vůbec a je to pro motor dobré? Má to vliv na výkon motoru a spotřebu? Díky Citovat
los pakos Vloženo 7. leden 2019 Vloženo 7. leden 2019 @MilanHos Není to ale nereálné, jezdím běžně přes 800 km na nádrž při delších trasách. Fabia má 45 litrů nádrž, dá se lehce spočítat přibližná spotřeba na nádrž: 600 km = 7,5 l/100 km 700 km = 6,4 l/100 km 800 km = 5,6 l/100 km 900 km = 5,0 l/100 km Citovat
Čečulák Vloženo 7. leden 2019 Vloženo 7. leden 2019 (editace) Nevím, zda vyplatí či ne, ale vzhledem k nájezdu mé ženy to neřeším a beru ho minimálně pro dobrý pocit. Benzina v rámci konkurenčního boje dost často snižuje ceny a láká zákazníky, takže například dnes jsem koupil v Kutné hoře za 33, 50 + ještě 1 kč sleva za jejich kartu... Časem jsem si na to zvykl a už neřeším...je krásně modrý bez té žluté sračky a těch pár korun mě nepoloží. Motor jenom krásně šustí, průměr má manželka 5,8 na krátké tratě... Kdybych věděl, že auto za tři roky prodám a jezdil 3 tis km měsíčně, tak bych to asi taky nedělal, ale auto se jen tak prodávat nebude. 100 lidí, 100 názorů . Editováno: 7. leden 2019, autor: Čečulák 1 Citovat
vasnivykolista Vloženo 12. leden 2019 Vloženo 12. leden 2019 do Chorvatska a zpět + nějaké tamější cmrndačky mívám spotřebu 5,1-5,4 ..při průměrné rychlosti +- 90km/h Citovat
brrrrm Vloženo 14. leden 2019 Vloženo 14. leden 2019 Kde chodíte na tie vaše 5l spotreby? Aj ja chcem také! Citovat
igorSN Vloženo 14. leden 2019 Vloženo 14. leden 2019 Moja aktuálna - 1,2 TSI 66kW - dlhodobo 5,9l. Citovat
Blazin95 Vloženo 14. leden 2019 Vloženo 14. leden 2019 před 20 minutami, brrrrm napsal: Kde chodíte na tie vaše 5l spotreby? Aj ja chcem také! Asi proto, že motor nepodtáčíš a jezdíš svižně. Já jsem se nejlíp dostal na 5.2, ano dá se to, ale to byla krásně rovná rychlostní silnice, žádný provoz, max 100km/h. Při normální jízdě, kdy se nebojím šlápnout na plyn, občas to protáhnout, mám cca 6.2l... Citovat
Martab Vloženo 14. leden 2019 Vloženo 14. leden 2019 Tak průměrnou rychlostí ani né 30km/h se není co divit, ve městě to prostě žere... Citovat
vasnivykolista Vloženo 18. leden 2019 Vloženo 18. leden 2019 já nic nepodtáčím pod 1750 otáček nejdu i těch zmiňovaných točím pouze lehtáním za volnoběhem Citovat
brrrrm Vloženo 19. leden 2019 Vloženo 19. leden 2019 Ja zase i s tou vyššie uvádzanou takmer 8l spotrebou často jazdím rovinky pri okolo 1500.. samozrejme v prípade potreby trochu zvýšiť rýchlosť auta nasleduje podradenie o 1-2-3 rýchosltné stupne podľa potreby. Citovat
epo Vloženo 19. leden 2019 Vloženo 19. leden 2019 Taky umim jet v Praze v pet rano dolu Blankou, Strahovskym a Strakonickou na D0 za 4.5l - 75km/h na tempomat na petku/sestku. Pak najedu na dalnici 140km/h na tempomat a je tam 6-6.5l. Nekdo ma holt trasy, kde to asi jde jet "eco". Prece se ale nepotahnu po dalnici 110, kdyz potreuju dojet nekam dal (kdyz je sucha a normalni pocasi). Zase nelitam ji 160+, protoze k cemu? Max povolena + tolerance a pokud mozno porad... Citovat
JaMi Vloženo 20. leden 2019 Vloženo 20. leden 2019 1.2 TSI 81kw Fabia 3. 90% po dialnici 180 [emoji3] 1 1 Citovat
los pakos Vloženo 22. leden 2019 Vloženo 22. leden 2019 @Blazin95 Jednou jsem zkusil jet na co nejnižší spotřebu a trasu z práce domů, kterou běžně jezdívám kolem 5 litrů jsem zajel za 3,8 litrů - toť můj rekord, který nehodlám překonávat. Já mám spíš opačnou otázku, jak to, že jezdíte za 6 litrů a víc, to jsem snad na svém autě neviděl, i na cestě po dálnici přes Rakousko do Itálie jsem na konci měl 4,8 litrů. Citovat
ondra.rs Vloženo 22. leden 2019 Vloženo 22. leden 2019 Jen přidám do statistiky - Fabia III Combi 1.2 TSI 66 kW Style; r.v. 2016; kola 15"; tankován standardní N95 u Moll; najeto cca 30 tis. km - dlouhodobý průměr 6 - 6,2 l/100km, na plnou nádrž vždy cca 750 km, ekojízda za dobrých podmínek po okreskách okolo 5,0 l/100 km, dálniční jízda za špatných podmínek okolo 6,5 l/100 km. Spotřeba tohoto auta je prostě super. Trochu odbočím, s rapidem o výkonové verzi motoru 81 kW si o takovýchto parametrech mohu jenom zdát (což mě mrzí). Citovat
Blazin95 Vloženo 22. leden 2019 Vloženo 22. leden 2019 @los pakos tak já mám dlouhodobou spotřebu cca 6.2, ale u mě je to dáno charakterem tras. Jezdím většinou krátké vzdálenosti, každý den do práce cca 10 km, když jedu nějakou delší vzdálenost, tak už spotřeba samozřejmě klesá a jedu za cca 5.5l. Ale hlavně já nejezdím úplně ekonomicky, nebojím se využít turbo, od toho ho tam mám, prostě jezdím svižně, motor se snažím nepodtáčet a ta dlouhodobá spotřeba okolo 6 litrů tomu odpovídá. Já jsem spokojenej, jak s výkonem motoru, tak se spotřebou. 1 Citovat
MilanHos Vloženo 22. leden 2019 Vloženo 22. leden 2019 @los pakosJá mám průměr 6-6,4. V létě se mě podařilo aji 5,8, ale to je podmíněný dobrýma podmínkama. Pokud bych se hodně snažil tak v sobotu v 5 ráno s prázdnými silnicemi cesta do práce 30km okresky spíše z kopce poslední kousek trasa dálnice na pohodu 130 a výsledek 4,5. Ale jinak v týdnu v tom blázinci co jezdí na silnici se nedá jet vlastním tempem. Jakmile musím zbytečně dobržďovat a přinejhorším předjíždět tak je vše v háji. Cesta zpět samozřejmě do kopce, před závěrečným stoupáním klidně za 5 ale opět jen bez provozu. Poslední stoupání přidá minimálně 0,5l. A samozřejmě normálně nedokážu jet “jen130” když tomu provoz dá. Opačným způsobem furt brzdit a předníždět kamiony taky na kokot, spíš ještě horší než ustálená rychlejší jízda. Dál věřím, že mít DSG, tak se dostanu výrazně níž. Spíš si nechávám nižší převod než 5x do pár minut řadit. Citovat
ralff Vloženo 22. leden 2019 Vloženo 22. leden 2019 (editace) Téměř se mi tady nechce psát. Máš pravdu DSG jezdí s menší spotřebou (alespoň moje). A při rozjezdu je rychlejší než manuál. Já pokud mám na tempomatu nastaveno např 130 km/h tak rozjedu nad 20 km/h a stisknu tempomat, tak se Fabka plynula a rychle rozjede na 130 km/h. Samozřejmě vše je dáno vnějšími podmínkami (vítr, provoz do kopce z kopce) mám tady někde fotku se spotřebou na cca 60 km 3,8 l/100km. Spotřeba je tím menší, čím méně zasahuji do tempomatu, ale zásahy jsou ovlivněny provozrm a situací. Po dálnici jsem jel z Ostravy za Prahou na Mariánské Lázně a zpět do Prahy jsem měl spotřebu 4,8 l/100 km s průměrnou rychlostí včetně zastávek (vezl jsem vnoučata) kolem 90 km/h. Spotřeby jsem si všimnul, protože jsem za Prahou tankoval a nuloval a bratranec se mne ptal kolik to žere, tak jsme se podívali Editováno: 22. leden 2019, autor: ralff Citovat
ralff Vloženo 22. leden 2019 Vloženo 22. leden 2019 (editace) Editováno: 22. leden 2019, autor: ralff Citovat
noaid Vloženo 1. Únor 2019 Vloženo 1. Únor 2019 Moje reálná zaplacená spotřeba (ne z PP ale ze stojanu) za prosinec a leden takže zima, 1000km většinou 10km zastudena po městě do práce a zpět a pár výletů po okreskách a dálnicích - 5.75 l/100. Reálná spotřeba posledních 20 000 km mix léto zima vše dohromady 5.57 l. V létě jsem míval dlouhodobou i 5.1 l. Jezdím rychleji než ostatní pokud to jde, pokud musím jet zrovna za někým, spotřeba jde rapidně nahoru. Minimum jsem měl už hodněkrát na asi 60-70 km 3.5 se studeným motorem, ale mírně z kopce, jednou i 3.2 l. Obecně nemá smysl uvádět spotřebu na krátké trase, pokud není jasný reliéf trasy. Smysl má leda pokud změřím cestu tam i zpátky, prostě abych se vrátil do stejného bodu. Tím se jakžtakž eliminuje vliv terénu. Nikdy nenechám motor běžet na prázdno, max pár vteřin a hned vyjíždím. Start stop vypnutý. Z kopce pokud je jen mírný, tak nebrzdím motorem ale na volnoběh, dojedu tak dál. Pokud je prudší, tak dle strmosti ta rychlost, která mi vypne vstřikování ale nebude zbytečně brzdit. Někdy 6, někdy 5, někdy 4. Brzdy používám celkem asi málo a o to rychleji jezdím. Velký vliv na spotřebu má nahuštění pneumatik. Jednou mi ze servisu dali auto s nedohušťenými a spotřeba se zvedla skoro o litr, v teplém jaru byla hodně vyšší než v zimě. 1 1 Citovat
Džarda01 Vloženo 3. Únor 2019 Vloženo 3. Únor 2019 Já jezdím podobně. F III Combi 81 kW, nechám jen chviličku klapat na volnoběh a co nejdřív jedu. Je pravda, že spotřeba s podhuštěnýma pneu je prostě vyšší. Jinak běžně jezdím do těch 6,5 litru, na delších trasách a pokud jedu na dálnici, se narvu kolem 5,5 l/100 km. Tankuju zásadně Vervu. Citovat
brrrrm Vloženo 4. Únor 2019 Vloženo 4. Únor 2019 Všetci tu chodia po diaľnici 110, takže je to reálne. 1 Citovat
sk0d@ Vloženo 4. Únor 2019 Vloženo 4. Únor 2019 Takych priam milujem. Hlavne ked obiehaju 10 kamionov, ktori maju rozostup po 500 metrov, a aby naaahodou nespotrebovali viac paliva zmenou smeru tak ostanu cely cas v lavom. Medzitym premyslaju kedy je ten vhodny cas odfotit radio, aby spotreba bola co najnizsia. 1 2 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.