Přejít na obsah

spotřeba paliva 1.2 TSI 66-81kw


Majký

Doporučené příspěvky

Tak včera zatím můj rekord, bohužel jsem zapomněl vyfotit a už je to fuč.

Visalaje (Beskydy) - Ostrava-Výškovice přes Lískovec a Řepiště 45 km ve dvou - 3.7 l/100km . Ale to je částečně z kopce či po kopečkách, motor se trochu zahřál až po 20 km.

Dlouhodobá pořád 5.6 (1700km).

Rozdíl dlouhodobé spotřeby PP a realita u pumpy - PP ukazuje pořád o 0.3 l méně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako tak pozeram na vyskovy profil tvojej trasy, ani sa necudujem ze si isiel za 3.7 litra.

 

Start altitude: 781 metres
End altitude: 247 metres
   
   
Distance: 45.4 km

 

Ja som tiez valil 150 km/h na dialnici pri Zadare s aktualnou spotrebou 2.8 litra, akurat ze som mal na tom useku negativne prevysenie takmer 1000 metrov, plyn som len tak hladkal :D

 

Tam si isiel za kolko? Sedem? Osem? :t

Editováno: , autor: melonsvk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cesta tam byla asi 5.6l, hodně pod 6, v dešti, dopoledne pršelo, celá téměř prázdná cesta do kopce či po rovince přes Paskov, Žabeň, nemám ještě známku. Obecně mám nad 6 l jen v odpoledních špičkách po rozkopaném městě cestou z práce, nebo kousek do obchodu, ráno do práce mezi 4.7-5.7. Na delších trasách nikdy, tam spíše i pod 5l.

 

combi 81kW, VIF, nové zimní gumy Conti T630

Struktura týdně 2x11kmx5dní = 110km po městě do práce, o víkendu 2 x 20-60 km výlet do hor. Takže město/mimo asi 60/40%. Dálnice zatím jen 2x kousek do Polska.

 

Snažím se na to zbytečně nešlapat, je to extrémně citlivé, sleduji okamžitou spotřebu, ale brzda určitě nejsem, jsem nervózní z těch, co jedou přede mnou :-). V maximální míře využívám sklon terénu, u malého sklonu jedu na volnoběh kvůli delšímu dojezdu, u většího zařadím takovou rychlost, kdy je spotřeba 0. 

Rozjezdy na křižovatkách velmi rychlé. Pokud jsem první, rozjedu to rychle naplno a pak jen dojíždím na volnoběh, auto má velkou setrvačnost. Tenhle fígl jsem četl v nějakém článku na netu, asi to funguje.

Možná to dělá i ten VIF. Když jsem jej začal používat na starém autě, spotřeba klesla na úroveň, jakou jsem neměl posledních X let. Ale to bylo už hodně staré auto.

Můj obecný poznatek za posledních 20 let - při cestě po kopcích lze dosáhnout menší spotřeby než při jízdě po rovince díky využívání sklonu, setrvačnosti apod. Po rovince se většinou šlape na plyn delší dobu.

Např. nedávno cesta Velké Karlovice - Rožnov - Příbor - OVA přes 2 horské hřebeny + dlouhá kolona v Mošnově (Den NATO) za 4.2.

 

Editováno: , autor: noaid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VIF je len placebo - ci ho lejem, ci ho nelejem, spotreba je stale ta ista. :) Teda mozno u turbomotoru to funguje, ale nemyslim, ze je tam zasadny rozdiel oproti atmosfere.

 

Ja mam zas iny pocit z kopcovitych ciest, pre mna cim rovnejsia cesta, tym mensia spotreba. Mozno aj preto, ze v stupaniach idem pekne pod plynom, aby som vsetkych v dvoch pruhoch obehol a zjazd dole mal kludny :lol: Ale vacsinou aj tak natrafim na niekoho, kto sa vlecie predomnou 70 a je dvojita plna. :angry: Teda nechodim na spotrebu, ale musel by som jazdit fakt ako prasa, aby to papalo viac ako 7. Tu si zrovna myslim, ze vase TSIcka by mali pri mojom style jazdy rovnaku spotrebu ako mam aj teraz, rad vyuzivam potencial motoru. :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 31. 10. 2016 at 18:58, melonsvk napsal:

VIF je len placebo - ci ho lejem, ci ho nelejem, spotreba je stale ta ista. :) Teda mozno u turbomotoru to funguje, ale nemyslim, ze je tam zasadny rozdiel oproti atmosfere.

 

VIF není primárně určen na snížení spotřeby paliva, používá se hlavně na čištění od karbonových úsad v motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja viem, na to ho aj primarne pouzivam. Vyjadroval som sa k prispevku nad mojim, kde sa tvrdi, ze VIF znizil spotrebu na historicke minimum. ;)

 

By the way, kolko vam to zere takto v zime na studene starty a kratke jazdy mestom (max. 5km)? Ja sa s atmosferou pohybujem medzi 9 a 10 litrami, turbo by mohlo byt efektivnejsie.

Editováno: , autor: melonsvk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne, ja mam na mysli typicky mestsku premavku, ziadne obchvaty, len semafory, prechody a vela aut :D Ja mam na tych 4km do prace asi 6 semaforov, vacsinou stojim na kazdom. Preto ma to zaujima, lebo od nikoho som tu nevidel spotrebu nad 7 a pol, tak ci ja robim nieco zle alebo je TSI na vrchole efektivity spalovacich motorov :lol:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U Kie je velká spotřeba noumání úďo. Až jsem se divil jak rychle klesá rafička palivoměru u Rio, škoda atmosféra (1.4i) oproti tomu je úspornější a samozřejmě nové TSi motory u F3 jsou už úplně někde jinde ;)

Nicméně 5km cesta autem v zimě a 6 semaforů po cestě je dost specifická trasa, kterou těžko s tebou někdo porovná. Skoro se dá říct že škoda tohle s autem absolvovat. Nicméně asi mimo téma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by som uplne netvrdil ze velka, ja si myslim ze je primerana objemu a vykonu motoru. A hlavne nie je zavisla na style jazdy, ked idem kludne na spotrebu na povolenych rychlostiach, tak to zerie 6, ked na to dupem a chodim +20 nad limity tak 7. To je si myslim dost slusne na benzinovu atmosferu bez priameho vstrekovania.

 

Jasne ze sa to neda porovnavat s TSI, tam je turbo a pocitovo to vali uz od nizkych otacok, ale co mal kamarat 1.2 TSI v Rapide, tak nikdy nebol medzi nami rozdiel viac ako liter na sto (a to jazdime zhruba rovnakym stylom).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, melonsvk napsal:

Ja viem, na to ho aj primarne pouzivam. Vyjadroval som sa k prispevku nad mojim, kde sa tvrdi, ze VIF znizil spotrebu na historicke minimum. ;)

 

By the way, kolko vam to zere takto v zime na studene starty a kratke jazdy mestom (max. 5km)? Ja sa s atmosferou pohybujem medzi 9 a 10 litrami, turbo by mohlo byt efektivnejsie.

 

1,2 tsi 81kw

7km po meste do prace - 6l

7km po meste z prace - 9-10l, zvlast v patek :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky chlapi, konecne sa tu nebavime o 5 litroch na sto po meste :D  Mam to podobne, rano ked chodim do prace (medzi 7 a 7:30) tak je mensia premavka, poobede o stvrtej je uz vela aut a tiez to mam domov do kopceka, takze spotreba je vyssia. Si myslim, ze pri takom tom mestskom posuvani, ked radis dookola 2, 3 a 4 sa lepsia spotreba ani neda ocakavat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, ja do prace jezdim na kole - v Praze nejrychlejsi ;)

Autem jen vikendy a dovolena, takze vylety... hory paradni, jen jsou tu snad cele Cechy. Dneska ale docela ficelo takze to postupne odpadavalo...

Aby to nebylo uplne OT, tak cestou nahoru hlasilo dojezd uz jen 20km, cestou dolu to pak postupne stouplo az na 45km. Natankoval jsem 43 litru, takze tam jeste neco bylo.

Jinak s rakvi na zimakach v desti s topenim a pres Nemecko, jsme sem jeli tech 630km cca za 8.5l na sto.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k diskusím či z kopce či do kopce konkrétní příklad.

 

81kW TSI, po rozkopané Ostravě 9 km, převýšení asi 30 m.

Včerejší cesta z práce přes MH a Vítkovice - do kopce, kolony, křižovatky, jedna víc než hodinová zastávka uprostřed, takže v podstatě pořád studený motor. 6.5l/100km.

Dnešní cesta do práce celkem volná z kopce Rudná Místecká 4.4l/100km.

 

Dlouhodobá spotřeba za 2000 km 2/3 každodenně tahle cesta do práce + 2km pojížďky do obchodu apod. a 1/3 kratší výlety 5.7 l/100km.

201611_z_prace.jpg

201611_do_prace.jpg

201611_dlouhodobe.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...