Březen 11, 201510 r No laicky řečeno: hodnota B3 udává za kolik hodin se posere 3% žárovek. Tedy: Ze 100 žárovek se 3 žárovky poserou u NB+ za 150 hodin. Pokud budu jezdit 2 hodiny denně a svítit hlavními světlomety, tak za 75 dní jdou 3 ze 100 k šípku.
Březen 11, 201510 r Je to podobná hodnota, jako "stoletá povodeň". Ta může klidně přijít dva roky po sobě. Stejně tak Ti může odejít 5 žárovek po 100 hodinách. Jo statistika...
Březen 12, 201510 r Jaká je pravděpodobnost poškození světlometu od NB+? Víc se asi zahřívá...tím bude víc zahřívat i světlomet...je tak?
Březen 12, 201510 r Stejná, jako když tam vložíš jakoukoliv jinou žárovku. NB+ nebo Ultimate mají normovaný příkon kolem 58W a jsou schváleny pro světlomety. Je třeba se vyhnout žárovkám, které mají příkon 100W a více.
Březen 12, 201510 r A má význam k těm H7 dát předřadný odpor? Prý je to ofiko výrobek Škodovky a mělo by to ochránit H7 před nestabilitou elektriky a tím prodloužit její životnost.
Březen 12, 201510 r Pokud by ti hodne casto praskaly je treba najit chybu nekde jinde nez u zarovky. V dnesni dobe denniho sviceni zarovky tak casto praskat nebudou pokud nesvitis ve dne potkavackama.
Březen 12, 201510 r Supersvítivé žárovky jsou dobrá věc. Musí se však jednat o špičku, konkrétně ty Bosche, Philips nebo Osram NB či Night Racer. Do jiných bych nešel. U H4 jsem dlouho užíval (kupoval) Tungsram. Ty však vydržely jen 10-15 tisíc a prasklo potkávací vlákno. Proto nedoporučuji. Všechny bych chtěl zde důrazně varovat před nákupem jakkékoli jiné supersvítivé žarovky než je uvedeno v prvním řádku. Uděláte si tím spoustu škody. Jedna taková žárovka z OBI mi roztavila konektor a to asi po měsíci svícení...
Březen 16, 201510 r Svítím potkavakama. Nemám denní svícení. Tak pokud jezdíš častější trasy ve dne, tak bych volil nějaký kompromis mezi životností a svítivostí.
Červen 28, 201510 r Zdravíčko chci poradit od někoho z vlastních zkušeností. Přemýšlím jaký koupit žárovky do potkavaček bud Osram night breaker plus nebo Philips crystal vision. Do dálkových jsem koupil Philips extreme vision.
Červen 29, 201510 r Tiez som za Ostam Nightbreaker Unlimited (mam H4 na F2) -- Z mobilu Upraveno Červen 29, 201510 r od wirer
Červen 30, 201510 r A pokud se týče "předřadnýho odporu", tak lepší je elektronickej "soft-start" - stačí tohle zadat do vyhledávání tady na fóru, je to tady minimálně na 3 místech, vždycky v souvislosti s H7 ...
Srpen 8, 201510 r Tak pokus o výměnu žárovek skončil naprostým nezdarem. Začal jsem pravou dálkovkou, protože mi přišla nejlépe přístupná (tedy nejlehčí výměna). Vyndáno bez problémů, ale zpátky se mi jí už dostat nepodařilo. Takže jsem prázdnou patici strčil zpátky volně do světla a v pondělí potupně dojedu do servisu...
Srpen 8, 201510 r Na žárovce je "zoubek" nebo jak to mám nazvat, který musí zapadnout do vybrání v parabole. Zkoušel si žárovku otočit?
Srpen 8, 201510 r Nasazenou jí mám správně - horní zoubek do výřezu, boční plíšky patice ve výřezech u šroubů, ale prostě nedokážu zacvaknout ty plíšky patice za ty šrouby. Doufám, že se tomu světlu při cestě nic nestane - zítra mají servisy zavřeno.
Srpen 9, 201510 r No jo, škoda. Nemůže se světlu při jízdě nic stát, když tam bude ten konektor volně?
Srpen 9, 201510 r Ráno moudřejší večera platí i v tomto případě - podařilo se mi do světlometu vrátit žárovku. Takže na cestu do Plzně do servisu můžu být klidný.
Srpen 9, 201510 r Nasazenou jí mám správně - horní zoubek do výřezu, boční plíšky patice ve výřezech u šroubů, ale prostě nedokážu zacvaknout ty plíšky patice za ty šrouby. Doufám, že se tomu světlu při cestě nic nestane - zítra mají servisy zavřeno. Chlape, bojuj!!! Hledej na netu, na youtube, když selže vše, použij návod, googluj. Já vím, je to gynekologie, když tam strčíš ruku, tak tam nevidíš, když tam vidíš, tak tam nestrčíš ruku. Já jsem si to jednou fotil telefonem, abych viděl, jak to vůbec vypadá.
Srpen 9, 201510 r Já už na to kašlu - se zrcátkem jsem to nakonec zvládnul, ale je to hrůza. Za těch pár korun, co si za to v servisu řeknou mi to opravdu nestojí.
Srpen 12, 201510 r Tak kauza výměna žárovek pokračuje - dnes byl neúspěšný i servis - chtěl jsem to nechat vyměnit na počkání. Technik (ruce jako lopaty) mi po 3/4 hodině auto vrátil s tím, že mě musí zklamat, a že by konstruktéry nejraději nechal ty žárovky vyměnit. Takže zítra tam nechávám auto od rána, aby měli víc času se na to mrknout. Na jedné straně budou určitě vyndavat baterku a nad druhou ještě budou přemýšlet. Strašil mě i sundaváním nárazníku a vyndaváním světel. To jsem si zase vymyslel věc.
Srpen 12, 201510 r Autor Hele jde to i bez rozebírání půlky auta, ale taky jsem u toho nadával. Dálkový jsem obě měnil zevnitř od motoru, pravou potkávačku taky zevnitř a levou potkávačku jsem měnil jednu ruku skrz otvor v podběhu a druhou zevnitř za baterkou. Dálkový jdou hůř otočit-zajistit než potkávačky, ale i tak jsem všechny utahoval pomocí zahnutých kombinaček - jednou rukou usadit do patice a podržet a druhou rukou s kombinačkama otočit a zajistit .
Srpen 13, 201510 r Tak žárovky vyměněny (cena 482 Kč s DPH). Auto bylo v servisu od 7:00 a v 10:30 bylo hotovo. Dnes večer zjistím, jak to svítí (a jestli v potkávačkách nenechali obyčejné a NB nezdulili - ale věřím jim ). Vyřešili to klasicky po Česku - vyndali patici ze zbořené FIII a vzali to do Škoda Transportation, kde jim z mosazi vysoustružili podle toho kusu "fajfku". Pak už to prý šlo pěkně.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.