MartinMost Vloženo 17. Únor 2015 Sdílet Vloženo 17. Únor 2015 Dobrý den, chtěl bych poprosit o rady jak opravit korozi prahu na mé octavii. Jedná se o O1 r.v.2002 1.9Tdi 66 kw Ahl. děkuji za jakoukoliv radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AUTOSTORE Vloženo 17. Únor 2015 Sdílet Vloženo 17. Únor 2015 Ahoj, jedině vybrousit a nechat přelakovat, vše ostatní je pouze krátkodobé řešení. Je třeba to udělat ihned a pořádně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 17. Únor 2015 Sdílet Vloženo 17. Únor 2015 tohle je koroze pod barvou. A buď někdo jen nalakoval chycený plech a nebo je to prorezlý z druhý strany (mikropraskliny v plechu). Pokud platí druhá možnost, tak jsou veškerá řešení dočasná. Dá se to ale zpomalit nanesením toho "hrbolatýho" nástříku a přes to barvu. Tím, že to máš na hraně předpokládám, že práh někdo odřel/zmáčknul a toto je výsledek opravy. Obrousit flexou či vrtačkou na absolutně čistý plech a uvidíš. Je to i na spodní části prahu? druhá strana? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AUTOSTORE Vloženo 17. Únor 2015 Sdílet Vloženo 17. Únor 2015 (editace) Konec prahu při zadním kole vypadá nějak podivně, není to zakitované? Pokud to máš prorezlý na skrz, tak nejlepší řešení by bylo vyřezat prorezlý kus prahu a navařit nový a tam kde to je pouze chycené vybrousit a přelakovat. Nanesení Witmanem zmíněného ochranného "hrbolatého" nástřiku by mělo být samozřejmostí. Editováno: 17. Únor 2015, autor: AUTOSTORE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinMost Vloženo 18. Únor 2015 Autor Sdílet Vloženo 18. Únor 2015 Dobrý den, děkuji všem za rady. Druhý práh je v pohodě a ani na spodní hraně koroze není, také si myslím že někdo odřel celý práh a takto to jen zamaskoval. U předního kola to je klasika, pravděpodobně tam byla zástěrka a pod ní to takto zkorodovalo, už jsem to viděl na více O1, z druhé strany to mam orezlé na tomto místě jen lehce. U zadního kola je vidět že někdo práh opravoval, je tam i jiná barva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
agent007 Vloženo 18. Únor 2015 Sdílet Vloženo 18. Únor 2015 Podívej se i na barvu ACP 10-00. Vyrábí to ostravská firma. Stojí to stejně jako kterýkoliv jiný základ, ale musíš vzít minimálně 1 kg. Vybrousit, stříknou tímto základem a pak vrch. Důležitý je základ a dobře očištěný podklad!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Pech Vloženo 31. Březen 2015 Sdílet Vloženo 31. Březen 2015 Nemá cenu plácat na to nějakou obyčejnou základovku, byť třeba dvousložkovou. Dobrým řešením je pořádné očištění plechu a ošetření např. BRUNOXem EPOXY, je to jeden z mála přípravků, který funguje. Dělal jsem s tím pár aut před několika lety a dodnes bez změny, tedy bez koroze. Jinak takováto koroze není nic neobvyklého, dnes už jsou to přeci jenom starší auta a drobná koroze je v normě. Na druhou stranu lepší jedničková okta, než dvojková ty mají tolik konstrukčních vad a špatných řešení že hnijou doslova jako brambory. A kdo tvrdí, že má desetiletý auto bez koroze, tak je jen línej ji hledat! Protože ona tam zaručeně je! Stačí mikrodírka do ochranného gumového nástřiku od kamínku a už to valí... Ono to sice 5 let vypadá jako netknutý, ale člověk se nesmí bát za to zabrat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Pech Vloženo 31. Březen 2015 Sdílet Vloženo 31. Březen 2015 A ještě jedna věc, necpat na to žádný rádoby BODY... nejhorší humus, tahá do sebe vodu, pak jednou praskne a je tam díra. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
k.mirda Vloženo 1. Duben 2015 Sdílet Vloženo 1. Duben 2015 @ Tomáš Pech: co bys doporučil místo Bodyny? Chystám se až bude tepleji na ošetření spodku auta... Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Pech Vloženo 1. Duben 2015 Sdílet Vloženo 1. Duben 2015 (editace) Můj osvědčený postup: 1. zbavit místo hrubé koroze (resp. šroubovákem strhnout co půjde, nebát s sáhnout i na okolí postižného místa) 2. drátěným kotoučem na vrtačce postižené místo párkrát přejet (zase to nepřehánět, aby se koroze nezaleštila) 3. použít sanační prostředek proti korozi, např. zmíněný Brunox Epoxy Doporučuji 3-4 vrstvy, nechávat postupně vyschnout - mezi vrstvami cca 2hod, po poslední vrstvě doporučuji 4-6 hod - odzkoušeno, dostačující. Existují samozřejmě i jiné prostředky, ale tento mám já vyzkoušený dlouhodobě a vím že funguje. 4. pak to přelíznout základem nebo plničem, co máte po ruce - není nutnost, občas jsem dával rovnou vrchní 5. na podvozek používám přípravky DINITROL (např. 482) Důležité je věnovat se přípravě k ošetření a použít vhodný sanační prostředek. To černisko co naplácáte na vrch je už víceméně ochrana proti poškození od kamínků, rozhodně tím neošetřujte holý plech nebo neošetřenou korozi, taky se najdou takoví experti... chvilku to vypadá hezky, to jo, ale pak bývá zasažené místo větší, případně už s dírkou. A zinek? ten nezachrání nic, jen oddálí o nějaký ten pátek počátek koroze, ale stejně to začne korodovat. Postižená místa u všech Octavií jsou spoje prahů s předním blatníkem, ve spodní části. Vypadá to jako netknutý, ale v mnoha případech je pod tím minimálně počátek koroze, stačí to tam načnout a zabrat za to a kus plastizolu vám zůstane v ruce. U dvojkových Octavií je také problém v tom, že přední plastový podběh není protažen ani do okraje prahu, stačí pár kamínků a už se pod ochranu dostává vlhkost a bublinama to jen začíná... Editováno: 1. Duben 2015, autor: Tomáš Pech Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
k.mirda Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 OK, díky za rady. Asi před 2-3 rokama sem natíral podvozek- systémem sundat rez, pak základovku na rez (už si nevzpomínám jakou) a na to bodynu. No a teď to vypadá, jak kdybych na to nešáhl. Takže počkám až se oteplí a hurá znova pod auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 není tak důležité, čím to natíráš, ale jak dokonale se zbavíš rzi, respektive příčin jejího vzniku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarin57 Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 no dobrý,ale jak se zbavit příčin vzniku rzi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 no třeba tím, že někam nenecháš zatékat vodu. Nebo naopak umožníš její vyšší odtok... záleží na konkrétní situaci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Pech Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 Doporučuji auto pravidelně umývat, často kontrolovat kritická místa, zpravidla tam, kde se drží voda a nečistoty, případně místa, kam od odletuje bordel z kol, takže například: - odtok čelního okna, resp. odtokové kanály pod torpédem - přední kapsy (prostor mezi blatníkem a podběhem) - veškeré hrany blatníků a prahů - atd. Já tyto místa kontroluji min. 2x do roka, při přezouvání, koukám také do dostupných dutin a obnovuji voskový film. Když už se někde objeví náznak koroze, dám si s tím tu práci a udělám to pořádně a víceméně garantuji, že se tam koroze už neobjeví. Co jsem viděl u několika aut, bývají orezlé body karoserie a pomaloučku se koroze šíří i do okolí, děje se tak hodně v zadních podběhách. Z deseti aut neměly orezlý jediný bod 2. Ostatní minimálně jeden. Takže doporučuji ošetřit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
agent007 Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 Máš i nějaká fota oprav? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bluestorman Vloženo 19. Ledna Sdílet Vloženo 19. Ledna Ahoj chlapi (dámy prominou). Nechávám dělat kompletně nové Prahy. Prožraný od rzi. Mohl byste někdo zkusit nafotit a pospat kritická místa? 2x do roka ki nedělá problém to odkontrolovat, ale třeba odmontovat torpédo mne nenapadlo. Kde jsou všechny odtokové kanálky a jiná místa. Která lze preventivně čistit? Díky moc za odpověď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.