Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ja 6/2015 mr2016. Takže SA začla dopisovat další rozměry, dle euro6 má kolega auto typově schválené později. My máme smůlu. Už nic nedopíšem. A stejně má navíc jen zimní provedení.

Vloženo
před 19 hodinami, Patrik1971 napsal:

Ŕad by som sa spytal na realne skusenosti,aka je jazda na pneu 185/60/15?Alebo je lepsie rozmyslat o drahsej variante 195/55/15?Jedna sa o zimne pneu.Leto je auto obute na 16tkach.

Skusi mi na to niekto realne odpovedat?

Vloženo

Podívej se na jakých pneumatikách jezdí v zimě soutěžní jezdci.

Jestli na širokýchu jako v létě a na suchu, nebo na uzkých.

Asi ví proč používají takove pneumatiky. To je moje odpověď.

Vloženo

Bohuzial moja priatelka ziadny sutazny jazdec nebude:D

Rad by som ozaj prijal nieco konkretne a realne,pretoze mam s tymto rozmerom skusenost na Tolede/Rapide s kufrom a teda nic moc...blatova jazda,do zakruty sa to hrnulo bokom....ci to je chyba tych vacsich aut,alebo je to u Fabie lepsie aspon o kusok.

Vloženo

Není lepší rovnou napsat že jezdí na užších než aby si každý měl hledat na jakých pneu jezdí závodní jezdci??

Já myslím že v tom na běžném autě nikdo nepozná rozdíl a vem prostě 185/60, když ti evidentně jde hlavně o cenu. 

Vloženo

Já myslím, že na Fabii to nebude o nic lepší s těmi vlastnostmi. Každopádně já ten rozměr zimních mám a prostě s tím počítám když nechci dát 2x tolik za zimní 16/17. Aji si myslím že je pro mě vhodnější užší pneu když bydlím v prdeli kde se nesolí (naštěstí aspoň někde) ale ani moc neodhrnuje, takže na sněhu si myslím se tolik nevalí sníh pod pneu. Na mokré silnice, a kde se hodně solí že je břečka jen krátce už je asi lepší širší pneu 215, asi i na ledě. 185 vs 195 žádný citelný rozdíl ale nebude. 

Vloženo

Milane: tam kde je břečka bych rozhodně neprosazoval širší pneu, čím víc tohoto sajrajtu pod koly tím hůře...vždyť i na mokré vozovce je lepší mít užší pneu než pořádný salámy...

Vloženo

Hoši, zimní kolo není jen o vzorku a šířce, menší guma má také menší styčnou plochu s vozovkou ale tím pádem má i větší přítlak a tím lépe sedí a zabírá. 185/60 a nic dalšího neřešit. Kdo chce design ať si dá co chce ale ať pak nekňourá.

Vloženo

Bohužel tak jednoznačné to není. Užší guma má význam v břečce (kolo se snáze dostane k pevnému podkladu), na ledu a uježděném sněhu je naopak lepší širší pneu... Setkání s břečkou je pravděpodobnější, ale hrabání v uježděném sněhu zase více potrápí...

Vloženo

Ja mám 185/60 R15 ono to nieje len o rozmere ale aj pneumatike aká značka a kvalita nepomôže žiaden rozmer disku ak nedáš slušnú pneumatiku a s rozumom jazdiť.

 

Ja mám pneu Nokian a som s nimi fakt spokojný, majú prvú sezonu za sebou a môžem odporúčiť ako rozmer disku aj kvalitu Nokianov.

Je to nepatrný rozdiel v rozmere ale myslím si že 185/60 R15 budú aj komfortnejšie, nakoľko je to trochu väčší balón.

Vloženo

Já jsem obědnal Nokian i s disky,cena 1060kč v Škoda eshop,vel . 165/70 R14 .Toto mám já v techničáku.Na dvojkové Fábii mám ten samý rozměr a vždy bez problémů.Mám tam ale Savy.Měl jsem i Barum Polaris a ty měly hrozný vlastnosti na sněhu.

IMG_0024.JPG

Vloženo

Nevím, školy nemám, ale dlouhá léta jsem obouval na zimu co zrovna bylo k mání, pak Klébery, pak Polarisy. Ani jedny neměly moc kladné ohlasy. Ale vždy jsem vyjel tam, kam jsem chtěl. A co jsem nevyjel popředu, to jsem vycouval. Měli jsme rajón od Bedřichova po Vrchlabí, takže sněhu jsem si užil dost. Proto ho nemám rád. Vždy jsem na zimu obouval ty nejužší gumy.

Vloženo

ŠÍRKA ZIMNEJ PNEUMATIKY

Mnoho vodičov má zažitú informáciu, že zimné pneumatiky by mali byť pokiaľ možno čo najužšia, pretože tlak pôsobiaci na užšiu pneumatiku je väčší a kvalitná vzorka tým pádom dosahuje vyššieho záberu. Čo by po fyzikálnej stránke síce mohlo byť pravdivé, však v oblasti pneumatík to tak doslovne neplatí. Kúpiť užšie zimné pneumatiky sa vyplatí iba vodiči, ktorý jazdí v permanentne zasnežených oblastiach.
V našich podmienkach sú však cesty pokryté snehom a ľadom len cca 15% zimného obdobia a zvyšok času sú mokré alebo suché.
Vznikajú nové rýchlostné komunikácie a cesty diaľničného typu, čo vedie k neustálemu zrýchľovaniu prevádzky. Pre bežného vodiča je celkom iste rozumnejšie použitie širších pneumatík, ktoré majú väčšiu styčnú plochu s vozovkou a tým dosahujú vyššiu smerovej stability pri jazde v priamom smere aj pri zatáčaní.

 

Zdroj:

https://www.az-pneu.sk/info-pneu/barum-obecne-info

Vloženo

Už 15 na 81kw sú len tak tak, mám zimný disk škrábnutý z vnútra ako sa tam dostal kamienok, je to tesnotka.

 

Patrik1971 napísal som ti konkrétne keď si písal že na dvoch stranách sa ti nikto nevyjadril a tvoja reakcia nič, asi len a len moc špekuluješ, a to si myslím že ja som moc precízny, asi nie som :kol-14:

 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...