Říjen 6, 20159 r Z netu se dá sehnat Polariska za 1100, disk snad za 1000, není to tak drahé. Upraveno Říjen 6, 20159 r od Jan R.
Říjen 6, 20159 r Tak já jsem teď objednal 15 plech disky + pneu Continental ContiWinterContact TS850 a komplet mě vyšel na 2.485,-/ kus
Říjen 7, 20159 r No ještě k tomu připočti poklice a hned je to rozdíl jen cca 1750 na jednom kole ve srovnání s ALU diskem. Ušetřit 2000 na jednom kole "opravdu stojí" za to, dívat se pak po první zimě na orezlé kolo...
Říjen 7, 20159 r Takže už mám taky pořešené zimní kola, zatím jen udělaná objednávka a složená záloha.Vyzvednu si je i s přehozením až bude potřeba, mám zavolat pár dní předem aby to mohli složit a hlavně se objednat na přehození na autě. Materiál gumy Sava Eskimo S3+ 185/60_15 84T 4240 kč disk_6J:15 5:100 ET 38 57 3120 kč závaží pro ocel.disky 25-40 G 120 kč ventilek gumový bezdušový 60 kč přezutí pneu plechový disk 100 kč Cena komletu+práce 7640 kč takže mě jedno kolo vyšlo se vším na 1910 kč Jó a k tomu fajnový puklice s Lidlu za 3 kila ať to čupr vypadá No nekupte to když je to tak levný...... Na druhé auto které sem kupoval loni v Prosinci jsem za komlet zimn liťáky na nokianech wr d3 s TPMS senzorama dal 29 tisíc, tož aspoň tady to není taková pálka, už i díky jinému systému měření, jen ty senzory vyšli na osmičku, na fabku mám za to celé kola. Upraveno Říjen 7, 20159 r od ekr
Říjen 7, 20159 r Tak jsem se právě vrátil z prodejny a musím tedy říci, že to byla studená sprcha. Proč?Protože 15" kolo Mato (základní výbava verze Style) stojí jako náhradní díl 3585 Kč za kus!!! Pneumatiky k tomu (Conti TS850 nebo Michelin A4 z netu) a jsme jen na materiálu 21 064 Kč. Bez obutí a vyvážení. Takže nakonec nejspíše využiju akci u Porsche Plzeň, kde kompletní kolo Propeller bude s pneu Michelin A4 (která je podle aktuálního testu trochu horší než Conti) za 3990 Kč, což je 15960 Kč komplet obuté a vyvážené. Sice se mi Propeller až tak nelíbí vzhledově (protože není tolik promáčklé dovniř jako Mato), ale je trochu podobný 16" Rock, které mám na léto. Takže asi mám zimní vyřešeny také.
Říjen 7, 20159 r Ty disky se mi líbí, prosím za měsíc fotku na autě Upraveno Říjen 7, 20159 r od Pawouk Necituj přímo předcházející příspěvek - pravidla fora to nedovolují!
Říjen 8, 20159 r Tiež som zvažoval čo kúpiť, nakoniec conti ts850 + plechy. Či aj puklice sa ešte uvidí. Keď som to začal reálne pozerať, dospel som k názoru, že nič okrem AL originálov sa mi moc nepáči. No aj tie v 15" sú proste drahé. Než robiť kompromisy v gume, som ho urobil vo vzhľade. Stejne v tej kose sa okolo auta moc nemotam
Říjen 8, 20159 r Armyk : moje řeč, radši koupit kvalitnější pneu + plecháče. Já pořád nevím, ale alu kola se mi prostě na zimu zdají zbytečný. V zimě nemusim honit parádu, stejně bude všude sníh a sračky. Mimochodem ty poklice jsem taky koupil v Lidlu, už se mi osvědčili na Fordu, nejsou z toho tvrdýho lámacího plastu, no a holt když je někdo ukradne nebo jí zničím, tak mě to nebude tolik štvát
Říjen 8, 20159 r mp... já pořád tvrdím, že se jedná o bezpečnost, takže čím širší gumy, tím lepší... ale kdo chce ušetřit pár kaček, tak tady má asi prostor...
Říjen 8, 20159 r To bohužel není až tak pravda. Vyjeté koleje plné vody zvládají užší pneumatiky lépe, odolnost proti aquaplaningu je u nich větší. Na suchu je to samozřejmě opačně. http://www.testpneumatik.eu/blog/sirsi-nebo-uzsi-pneumatiky-jake-jsou-lepsi-na-zimu/
Říjen 8, 20159 r Vorlajz.. je to skutočne presne naopak. Širšia guma má pozitívny vplyv iba na suchej vozovke (a aj to len pri extrémnom zaobchádzaní), ak ide o bezpečnosť na mokrej a na snehu, tam je lepšia užšia guma. Videl som viacero takých testov a vždy zhodnotili, že pri osobných autách ide len o vzhľad, ale odhliadnuc od toho si pamätám roky rokúce, že sa odporúčajú užšie gumy hlavne na zimu.
Říjen 9, 20159 r rozdíl mezi 16" pneumatikou 205 mm šíře a 15" pneumaitkou 195 mm šíře... je rozdíl přesně 1 cm... což je zanedbatelné, takže bych upřednostnil vzhled... já mám s elektrony v zimě dobré zkušenosti... líp se mi ty kola zejména myjí... a co je pro mě důležitý, že to auto vypadá dobře... na zimních jezdím min. 6 měsíců (listopad - duben)... věřím tomu, že užší guma lépe prořízne sníh, louži s vodou... na vlhké silnici, suché silnici a na ledu je zase lepší mít gumu širší...
Říjen 9, 20159 r http://www.testpneumatik.eu/blog/sirsi-nebo-uzsi-pneumatiky-jake-jsou-lepsi-na-zimu/ myslím, že v tom článku a testu je to jasně vidět... ideální je 205 mm a důležitá je styčná plocha...
Říjen 9, 20159 r Ty mě přijdeš jako navedenej... Rozdíl u FIII je v šířce 30mm (185 vs 215). Uznávám výhody širších gum, ale nehodlám platit 2000 za pneumatiku navíc. O tom to celé u mě je, ale ty si porad meleš svou.
Říjen 9, 20159 r melu? myslel jsem, že diskutujeme... já ti neříkám, co si máš koupit nebo ne... já mám jenom názor, a ten prezentuji... docela jsi mě naštval
Říjen 9, 20159 r Tak jinak. Hlavní pohled: Pneumatiky jsou od toho aby byly schopné přenést výkon na vozovku a také byly schopné brzdit. Šíře pneumatiky, tlak v ní a váha vozu definují styčnou plochu. Užší pneumatika má menší plochu a tedy vyšší tlak na vozovku. Proto na sněhu a ledu lépe brzdí a na suchu v podstatě taky. Zkuste se kouknout na WRC na RZ na sněhu a ledu, ty jedou tak na 165 max. Vedlejší pohled. Design a to je každého vkus. Kdyby se nebylo abs a asr, eds, esp a dalších udělátek tak se s těma šikrokýma třeba na mokru ani nerozjedeme a nezastavíme.
Říjen 9, 20159 r mpiotrovsky... dle mě, to co píšeš je nesmysl... RZ se fakt nejezdí na uklizených silnicích... tzn. na vlhkém asfaltu, ale na neupravených silnicích či polních cestách apod.... širší guma bude vždycky brzdit líp... protože má větší styčnou plochu... větší tření...
Říjen 9, 20159 r vorlajz: opravdu věř, že tady ostatní mají pravdu, na sněhu je rozdíl mít 185 nebo 215 gumu a to co píšeš je špatně a právě naopak. Širší guma má v tomto případě sílu rozloženou na větší ploše a tedy ti bude na sněhu více klouzat než guma která je úzká a která vyvine větší tlak na své - menší ploše. V létě je to naopak, tam se ti guma "nezahryzne" do asfaltu, takže potřebuješ vyvinout tlak na co největší plochu, aby ti auto neklouzlo.
Říjen 9, 20159 r Zase jeden závodník co neví, že na sníh patří široké gumy. A představte si, je jich pořád hodně.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.