Přejít na obsah

Aký olej do 1.2 TSI EA211 (vymena oleje a filtru)


Radzimko

Doporučené příspěvky

Tady bych mozna souhlasil. Kdyz jsem se na to bavil s prejimacim v AS, tak vetsnou doporucuji 30km/2roky a pak prekodovat na pevny. Bo se muze stat, ze pak tam clovek je casteji jelikoz se mu muze rozjet interval LL a garancky. Jako jeden s prikladu prave daval ty male najezdy, s kratkymi jizdami na studeno, kdy po 7500km byl olej jak "voda" (naredeny benzinem) a malem byl motor zraly na zadrhuti. Ale je to jen jeden extremni pripad. Doporucoval jednou za cas ho aspon trochu "provetrat" delsi aspon hodinova jizda aby se trochu toho benzinu z oleje "vypalilo".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, tonda.cep@seznam.cz napsal:

 

Díky zatím všem za názory. Nejvíce mne zaujal od "e1." a "Pavel M". Pokud by opravdu byla pravda, že při ponechání proměnného intervalu by byly opět další výměny až po dvou letech (při tom malém nájezdu km), bylo by to pro mne nejschůdnější a nejvhodnější řešení. Prosím proto i o názor, zda je opravdu tohle pravdou, že i při druhé a další výměně oleje by se tato výměna prováděla až po těch dvou letech při proměnném intervalu s olejem spec. 504.00 za předpokladu toho nízkého nájezdu km.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aInterval

před 23 hodinami, Giri napsal:

Chlapi, už jsem si tady četl a i u prodejce se ptal, byl jsem v 16 000 na výměnu oleje a nechal jsem si přehodit na pevný interval. Tím pádem jsem si myslel, že to bude 16 XXX + 15 000 = 31 000 km a půjdu na garančku. Moje domněnky potvrzoval i štítek na dveřích, kde další servis v 31 XXX. Ale potom jsem tam byl i se Supem, a tam mě druhý technik upozornil, že dojít musím před 30 000 na garančku, jinak mohu dojít o záruku. Je to tedy tak? Díky :)

 

před 23 hodinami, Giri napsal:

Chlapi, už jsem si tady četl a i u prodejce se ptal, byl jsem v 16 000 na výměnu oleje a nechal jsem si přehodit na pevný interval. Tím pádem jsem si myslel, že to bude 16 XXX + 15 000 = 31 000 km a půjdu na garančku. Moje domněnky potvrzoval i štítek na dveřích, kde další servis v 31 XXX. Ale potom jsem tam byl i se Supem, a tam mě druhý technik upozornil, že dojít musím před 30 000 na garančku, jinak mohu dojít o záruku. Je to tedy tak? Díky :)

Interval vymeny oleje a Garancni prohlidka jsou dve ruzne veci. Mohou a nemusi se potkat.

Prosvihnuti garancni prohlidky ma vliv na zaruku Mobility. Je tam tolerance nejakych 2500km.

Ja byl na garancce v 32550 zhruba a jeste mi zaruku Mobility uznali/potvrdili. Technik rikal, ze to uz ale bylo hodne na hrane. Takze 31tis je uplne v klidu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 7. 2017 na 0:24, e1. napsal:

To sme sa nepochopili. Ak chceš prejsť na olej so schválením VW 502.00, tak pevný interval určite musíš mať. Naopak netreba meniť, tj. pri pevnom intervale môžeš dávať okrem olejov so schválením VW 502.00, aj tie so schválením VW 504.00.

 

Samozrejme technicky tomu nič nebráni, aby si mal premenlivý interval a dával do motora olej určený na pevný, ale nakoľko máš auto ešte v záruke, servis by ti to nemal dovoliť. Mohlo by sa totiž stať, že zabudneš kedy máš ísť na výmenu, resp. aký máš olej, a VW 502.00 olej necháš v motore 30 tisíc km.

Inak ak s tým nechceš experimentovať a nemáš problém si odsledovať kilometre, tak nechaj ten premenlivý interval aj "longlife" olej, a iba jednoducho zájdeš v "polčase" na skoršiu/mimoriadnu výmenu oleja. Ja im v servise dokonca pri výmene vždy (keď nezabudnem) poviem, aby mi na štítok napísali termín najbližšej výmeny rovno ako aktuálny stav +10 tisíc km, namiesto premenlivého +30 tisíc km intervalu. :)

 

Možností je dosť, a keď budeš mať po záruke, tak ich bude ešte viac. ;-)

 

P.s.: Aj k 2.0 TDI s DPF sa dá zvoliť nie "longlife" olej, akurát nie počas záruky. Ak tam ale po záruke dáš olej výkonnostnej triedy ACEA C3, tak nič tým nepokazíš, lebo C3 oleje idú bežne do motorov s DPF. A ja osobne si myslím, že ani s olejom ACEA B4 by nebol problém, ako motor nežerie olej.

No experimentovat nebudu :) Jezdím za rok celkem dost - 20 000, denně 150 km, 15 000 km ---> servis mi vyhovuje i časově, nehledě na to, že LL olej je o půlku dražší, než normál, který tam mám teď. Nejraději bych si to dělal všechno sám doma, ale záruka je záruka no :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, epo napsal:

aInterval

 

Interval vymeny oleje a Garancni prohlidka jsou dve ruzne veci. Mohou a nemusi se potkat.

Prosvihnuti garancni prohlidky ma vliv na zaruku Mobility. Je tam tolerance nejakych 2500km.

Ja byl na garancce v 32550 zhruba a jeste mi zaruku Mobility uznali/potvrdili. Technik rikal, ze to uz ale bylo hodne na hrane. Takze 31tis je uplne v klidu...

Ano, i technik mi řekl, že 1000 km jsou ochotni tolerovat, ale moc se u toho netvářil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, tonda.cep@seznam.cz napsal:

 

Díky zatím všem za názory. Nejvíce mne zaujal od "e1." a "Pavel M". Pokud by opravdu byla pravda, že při ponechání proměnného intervalu by byly opět další výměny až po dvou letech (při tom malém nájezdu km), bylo by to pro mne nejschůdnější a nejvhodnější řešení. Prosím proto i o názor, zda je opravdu tohle pravdou, že i při druhé a další výměně oleje by se tato výměna prováděla až po těch dvou letech při proměnném intervalu s olejem spec. 504.00 za předpokladu toho nízkého nájezdu km.

Pre premenlivý interval u Tvojho nízkeho nájazdu:

po 2 rokoch - výmena olej Long Life, olejový filter, peľový filter

po 3 rokoch - výmena brzdovej kvapaliny

po 4 rokoch - výmena olej Long Life, olejový filter, peľový filter

po 5 rokoch - výmena brzdovej kvapaliny, (a iné veci ktorými som si už nie istý)

Bolo by vhodné pripomenúť, že u premenlivého intervalu si auto samo "povie" kedy treba na výmenu (nepresiahne však 2 roky).

U pevného intervalu by si chodil meniť olej každý rok. Za mňa hovorím, nechať predlžený interval a chodiť tak ako si povie auto/výrobca. 

 

Editováno: , autor: MartinhoSVK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MartinhoSVK

Díky za výhled na výměny. Nejvíce mě zajímalo a to jsem se dozvěděl, že při ponechání proměnného intervalu při olejích LL spec. 504.00 zůstává výměna oleje po dvou letech při nízkém nájezdu (auto dá na "infu" vědět). To je pro mne výhodnější, než přejít na pevný interval a měnit olej každý rok, když najedu málo.

Díky všem za vyjádření k tématu, nebylo mi přesně totiž jasné, jaký je rozdíl mezi pevným a proměnným intervalem. Netušil jsem, že u proměného se auto přes info samo přihlásí max. po dvou letech, či max. 30 000 km, což ovšem za dva roky nenajedu ani třetinu. Dost mi to pomohlo v rozhodování. Je zřejmé, že víc hlav, víc ví .... a důležité jsou i vaše zkušenosti se servisy a s technikou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

d

před 6 hodinami, Giri napsal:

Ano, i technik mi řekl, že 1000 km jsou ochotni tolerovat, ale moc se u toho netvářil :)

Tvarit se muze jak chce, rozhoduje system, do ktereho udaje o tvem aute zadava. Nevim, jestli mi to o par km "stocili", ale proslo to a o zaruku mobility jsem neprisel.

Ted jsem taky cekal do 60tis. pritom v Servisni knizce je, ze brzdovka se meni po 3 letech (nevedel jsem), takze jsem o as 3 mesice pretahnul, ale taky zadny problem. Proste jsou tam nejake tolerance. Malokomu to vyjde presne na den a km prece...

Editováno: , autor: epo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

McMatej, ak budeme počítať tých 5000 na jeden rok a dve jazdy denne (tým myslím naozaj každý deň), tak to máme 7 km na jednu jazdu. Ja ale nepredpokladám, že tých 5000 km bude v takomto režime, ale skôr nejaké kratšie jazdy a občas dlhšie. Toto nám musí ozrejmiť autor pôvodnej otázky, takže to nevidím tak čierno. :)

 

Čo sa týka palubného počítača, v nejakom extrémne krajnom prevádzkovom režime sa môže stať, že pošle majiteľa na výmenu oleja skôr ako dva roky, ale neviem si predstaviť čo by to malo byť za režim. Asi niečo ako jazda 1200 metrov každé 2 hodiny na plynom na podlahe, alebo podobný nezmysel. Tam ale odíde skôr baterka, než ako sa stihne olej degradovať. Dokonca mám pocit, že po novom už premenlivý interval síce vyhodnocuje priebežne, ale vraj dolný limit má nastavený na 15 tisíc. Ale to iba JPP, nemám to z overeného zdroja.

Ale ak bude auto prevádzkované trochu normálnejšie, tak palubný počítač ten interval moc neskráti, a možno vôbec. Každopádne od vytýčených  10 tisíc km bude poriadne ďaleko. Pozriem sa, že u mňa ako skracuje. Jazdím dosť veľa krátkych jázd, väčšinu v meste a k tomu ešte aj dosť svižne, tak to by mohla byť dobrý referencia na správanie PP pri premenlivom intervale.

Doplnenie: prvú výmenu brzdovky a sviečok doporučujem posunúť o rok dopredu a tým pádom sa ušetrí kopa návštev v servise.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e1.

Dobrá připomínka a rada k snížení návštěv v servisu. Opravdu jezdím max. 2 jízdy denně a to většinou ani ne, spíše 3x-4x týdně trasy 25 -35 km, někdy po městě, vyjímečně (výlety a pod.) dál. Celkově za rok do 5 000 km rozumným stylem, klidným, někdy samozřejmě motor "protáhnu", což se má. Benzín kupuji většinou Shell čas od času kupuji i 100 oktanový, vysoce aditivovaný, na radu automechanika z důvodu zamezení úsad v sacím potrubí. Snad to je motoru prospěšné. Vás všech názory mi dost pomohly v rozhodnutí, jak potom v servisu, až přijde ta doba, budu postupovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ten 100 oktánový benzín by som sa vykašlal, nemá to žiaden zmysel, ba dokonca by som kašlal aj na Shell. Nechcem tým povedať, aby si tankoval na hocjakej noname čerpacej stanici, ale tie benzíny sú viacmenej rovnaké, normu plnia všetky. Hovorím to z vlastnej skúsenosti. Zo začiatku som totiž jazdil výhradne na Shell a často som tankoval aj 100-ku. Pamätám sa, že raz som zobral plnú nádrž za viac ako 100 €! Pumpár si najprv myslel, že som si pomýlil číslo stojanu, keď tam uvidel stáť Fabiu. :D
Keď už chceš benzín s lepšou čistiacou schopnosťou, tak ti doporučujem skôr používanie VIF-u pre benzínové motory. Ale počítaj s tým, že efekt to nebude mať taký, ako napr. v teste ktorý si môžeš nájsť aj tu na fóre. Dôvodom je ten, že naše autá už majú priame vstrekovanie paliva do valcov, tj. ventily na sacej strane už neprichádzajú do styku s benzínom ktorý by ich mohol čistiť a zmývať z nich usadeniny. Toto je jedna z nevýhod motorov s priamym vstrekovaním a s týmto sa musíme zmieriť. Na druhej strane, pri tvojom nájazde to je vec ktorú nebudeš musieť riešiť najbližších 30 rokov. ;-)

 

Ešte k tým sviečkam. Tie sa majú meniť po 5 rokoch alebo 60 tisíc km. Vzhľadom na to, že záruka ti po piatich rokoch aj tak skončí a vtedy budeš mať najazdených stále iba cca. 25 tisíc km, ich výmenu by som asi posunul z 2. na 3. návštevu servisu, tj. keď bude mať auto 6 rokov a stále iba 30 tisíc km (čo je polovica životnosti sviečok).
Nie som zástanca porušovania servisného plánu, ale v tvojom prípade by to boli naozaj vyhodené peniaze meniť tie sviečky po 20-25 tisíc km. A predpokladám, že ako dôchodca nemáš neobmedzené financie. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

V tomto tématu se píše o tom, že i když se překročil termín, že nebyl problém apod..ano, je to tak..

 

Mám odpověd se servisu, kde se mimo jiné píše :  " Výrobce navíc toleruje z pohledu záruky až 3 měsíce resp. 3000km překročení servisního intervalu, takže nemusíte mít obavu z nestihnutí provedení servisní prohlídky. "
 

Editováno: , autor: ski1961
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Ahoj přátelé okřídleného šípu . 

 

Chtěl bych se zeptat na Váš názor - v následujícím měsíci mě čeká 1. garanční prohlídka po 2.letech od koupě. Najeto mám lehce přes 21TKm - už se i na palubním PC začal ukazovat údaj - 29 dní do servisní prohlídky -. K mému dotazu ohledně oleje .. Do servisu si povezu svůj neboť jim nejsem ochoten platit 700/l,  když můžu mít za 800 4L :-)

Jakou značku doporučíte ? Možná se usmějete .. dneska jsem viděl v letáku kauflandu "Carlson" 5W40 v akci z 600 na 400 :D . Pokud bude splňovat normu VW 502.00 (chci přejít na pevný interval), šli by jste do toho nebo raději ne ? 

 

Díky za odpověď.

Olej.JPG

Editováno: , autor: Robert Fazekaš
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...