happymaster23 Vloženo 13. Březen 2015 Sdílet Vloženo 13. Březen 2015 (editace) Zajímalo by mě, jaký kompresor používá Climatronic. Se spojkou a nebo stáloběžný? Pokud je kompresor stáloběžný, jakým způsobem Climatronic pracuje s jeho regulací? Nabízí se varianta nechat tlačítko A/C stále zapnuté a mít dostupné všechny výhody automatické klimatizace po celý rok (odmlžení skel v zimě, okamžité schlazení interiéru na okolní teplotu v přechodném období, chlazení v létě, atd...), jenže nechová se potom Climatronic až příliš rozežraně? Je rozdíl ve spotřebě paliva minimální a nebo se třeba vyplatí za deště odmlžit skla raději vyššími otáčkami ventilátoru? O kolik se může zvýšit průměrná spotřeba třeba v jarním období? Myslíte, že to je zanedbatelné a za ten komfort to stojí a nebo už to je několik desetinek nad kterými se vyplatí přemýšlet? Celkově by mě zajímalo jak je práce s kompresorem vyřešená. Umí například při akceleraci snížit výkon kompresoru? Za nějaké zdroje budu moc rád. A ještě jedna věc - bavíme se samozřejmě o Fabii a motoru 1.2 TSI (případně dalších)... Editováno: 13. Březen 2015, autor: happymaster23 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Reesha Vloženo 13. Březen 2015 Sdílet Vloženo 13. Březen 2015 Našel jsem toto: Z knihy Automobily Škoda Fabia-Fabia,Fabia Combi,Fabia Sedan MR 2004-třetí rozšířené vydání: "Kompresor klimatizace DENSO-6SEU 12C NEMÁ ELEKTROMAGNETICKOU SPOJKU-je stále v činnosti.Je to kompresor se šesti axiálními dutými písty s proměnným zdvihem podle naklonění kyvného kotouče,na němž jsou písty upevněny. Mírou na-klonění kyvného kotouče je dána velikost zdvihu.Ovládání kompresoru je zváno externí,čímž se rozumí ovládání pomocí dvoupolohového elmag. regulačního ventilu. Klesá-li řídící napětí přiváděné do regulačního ventilu od řídící jednotky,zvyšuje se sací tlak a velikost výtlačného tlaku klesá.tím se snižuje intenzita chlazení a hnacího výkonu.V poloze VYPNUTO pracuje kompresor i nadále,ale dopravuje jen asi 2% z celkového objemu chladícího média. Vycházím z tohoto, není to fabia III, ale myslím se nic nezměnilo. Ale kouknu do ETKY na přesný typ komresoru co má Fabia III. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
happymaster23 Vloženo 13. Březen 2015 Autor Sdílet Vloženo 13. Březen 2015 (editace) Bylo by hezké, kdyby diagnostika uměla číst "zatížení" kompresoru klimatizace a potom z toho udělat nějaký graf jak se to chová. Jinak všiml sis, že dřív měla auta s automatickou klimatizací tlačítko Econ a nebo EC (všiml jsem si toho nejen u koncernu, ale třeba i u Mercedesu), které v aktivovaném stavu vypínalo kompresor a někdy po roce 2000 se z tohoto tlačítka stalo tlačítko A/C, které dělá pravý opak, čili v zapnutém stavu aktivuje kompresor. Docela by mě zajímalo, jaký tahle změna měla důvod... Editováno: 13. Březen 2015, autor: happymaster23 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los pakos Vloženo 13. Březen 2015 Sdílet Vloženo 13. Březen 2015 Nesouvisí tohle tlačítko s přechodem spojkových klimatizací na bezspojkové? Jen taková domněnka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Reesha Vloženo 13. Březen 2015 Sdílet Vloženo 13. Březen 2015 Tlacitko Econ nahradilo tkacitko AC s prichodem noveho klimatronicu ve FII FL, jen ma inverzní funkci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Reesha Vloženo 13. Březen 2015 Sdílet Vloženo 13. Březen 2015 Takže kompresor ve všech benzinových verzích je 5Q0820803F alias Denso 6SES14C. Jedná se o kompresor s elektronicky regulovaným výkonem 2 - 100%. Nemá magnetickou spojku, je neustále poháněn. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
happymaster23 Vloženo 13. Březen 2015 Autor Sdílet Vloženo 13. Březen 2015 (editace) Díky za informaci. Na internetu jsem objevil, že z Climatronicu se dají číst různé údaje (viz. třeba tady a nebo v přiloženém souboru). Některé z těch hodnot vypadají, že by se z nich mohlo dát vyčíst aktuální vytížení kompresoru, tak by se do toho nějaký majitel FIII mohl pustit a říct nám jak se to chová :-). Climatronic_Self_Diagnostics.pdf Editováno: 13. Březen 2015, autor: happymaster23 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Březen 2015 Sdílet Vloženo 14. Březen 2015 Kompresor DENSO u jedničkové Fabie (víc se mi nepodařilo najít): 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Buldog77 Vloženo 9. Červen 2015 Sdílet Vloženo 9. Červen 2015 Mám takový dotaz, reguluje si climatronic v závislosti na aktuálním počasí jakými výdechy pustí vzduch? Jde mi o to, že např. o víkendu byli tropy, měl jsem nastavené auto + A/C, vzduch běžel předními výdechy, ale na nohy se mi zdálo, že ne. Naopak teď když se ochladilo, měl jsem nastaveno řekněme 24 stupnů, tak přední výdechy nefoukali, ale zase to šlo na nohy.Zkušen režim auto bez A/C i bez režimu auto. Ale když jsem si tlačítkem zapnul vzduch přímo na mě tak to foukalo. Snad pochopíte jak jsem to myslel. Jde mi o to jestli to je normální nebo by vzduch měl vždy běžet všemi výdechy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Buldog77 Vloženo 9. Červen 2015 Sdílet Vloženo 9. Červen 2015 Ale jak jsem teď pročítal forum, tak to bude asi normální, že si sám nastaví, kudy a v jaké síle vzduch pustí, climatronic mám poprvé a tak jsem trochu znejistěl , když mi to nefoukalo ze předu. Ale budu rád za Vaše poznatky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Reesha Vloženo 9. Červen 2015 Sdílet Vloženo 9. Červen 2015 Máš to v pořádku. Pokud se climatronic rozhodne topit tak bude foukat na nohy, protože teplo stoupá vzhůru. Navíc tepelnou pohodu vnímáš nejvíce od noh. Naopak je to potom s chlazením, kde vzduch fouká centralnimi výdechy. Pokud klimatronic zjistí vyšší vlhkost vzduchu fouká zase na okna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Buldog77 Vloženo 9. Červen 2015 Sdílet Vloženo 9. Červen 2015 Díky, to si mě uklidnil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los pakos Vloženo 9. Červen 2015 Sdílet Vloženo 9. Červen 2015 Jen doplním, že ve výdechu je servomotorek, který klimatizace automaticky ovládá a tím jej otevírá nebo zavírá jak psal Reeshanek přesně podle potřeby. V autě je umístěno několik čidel a podle těch se klima řídí. Režim AUTO je tedy plně automatický režim, kdy si člověk jen nastavuje teplotu a auto vhodným způsobem teplotu nastaví a udržuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mp390 Vloženo 9. Červen 2015 Sdílet Vloženo 9. Červen 2015 Já doplním, že když vypneš auto (třeba snížením/zvýšením otáček ventilátoru, změnou nastavení na foukání nahoru, na skla, na nohy atd.), tak nastavenou teplotu dále udržuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 12. Červen 2015 Sdílet Vloženo 12. Červen 2015 (editace) Ano, Climatronic mění směr proudění vzduchu, jeho teplotu a množství (resp. otáčky ventilátoru). Všimněte si třeba na jaře/podzimu - ráno při pěti stupních fouká (topí) hlavně na nohy, přes den za slunečného počasí fouká z krajních výdechů. A když je velké vedro, tak fouká i prostředními výdechy. Dodám, že v rámci odstranění poloautomatické regulace (45KT/10) nedošlo k lezení zpátky na stromy - reguluje se tedy výkon 2-100%. Editováno: 12. Červen 2015, autor: bojler Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 12. Červen 2015 Sdílet Vloženo 12. Červen 2015 (editace) Kompresor DENSO u jedničkové Fabie (víc se mi nepodařilo najít): Denso.JPG Včerejší noviny. Ale princip je shodný. Editováno: 12. Červen 2015, autor: bojler Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Thief1 Vloženo 12. Červen 2015 Sdílet Vloženo 12. Červen 2015 Bojler, zaujímavá informácia, že pri nábehu manual klímy ostal zachovaný kompresor. Ale podľa čoho reguluje potom výkon kompresoru, ak si to neriadi teplotu tak ako to vedel climatic? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 12. Červen 2015 Sdílet Vloženo 12. Červen 2015 Už nevim s kým jsem se o tom bavil, ale bylo mně řečeno, že právě proto je přestavba manuál > Climatronic "vcelku" snadná záležitost - nedošlo k tomu, že by se vrátilo do doby spojek. Zkusím najít podrobnosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 12. Červen 2015 Sdílet Vloženo 12. Červen 2015 Podle ETKY je ten kompresor skutečně stejný pro mechanickou klimu i Climatronic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 6. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2015 Zajímalo by mě zda u F2 funguje climatronic stejně jako u F3.. Taky hlídá vlhkost a podle toho mění v AUTO režimu výdechy? Já si při používání všiml že přepíná jen na nohy a nebo všechny výdechy.. na okna mě snad ještě nikdy nepřepl pokud si dobře pamatuju. To jsem udělal já tlačítkem.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2015 Ptej se v sekci FII. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 11. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2015 Pravda, alen aby to tady nezustalo otevrene - FII senzor vlhkosti nemá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.