Přejít na obsah

Climatronic - jak pracuje s kompresorem?


happymaster23

Doporučené příspěvky

Zajímalo by mě, jaký kompresor používá Climatronic. Se spojkou a nebo stáloběžný?

 

Pokud je kompresor stáloběžný, jakým způsobem Climatronic pracuje s jeho regulací? Nabízí se varianta nechat tlačítko A/C stále zapnuté a mít dostupné všechny výhody automatické klimatizace po celý rok (odmlžení skel v zimě, okamžité schlazení interiéru na okolní teplotu v přechodném období, chlazení v létě, atd...), jenže nechová se potom Climatronic až příliš rozežraně? Je rozdíl ve spotřebě paliva minimální a nebo se třeba vyplatí za deště odmlžit skla raději vyššími otáčkami ventilátoru? O kolik se může zvýšit průměrná spotřeba třeba v jarním období? Myslíte, že to je zanedbatelné a za ten komfort to stojí a nebo už to je několik desetinek nad kterými se vyplatí přemýšlet?

 

Celkově by mě zajímalo jak je práce s kompresorem vyřešená. Umí například při akceleraci snížit výkon kompresoru? Za nějaké zdroje budu moc rád.

 

A ještě jedna věc - bavíme se samozřejmě o Fabii a motoru 1.2 TSI (případně dalších)...

Editováno: , autor: happymaster23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Našel jsem toto:

 

Z knihy Automobily Škoda Fabia-Fabia,Fabia Combi,Fabia Sedan MR 2004-třetí rozšířené vydání: "Kompresor klimatizace DENSO-6SEU 12C NEMÁ ELEKTROMAGNETICKOU SPOJKU-je stále v činnosti.Je to kompresor se šesti axiálními dutými písty s proměnným zdvihem podle naklonění kyvného kotouče,na němž jsou písty upevněny. Mírou na-klonění kyvného kotouče je dána velikost zdvihu.Ovládání kompresoru je zváno externí,čímž se rozumí ovládání pomocí dvoupolohového elmag. regulačního ventilu. Klesá-li řídící napětí přiváděné do regulačního ventilu od řídící jednotky,zvyšuje se sací tlak a velikost výtlačného tlaku klesá.tím se snižuje intenzita chlazení a hnacího výkonu.V poloze VYPNUTO pracuje kompresor i nadále,ale dopravuje jen asi 2% z celkového objemu chladícího média.

 

Vycházím z tohoto, není to fabia III, ale myslím se nic nezměnilo. Ale kouknu do ETKY na přesný typ komresoru co má Fabia III. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bylo by hezké, kdyby diagnostika uměla číst "zatížení" kompresoru klimatizace a potom z toho udělat nějaký graf jak se to chová. Jinak všiml sis, že dřív měla auta s automatickou klimatizací tlačítko Econ a nebo EC (všiml jsem si toho nejen u koncernu, ale třeba i u Mercedesu), které v aktivovaném stavu vypínalo kompresor a někdy po roce 2000 se z tohoto tlačítka stalo tlačítko A/C, které dělá pravý opak, čili v zapnutém stavu aktivuje kompresor. Docela by mě zajímalo, jaký tahle změna měla důvod...

Editováno: , autor: happymaster23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za informaci. Na internetu jsem objevil, že z Climatronicu se dají číst různé údaje (viz. třeba tady a nebo v přiloženém souboru). Některé z těch hodnot vypadají, že by se z nich mohlo dát vyčíst aktuální vytížení kompresoru, tak by se do toho nějaký majitel FIII mohl pustit a říct nám jak se to chová :-).

Climatronic_Self_Diagnostics.pdf

Editováno: , autor: happymaster23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Mám takový dotaz,  reguluje si climatronic v závislosti na aktuálním počasí jakými výdechy pustí vzduch? Jde mi o to, že např. o víkendu byli tropy, měl jsem nastavené auto + A/C, vzduch běžel předními výdechy, ale na nohy se mi zdálo, že ne. Naopak teď když se ochladilo, měl jsem nastaveno řekněme 24 stupnů, tak přední výdechy nefoukali, ale zase to šlo na nohy.Zkušen režim auto bez A/C i bez režimu auto. Ale když jsem si tlačítkem zapnul vzduch přímo na mě tak to foukalo. Snad pochopíte jak jsem to myslel. Jde mi o to jestli to je normální nebo by vzduch měl vždy běžet všemi výdechy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš to v pořádku. Pokud se climatronic rozhodne topit tak bude foukat na nohy, protože teplo stoupá vzhůru. Navíc tepelnou pohodu vnímáš nejvíce od noh. Naopak je to potom s chlazením, kde vzduch fouká centralnimi výdechy. Pokud klimatronic zjistí vyšší vlhkost vzduchu fouká zase na okna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen doplním, že ve výdechu je servomotorek, který klimatizace automaticky ovládá a tím jej otevírá nebo zavírá jak psal Reeshanek přesně podle potřeby. V autě je umístěno několik čidel a podle těch se klima řídí. Režim AUTO je tedy plně automatický režim, kdy si člověk jen nastavuje teplotu a auto vhodným způsobem teplotu nastaví a udržuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, Climatronic mění směr proudění vzduchu, jeho teplotu a množství (resp. otáčky ventilátoru). Všimněte si třeba na jaře/podzimu - ráno při pěti stupních fouká (topí) hlavně na nohy, přes den za slunečného počasí fouká z krajních výdechů. A když je velké vedro, tak fouká i prostředními výdechy.

 

Dodám, že v rámci odstranění poloautomatické regulace (45KT/10) nedošlo k lezení zpátky na stromy - reguluje se tedy výkon 2-100%.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zajímalo by mě zda u F2 funguje climatronic stejně jako u F3.. Taky hlídá vlhkost a podle toho mění v AUTO režimu výdechy? Já si při používání všiml že přepíná jen na nohy a nebo všechny výdechy.. na okna mě snad ještě nikdy nepřepl pokud si dobře pamatuju. To jsem udělal já tlačítkem..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...