Přejít na obsah

Front Assistant


Jakub3211

Doporučené příspěvky

Mne sa to na pasate nepodarilo a hoci sa to tvárilo vypnuto, tak v najmenej vhodnú chvíľu počas obiehania to zachytilo auto, ktoré bolo vedľa mňa a pribrzdilo. Samozrejme som razantne pridal, ale auto v závese za mnou tento manéver evidentne neočakávalo.

Kdyby ten za tebou měl kameru, mohl si z toho mít klidně problém. Z tohodle bych měl celkem strach a raději bych si to vypnul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Happymaster ..veď to isté som napísal aj ja. Lenže rozdiel je aj v tom, že jeden rieši kritickú situáciu a druhy brzdí už preventivne. Si si vsak istý, že je to tak ako pises? Nie je nahodou aj vo fabii všetka technika nachystana a len to proste hierarchicky kvôli triede v ktorej je, nemôže zatiaľ fabia mať vo výbave? Radar ma, tempomat ma, čo teda ešte treba?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Happymaster. Tak sa tu chytajme naozaj za slovíčka. Snáď všetci vieme ako to bolo myslené. Jasné, že môže mať inú RJ, ale to su náklady navyše asi minimálne. Skôr naozaj ide len o princíp.

Ale k veci. Ak tempomat nezapnem, tak sa radar správa ako klasický FA je tak? Aj v golfe totiž len signalizoval nebezpečnú vzdialenosť a bližšie som nešiel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako konštruktér HW si dovolím tvrdiť. že rozdiel v HW RJ FA a ACC nebude takmer žiadny, nemôže tam byť nič zásadné rozdielne, procesor a komunikácia musí byť rovnako rýchla a rovnaké obvody spĺňajúce štandardy pre automobilový priemysel. Trúfam si povedať, že ak RJ umožňuje FA, nemalo by byť problémom využitie pre ACC. Otázkou je, kde je vlastný algoritmus ACC implementovaný, v extrémnom prípade RJ stačí vysielať na CAN vzdialenosť a vlastné riadenie beží inde. Tempomat by mal byť logicky implementovaný v RJ motora a FA v RJ ESC. Problém by mohol byť skôr s radarom, kde už na rozdiel od RJ je možné výrazne ušetriť znížením nárokov na jeho výkon a smerovú charakteristiku, teda aj jeho dosah, ktorý by pre FA postačoval o čosi menší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Armyk: Vždyť to tu máš na předchozí stránce i s obrázkem a nebo je to i v manuálu popsané. V nízkých rychlostech brzdí bez varování, ve vyšších dává několik stupňů varování a pak brzdí. Tempomat s tím nemá vůbec nic společného.

 

lubikSK: Nejsem insider, takže nevím jak to s tou ŘJ ve skutečnosti je a souhlasím s tebou, že v principu obě funkce pracují stejně, ale přesto ta regulace u ACC musí umět pracovat jemněji (FA umí v podstatě pouze brzdit maximální silou, ACC musí podle rychlosti, její aktuální změny, vzdálenosti a její aktuální změny přesně dopočítat jak moc má aplikovat brzdy nebo plyn) a vzhledem k tomu, kolik má koncern verzí ŘJ na jednu věc, tady se to vyloženě nabízí...

 

Jinak pro všechny co nad FA ohrnují nos, jet tahle paní v FIII, je téměř jistě živá a zdravá...

Editováno: , autor: happymaster23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Happymaster: nie som dement, viem čítať. Bavili sme sa tu o tom, že ACC pracuje inak (teda môže to byť aj iný HW - to si napísal ty sám)... resp. celý radar môže mať inú citlivosť (keďže sa nemontujú dva: teda jeden pre ACC a jeden pre FA) Preto som uviedol, že ak je vypnutý tempomat, tak sa zrejme správa ako v inom aute klasický FA. Neviem prečo, ale mám z teba pocit, že musíš za každú cenu niekoho zhadzovať a byť ten najmúdrejší. Lebo si inak neviem vysvetliť, prečo mi odpovedáš na niečo o čom som vôbec nehovoril. Alebo je taký rozdiel medzi slovenčinou a češtinou? Už fakt nechápem, o čo ti ide.

Editováno: , autor: Armyk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Front Assistant - po tom co jsem dnes zažil ,říkám auto je nebezpečné na silnici. Alespoň to mé!! Jel jsem dnes na rovné silnici cca 60km/hod. a za mnou jela Fabie a Opel. Z ničeho nic mi auto začalo brzdit a pískat výstraha Front asistant tak jako když  jste v kritické situaci. Front asistant prostě sepnul. Takže jsem pomalu dojel do servisu kde jsem jim řekl že tohle je už moc. Nedovedu si představit, co by se stalo, kdyby ti za mnou nedobrzdili a nebo se  to stalo na dálnici. Takže v servisu mi řekli sepište závady a v úterý to přivezete. Což mě neuspokojilo, jelikož jsem řekl, že takhle je auto nebezpečné pro provoz. Zavolal jsem do druhého servisu kde jsem řekl co a jak ,tam mi řekli vypnout Front a zítra ráno jim přivézt auto, Jinak mi sdělili, že byli na školení kde jim ze škodovky řekli, že Front se nemůže sám aktivovat jelikož je to nemožné a že ho nespustí ani třeba letící pták .Tak jsem jim řekl že mám záznam z kamerky a pokusím se to najít. A stalo se!!!  Našel jsem to a i když hraje hudba je slyšet výstražný tón a i jak auto zpomalilo. Takže teď jsem zvědavý , co zítra na to servis a hlavně  co Škodovka.​

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé. Chci vidět video, protože takhle to opět vypadá jako panika z tvé strany. Já zatím zažil jenom 3 plané poplachy (z mého úhlu pohledu, pro FA to bylo regulérní - stojící auta v mírné zatáčce či v odbočovacím pruhu), ještě to nebrzdilo samo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu zpomalení, i to jde poznat ale ber v potaz, že kamera má jiné rozlišení , jinak nahrává a i když jedu pomalu vypadá to že jedu rychle a tak i to brždění je jiné. Jak  kolega  tak i syn to poznali když jsme to hledali v záznamu. A neřeš jaké bylo brždění jelikož mě se to stalo a vím co a jak. Takže jako když ti někdo šlápne na brzdu a hned ji pustí. A pokud škodovka  tvrdí že tento systém sám nezapne tak teď je to bohužel naopak. Takže ráno se jede do servisu a budu čekat co a jak. Nakonec dle dg. tam mám několik chyb právě na front assistantu. A další chyby. Front mi nešel hned jak jsem odjížděl s autem po předání. Druhý den na dg. závada, kterou servis vymazal s tím že to byla jejich chyba když auto chystali na předání. Pak i když ukazovala dg, chyby byl dle mého funkční což jsem několikrát vyzkoušel. Takže neřeš jak to brzdilo a vyčkej co mi servis na to řekne. Víc k tomu nenapíšu . Ale jedno je jistě že to příjemné nebylo.

Editováno: , autor: Hkubes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak ,neřešil bych jak to brzdilo apod., ale to, že to nemělo brzdit.!!!! Front ti nikdy nezabrzdí na 100%. Pouze přibrzdí.Dnes auto dáno do servisu, kde shlédli videoa uznali chybu s tím, že před autem nic nebylo co by to spustilo.( Klika, že mám kamerku ,jinak by si snad mysleli že kecám) Teď se čeká, co na závady které se ukázali na Dg. řekne škodovka. Jak jsem psal měl jsem na dg. několik závad .Několikrát se opakovala chyba Front assistant ( Ten byl vlastně nefunkční hned po předání auta) , dále chyba klimatizace, a chyba infotainment. Chybu Infotainmentu  ukazuje i druhé auto. A jedna perlička ode mě , pro ty nevěřící bez důkazu !!!!! Technik mi řekl, že nedávno měli pána v servisu kterému Front sepnul  a to od Pet lahve která snad letěla přímo na radar. Pokud toto je pravda!!!  pak já osobně tento systém nepovažuji za bezpečný, jelikož ti to tam foukne vítr a zezadu tě někdo nabere. Takže až budu vědět co a jak ,dám to sem. Snad mi budou dnes volat nebo zítra. A video asi již stáhli, když tam není., je to omezený počet .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nasimulovat pískání včetně brždění FA chce opravdu koule a dobrou pojistku, protože FA nemá zabránit následkům kolize jen je zmírnit, takže pokud FA brzdí tak je velká pravděpodobnost nárazu. Zkoušel jsem a fungovalo, už se mi i stalo, že mi to chytlo koleje na přejezdu, cyklisty mi to bere pravidelně při objíždění, zvykl jsem si je předjíždět větším obloukem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže nic moc zatím nevím,pouze že škodovka do servisu poslala odpověd  jak postupovat  a to tak, že radar je špatně seřízen  a nastaven. Takže zítra by to měli dělat. Klimatizace má být již opravena -přehrán soft . Infotainment  s tím si zatím neví rady. Takže samé dotazy co mi to dělá jak mi to dělá apod. Výměna by prý byla náročná. Hmm tak poznám co zítra, údajně by to mělo být hotové pokud to půjde dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V princípe to nie je zlý nápad.. celý FA. No na sebe pozorujem, že odkedy ho mám, tak si dovoľujem paradoxne viac a častejšie odpútať sa od sledovania situácie pred autom. Všetky podobné systémy z nás časom urobia v podstate ešte horších vodičov, ale systémy tento výpadok zaskočia (ak fungujú správne). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

, cyklisty mi to bere pravidelně při objíždění, zvykl jsem si je předjíždět větším obloukem.

 

To iste sa mi stalo vcera pri predbiehani cyklistu. V oprotismeri islo auto tak som cakal s predbiehanim a tesne predtym ako som zacal s manevrom mi to zahvizdalo, priatelka sa az zlakla a ze co to? :) ja som nastastie vedel o tom systeme tak ma to neprekvapilo. Snad mi to dobre funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...