Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Pokud mám dobré informace, tak zpátečka u FIII je nesynchronizovaná jen u převodovky MQ100 a tedy u motoru 1.0 Mpi. U motoru 1.2 Tsi je převodovka MQ200 a zde by měla  mít zpátečka synchrony. Že by se něco změnilo, o čem nevím, nebo opravdu mám špatné informace?

Jinam potvrzuji to cvakání spojky při vyřazení již od fungl nového vozidla. Holt konstrukční vlastnost, pravděpodobně výsledek šetření  na konstrukci a materiálech za každou cenu, nic překvapivého u VW AG v posledních časech.  Nepamatuji si z časů Felicie, Fabie I a II, že bych měl nějaké zásadní problémy se spojkou, nyní ano, pálí se při každé trochu větší zátěži a vydává pěkně hlasité zvuky.

Editováno: , autor: DušanV
Vloženo

Pálení spojky je dáno i zpřevodováním zpátečky, mám s tím problém taky, ale už jsem si trochu zvykl. Naštěstí ještě nemám tažné. Bydlím v kopcích a třeba s felicií jsem lehce nacouval s vlekem desítky metrů a teď bych to bez smradu ze spojky nedal. 

Vloženo (editace)

Jo na to zpřevodování jsem zapomněl, ale nic to nemění na tom, že ta spojka je u současných menších Škodovek opravdu tristní. Měl jsem tažné u všech svých předešlých Škodovek a mé zkušenosti s výdrží spojky kdysi, jsou obdobné , teď mám naštěstí Fabii combi a tím i dost velký kufr a na stará kolena již nic velkého nepřevážím a ani nic nestavím, takže ho nepotřebuji. Stejně s tím závěsem a vozíkem by asi dlouho nevydržela.

Editováno: , autor: DušanV
Vloženo
4 hours ago, DušanV said:

Pokud mám dobré informace, tak zpátečka u FIII je nesynchronizovaná jen u převodovky MQ100 a tedy u motoru 1.0 Mpi. U motoru 1.2 Tsi je převodovka MQ200 a zde by měla  mít zpátečka synchrony.


Ať se dívám, jak se dívám, na schémata všech manuálních převodovek pro FIII do dílenské příručky, tak mi přijde, že mají soukolí pro zpětný chod s přímým ozubením a zpátečka je řazena přesunem vloženého kola... To, že přesuvná objímka pro první a druhý stupeň má navíc po obvodu přímé ozubení pro zpátečku (a synchronizuje 1 a 2), je jiná pohádka. Protože zpátečka je na ni řazená, když se tato objímka nachází v mezipoloze, její boční zubové spojky jsou na obě strany rozpojené a nedochází tudíž k žádné interakci se synchrony.  Ale třeba se pletu.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

ahojte, poslední dobou mi při pádu otáček okolo 1500 jde dovnitř auta tento zvuk. Je slyšet hlavně uvnitř, když otevřu kapotu jde slyšet minimálně z boku, kde jsou rozvody. Najeto 123k r.v. 12/2016. Nebyl jsem si úplně jistý do jaké sekce to zařadit, když si ani nejsem na 100% jistý zdrojem tohoto zvuku. Plus pokud motor jede na nízké otáčky okolo 1100 a úplně lehce zavadím o plyn tak se ozývá nepravidelné klepání/řachtání jako by bylo něco uvolněné, nemáte někdo podobnou zkušenost?

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Ahoj,

v posledním měsíci jsem ve své Fabii 3 začal pozorovat, nebo spíš slyšet divný houkající zvuk z motoru po studeném startu. Jedná se o motor 1.2tsi 81kW. Viz. video. houkání není od sanitky, ale skutečně z motoru. Přijde mi, že vychází z pravé strany motoru (ta druhá, než je alternátor). Jinak auto jezdí normálně a nepozoruji žádný problém. Podobné houkání slyším i za jízdy při přidávání plynu kolem 2000 ot. Musím však taky poznamenat, že abych to houkání slyšel za jízdy, tak jsem si musel vypnout rádio. Nevím tedy, zda bylo přítomné i dříve...

 

Netušíte, co je důvodem? Mám se bát?:D

Díky

Vloženo

Tento zvuk mám aj ja. Netuším čo to môže byť, príde mi to podobné ako čerpadlo sekundárneho vzduchu, ktoré mali staršie 1.6ky a podobne. Má to podľa mňa súvis s rýchlejším zahrievaním katu keďže to je len pri prvom studenom štarte, ale nemôžem to na 100% potvrdiť.

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Ahoj,

měl bych taky dotaz.

Dnes sem si všiml, že když stojím na místě na volnoběh slyším v takovém cyklu drhnoucí zvuk. Je to vždy takový interval 3s drhnutí, 10s nic. Během toho drhnoucího zvuku auto i lehce zavibruje. Neví někdo kde hledat problém? 

Najeto cca 135k.

  • o 3 roky později...
Vloženo

Ahoj. Neřešili jste už někdo takový divný chrochtající/šmajdavý ne úplně pravidelný zvuk od motoru? Je to slyšet pouze při důkladně prohřátém motoru na provozní teplotu a pouze na volnoběh. Je to slyšet venku skoro stejně jako uvnitř. Zahřátý motor jako celek je šepot květin, ale ten chrochtající zvuk je tam jaksi navíc. Nejvíc je to slyšet z oblasti rozvodů nebo drážkového řemene, rozhodně pouze z té strany motoru. Někdy motor trošku skoro neznatelně pocukává na volnoběh, jakoby v intervalech toho zachrochtání. Když vypínám a zapínám světla, tak je slyšet, že to nějak malinko ovlivňuje to pochrochtávání. Zapínání a vypínání klimy na to nemá, zdá se vliv. Taky se mi zdá, že má na to vliv momentální sklon vozidla/motoru. Víc je to slyšet při dobržďování, když se motor při volnoběhu jakoby tlačí dopředu, ale když stojím na rovině nebo čumákem lehce nahoru, je to slyšet taky. Měl jsem sundaný deklík rozvodů a nezdá se, že by to šlo přímo z přestavovače, spíš někde více dole, ale napínací kladka vypadá taky v pohodě co do zvuku, ukazatel napnutí kladky trošku šmajdá cca 1-2mm. Má motor TSI volnoběžku alternátoru? Kazí se ta volnoběžka podobně, jako tomu bylo u starších TDI? Ten projev mě nějak selsky směřuje pořád k nějakému uložení motoru nebo té volnoběžce (lehké cukání volnoběhu, ovlivnitelnost zvuku el. zatížením)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...