Přejít na obsah

Kódování funkcí na Superba III (VCDS)


kokta7

Doporučené příspěvky

ten volant by zaujimal aj mna lebo ked dam menu na climatronicu tak mi tam ukazuje ikonku volantu ale ked ju zmacnem tak ju rozsviety max na 1 sekundu potom zhasne. Je mozne ze je iba dokodovana cez vcdz . Rocnik 7/2017 pripadne ako zistim ci ma vyhrievany volant bez demontaze volantu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, zamilan napsal:

ten volant by zaujimal aj mna lebo ked dam menu na climatronicu tak mi tam ukazuje ikonku volantu ale ked ju zmacnem tak ju rozsviety max na 1 sekundu potom zhasne. Je mozne ze je iba dokodovana cez vcdz . Rocnik 7/2017 pripadne ako zistim ci ma vyhrievany volant bez demontaze volantu

Este by ma zaujimalo da sa cez vcds nastavit nez.kurenie ked ho aktivujem cez DO ze sa zapne ohrev sedadiel + nastavena teplota. Lebo vzdy zacne ohrievat len taku teplotu aka bola naposledy zvolena lebo pridem v zime  auto studene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@zamilan rozdil mezi pred-FL volantem bez vyhrivani (vlevo) a s vyhrivanim (vpravo) je jasny na prvni pohled. V oblasti spoje obsiti vence nad odperkami palcu (na 1 a 11 hodine) ma nevyhrivany volany sikmy hluboky spoj, kdezto vyhrivany volant ma spoj kolmy a temer hladky:

obrazek.thumb.png.bbefbe7995c489bbe5a4bcca4c056980.png

 

@keras Nastaveni teploty vyhrivani sedacek je mozne pro kazdy stupen oddelene. Nastavuje se vzdy na dvou kanalech pro kazdy stupen. Zapamatovani posledniho zvoleneho stupne vyhrivani sedacek ma tri volby: nikdy, 10 minut, stale.

BTW: vyhrivani sedacek s ohledem na znacny prikon funguje pouze s nastartovanym motorem.

Editováno: , autor: OnMiT312
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak potom ak som správne pochopil tak by mal byť vyhrievaný. Len nechápem prečo nejde ho spustit. Samozrejme to skúšam keď zapnem aj ohrev sedačky ale ikonka neostane svietiť zeleno. Vie ktosi poradiť ako ho skúsiť ešte raz nakodovat. Pripadne doplnit do menu obe položky ako bolo spomenuté vyysie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 10. 2021 na 11:24, OnMiT312 napsal:

@zamilan rozdil mezi pred-FL volantem bez vyhrivani (vlevo) a s vyhrivanim (vpravo) je jasny na prvni pohled. V oblasti spoje obsiti vence nad odperkami palcu (na 1 a 11 hodine) ma nevyhrivany volany sikmy hluboky spoj, kdezto vyhrivany volant ma spoj kolmy a temer hladky:

obrazek.thumb.png.bbefbe7995c489bbe5a4bcca4c056980.png

 

@keras Nastaveni teploty vyhrivani sedacek je mozne pro kazdy stupen oddelene. Nastavuje se vzdy na dvou kanalech pro kazdy stupen. Zapamatovani posledniho zvoleneho stupne vyhrivani sedacek ma tri volby: nikdy, 10 minut, stale.

BTW: vyhrivani sedacek s ohledem na znacny prikon funguje pouze s nastartovanym motorem.

Zajímavé. U FL už mám šikmý spoj i na vyhřívaném volantu. U předchozího předFL potvrzuji spoj tenký a kolmý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpor topneho okruhu volantu lze zmerit po demontazi airbagu. Staci odpojit dvoupinovy konektor vyhrivani vedouci z volantu primo do konektoru na krouzu. Odpor topneho odporoveho dratu by mel byt neco kolem tri az peti ohmu. Vedeni nesmi mit spojeni s kostrou volantu. Pokud bude mit vedeni odpor mensi jak jeden ohm (zkrat), velky odpor (preruseny) a nebo mit zkrat na kostru je volant vadny a je treba jej vymenit.

 

Zacal bych ale predtim kontrolou pojistek. Podival bych se na pojistku SC4 (10A) zda tam vubec je a zda je dobra. Pokud tam neni, muze to byt taky naznak toho, ze vyhrivany volant nekdo dodelaval a nechtelo se mu tahat draty az do pojistkoveho centra a napajeni nekam nabatlil. Je mi divne, ze v menu chybi polozka pro sparovani vyhrivani volantu a sedadla. Ja jsem po dodelani volantu jen nakodoval vyhrivani volantu do HVAC jednotky (08) na jednom miste a vse zacalo fungovat bez problemu. Nic dalsiho jsem resit nemusel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 10. 2021 na 14:24, midlan napsal:

to tam právě nemám a ptám se jestli lze dokódovat (jak)?

Možná jsem to přehlédl v konverzaci, ale předpokládám, že se jedná o Superba vyrobeného před 6/2016, že? Nevím, zda přesně toto datum je přechodné, ale také si do Superba dodělával vyhřívaný volant a kódování jsem mu pomáhal dodělat já. Nemá možnost spárovat vyhřívání volantu se sedačkou. Zjistil jsem, že to je kvůli climatronicu. Alespoň to vyšlo jako jediné východisko. Údajně stačí vyměnit climatronic za novější verzi a bude podporovat nakódování právě zmiňovaného spárování vyhřívaného volantu se sedačkou. 

Jedná se jen o teorii... výměnu climatronicu nedělal. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 10. 2021 na 22:20, zamilan napsal:

ten volant by zaujimal aj mna lebo ked dam menu na climatronicu tak mi tam ukazuje ikonku volantu ale ked ju zmacnem tak ju rozsviety max na 1 sekundu potom zhasne. Je mozne ze je iba dokodovana cez vcdz . Rocnik 7/2017 pripadne ako zistim ci ma vyhrievany volant bez demontaze volantu

Podle tohoto postu je to 07/2017 ktery by to uz mel umet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k očekávanému nedostatku Adblue bych se chtěl zeptat, zda je možné pomocí kódování deaktivovat SCR. Konkrétně, zda je možné auto jednoduchým způsobem dostat do stavu, kdy bude nedostatek Adbue kapaliny ignorován a auto bude stále funkční.

Můj dotaz je samozřejmě pouze a čistě hypotetický a teoretický. Neřeším legálnost ani technickou způsobilost k provozu na pozeních komunikacích, ale pouze teoretickou možnost takového zásahu ;-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve které jednotce se úprava dělá? Chápu, že je taková úprava nad síly VCDS. Šlo by to ale pomocí VCP (zdatnější úpravci zde na fóru by uměli) nebo se jedná o změnu části jednotky ke které je nutný certifikát?

Editováno: , autor: foldynp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 10. 2021 na 13:17, foldynp napsal:

Vzhledem k očekávanému nedostatku Adblue bych se chtěl zeptat, zda je možné pomocí kódování deaktivovat SCR. Konkrétně, zda je možné auto jednoduchým způsobem dostat do stavu, kdy bude nedostatek Adbue kapaliny ignorován a auto bude stále funkční.

Můj dotaz je samozřejmě pouze a čistě hypotetický a teoretický. Neřeším legálnost ani technickou způsobilost k provozu na pozeních komunikacích, ale pouze teoretickou možnost takového zásahu ;-).

Jen taková poznámka k výše uvedenému :

"Provoz auta bez systému SCR odborníci nedoporučují. Oslovení experti z automobilek se shodují na tom, že by snad teoreticky šlo systém deaktivovat. Třeba na centrální pokyn evropských úřadů, kteří by v případě akutního nedostatku AdBlue vyhlásili generální pardon a umožnili automobilkám systém beztrestně odpojit. Čistě teoreticky by to prý šlo, pomineme-li nepředstavitelný nával v servisech, kam by musela taková auta zamířit. Experti se ovšem shodují na tom, že je velmi pravděpodobné, že by při delším systematickém používání takto upraveného auta došlo k poškození výfukového systému."

 

Editováno: , autor: stanmar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 10. 2021 na 13:15, stanmar napsal:

Jen taková poznámka k výše uvedenému :

"Provoz auta bez systému SCR odborníci nedoporučují. Oslovení experti z automobilek se shodují na tom, že by snad teoreticky šlo systém deaktivovat. Třeba na centrální pokyn evropských úřadů, kteří by v případě akutního nedostatku AdBlue vyhlásili generální pardon a umožnili automobilkám systém beztrestně odpojit. Čistě teoreticky by to prý šlo, pomineme-li nepředstavitelný nával v servisech, kam by musela taková auta zamířit. Experti se ovšem shodují na tom, že je velmi pravděpodobné, že by při delším systematickém používání takto upraveného auta došlo k poškození výfukového systému."

( https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/adblue-diesel-duslo-scr-nox-dusik-selektivni-katalyticka-redukce.A211020_132416_automoto_fdv)

Pěkná hloupost, na východ od nás jezdí cca 70 % kamionu bez adBlue, u nás a na západ od nás asi 40 %...  Nemají sytém deaktivovany, ale mají namontované emulátory funkčního systému NOx. Motory v moderních kamionech jsou mnohem složitější a hlavně vývojové mnohem dál, adBlue používají více jak 15 let, výfukové potrubí mají také mnohem složitější a sofistikovanější a nic... 

Editováno: , autor: guest100
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, chcel som si posilovac nakodovat na Dynamic. V návode sa píše zmeniť Standard na Dynamic. Ja tam mam ale nakodovane "selection by charizma". Ak tomu dobre rozumiem, tak sa to mení ale ako? Jazdné módy nemám, ani to tlačítko na zmenu režimov. Alebo to funguje podľa DSG D/S? Vdaka. 

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...