cosby Vloženo 30. Březen 2024 Vloženo 30. Březen 2024 Je potřeba přesně rozeznat, jestli je oroseny,nebo výtečný. Škoda-VW říká,že "vlhký" tlumič není na závadu!! Citovat
r_e_n_e Vloženo 30. Březen 2024 Vloženo 30. Březen 2024 Na to je iná téma a menil by som to až keď praskne... Citovat
NNNTomas Vloženo 31. Březen 2024 Vloženo 31. Březen 2024 Zdravím, jak se poznají "špatné DCC" tumiče? Tím, že drncají, nebo třeba tím, že mezi režimy (comfrot/normal/sport) není znatelný rozdíl? Kde je míra mezi vlhký a vyteklý? 😄 Díky. Citovat
r_e_n_e Vloženo 1. Duben 2024 Vloženo 1. Duben 2024 Mám 180 tisíc a stále originál. Je však pravda, že doteraz auto jazdilo Rakúske cesty a teraz asi 5 tisíc jazdí 90% Slovenské diaľnice. Jednoducho tie rozbité a nerovné cesty v meste dajú tlmičom a celej náprave zabrať. Škoda, že aj na toto neplatí hmotná zodpovednosť, lebo potom by konečne tie cesty možno vyzerali tak ako majú cesty vyzerať. Môžeme iba závidieť Nemcom a Rakúšanom... 1 Citovat
NNNTomas Vloženo 2. Duben 2024 Vloženo 2. Duben 2024 A stále máš všechny tlumiče suché (netečou)? Citovat
Martin_V Vloženo 2. Duben 2024 Vloženo 2. Duben 2024 Ako spoznas ze su tlmice KO? Ja som ich mal jemne zatecene uz dva roky, ale fakt nic starsne. No posledne dva mesiace citim, ze auto v zakrutach uz tak dobre nedrzi, odskakuje, nekopiruje povrch vozovky ale skor skacka... Naprava pevna, cize budu to tlmice. Ja uz ale mam kupene, cize u mna je to len otazka casu prehodit to. Auto som kupoval z nemecka pri 114,000 km a bolo fajn. No cesty v BA boli kliniec do rakvy. A mimochodom, docital som sa aj tu aj na inych forach, ze priemer zivotnosti pri DCC je tak 150 tis km... Cize treba na to mysliet Citovat
NNNTomas Vloženo 2. Duben 2024 Vloženo 2. Duben 2024 Pravý přední je trochu "omaštěný" i pod miskou, ostatní suché. Dílenská příručka říká: Netěsnosti tlumičů Nepatrný únik oleje (rosení) na těsnění tyče pístu není důvodem k výměně tlumiče. Je-li olejová skvrna viditelná (ale matná, případně prachem vysušená) a nerozšiřuje-li se dále od horního uzávěru tlumiče (těsnění tyče pístu) ke spodní misce pružiny, je tlumič v pořádku. Poznámka Nepatrný únik oleje je předností, protože se tím maže také těsnicí kroužek, a tím se zvyšuje jeho životnost. Toto platí o tlumičích na přední i zadní nápravě. 1 Citovat
cosby Vloženo 3. Duben 2024 Vloženo 3. Duben 2024 Přesně...a co vím,spousty tlumičů se mění zbytečně 1 Citovat
r_e_n_e Vloženo 3. Duben 2024 Vloženo 3. Duben 2024 (editace) Ja som mal kedysi na S2 predné oba suché a bez známok poškodenia. Keďže jazdím cca 90% diaľnicu, tak nebolo nič cítiť. Najazdil som na nich 230 tisíc km. STK tiež ok. Až keď som ich dal dole, tak som zistil, že sú mäkké ako blato. Vedel som ich rukou vytiahnuť a zasunúť. Existuje testovanie tlmičov (narýchlo som to našiel v Trnave): https://www.mikona.sk/test-tlmicov/ alebo https://m.youtube.com/watch?v=MkLDXdCPBBQ Viac info tu: https://feco.sk/blog/novy-sposob-testovania-tlmicov Editováno: 3. Duben 2024, autor: r_e_n_e 1 Citovat
NNNTomas Vloženo 3. Duben 2024 Vloženo 3. Duben 2024 (editace) A kdo jste měl tlumiče v háji - byli znát změny režimů třeba Comfort / Normal / Sport? Někdo mi myslím, říkal, že když budou tlumiče v háji, už nebude moc poznat rozdíl mezi těmito režimy - dává to z principu funkce logiku? Tlumič, ten těžký život má - Škoda Storyboard (skoda-storyboard.com) Editováno: 3. Duben 2024, autor: NNNTomas Citovat
Delphin Vloženo 5. Duben 2024 Vloženo 5. Duben 2024 Já po 150 tis km rozdíl poznal, ale všechno bylo takové rozhoupanější oproti teď novému autu. A byl znát výraznější hluk iodskakování na nerovnostech. Citovat
David 20124 Vloženo 4. Květen 2024 Vloženo 4. Květen 2024 On 4/19/2023 at 8:16 AM, chio11 said: skoda dave Chci měnit zadní dcc v servisu. Dotaz: zadni dcc tlumice jsou 3q0512009af akorát ze ty co tu všichni zmiňujete což jsou C1521S tak neobsahuje OEM kód již zmiňovaného dcc. Takže to tam nepujde dát? Nebo jestli někdo nemá link kde koupit levnější DCC budu moc rad. Díky za odpověď. Citovat
rzm Vloženo 1. Říjen 2024 Vloženo 1. Říjen 2024 Ahoj, tak konečně já také vyměněno - origo DCC po 140tis za aftermarket Monroe C2516S a C1521S (ty co se ty zmiňují). Pocitově to auto nyní výrazně méně houpe - původně byl Comfort už jak na lodi, to se nedalo, teď to nehoupe tolik a ten režim dává smysl. V normalu je to o něco tvrdší a pocitově jistější, takže tenhle režim mi teď vyhovuje výrazně víc. Zároveň při vjezdu na nerovnost to auto tolik nebouchá. Citovat
Bigbore Vloženo 2. Říjen 2024 Vloženo 2. Říjen 2024 Robil si aj adaptaciu tlmicov po vymene cez diagnostiku? Citovat
rzm Vloženo 2. Říjen 2024 Vloženo 2. Říjen 2024 Nn to jsem nedelal. Nabyl jsem dojmu z toho co jsem cetl, ze to neni dulezite. Ma nekdo tady jinou zkusenost? Citovat
NNNTomas Vloženo 3. Říjen 2024 Vloženo 3. Říjen 2024 Našel jsem, že kromě originálu tlumičů od škodovky (za cca 10-12ti.s) a přímo od Monroe (za 5tis.) lze dát i Bilsteiny (za cca 8tis.).... ? Jsou tedy taky plně kompatibilní? Citovat
Stanley_ Vloženo 10. Listopad 2024 Vloženo 10. Listopad 2024 (editace) Jedná se tlumič který je KO? btw auto má najeto 87 tis. Editováno: 11. Listopad 2024, autor: Stanley_ Citovat
ČudlR Vloženo 10. Listopad 2024 Vloženo 10. Listopad 2024 Muze i nemusi. Dle dilenke prirucky, kdyz neni olej pod miskou pruziny tak nemusi bejt KO Citovat
japok Vloženo 14. Listopad 2024 Vloženo 14. Listopad 2024 (editace) Měl jsem olej pod miskou pružiny až na nálepce kde je číslo dílu takže jsem tlumiče vyměnil. To co je vidět na foto bych zatím neřešil. Editováno: 14. Listopad 2024, autor: japok Citovat
NNNTomas Vloženo 20. Listopad 2024 Vloženo 20. Listopad 2024 (editace) Jak jsem tu už jednou psal: Dílenská příručka říká: Netěsnosti tlumičů Nepatrný únik oleje (rosení) na těsnění tyče pístu není důvodem k výměně tlumiče. Je-li olejová skvrna viditelná (ale matná, případně prachem vysušená) a nerozšiřuje-li se dále od horního uzávěru tlumiče (těsnění tyče pístu) ke spodní misce pružiny, je tlumič v pořádku. Poznámka Nepatrný únik oleje je předností, protože se tím maže také těsnicí kroužek, a tím se zvyšuje jeho životnost. Toto platí o tlumičích na přední i zadní nápravě. Stanley_: Úplně v pořádku to tedy nemáš, olej je už u misky, a skvrna "vysušená" také není ..."Umyl" bych to a po nějakém čase (na jaře) bych na to znova koukl, zda je to zase omaštěný... Já to mám taky trochu, možná méně - před rokem/najeto 15tis./ jsem to otřel a teď je tam zase skvrna, jak píšou - u levého "prachem vysušená", u pravého tlumiče větší i mokřejší. Ty "dnešní" auta jsou prostě těžký na předek, tak to pak trpí ( i pružiny) ...a i s gumama (nerovnoměrně sjeté, apod.,) napříč značkama... Editováno: 21. Listopad 2024, autor: NNNTomas Citovat
jirzi-r1 Vloženo 15. Prosinec 2024 Vloženo 15. Prosinec 2024 Chci se zeptat, měnil si někdo sám DCC tlumiče a prováděl následně nastavení adaptaci? Zajímá mě přesně postup no co je potřeba udělat přes VAG. Díky Citovat
denial Vloženo 17. Prosinec 2024 Vloženo 17. Prosinec 2024 po pravde nemyslim si, ze je to nejaka nevyhnutnost, ale tu o tom nieco pisu https://www.briskoda.net/forums/topic/492516-how-to-dcc-recalibration/ predne som nasiel na autodoc za 110 kus, co je zaujimave, lebo nikdy som nenasiel na tej stranke nic ine vyhodne Citovat
NNNTomas Vloženo 13. Února Vloženo 13. Února (editace) Tak jsem byl na testu DCC tlumičů rezonanční metodou v autorizáku, nedalo mi věřit tomu jak se všude píše, že po 100-120tis. jsou skoro vždy v háji. Info: Levý přední nepatrně prosakuje, pravý trochu více, oba zadní suché. Po roce, při výměně pneu letní / zimní, je to tam prostě trochu mastnoty, rsp. již zaprášený, ale tmavý flek, dá se říci, že nic velkého. Při setření je ubrousek spíš od "šmíru" než přímo mokrý od oleje. Superb Combi, rv. 2020, 2.0TDI, 143tis. najeto, kola léto R19 / zima R16 Metodika EUSAMA / metoda C.A.P.: Účinnost přední pravý - 85% / 0,49 Účinnost přední levý - 90% / 0,58 Účinnost zadní pravý - 82% / 0,49 Účinnost zadní levý - 81% / 0,46 (EUSAMA: Ani nové auto nemá 100% - to by dle této metodiky nesměl tlumič nikdy ztratit kontakt s vozovkou / CAP: hodnota pro limit špatný je 0,2; limit přijatelný 0,25) Šel jsem tam kvůli tomu, že se mi to zdálo, že se to na NORMAL furt houpe Ale bylo mi i tam řečeno, že Superby se houpu tak "nějak uměle jak lodě" Jinak pociťový rozdíl při jízdě na R19 letní nebo R16 zimní je nepatrný, z toho jsem tak trochu usuzoval, že ty tlumiče na tom nemůžou být tak špatně, když není pocit diskomfortu ani na R19 (defakto sluchově je to jen jiný typ rány, při přejetí např. kanálu). Třeba to někomu poslouží, k tomu aby hned tlumiče neměnil, a šel na orientační test (zdůrazňuji orientační, a test defakto celého zavěšení kola - vyhodnocuje to přilnavost k vozovce). Editováno: 13. Února, autor: NNNTomas 3 Citovat
dfga Vloženo 15. Února Vloženo 15. Února Tie testy su orientacne, verit tomu mozes ale 100% to nie je. Kazdopadne ak na tom jazdis po Slovensku na R19 po 150t km su na kasu. Niektore odchadzali skor ale tyka sa to prvych kusov, rocniky 15,16,17. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.