Březen 30, 20241 r Je potřeba přesně rozeznat, jestli je oroseny,nebo výtečný. Škoda-VW říká,že "vlhký" tlumič není na závadu!!
Březen 31, 20241 r Zdravím, jak se poznají "špatné DCC" tumiče? Tím, že drncají, nebo třeba tím, že mezi režimy (comfrot/normal/sport) není znatelný rozdíl? Kde je míra mezi vlhký a vyteklý? 😄 Díky.
Duben 1, 20241 r Mám 180 tisíc a stále originál. Je však pravda, že doteraz auto jazdilo Rakúske cesty a teraz asi 5 tisíc jazdí 90% Slovenské diaľnice. Jednoducho tie rozbité a nerovné cesty v meste dajú tlmičom a celej náprave zabrať. Škoda, že aj na toto neplatí hmotná zodpovednosť, lebo potom by konečne tie cesty možno vyzerali tak ako majú cesty vyzerať. Môžeme iba závidieť Nemcom a Rakúšanom...
Duben 2, 20241 r Ako spoznas ze su tlmice KO? Ja som ich mal jemne zatecene uz dva roky, ale fakt nic starsne. No posledne dva mesiace citim, ze auto v zakrutach uz tak dobre nedrzi, odskakuje, nekopiruje povrch vozovky ale skor skacka... Naprava pevna, cize budu to tlmice. Ja uz ale mam kupene, cize u mna je to len otazka casu prehodit to. Auto som kupoval z nemecka pri 114,000 km a bolo fajn. No cesty v BA boli kliniec do rakvy. A mimochodom, docital som sa aj tu aj na inych forach, ze priemer zivotnosti pri DCC je tak 150 tis km... Cize treba na to mysliet
Duben 2, 20241 r Pravý přední je trochu "omaštěný" i pod miskou, ostatní suché. Dílenská příručka říká: Netěsnosti tlumičů Nepatrný únik oleje (rosení) na těsnění tyče pístu není důvodem k výměně tlumiče. Je-li olejová skvrna viditelná (ale matná, případně prachem vysušená) a nerozšiřuje-li se dále od horního uzávěru tlumiče (těsnění tyče pístu) ke spodní misce pružiny, je tlumič v pořádku. Poznámka Nepatrný únik oleje je předností, protože se tím maže také těsnicí kroužek, a tím se zvyšuje jeho životnost. Toto platí o tlumičích na přední i zadní nápravě.
Duben 3, 20241 r Ja som mal kedysi na S2 predné oba suché a bez známok poškodenia. Keďže jazdím cca 90% diaľnicu, tak nebolo nič cítiť. Najazdil som na nich 230 tisíc km. STK tiež ok. Až keď som ich dal dole, tak som zistil, že sú mäkké ako blato. Vedel som ich rukou vytiahnuť a zasunúť. Existuje testovanie tlmičov (narýchlo som to našiel v Trnave): https://www.mikona.sk/test-tlmicov/ alebo https://m.youtube.com/watch?v=MkLDXdCPBBQ Viac info tu: https://feco.sk/blog/novy-sposob-testovania-tlmicov Upraveno Duben 3, 20241 r od r_e_n_e
Duben 3, 20241 r A kdo jste měl tlumiče v háji - byli znát změny režimů třeba Comfort / Normal / Sport? Někdo mi myslím, říkal, že když budou tlumiče v háji, už nebude moc poznat rozdíl mezi těmito režimy - dává to z principu funkce logiku? Tlumič, ten těžký život má - Škoda Storyboard (skoda-storyboard.com) Upraveno Duben 3, 20241 r od NNNTomas
Duben 5, 20241 r Já po 150 tis km rozdíl poznal, ale všechno bylo takové rozhoupanější oproti teď novému autu. A byl znát výraznější hluk iodskakování na nerovnostech.
Květen 4, 20241 r On 4/19/2023 at 8:16 AM, chio11 said: skoda dave Chci měnit zadní dcc v servisu. Dotaz: zadni dcc tlumice jsou 3q0512009af akorát ze ty co tu všichni zmiňujete což jsou C1521S tak neobsahuje OEM kód již zmiňovaného dcc. Takže to tam nepujde dát? Nebo jestli někdo nemá link kde koupit levnější DCC budu moc rad. Díky za odpověď.
Říjen 1, 2024Říj 1 Ahoj, tak konečně já také vyměněno - origo DCC po 140tis za aftermarket Monroe C2516S a C1521S (ty co se ty zmiňují). Pocitově to auto nyní výrazně méně houpe - původně byl Comfort už jak na lodi, to se nedalo, teď to nehoupe tolik a ten režim dává smysl. V normalu je to o něco tvrdší a pocitově jistější, takže tenhle režim mi teď vyhovuje výrazně víc. Zároveň při vjezdu na nerovnost to auto tolik nebouchá.
Říjen 2, 2024Říj 2 Nn to jsem nedelal. Nabyl jsem dojmu z toho co jsem cetl, ze to neni dulezite. Ma nekdo tady jinou zkusenost?
Říjen 3, 2024Říj 3 Našel jsem, že kromě originálu tlumičů od škodovky (za cca 10-12ti.s) a přímo od Monroe (za 5tis.) lze dát i Bilsteiny (za cca 8tis.).... ? Jsou tedy taky plně kompatibilní?
Listopad 10, 2024Lis 10 Jedná se tlumič který je KO? btw auto má najeto 87 tis. Upraveno Listopad 11, 2024Lis 11 od Stanley_
Listopad 10, 2024Lis 10 Muze i nemusi. Dle dilenke prirucky, kdyz neni olej pod miskou pruziny tak nemusi bejt KO
Listopad 14, 2024Lis 14 Měl jsem olej pod miskou pružiny až na nálepce kde je číslo dílu takže jsem tlumiče vyměnil. To co je vidět na foto bych zatím neřešil. Upraveno Listopad 14, 2024Lis 14 od japok
Listopad 20, 2024Lis 20 Jak jsem tu už jednou psal: Dílenská příručka říká: Netěsnosti tlumičů Nepatrný únik oleje (rosení) na těsnění tyče pístu není důvodem k výměně tlumiče. Je-li olejová skvrna viditelná (ale matná, případně prachem vysušená) a nerozšiřuje-li se dále od horního uzávěru tlumiče (těsnění tyče pístu) ke spodní misce pružiny, je tlumič v pořádku. Poznámka Nepatrný únik oleje je předností, protože se tím maže také těsnicí kroužek, a tím se zvyšuje jeho životnost. Toto platí o tlumičích na přední i zadní nápravě. Stanley_: Úplně v pořádku to tedy nemáš, olej je už u misky, a skvrna "vysušená" také není ..."Umyl" bych to a po nějakém čase (na jaře) bych na to znova koukl, zda je to zase omaštěný... Já to mám taky trochu, možná méně - před rokem/najeto 15tis./ jsem to otřel a teď je tam zase skvrna, jak píšou - u levého "prachem vysušená", u pravého tlumiče větší i mokřejší. Ty "dnešní" auta jsou prostě těžký na předek, tak to pak trpí ( i pružiny) ...a i s gumama (nerovnoměrně sjeté, apod.,) napříč značkama... Upraveno Listopad 21, 2024Lis 21 od NNNTomas
Prosinec 15, 2024Pro 15 Chci se zeptat, měnil si někdo sám DCC tlumiče a prováděl následně nastavení adaptaci? Zajímá mě přesně postup no co je potřeba udělat přes VAG. Díky
Prosinec 17, 2024Pro 17 po pravde nemyslim si, ze je to nejaka nevyhnutnost, ale tu o tom nieco pisu https://www.briskoda.net/forums/topic/492516-how-to-dcc-recalibration/ predne som nasiel na autodoc za 110 kus, co je zaujimave, lebo nikdy som nenasiel na tej stranke nic ine vyhodne
Únor 13Úno 13 Tak jsem byl na testu DCC tlumičů rezonanční metodou v autorizáku, nedalo mi věřit tomu jak se všude píše, že po 100-120tis. jsou skoro vždy v háji. Info: Levý přední nepatrně prosakuje, pravý trochu více, oba zadní suché. Po roce, při výměně pneu letní / zimní, je to tam prostě trochu mastnoty, rsp. již zaprášený, ale tmavý flek, dá se říci, že nic velkého. Při setření je ubrousek spíš od "šmíru" než přímo mokrý od oleje. Superb Combi, rv. 2020, 2.0TDI, 143tis. najeto, kola léto R19 / zima R16 Metodika EUSAMA / metoda C.A.P.: Účinnost přední pravý - 85% / 0,49 Účinnost přední levý - 90% / 0,58 Účinnost zadní pravý - 82% / 0,49 Účinnost zadní levý - 81% / 0,46 (EUSAMA: Ani nové auto nemá 100% - to by dle této metodiky nesměl tlumič nikdy ztratit kontakt s vozovkou / CAP: hodnota pro limit špatný je 0,2; limit přijatelný 0,25) Šel jsem tam kvůli tomu, že se mi to zdálo, že se to na NORMAL furt houpe Ale bylo mi i tam řečeno, že Superby se houpu tak "nějak uměle jak lodě" Jinak pociťový rozdíl při jízdě na R19 letní nebo R16 zimní je nepatrný, z toho jsem tak trochu usuzoval, že ty tlumiče na tom nemůžou být tak špatně, když není pocit diskomfortu ani na R19 (defakto sluchově je to jen jiný typ rány, při přejetí např. kanálu). Třeba to někomu poslouží, k tomu aby hned tlumiče neměnil, a šel na orientační test (zdůrazňuji orientační, a test defakto celého zavěšení kola - vyhodnocuje to přilnavost k vozovce). Upraveno Únor 13Úno 13 od NNNTomas
Únor 15Úno 15 Tie testy su orientacne, verit tomu mozes ale 100% to nie je. Kazdopadne ak na tom jazdis po Slovensku na R19 po 150t km su na kasu. Niektore odchadzali skor ale tyka sa to prvych kusov, rocniky 15,16,17.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.