Přejít na obsah

Brzdový pedál jde natvrdo


danspring

Doporučené příspěvky

To je jasně netěsný posilovač, pravděpodobně zpětný ventil, který je v přívodní hadici.

 

Vracení destiček s tím nesouvisí, ony se vracejí, ale tak málo, že to není okem vidět. Jestli jde točit kolem případně lehce utlačit auto, tak je to ok.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď. Znamená to výměnu posilovače, nebo můžu zkusit nejdřív tu hadici?... Nemáte někdo tucha, jak se ta přívodní hadice z posilovače vyndá? Tahem? Nerad bych tam to koleno zalomil....

K těm destičkám - fakt se nevrací, vždycky při hnutí kolem se hnou od kotouče. Ještě na to pro jistotu jednou mrknu...

Díky!

Editováno: , autor: 8dum
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen hadici, zpětný ventil je její součástí. Z posilovače by měla by jít "jen" vytáhnout. V posilovači je gumová pruchodka a v ní je zastrčené kolínko hadice. Kývat a táhnout, možná trochu přimáznout. Až jí vyrveš, tak zkusit profouknout, vzduch by měl proudit jen směrem z posilovače.

 

Zpětný pohyb destiček každopádne nesouvisí s funkčností posilovače. Pokud se vrací brzdový pedál, tak by se měly vracet i destičky. Kdyby se nevracely, tak by se hřálo kolo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Hadici jsem bral za neskutečných 603,-Kč při platbě v hotovosti tady

http://www.magmar.cz/alfa-fiat/eshop/4-1-VW/3596-2-OE-cenik-VW-3/5/45667-1J0612041GD

Samo mně nejdřív štvalo, že se nedá nikde objednat bez ventilu, ale fakt je, že té staré už trochu propouštěl zpět.

Pro odvážné příznivce experimentů, pokud necháte starý ventil, lze údajně objednat hadici z fava za 60,-Kč

http://shop.autodilykrc.cz/cz-detail-552137-hadice-posilovace-brzd.html

Jen se musí asi pod horkým vzduchem upravit a ohnout, délka prý stačí na opravu dvou podtlaků :kol-33: .

.

PS já to prostříkal silikonem a rval ven klasickejma štípacíma kleštěma, drží jak židovská víra :kol-95: .

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

Proštudoval jsem tady brzdy horem pádem a asi už jsem z toho jelen - už se mi to motá, tak bych poprosil nějakou dobrou duši o radu:

První brždění v jakékoliv rychlosti oká, pokud znovu sešlápnu během několika sekund pedál - je ztvrdlý a brždění KO (ale nakonec zabrzdím). Pokud zopakuji brždění po cca 10-15s opět brzdí (jednou) dobře. S vypnutým motorem je pedál tvrdý, po nastartování jde dolu - (nepřijde mi že by šel až na podlahu). Po vypnutí motoru je cca 3s slyšet syčení (pravděpodobně) od toho kolínka  podtlakové hadice posilovače. Jenže jsem si teď všim, že se mi nevrací přední desky, zůstávají po zabrždění na kotoučích.... Tak nevím, jestli začít od toho kolínka - podtlakové hadice, či hadiček nebo pístků u předních brzd, nebo to vypadá že je v háji něco většího - HBV, posilovač, podtlakové čerpadlo. Můj tip je, že je snad v háji jen nějaké to podtlakové vedení u posilovače - může toto způsobovat nevracení se destiček když uteče podtlak????? Desky i kotouče mají cca 15tkm, ale zhruba před 5tkm mi začalo při brždění v určitých rychlostech kopat do volantu (asi jsem zkroutil kotouče, byl jsem s tím na škole smyku....) ... 1.9tdi PD 74kw, ABS, ESP. 

 

Mockrát Vám všem děkuji za radu!!!!!

Tak se zdařilo - podtlaková hadice byla popraskaná na více místech. Díky za tipy, nová na můj motor něco přes devět  kil, zajel jsme na hřbitov a za kilo sehnal staro-novou. Vyměnil a vše vypadá v poho. Brzdy asi vyset nezůstavají, jen mně udivilo, že tam neprostrčím ani papírek.... To kopání asi budou kotouče, zkusím vyměnit. 

Ještě rychlý dotaz - u vývěvy - podtlak. čerpadla to napojení na podtlakovou hadici - je to tam uložené s vůlí? Hadice je k tomu vývodu na fest, ale celý ten vývod se v těle čerpadla trocha hejbe... Je to tak správně?

 

Díky ještě jednou!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se zdařilo - podtlaková hadice byla popraskaná na více místech. Díky za tipy, nová na můj motor něco přes devět  kil, zajel jsme na hřbitov a za kilo sehnal staro-novou. Vyměnil a vše vypadá v poho. Brzdy asi vyset nezůstavají, jen mně udivilo, že tam neprostrčím ani papírek.... To kopání asi budou kotouče, zkusím vyměnit. 

Ještě rychlý dotaz - u vývěvy - podtlak. čerpadla to napojení na podtlakovou hadici - je to tam uložené s vůlí? Hadice je k tomu vývodu na fest, ale celý ten vývod se v těle čerpadla trocha hejbe... Je to tak správně?

 

Díky ještě jednou!

Kopání do volantu při brzdění jsem taky řešil. Zkroucené kotouče. Stočit a nebo nové 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Tak se zdařilo - podtlaková hadice byla popraskaná na více místech. Díky za tipy, nová na můj motor něco přes devět  kil, zajel jsme na hřbitov a za kilo sehnal staro-novou. Vyměnil a vše vypadá v poho. Brzdy asi vyset nezůstavají, jen mně udivilo, že tam neprostrčím ani papírek.... To kopání asi budou kotouče, zkusím vyměnit. 

Ještě rychlý dotaz - u vývěvy - podtlak. čerpadla to napojení na podtlakovou hadici - je to tam uložené s vůlí? Hadice je k tomu vývodu na fest, ale celý ten vývod se v těle čerpadla trocha hejbe... Je to tak správně?

 

Díky ještě jednou!

ne není to v pořádku,ale dělaj to téměř všechny koncernový podtlakový pumpy.Mě nová na passata stála 9tis. Na fabce přítelkyni jsem to stáhnul smršťovací bužírkou s lepidlem+vázací pásky přes a přestalo to zlobit.Právě ve vyústění to rádo zlobí a ztrácí podtlak...pak kraví turbo,chcípací klapka a samozřejmě i posilovač brzd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

v čom konkrétne má súvis prasknutie tej rúrky s turbom a zdochýnacou klapkou?

tá hadička, čo ide od zdochýnacej klapky sa napája na ten spätný ventil, to kvôli tomu?

keď je rúrka prasknutá, tak z tej hadičky to berie nadmerne veľa tlaku a turbu potom nestačí pre reguláciu turba?

 

tiež mám podobný problém, myslel som si, že je to posilňovač, auto už na to vek má, alebo výveva.

minule som sa viezol v kolóne, šli sme na striedačku stop a potom možno 20 km/h, po cca. 5-ich

stopoch som to už skoro napálil do auta predo mnou, pedál bol ako kameň, nešiel dolu

 

schválne som vyskúšal otestovať vývevu, resp. posilňovač, vypol som motor, vystláčal pedál, dokým nebol ako skala

a pri stlačenom pedáli naštartoval. trochu popustil, ale mám pocit že dosť málo. trvalo mu asi 20 sek. kým bol normálne mäkký ako vždy

takisto sa mi stáva, že sadnem ráno do auta a pedál je tvrdý, po naštartovaní časom zmäkne

 

už už som objednal novú vývevu, ale potom som si prečítal túto tému, tú rúrku som skontroloval, viditeľne porušená nie je,

akurát ten vývod z vývevy kde je napojená rúrka sa točí, podľa slov mechanika je to ale ok, vraj za tým je dajaké tesnenie ...

videl som na nete, že niekto to zafixoval tekutým kovom. ja ale tu problém nevidím, lebo keď dám ruku na tej vývod vývevy, žiaden

únik necítim. buď je malý alebo žiadny. na druhej strane mám ale zhruba 4-sekundovú turbodieru (kým kopne turbo) čo ma serie,

nakoľko regulácia ide ľahko. pri vypínaní motora to dáva rôzne zvuky, motor trepe, ale vraj keď zaslepíte EGR, tak je to normálne, no neviem

 

ako by sa auto chovalo, keby prdla výveva a dajme tomu, že nikde by netesnosti neboli. turbo by vôbec nešlo? núdzový režim? brzdy tvrdé?

uvažujem, že preventívne aj tak tú rúrku vymením, už len kvôli tomu ventilu, možno je zasratý ako tu už niekto písal

 

ešte jedna vec ma hnevá, asi každých 5000 km sa mi skrývia kotúče vpredu. nápravu som dal 2x skontrolovať, je pevná, mechanik sa mi už smeje,

že mám paranoju. pred cca. 5000 km som menil brzdy, dopredu šli Ferodo a nové doštičky. aj predtým tam bolo Ferodo. je to lacnejšia značka, ale

síce sa skôr rozpadne ako TRW, Bosch, Brembo, ale čo sa týka skrývenia sa kotúčov ľudia nadávali hlavne na čínu.

môže mať problém s tlakom nejaký súvis s krývením sa kotúčov? alebo je to čisto záležitosť nápravy resp. kolies - napr. ak sú zvajcovatelé?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

tak pomohla nová výveva, starú som rozobral a bola to katastrofa. kompletne zasratá olejom a nejakou čiernou kašovitou emulziou.

keďže ten vývod pre hadicu, ten kolík, bol úplne vybitý (na novej je ako prikovaný) tak som sa rozhodol rovno kúpiť novú vývevu (Pierburg, 165 €).

nová výveva dáva citeľne väčšie tlaky, pricucla mi prst omnoho silnejšie, brzdy sú už mäkké a turbo má tiež dosť podtlaku.

 

v inej téme som riešil záhadný jav, keď sa mi pri vyššej vonkajšej teplote zdalo, že auto ide svižnejšie, lepšie a skôr zaberá,

ako pri nízkej teplote či mrazoch. toto má podľa mňa súvis s tou kašovitou emulziou, ktorú som našiel v starej výveve.

vzhľadom na teplotu okolia redne alebo hustne, podobne ako motorový olej je omnoho hustejší pri -30°C ako pri +30°C.

 

moja rada pre ostatných: nezanedbávajte vývevu, dajte si námahu sa na ňu pozrieť, vyčistiť, dajú sa tam vymeniť tesnenia

a ten vybitý kolík ktorý má vôľu ako sviňa nenechávajte len tak, vytesnite a zalepte ho tekutým kovom, aby ste mali záruku, že

vám neťahá po svojom obvode falošný podtlak. mimochodom správne fungujúca výveva by mala dávať podtlak -0.9 BAR

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Zdravím, mám problém s brzdovým pedálem. Poslední dobou se stává to, že když při nastartování držím brzdový pedál, občas šičí a začne tuhnout, ale během jízdy zase funguje normálně, a po dnešku kdy jsem ho chvíli držel něco prasklo, vrátil se nahoru a musím na něj tlačit silou abych vůbec zabrzdil. Neví někdo co s tím ? 

Děkuji za odpověď 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...