Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

hele, fakt každýho boj a já ti ten názor vůbec neberu. Tvoje auto, tvoje peníze. A jestli si myslíš, že tě záruka kreje před enormním opotřebením, například, jsi docela naivní. Ale to ty si určitě nemyslíš, jen tě to možná nenapadlo. Já už za život pár (desítek) aut měl a pár rozebraných motorů viděl. A to mi úplně stačí, abych se podle toho zařídil. 

A protože máš na tom Scoutu určitě DSG, tak jestli tě to zajímá, přečti si na netu, co píše o olejový náplni převodovky třeba uznávanej odborník Sixta. Největší podíl na závadách mokrých DSG má právě nesmyslně dlouhej interval výměn oleje.

Upraveno od jirkaK

  • Autor

Ano mám DSG a ano uznávám všechny odborníky a Tvůj názor(jako odborníka - to není žádná ironie) beru taky. Viděl-li jsi pár rozebraných motorů, jistě byly starší...tím chci říct jedině to, že všechny ty technologie jdou mílovými kroky kupředu, I technologie olejů a všeho možného. Taky docela nerozumím tomu, proč najednou skáčeš od motoru k DSG. Takže k těm motorům....před enormním opotřebením mne záruka nekryje, to máš bez diskuzí pravdu. Já bych chtěl fakt akorát vědět kolik CUNA motorů s Kastrólem Edge cosi uvnitř jsi viděl zničených či aspoň enormně opotřebených...víš, já tyhle argumenty znám, (a to nejsem žádný "tajný agent Vw) ale to většinou skončí že "Máňa to říkala...." to není nic proti Tobě, ani se nechci v neděli po ránu hádat :-) A ano, máš pravdu, že všechny ty zelené předpisy určitě urychlují opotřebení oleje v motoru (co to dělá s DSG kde tak vysoké teploty nejsou to nevím)...Upřímně řečeno, ten tlak "veřejného mínění" o termínech výměny všeho možného je fakt velký a informace o tom kolik motorů CUNA se totálně podělalo je zcela jistě velmi přísně utajovaná informace, ale to je skoro všechno. Jako když jsem otevřel téma vyvažovacích hřídelu v CUNA a CUPA a který motor je v dieselové erese.....to jsem dostal kartáč i od škodovky, když jsem se neustále dožadoval vysvětlení, které mi stejně neposkytli...je to jedno, já to prostě udělám takhle a přeju Ti aby se Ti díky výměnám všeho, co vyměnit jde motor ani jiná část nikdy nerozsypal a ať jsi maximálně spokojen (opět-bez ironie). A už toho nechám, venku je opět docela hezky.....

to že máš záruku, neznamená že ti to VW koncern vyreklamuje,respektive u nás škodovka. řekně ti že moc jezdíš :)

každopádně dolejvání u těhlech 110kw či 135kw TDI je uplně běžné i při intervalu oleje 15000km.

Upraveno od kokta7

Ahojte, záruka je přeci jasná. Jaké nadměrné opotřebení? Vždyť záruka je omezena i počtem km. Minule jsem dostal nový motor (1,8 tsi) kvůli nadměrné spotřebě oleje cca 2 měsíce před vypršením 4leté záruky v 80 tis. km. Olej jsem měnil po 15tis km a stejně to nepomohlo. Dnes mám taky CUNA a zatím jsem nedoléval (naj. 30tis). Myslím, že záleží hlavně na tom, jak dlouho chceš auto mít. Jestli dlouho nebo dáváš auto do rodiny, tak se nedivím častější výměně. Osobně asi budu sám měnit olej s filtrem po 15tis a po 30tis jej nechám vyměnit v servisu. Budu tak mít jistotu kompletní výměny alespoň jednou za 30tis. km.

Vždyť záruka je omezena i počtem km.

Čo? Som niečo zle pochopil?

Radime, s tou DSG jsem jen plynule navázal na obecenej problém s extrémně dlouhými intervaly výměn všeho, co se u aut periodicky mění. Výrobci aut to natahujou ne snad proto, že by náplně a komponenty byly o tolik kvalitnější, účelem je zkrácení životnosti aut. Není zájem udržet auto co nejdéle v provozuschopným stavu, ale naopak ho co nejrychleji z provozu vyřadit. Z toho faktu vycházím a proto všechno měním v polovině. Když si ty filtry a oleje kupuješ a měníš v mezičase sám, je to zanedbatelná investice. Mě třeba vychází výměna LL motorovýho oleje s filtrem na ca. 1 500,-Kč. Vč. práce u známýho kluka na dílně. A to ještě odečtu DPH. Mohl bych dávat i levnější olej, nemusel by to být LL, ale chci motoru dopřát ten lepší právě proto, že chci auto v provozu udržet co to půjde. Ale o rozhodnutí si každej prostě musí udělat sám. Někdo těm výrobcům věří, což oni samozřejmě potřebují, aby mohli vyrobit a prodat ještě víc nových aut.

Souhlas, má to logiku. Sám to dělám stejně, jen mám možnost si výměnu oleje a filtru udělat sám a vyjde to pod 1000 i s LL, když si odečtu DPH a to je v poměru k ceně auto skoro 0.

RS TDI najeto 90tkm, celkem dolito 7litru oleje. Auto je leasingovky takže servis vždy po 30tkm.

to je pěknej olejožrout

RS combi TDI DSG, 85000 km, dolieval som doteraz asi 3 litre... operativny lizing, takze servis pravidelny po 30-tis km.

obvykle klesne hladina oleja po tom, co mu dam viac zabrat... takmer vzdy po tom, ked mam dlhsiu trasu s nalozenym stresnym nosicom...

Upraveno od PistaTT

  • Autor

auto je firmy mé ženy, platil jsem sice já, ale to je jedno....vždyť říkám, každého věc, já to prostě pojal takhle,tedy a docela věřím i tomu, že škodovka chce zneschopnit každé auto, aby sis pořídil nové-však většinu žhářů tvoří dobrovolní i profesionální hasiči....ale co já s tím, prostě po 5-ti letech půjde do světa, a už vidím, jak mi někdo dá "o půl kila víc" protože "Franta z garáže" otiskem palce pravé nohy potvrdí, že jsem byl pravidelným návštěvníkem u něj na rampě...a že by mi neuznali záruku z důvodu najetých km? No to asi za těch 5 let 150 000 km nenajede....teda soudružka a já s tím jezdím jen když jsou splněny dvě podmínky: 1) jsou tam obě sedačky a ona nemá čas k dovozu/odvozu dětí a další splněna podmínka je 2) hladové oko už nemrká, neb čučí jak vejr, a pak se můžu "jít svézt" ne svést ji ale svézt se  autem k pumpě Shell...pak do školky a školy a pak už teda nic...no a pokud se to posere tak důkladně, že to jinak nepůjde, tak nastoupí doktoři obojího práva,popř. soudruzi ze zemí kde včera již znamenalo zítra, nebo jak to bylo, takže vlastně k závadě ani nedojde....serem na to, já už nechci tady plkat, ať Vám to všem jede úplně nejlíp, ať tam, ač nemusíte, lijete úplně ten nejkvalitnější olej (nejlépe jak píše kolega "LL, ačkoli nemusím" ¨) a ať jste všichni stejně jako já vlastně nejvíc šťastni, když mám to auto umyté a čisté a voňavé, protože to mi pak bez ohledu na kvalitu oleje opravdu připadá, že jedu "třista z místa a dvěstě v městě"...Krásné jaro, chlapci a nezabijme se někde...

Radime, nic proti tobě, ale k čemu jsou ty příspěvky, když je ti to vlastně jedno? Proč to tedy řešíš?

  • Autor

Vždycky, Pawouku, poukazuješ na to, ať hledáme, než se zeptáme...pokud by ses podíval jak to začalo, tak ta "živější" část začala tím, že JirkaK rozjel nějakou teorii a já se k ní vyjádřil...nebudu v tom poktračovat. Neboj. Já fakt nic neřeším, já se bavím. V rámci objektivity ovšem musím říct, že nejsi první (asi stárnu) protože to stejné  ("Vy to všechno moc řešíte") mi řekla minulý týden účetní mé ženy. Takže na tom něco bude. Už nic neřeším a měním každý třetí pátek v měsíci a v přestupném roce za úplňku. mějte se, chlapci i Pawouku.

  • 5 měsíců později...

na 30 000 km som dolial 1l oleja ..... je to moc alebo málo? Mám najazdených 30 000 :D

Normální u bývalého RSa jsem dolil tak 1,5l za 30000km.

při 58tis km jsem dolil celkem asi 4ltr.

do 30tis dolity 2ltr (1x5w-30, 1x0w-30), v 30tis nová náplň 5W-30, poté doléváno pouze 0w-30.

vždy jen to, co mi dali na servisu Škoda, vždy shell/castrol, žádné nákupy na benzínce.

 

u předchozího motoru 103kW TDi s haldexem dolity 4 litry za 160tis km.

  • 1 měsíc později...

AHojte, mam 110kw motor, ale aj tak napisem svoju skusenost do tohoto vlakna. Do 30tkm som nedolieval olej. V 30tkm vymena oleja v servise, podla faktury tam dali nejaky 5W30, teraz mam 56tkm a prvykrat sa rozsvietila kontrolka nizkeho oleja. Podla mierky bol stav oleja tesna pod spodnou riskou, dolial som asi 0,3l oleja Catrol VW507.00, 5W-30

  • 1 rok později...

Mne sa dnes stalo, ze po 350km jazde po dialnici na tempomatovych 130km/h sa mi rozsvietilo upozornenie, ze mam skontrolovat hladinu oleja. Okej, zastavil som na parkovisku, nechal auto chvilu vychladnut (asi 10-15 minut) a skontroloval som hladinu oleja. Hladina bola asi 4mm nad spodnou hranicou rysky a po opatovnom startovani sa uz hlaska neobjavila. Tak ma to upokojilo, ale zaroven trosku prekvapilo. 

Takze je to pre Teba vyriesene a olej netreba doliat? :blink:

Pri OII prip. SII ak ti zasvietila kontrolka a otvoril si kapotu, tak na niekolko km zhasla prave preto, ze si otvoril kapotu. Auto si "mysli", ze si olej skontroloval a dolial. Je mozne, ze o par km sa ti rozsvieti zasa. Priznavam, neviem ci aj na SIII to je rovnako :)

@qwertyx64, neviem ako si nato prisiel, ale nie, neznamená to pre mna, že olej doliať netreba.

Budem to sledovať.


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

A dolial si? Po kolko km si mal taky ubytok?

Upraveno od qwertyx64

Zatial som nedolieval, ale olej mam. Auto mi stoji, presiel som par km odkedy mi to auto signalizovalo. Ubytok po cca 5000km. Olej som daval Comma Prolife 5W-30, co som daval predtym aj do Passatu (2.0 tdi CFFB), aj do Alhambry (2.8 v6 AYL) a nebol problem. Od vymeny do vymeny nebolo treba nic dolievat. Specifikaciu splna

Upraveno od misor1994

  • 1 měsíc později...

V nedelu opat kontrolka "zkontrolujte hladinu oleje", dalsie 3 deci doliate... +-9000km od vymeny oleja

  • 2 měsíce později...

Sakra, chlapi. Nerozumiem tomu. Kontrolka zapipa, odstavim auto na 15-20 minut, skontrolujem mierku a oleja tam je dost, vid foto...Prva fotka je ryska po vymene oleja, druha je po +- 5500km, ked zasvietila kontrolka a odstavil som auto po jazde po dialnici 130-160kmh.

 

IMG_1031.JPG

IMG_1273.JPG

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.