Přejít na obsah

Brousící/leštící pasta + korekční fix na škrábance


David Š.

Doporučené příspěvky

Zdravím. Omlouvám se za vytvoření dalšího tématu, ale ve všech podobných tématech se píše pouze o tom písku do malty jménem Tempo.
Jakou pastu nejlépe použít na rozleštění jemnějších škrábanců + vyleštění laku? Mam O I 2001 Solution II a už by potřebovala trošku zkrášlit kabát.
Chválu čtu hodně na pasty 3M, ale je hodně druhů. Leštící, brousící ( myslím tím nějaké extra jemné brousící ) jakou nejlépe použít na ty jemnější škrábance pod klikama a celkové rozleštění laku?
Dále nějaký typ na opravdu funkční ,,fix,, na škrábance?
Díky za reakce.
Připojuji foto mé lásky. Na druhé polovině byla moje stará, tak proto jen část auta. :kol-48: :kol-48:

post-94501-0-82174500-1433267181_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to záleží jak je to poškrávaný. Pokud hodně, tak nejdříve jemnou brousící a pak leštící pastou. Případně se dá použít i jemné brusné rouno a pak leštit. Ale pro začátek bych to zkusil jen leštit jemnou pastou.  Spíše záleží čím budeš leštit - nejlépe se to dělá molitanovým kotoučem a rotační vzduchovou bruskou. Pokud ji nemáš, tak se dá i vrtačka, ale ta už nemá takové otáčky. V nouzi se dá i excentrická bruska (samozřejmě s molitanem), ale to už jde úplně nejhůř, protože ten molitan pohltí většinu energie vibrací.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomu bych se chtěl vyvarovat. Chci si o víkendu sednout do garáže, otevřít si pivko a ručně po staru.
Kamarád si tenkrát doma vyleštil přední blatník u svý starý popelnice Tempem a hadrem a bylo to opravdu docela znát když se to srovnalo s dveřmi, nebo kapotou hned vedle..
Jen bych chtěl použít nějaké kvalitnější materiály...Lepší leštící pastu a nějakou houbu na to určenou pro ruční leštění...
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ručně? Nevím, jak to máš poškrábaný, ale rukou to zmastíš ještě víc. Ono to totiž moc nepůjde, tak začneš tlačit a tím to poškrábeš. Jsi to spočítej - rozleštění přechodu po stříkání - takový ten hnusný krupičkový pás cca 3 - 4 cm široký - trvá kolem 5 minut. Bruska má +/- 10 000 otáček za minutu - takže to inkriminivané místo přejede 50 000 krát. Když to budeš dělat rukou, tak do sebe dřív vyklopíš celou basu piv :-)

S tím tempem (a podobnými leštěnkami sloužícími k "oživení starého laku")  je to trochu složitější. Ono sice leští, ale především vyplňuje drobné rýhy, takže po chvíli práce, to vypadá úplně nádherně. Jenže po několika týdnech se to vyplaví, a tím se to vrátí do původního stavu. Také je to řešení, ale musí se to obnovovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedávno jsem taky dělal leštění, byl jsem u jednoho detailisty, no zaklady bylo povídání na 3 hodiny. Mel jsem z toho hlavu v pejru.

Ale i tak jsem se do toho pustil, mel jsem převážně kruhovite škrábance (myčka od předchozího majitele)

Strucne postup střední pasta rozmelnujici se v jemnou + střední kotouč 3M

další jemna pasta na hologram a finisovaci molitan.

Lesticku jsem si půjčil 3M.

začal jsem v patek a končil v pondělí.

Není to prdel jak to vypadá, je potřeba si to zkusit na nějakém autě me posloužilo auto rodičů:D

I přes to ze jsem vse dělal peclive a dle návodu co mi ukázali, nadělal jsem si hologram po celem autě, ted se na to chystám znovu a popravdě se mi do toho moc nechce.

pokud uvažujete o vrtackach a bruskach radši se na to vyprdnete, dojebete si celý lak.

Nemel jsem ani sajnu o tom jak je to slozite, probrousite si hranky laku jako prd i s jemnou pastou.

Na závěr když už se do toho budete pouštět chce to kvalitní lesticku, pasty(3M bych nedoporucoval amatérům nic Vam neodpustí),pripravnou autokosmetiku(sampony, čističe laku (clay)

Na závěr pořádný vosk.

Lak musí byť před leštěníM v naproste čistotě jinak Vam při leštění kotouč nadělá hologram.

A presne dodržovat postup při leštění.

A nejlépe mit u sebe někoho zkušeného alespoň na jeden díl vozu.

Chybama se člověk učí, naštěstí jsem si ten lak neznicil je v podstatě bez škrábance, jen vychytat ten hologram což je jak osina v zadku u černého perloveho laku:/

Jinak mel jsem 2x školení na leštění už bych se do toho bezhlave nikdy nepouštěl stoji to hodně Prace, času a peněz!

4xkotouce, pasty, clay, čistič laku Iron X, šampón, vosky a jste v tom za 7000 ani nemrknete. Po třech dnech Prace přece nechcete vidět že je to na ho*no akorát se Vam to zhnusi.

Tot muj příběh z leštění snad ti to pomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tu rotační vzduchovou brusku s malým molitanovým kotoučem jsem se naučil používat od lakýrníka, naopak leštičku jsem v jeho rukách nikdy neviděl, ta je podle mě dobrá akorát k nanášení "leštěnek", případně dojebání laku. Ale je fakt, že si nedokážu představit s tím udělat celé auto. To už by snad bylo rychlejší to celé vzít jemným rounem a stříknout bezbarvám lakem. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...