Přejít na obsah

Denní svícení LED v mlhovkách


Kucis

Doporučené příspěvky

Originál s vyškrabaným datem výroby a nějakou části kódu. Asi výprodej zmetků z montáže. Prodejce je od MB. No popravdě jsem kontroloval jestli nejsou poškozený a zkoušel, jestli svítí LED modul. Holt jak se leskne sklo, tak jsem to přehlédl, ono to na první pohled není moc vidět, možná by při pohledu na auto nebyl ani rozdíl ani vidět. A to jsem pro ně jel osobně 35km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak s připojením na stávající kabeláž jsem nastudoval, že se při opravách přerušení kabelů svazků dle DP používají lisovací zmačkávací spojky se smršťovací bužírkou, cena asi 11Kč (http://www.skeldo.cz/eshop-smrstovaci-zolovana-lisovaci-spojka-dr-1.html). Takže propojení na + vodič pin 4 je jasný. - vodič nakrimpiju na pin 7, konektor 000 979 021 E (já ho sehnal tady http://allegro.pl/pin-zenski-konektor-000979021e-000979133e-2szt-i5032652521.html).

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám nainstalováno......

Zde můj návod (za inspiraci díky kucisovi a slapnahrabe).

K instalaci mlhovek s LED DLR je potřeba:

2x svorkovnice + konektor + těsnění 07P973702 (třeba https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/4f0973702a-svorkovnice-2-polova-skoda-33711.html?gclid=Cj0KCQjwmpb0BRCBARIsAG7y4zboaRUA4QeU0I0KSU3o3vk5Gm1D58swMviwzfTr5AM_z6WIVvK1X7kaAghkEALw_wcB)

post-6633-0-49967300-1454180974_thumb.jp

(pokud není součástí svorkovnice konektor a těsnění, musíte objednat ještě 4x 000979034E a 4x 3C0972741)

post-6633-0-52580100-1454182232_thumb.jppost-6633-0-41209800-1454185503_thumb.jp

2x konektor 000979021E

post-6633-0-50410600-1454180993_thumb.jp

2x spojka na kabel max.0,5mm2 se smršťovací bůžírkou (v prodejnách elektro nebo autohifi)

post-6633-0-93830400-1454181503_thumb.jp

2x 0,4m automobilového husího krku 4,5 mm/7 mm N10732401 (prodávají třeba prodejci autohifi nebo https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n90635517-vlnovec-4-5mm-skoda-30552.html)

post-6633-0-14422200-1454181679_thumb.jp

2x 0,5 m vodiče 0,5 mm2 hnědý (prodejny elektro)

2x 0,5 m vodiče 0,5 mm2 žlutozelený (prodejny elektro)

8x stahovací páska (prodejny elektro)

1x smršťovací bužírka průměr 6 mm (prodejny elektro)

1x textilní elektrikářská páska (prodejny elektro)

Já objednal svorkovnici, konektor a husí krk na allego.pl od prodejce Gelson Mandela, má dobré ceny a z Polska je kupodivu i levnější doprava, než z CZ e-shopů. Konektorů a spojek jsem vzal radši víc, kdyby se nezadařilo zamáčknutí napoprvé......

1. Ze svorkovnice světla vypíchnout piny 4 (+) a 7 (-). Před tím nutné vysunout fialovou pojistku.

post-6633-0-04019200-1454182580_thumb.jppost-6633-0-87144200-1454182762_thumb.jppost-6633-0-52412600-1454185000_thumb.jp

2. Ustřihnout pin na kabelu 4

( + pro DRL ), těsnění z kabelu stáhnout a vrátit zpět do svorkovnice.

3. Zelenožlutý kabel od pinu 4 spojit s novým zelenožlutým kabelem délky 0,5 m pomocí lisovací spojky. Teplem smrštit bužírku spojky. Spoj překrýt smršťovací bužírkou, delší o cca 5 mm na obou stranách spojky, a bužírku teplem smrštit.

4. Na hnědém kabelu pinu 7 ustřihnout konektor. Na kabel namáčnout nový konektor 000979021E společně s hnědým kabelem 0,5 m dlouhým. Tím získáte kostru ( - ) pro diody DLR. Spoj překrýt teplem smrštitelnou bužírkou, protože původní těsnění se na oba kabely nedá dát.

5. Nový konektor namáčknout zpět do svorkovnice do pozice 7.

6. Oba kabely vsunout do husího krku. Vstup a výstup z husího krku zatejpovat pomocí textilní pásky.

7. Nové vedení fixovat k husímu krku původního svazku pomocí textilní pásky.

vpravo post-6633-0-44819800-1454184095_thumb.jp

vlevo post-6633-0-67786700-1454184689_thumb.jp

8. Na kabely nasadit těsnění konektoru a namáčknout konektory 000979034E.

9. Konektory vsunout do svorkovnice. Zelenožlutý (+ od 4) je u obou stran vždy vpravo. Kabely utěsnit nasunutím těsnění do otvoru konektoru. Konektory zajistit fialovou pojistkou.

post-6633-0-74463700-1454183794_thumb.jppost-6633-0-07009400-1454183877_thumb.jp

10. Demontovat původní mlhovky.

11. Nové kabely protáhnout dolů a přichytit ke stávajícímu svazku, vedoucí k mlhovkám.

post-6633-0-73683100-1454184158_thumb.jp

12. V nárazníku odříznout překážející kusy plastu. Jde to obyčejným zalamovacím nožem. Doporučuji probrat plast i v oblasti pod žárovkou H8, kabel je v sérii totiž v kolizi s plastem nárazníku a mlhovka jde nasazovat dost těžko.

13. Zacvaknout svorkovnici LED DLR do mlhovky a mlhovku namontovat.

14.post-6633-0-97277100-1454184430_thumb.jp

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obzvláště teď co budou nové přísnější STK i emise. Jsem toho názoru, že alespoň vše exteriové a světla obzvláště by měla splňovat patřičné homologace apod. Miklis není žádný bastlil, má vše z origo dílů alespoň. Až někdy nedej bože to půjde do AS na opravu třeba po střetu se zvěří nebo jiné nehodě a budou se řešit díly, to se pak asi v AS zapotí, kolikrát nevědí i tak co kde v jakém ročníku má být, natož pak Mikliskovo auto hybrid MR13 vs. MR14, 15,16, a nemám strach že nebude i MR 17 atd. K dokonalosti mu ovšem chybí a to nedá Miklískovi spát lištička na palubce.  :kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Taky mne za 9 měsíců čeká STK a oni jsou čim dál víc poučenější, tak jsem dnes po různých experimentech koupil originál od Škodovky za docela slušnou cenu, viz příloha. Tak mám příští týden aspon co v důchodu dělat.

post-36649-3462_thumb.jpg

Editováno: , autor: ok1zfp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je zaujímavé sledovať koľké peniaze sú ľudia ochotní vyvaliť za 2 ledky s kúskom zaoblenej odrazovej plošky, ktoré slúžia úplne k ničomu. Nehovoriac o tom, že v zaoblených zrkadlách v neprehľadných križovatkách, takéto denné svietenie nie je absolútne rozoznateľné. A toto rapiďácke riešenie s dvoma ledkami umiestnené pár cm od vozovky - hrúza des. Nemám na mysli optický dizajn (i keď to tiež nič moc), ale funkčnosť toho svietenia. Nechápem ako mohli na to dostať nejakú homologáciu, ako som spomínal - v tých zrkadlách absolútne neviditeľné. Klasická H15 určite bezpečnejšia a viditelnejšia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé je, že to do doby, než přišla OIII s LED pásem ve světle a po ní pak FIII, nikomu to moc nevadilo a dost lidí zde na fóru řešilo, jak DLR v mlhovkách zprovoznit i třeba u předFL u OII. A nebo třeba u FII, R.... A s tou viditelností v zrcátku bych to tolik nezatracoval. Snad je potřeba vidět auto hlavně když jede v protisměru. A to ty LEDky vidět tedy jsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...