Přejít na obsah

1.4 16V klepe


xman

Doporučené příspěvky

Tak to jóó, o tý odřený teflonový vrtsvě jsem už slyšel. Co to způsobí? Jen výrobní vada nebo i větší vůle třeba na čepu?

Když mi to uzná Škodovka na kulanci u 6let staRýho auta , rád je to nechám vyměnit :D

Editováno: , autor: NNNTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 2 týdny později...

Neznám přesně mazací schéma tohoto motoru (mapu olejových kanálů), ale jestliže je v rozvodu nižší tlak (nízké otáčky) a ten první válec je "nejdál od čerpadla", tak mu bude scházet olej na pístním čepu = bude se přidírat a bude mít snahu se "vrtět" ve vložce během zdvihu podle směru, kterým je nakloněná ojnice. Takže se oblejská a taky tím šikmým pohybem "vyšábruje" vložku válce. Je to bolest těchto silně odlehčených pístů, které vlastně nejsou ve vložce vedené ničím jiným než tím horním krajem kolem kroužků a snadno dojde k jejich protočení "našišato". Kdybyste někdy jezdili s kombajnem "FORSCHRITT E-51X" nebo s náklaďákem IFA L-60, nezapomínejte na to, že tento motor má ještě ošizenější písty a dokud není prohřátý na provozní teplotu, vysloveně se mu NESMÍ naložit víc jak 1800rpm, jinak dopadne blbě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Teď jsem měnil komplet olej (Elf10w40) s doměním že se to změní, ale v těch nízkejch třeba do stoupání na 3. stupeň a ot. tak 2000 je to stále patrné. Někdy aj na dvojku... zase ale jsem našel lehce poškozený pletenec pod motorem, tak dávám vinu jemu :-). Bůh ví co to nakonec bude.

Každopádně teda nepodtáčet a dávat tomu motoru co chce. Otáčky!

Editováno: , autor: panTvorstva
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Já mám rozvody 30 tis km nové, byl jsem teď v servise na kontrole a vše oka. AUto mi taky klepe po nastartování (16V 74 kW). Nastartuju to, klepe to, nechám to vždycky chvilku zahřát tak 1-2 min a vyjedu. Při zahřátém motoru už nic. Já bych to neřešil. ;). Nemá to cenu, u některých takovýchto věcí, co nemají vliv na funkčnost, jsem už u fabie rezignoval. Nemá cenu to řešit. Ve výsledku dáš spoustu penez za opravu a zachvilku ten zvuk je zpátky, jak se to ojede. ;). Mám najeto 121 tis km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zdravím pánové,

tak jsem nějak přelouskal tuto diskuzi a mám smíšené pocity.

Mám Fabii rok 2005 1.4 16V 55kW najeto cca 131000 a rovněž se mi děje to co jiným po startu, motor klepe.Pozoroval jsem to už dříve, ale nevěnoval jsem tomu pozornost.

Včera jsem vyměnil olej dal jsem nový shell helix 5w40.

Ten kovový zvuk sice ustane za nějakých 5 min, někdy až po zahřátí motoru, ale pokud šlápnu více naplyn i po 5 minutách třeba při rozjezdu pořád to jde slyšet, přo dojezdu do práce cca 7km je ticho a motor přede jako kočka.

Je už to na nějakou výměnu nějakých dílů, co vy na to, já vím že pokud to člověk neslyší nemůže moc soudit, ale prosím poraďte.DÍÍÍKY

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

Koupil jsem před půl rokem Fabii 1.4 16V 55Kw,kod motoru BKY.Měla najeto 136700 by oko motor šel jak hodinky.Vyměnil jsem hned olej dal jsem tam 5W40 Valvoline.

Je to tak asi týden co jsem začal slyšet ono klepání co se tady zminuje,myslel jsem že mi Je..e.Najeto asi tak 144800 Km

Ale je to tak a ne jinak klepe 1 píst ve válci,závada se dá odstranit pouze výměnou za nový píst.

Jeden píst se dá sehnat s kroužkama za cca 3100 s Dph.

Ted jde o to jestli by stačilo měnit jen jeden píst ,nebo celou sadu.

Uvidím jestli se to bude zhoršovat pokud ano asi nic jiného nezbyde než to shodit a vyměnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Zdravím pánové,

tak jsem nějak přelouskal tuto diskuzi a mám smíšené pocity.

Mám Fabii rok 2005 1.4 16V 55kW najeto cca 135000 a rovněž se mi děje to co jiným po startu, motor klepe.Pozoroval jsem to už dříve, ale nevěnoval jsem tomu pozornost.

Ve 130 tis jsem vyměnil olej, dal jsem nový shell helix 5w40.

Ten kovový zvuk sice ustane za nějakých 5 min, někdy až po zahřátí motoru, ale pokud šlápnu více naplyn i po 5 minutách třeba při rozjezdu pořád to jde slyšet jak bych slyšel ventily, pří dojezdu do práce cca 7km je ticho a motor přede jako kočka.

Je už to na nějakou výměnu nějakých dílů, co vy na to, já vím že pokud to člověk neslyší nemůže moc soudit, ale prosím poraďte.DÍÍÍKY

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Těžko říct. 90% lidí by s tím jezdilo a řeklo, že to nevadí. U takhle starého auta měnit motor (tak byla odstraněna závada u mě) je IMHO nesmysl, resp. finanční harakiri. Nevím, zda by nešlo vyměnit jen píst s vložkou...

Záleží, jak moc máš to auto rád ;) jsem na auta überpünktlich, takže by mě to štvalo pokaždé, když bych nastartoval. Tudíž bych to buď nechal vyměnit (máš mechanika, co to dovede? A je to vůbec píst, nedělají to hydrostavy, nebo nerezonuje něco jiného?), nebo auto prodal. Ale je to jen můj názor :feve:

btw - u mě se to projevovalo při studeném motoru, hned po nastartování. Zmáčknul jsem spojku při řazení z 1 na 2 a než spadly otáčky, tak to kovově zacinkalo (asi jako když klepneš kladívkem na svěrák). Nejlíp to šlo ukázat, když byl studený motor, na neutrál přidat tak na 2500-3000rpm a pustit plyn. To pak bylo cililink.

Editováno: , autor: z142
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak sa hlasim do klubu, Roomster 1/2010 1,4 63 kW po roku a pol najazdenych 13000 km motor zacal pri studenom starte klepat robi to asi 2 tyzdne a amam pocit ze je to zo dna na den horsie... klepe viac a viac ked sa zahreje tak klepanie po cca 2-3 mintach prestane, ale po precitani celej vetvy mi ostala sanka dole... klepavy zvuk ide fakt od prveho piestu... auto je este pol roka v zaruke, takze ma caka asi maraton zo servisom.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...