Přejít na obsah

Citigo převodovka - hluky


racer415

Doporučené příspěvky

Tak to už je druhá dobrá zkušenost z olejem 75W-90, zatímco origo bude mít dle olejů s normou G 052 527 A2 nejspíš 75W... tzn. origo méně viskózní ("řidší") - pravděpodobně další výsledek ECO-šílenství (ušetří 0,01L/100km).

 

Co řazení s 75W-90 za jízdy - lepší/stejné/horší? - hlavně podřazování na II. popř. I. stupeň? Nejde v chladu hůř?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 28 minutami, mino2 napsal:

oleja sme dali asi 1,25 l

A podle výsledků jste asi nic nezkazili, naopak. Podle hluku ozubení I. a II. (zvuk jak zpátečka při rychlejší jízdě, jen ne tak nahlas) i rachtání studené převodovky po startu mi subjektivně připadá, že tam olej ani neni nebo je ho málo (nebo je tam místo něj ňáká "voda").

 

Taky se mi technicky víc zamlouvá 75W-90 než jen 75W - a to nejen kvůli hlučnosti, ale i kvůli opotřebení (řazení I. a zpátečky mi jde dobře; mám najeto 8tkm) - viskóznější olej vytváří silnější mazací film.

 

EDIT: sorry - já trubka se tě ptal na ten olej už podruhý :doh (zepomněl jsem žes to psal ty :doh)

 

Každopádně dík za sdílení zkušenosti :kol-47:

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím olejem bych moc neexperimentoval. Když napíšete panu Sixtovi, který je kapacita na škodovácké převodovky, tak vám řekne, že se jiný než doporučený olej nesmí dávat. Je to kvůli povrchové úpravě synchronních kroužků. Ten doporučený je vysokoteplotní olej. To samé platí i u náplně, cokoliv navíc než má být je špatně. Vzniklé tlaky můžou vytlačit gufera. Vemte si, když vypustíte olej, bez demontáže převodovky, tak 1-1,5 dcl tam zůstane, vy tam přidáte další deci až deci a půl navíc, to už jsou tři deci. Nejsem žádný odborník, ale tak nějak to vidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přelít by se to výměnou určitě nemělo - dle DP se olej vypustí a zpět se naleje 1,1L ať vyteklo cokoli. Zda vadí navíc 0,15L oleje nevim, ale myslim si, že tak málo navíc ne, vždy se počítá s nějakou rezervou, nic se záměrně nedělá na doraz. Samozřejmě nesmí to člověk nalít jak sud, to pak opravdu něco vylítá...

__________________________

ORIGO/NEORIGO olej:

Je pravda, že párkrát už jsem někde četl, že někdo do koncernové převodovky (tušim, že se to týkalo vesměs Octavií, ale i jiných koncernových modelů...) nalil jiný olej, než měl být, a že po nějakém čase odešly právě synchrony (kde jsem to četl už nevim, asi tady někde na fóru...). Osobně to nemohu potvrdit ani vyvrátit.

 

Proto jsem nakonec do F1 kde je převodovka MQ200 dal nakonec olej origo, ale ten stál litr do 300,-Kč (250 - 280?).

 

Na netu jsou ale oleje, které plní stejnou normu G 052 527 A2  jako origo olej do Citiga a stojí taky tak ňák kolem 300,-Kč a dle popisků jsou to oleje speciálně pro koncernové převodovky napříč spektrem modelů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 10 měsíců později...

Ahoj někde jsem četl v článku že hučení převodovky přenos od motoru k převodovce je způsobený špatnou konstrukcí lamely , ale životnosti to nevadí,takže při sešlápnutí spojky je klid:-),jinak na volnoběh když je spojka puštěná je to hlučné ale to je bohužel špatnou kontrukcí lamely vypínací,nedokáže  utlumit kmity z motoru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravím přátelé.

Tak jsem si také vyměnil olej v převodovce, bylo načase, moc pěknej už nebyl (najeto cca 63 tisíc km). Plácnul jsem se přes kapsu a koupil originál. Řadí se líp. Jinak jsem umyl podvozek po zimě a jsem mile překvapen, nikde ani náznak rzi (stáří tedy jen 4 roky). Jen samozřejmě na přední i zadní nápravě je povrchovka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ferokuldo asi to tak s tím origo olejem do převodovky budu taky tak časem dělat, až to bude potřeba, i když Škodovka tvrdí, že je náplň celoživotní. Ale cena je tedy hrozná, za litr cca 1600,- Kč viz např. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/g052527a2-olej-prevodovky-1l-skoda-23422.html.

Sháněl jsem se dopředu o nějaké informace, jestli se to dá nahradit nějakým adekvátním převodovým olejem, ale po několikrát opakované komunikaci s infolinkou Škodovky mi bylo řečeno že tam patří jen olej označení G 052 527 A2 a žádný jiný. Dále jsem komunikoval s odborníkem na převodovky panem Sixtou a ten mi tvrdil to samé. Ona ta převodovka MQ 100, nebo SQ 100 (poloautomatika) není sama o sobě žádný zázrak, takže to radši nebudu ještě prčit jiným olejem ať si nenaběhnu a holt něco více za olej zaplatím. Akorát, že při výměně cca 1.2 l oleje si musíš koupit 2 litry za skoro 3200,- Kč, ale těm  tzv. "odborníkům" z autorizovaného servisu Škodovky  moc nevěřím, vždycky se to snaží nějak oprčit, takže radši výměna doma.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 rok později...

Mě převodovka vydává již dříve popisované zvuky (drnčení, kovový zvuk při zmáčknutí pedálu apod.), občas nejde dobře zařadit R, tak vyřadím, prdnu tam 3 a pak znovu R a většinou to jde... za 8 let jen tohle... to v dnešní době považuju za úspěch. Teď má CG cca 50tkm, takže asi ještě nechám vyměnit ten olej v převodovce a trochu ji poštelovat a snad bude klid.

 

Před lety jsem ty zvuky taky zkoušel v ŠA reklamovat a technik přišel s tím, že jsem při tom řazení "moc rychlej" :)  když jsem to pak zkoušel dle jeho rady, tedy šlápnout pedál, chvilku počkat (chvilka=cca 2-3sec), tak pak ta R čla zařadit v 95% v pohodě, v těch 5% pak jen dle výše zmíněného postupu- nejdřív jinej kvalt, pak R.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@danikd Je to přesně tak jak píšeš. Převodovka MQ100 je jednoduchá a osekaná převodovka a synchronizace tam není provedená tak,  jak u MQ200 a vyšší řady. Navíc, tak jak je tam všechno zmenšené oproti MQ200, tak je více náchylná na výrobní tolerance. Tohle všechno přiznala sama fabrika. Holt musíme se s tím smířit a řadit tak rychle, aby se synchrony stačili tzv. vzpamatovat, lepší to už u tohoto výrobku nebude.  O poštelování převodovky MQ 100 k lepšímu řazení je pojednání v dílenské příručce u Fabie III, možná i u toho Citiga, tam jsem se tedy na to nedíval, bylo k tomu vydáno i TPI viz. přiložený soubor. Postup je jednoduchý a u mne vyzkoušený, částečně to pomůže, hlavně u řazení 1. stupně. 

powertrain_2017_jaro_prevodovka.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...