Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

.. Milane, takže doporučení pro přelstění řídící jednotky pozapínat za jízdy co nejvíc spotřebičů? :-) .. takže zejtra beru do auta fén a ledničku na sdruženej 12V výstup [emoji3] .. a děj se vůle boží

 

Zas bude vyssi spotreba PHM. Nevyjde levneji koupit tu novou autobaterii o neco drive? Prece jenom jde o rekuperaci energie, cili by to melo snizovat spotrebu PHM, i kdyz to vyrobci delaji hlavne kvuli snizovani emisi.

http://www.auto.cz/rekuperace-energie-v-autech-ani-joule-nazmar-83301

Tim neobhajuji SS system, ale inteligentni dobijeni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle článek jsem tehdy nečetl. Já jsem teď aktivní kvůli tomu, že to vypadá na výměnu baterie v 1/3 běžné doby a to za 3x vyšši cenu. A že externí nabíjení nemá efekt. Když k tomu přidám, že jsem po 5 měsících musel volat asistenci neb baterka jenom odemkla auto. Hluboké vybití a pak jsem ji pořádně nabil a na reklamaci nebyl důvod. Taky to mohli uděl tak, že v zimně zvýší napětí aby byla rezerva na samovyb. K té úspoře,  oba systémy SS a rekuperace ve škodovkách je jen proto aby VW a Audi mohlo prodávat velké motory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo je to opravdu úžásná věcička..drahé baterie a ještě to potom h*vno vydrží :-)  mimochodem, když už k tomu dojde a člověk si bude muset koupit baterii novou..je lepší potom koupit o něco dražšší AGM nebo levnější EFB  nebo je to úplně jedno ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám v úmyslu koupit AGM, auto ji umí, nabíječka ji umí a přeci jen je konstrukčně lepší. Už mám v merku BOSCH nebo VARTU 60AH.  cca 2800,- Jenom až přijde ten moment aby byla a v servisu se moc necukali, že neberu jejich. Kabel si kvůli tomu kupovat nebudu. Nicméně je to asi jedno.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. chlapi, já jen za sebe - tuhle diskuzku jsem objevil náhodou v liště vpravo na hlavní stránce - neb v podstatě to samý se řeší i u oktávek. 
Mě by v životě nenapadlo že to bude záměrně takto komplikovaný (vše) čistě jen aby se ušetřilo pár gramů CO-2 .. a celej ten rekuperačně-dobíjecí systém je jak pro absolventy ČVUT :-( .. A v manuálu (na str. 198-199) o tom ani písmeno - jen obecný formulace, že systém v případě potřeby omezí další spotřebiče. Ale že menší zimní (nebo dost možná i letní) denní nájezd v podstatě nepřetržitě ukrajuje ze životnosti akumulátorů samosebou nic :-(. To že mi v lednu v servisu řekli na fakt, že mám u rok a půl starý baterky ani ne 24hod po důsledným nabití na 12,8V opět jen 12,15V, že holt "víc jezdit, pane"!! .. tak to mě až baterka třeba příští zimu klekne moc nepomůže :-(. 
U nás v oktávia-sekci jsem už na to v podstatě rezignoval - s tím že to holt budu co 14dní dobíjet externě a EFB-baterku nechám svýmu osudu. Uvidím co mi řeknou až mi stále v záruce odejde, aniž bych něco dělal nějak špatně .. to když ani zimních 40km denního zbůhdarma ježdění by věc neřešilo - když by to bylo tady po okresních rovinách :-) .. 
PS. 2Milan - jo, tu Vartu 60Ah za 125€ mám taky už delší čas v merku. Pro případ co kdyby :-) .. nyní tam mám z výroby Moll 59Ah EFB a jen bůh ví jak s ní první uživatel auta ten rok a čtvrt zacházel :-( ..    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidíte co způsobí jeden článek, kde nám alespoň trochu osvětlí jak to asi vlastně funguje.

Do teď jsme žili ve sladké nevědomosti,  myslím že ani autorizáky vlastně neví co s tím a my se tady  jenom dohadujeme.

Každopádně onen digi měřák který jsem zmiňoval že sem s ním měřil v zapalovači sem hodil do šuplíku a neřeším to.

Ona rekuperace je ve Fabce 3, je už od začátku výroby 2014  a nebýt onoho článku který náhodou vyšel o 4 roky později, nevěděli bychom vlastně nic a asii ani autorizáky ne.

Takže si dobíjení a baterka žije svojim vlastním životem a my to můžeme ovlivnit jen minimálně (brzdění motorem), co s tím ?

Jezdit  a neřešit, stejně nic nevyřešíme a až jednou baterka umře tak se prostě koupí jiná, to je jediná věc která se asi nezměnila a nezmění, pryč jsou doby kdy batrka vydržela XX let, musíme se s tím smířit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak..co udělá jeden článek o autobateriích, doted jsme nikdo z nás nevěděli, jak to vlastně funguje nebo jsme si prostě bláhově mysleli, tedy aspoň já, že když jezdím a dlouze jezdím, že tím lépe baterku dobiju..holt nová doba..

 

A vzhledem k tomu, že asi brzy bude nastávat doba, kdy do našich miláčků začneme bohužel kupovat nové baterie, tak jsem si dovoil udělat takový malý přehled baterii EFB a AGM do našich F3..

 

baterie EFB.jpg

baterie AGM.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. 2ekr: .. přesně tak .. bohužel. Už jsem v prosinci a lednu několikrát zmínil, že zlatej jedničkovej Focus a jeho Motorcraftka aku (samo včetně komplet-systému) na co jsem víc jak 16let nemusel šáhnout! .. natož externě dobíjet .. A věřím, že baterka s autem vydrží až do jeho odstavení z provozu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne by hlavně zajímalo, když mám vypnut SS pomocí změny limitu napětí (napr. Carista-metoda A). Jestli změna této hodnoty ma nějaký vliv na funkci rekuperace (resp. dobíjení), nebo ten limit slouží pouze pro vyhodnocení zap./vyp. SS. To by se dalo možná také nějak odsledovat měřením při jízdě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ski1961 co ti ráno ukazoval info? Jinak podle normy znamená 11,9 vybitou baterii a znamená poškození baterie i u EFB. 11,3 je hluboké vybití a vraždu i pro dobrou baterku. Kdyby to nebyla EFB ale normální baterka tak jsi nenastartoval. Mimochodem jak se tvrdilo o 80% jako hranici pro rezervu rekuperace tak je to ve skutečnosti obráceně. 12,1 znamená nabití na 25%.   A pokud si pamutuju tak při 10V jsem už nenastartoval, ne že by startér se neroztočil ale padlo napětí a nefungovala elektronika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to obecný problém, len ako na to.

Tu to tiež riešil a dosť zaujimavo: http://www.nissanclub.cz/forum-tema/dobijanie-akumulatora-328695

 

Ono by možno stačilo dakoho šikovného čo sa vie pohrať s tým čipom a záujemcov by mal mnohooooo.

 

Je to aj u nás v Fabii III obdobné ak si pozriete môj príspevok nazad.

Taktiež meriam bateriu a na članok som nazrazil včera.

Dlhodobo mám cca 12 Volt 12.1 je výnimka

Pri jazde mám 15V dnes ráno som mal 14.7V akonáhle som zhasol svetlá tak 15V

Editováno: , autor: Eric_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. tož taky přidám nějaký čísla :-) .. po cca. 4dnech stání venku dnes na měřáku v první vteřině 11,85 aby do cca. 2min. čekání u krokosvorek to vylezlo na 12,12V .. víc ani ťuk.
Ale vidím, že v kontextu především "Ski-ho" (sorry :-) ..) a jeho 11,3V jsem ještě v dobrý kondici :D .. já vím, černej humor. 
Takže po nějakým tom taky 12-13km pojíždění jsem to v jednu po poledni hodil do garáže na nabíječku (opět zpátky na AGM režim) a uvidím co se tam zas vejde (a především jak dlouho se to bude nabíjet - když posledně v EFB režimu jen 2,5hodiny z 12,15 na 12,75V)
A taky co naměřím zejtra řekněme 18hod po nabití ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...