Přejít na obsah

Jaký použít zvedák a kde auto zvedat?


rowz

Doporučené příspěvky

Zdravím, chtěl bych se zeptat, jak zvedáte auto doma např. při přehazování sady kol  a při používání pojízdného hydraul. zvedáku? Zvedání, za vyznačené body za prahama mi přijde jako nehorázné mučení těch bodů, odrbává se z nich barva i zinek a vznikají akorát potencionální místa jisté koroze. Osobně jsem nebyl nikdy zastáncem zvedání auta za kastli-mimo nouzovku u defektu na cestách. Může se něco stát, když budu tak, jak jsem zvyklý, zvedat auto přímo heverem pod ramena? Kolo je tak hned nahoře a je to mnohem snažsí. Bohužel jsou u tohoto vozu, oproti jiným, ramena i nápravnice ze skoro papírového plechu, tak mám lehce obavy, zda se nějak nepohne geometrie nebo něco z části náprav nedeformuje při tomto způsobu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z tvého popisu by si asi auto nechtěl zvedat vůbec 😄 .

K téhle problematice je tu celé vlákno a  tam se dozvíš co a jak. Za ramena zvedat auto je blbost. Na prahy si pořiď tvrzenou pryž a nebudeš mít odřené prahy. Jako nouzovka se samozřejmě používá dodávaný hever. Případně panenka či jiný zvedák kde žádný pryže apod nejsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsou mi otázky jak od dětí ze školky. Fabia 3 a ostatní novější mají v prahu takový pořádný železo že přežije celý auto. Nejlepší to měl Wartburg 1000 trubku do který se dal hever a u Favorita r.v.1992 bez výztuh to zvedám za prahy ještě teď. No trošku kecám stejný zimní jsou tam už mnoho let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upravil jsem si puk se zarezem, bohuzel ma puk tendenci se pod tou vahou sevrit a samozrejme mi to shrnulo z toho zesileneho plechu, urceneho ke zvedani u prahu plastovy antikorozni nastrik, az na holy zinek. Z O1 vim, ze se timhle zvedanim prahy tak dojebaly, ze to bylo schopne za par let dost dohnit. S autem pocitam skoro dozit. Zvedanim za ramena se nikdy nic nedojebalo, navic je to mnohem pohodlnejsi a rychlejsi....jenze na autech, ktere jsem mel a takto zvedal, byly ramena vetsinou z plneho matrose a tady je to uplny papir, tak jsem se jako ve skolce pozeptal, jak to resi ostatni. Nikdo si prece nechce drbat barvu a davat zelenou zbytecne korozi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už spoustu let u všech aut používán jen origo zvedák z kufru a zatím jsem žádný sedřený plastizol vlastní vinou řešit nemusel.

Co teda dělám nad rámec, jsou dva klíny k druhému kolu na zvedané straně, aby se auto nemohlo pohnout žádným směrem.

A ještě jsem si zvykl dávat mezi zvedák a zvedací bod vrstvu perlanu nebo jiné tenké netkané textilie, ať to není "kov na kov".

I v AS to zvedají na těchto definovaných místech, co jsem byl svědkem. Osobně nevidím důvod, zvedat auto třeba za ramena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, VeteranChild napsal:

Já už spoustu let u všech aut používán jen origo zvedák z kufru a zatím jsem žádný sedřený plastizol vlastní vinou řešit nemusel.

Co teda dělám nad rámec, jsou dva klíny k druhému kolu na zvedané straně, aby se auto nemohlo pohnout žádným směrem.

A ještě jsem si zvykl dávat mezi zvedák a zvedací bod vrstvu perlanu nebo jiné tenké netkané textilie, ať to není "kov na kov".

I v AS to zvedají na těchto definovaných místech, co jsem byl svědkem. Osobně nevidím důvod, zvedat auto třeba za ramena.

Jenze v AS zvedaji soucasne cele auto naraz a neni tedy paka pouze na jeden zvedaci bod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Dodi 15 napsal:

Jenze v AS zvedaji soucasne cele auto naraz a neni tedy paka pouze na jeden zvedaci bod.

Přesně tak, on je velký rozdíl v rozložení váhy na 4 body současně a zvedáním za jedno místo. Když se to podloží na sloupovém dílenském zvedáku dobře na 4 bodech, tak to sice barvu z oněch bodů ojebe taky, ale ne tak hodně a tak rychle

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dejme tomu, že pneu na F3 mají max nosnost 550-600kg s velkou rezervou. Zvedák bude držet odhadem tak 350 (400?) kg na straně s motorem.

Při rozložení cca 1100kg na 4 body to bude samozřejmě míň, ale bude to v těchto hodnotách zátěže na plastizol mít nějaký výrazně rozdílný efekt?

Teoreticky bude muset hydraulický zvedák muset udržet o něco víc, protože bude mít menší páku vzhledem ke své poloze blíž ke středu auta při zvedání za nápravu.

Netvrdím, že se tak auto zvedat nedá. V případě Tiguana s bočními nášlapy ani jiná možnost nebyla, protože zvedací hrana byla kvůli nim nedostupná.

On je ten hydraulický zvedák možná i bezpečnější, ale pod takhle zvednuté auto bych nelezl s žádným zvedákem bez dalšího jištění, kdyby zvedák selhal.

Moje zkušenost je taková, že sedřené/ohnuté zvedací body má ve většině případů na svědomí neopatrný mechanik, který se ani nepodívá, kam to "kopnul".

Při zvedání za nápravu bych si každopádně taky hlídal, jestli v případě častého zvedání není v místě už sedřená barva. Ono jí tam ani z výroby bohužel moc není.

Jen jsem tím chtěl na začátku napsat mou zkušenost, že ke zvedání za nápravu nebo jiné výrobcem nespecifikované místo nemám důvod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, VeteranChild napsal:

Dejme tomu, že pneu na F3 mají max nosnost 550-600kg s velkou rezervou. Zvedák bude držet odhadem tak 350 (400?) kg na straně s motorem.

Při rozložení cca 1100kg na 4 body to bude samozřejmě míň, ale bude to v těchto hodnotách zátěže na plastizol mít nějaký výrazně rozdílný efekt?

Teoreticky bude muset hydraulický zvedák muset udržet o něco víc, protože bude mít menší páku vzhledem ke své poloze blíž ke středu auta při zvedání za nápravu.

Netvrdím, že se tak auto zvedat nedá. V případě Tiguana s bočními nášlapy ani jiná možnost nebyla, protože zvedací hrana byla kvůli nim nedostupná.

On je ten hydraulický zvedák možná i bezpečnější, ale pod takhle zvednuté auto bych nelezl s žádným zvedákem bez dalšího jištění, kdyby zvedák selhal.

Moje zkušenost je taková, že sedřené/ohnuté zvedací body má ve většině případů na svědomí neopatrný mechanik, který se ani nepodívá, kam to "kopnul".

Při zvedání za nápravu bych si každopádně taky hlídal, jestli v případě častého zvedání není v místě už sedřená barva. Ono jí tam ani z výroby bohužel moc není.

Jen jsem tím chtěl na začátku napsat mou zkušenost, že ke zvedání za nápravu nebo jiné výrobcem nespecifikované místo nemám důvod.

Jenže ta odřená barva na nápravě až tak nevadí, je to jen vizuál, když to tam chytí lišku. Ten plech částí náprav, i když tady není zrovna žádný masiv, je stále tak 3x silnější než ten papír kastle, který je navíc extrémně náchylný na rozlezlou korozi pod barvou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Docela zírám, jak se dá o zvedání auta přemýšlet. 

Já už léta používám pneumatický měch, má velkou gumovou plochu a zvedám dle potřeby za cokoliv. 

Chápu, není to pro všechny, když jsem neměl kompresor, používal jsem hydraulický zvedák s kusem gumy, fungovalo to stejně dobře, jen pracněji.

Výstřižek.PNG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...