Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

před 14 hodinami, miro_sk napsal:

tak ale potom PTC by nemal mat vplyv na rychlost zahriatia motora.

Odoslané z SM-G925F pomocou Tapatalku
 

Na rychlejší zahřátí motoru PTC vliv nemá. Motor se zahřeje dřív díky dvouokruhovému chlazení.

PTC má vliv, že se jen rychleji ohřeje posádka. Samozřejmě, že pokud se mi ohřeje rychleji i voda v motoru, tak to celkový pocit rychlejšího vytopení umocní. To je celé. Hledat ve voze neexistující přídavné topení už tu bylo a nikdy se nenašlo.

Upraveno od ferda25

Na rychlejší zahřátí motoru PTC vliv nemá. Motor se zahřeje dřív díky dvouokruhovému chlazení.

Tak dvouokruhové chlazení má dnes snad i Dacia, ne?
před 17 hodinami, michal2009 napsal:

Na rychlejší zahřátí motoru PTC vliv nemá. Motor se zahřeje dřív díky dvouokruhovému chlazení.

Máš asi na mysli víceokruhové vedení chladící kapaliny se zkrácenou větví pro výměník topení.

před 6 hodinami, Supermarine_Spitfire napsal:

Máš asi na mysli víceokruhové vedení chladící kapaliny se zkrácenou větví pro výměník topení.

 

Jasně, napsal jsem to v rychlosti a trochu nešťastně.

mozna i tim, ze superb ma aktivni klapy (zaluzie), ktere se "zavrou" pri studenem startu 

kde ty zaluzie jsou? koukal jsem pred chladic, ale nikde jsem je tam nevidel

Člověka až zarazí, kolik příspěvků je možný sešmudlit na téma "zahřátí motoru TDI". Tohle téma je úplně zbytečný, neřeší se teda žádná závada, nepopisuje se tady žádný záhadný jev, je to jen tlachání o tom, kdo jak zahřívá motor a komu se ohřeje dřív a kdy.

 

Až bude někdo řešit problémy s ohříváním motoru, tak se tady nedozví zhola nic, ale nové téma dle pravidel zakládat nesmí. Takže až na několikáté stránce odpadu bude konečně relevantní sdělení, ke kterému se většina diskutérů přes všechen ten balast nedostane a téma jako takové ztratí smysl.

před 1 hodinou, Plzeňáček napsal:

kde ty zaluzie jsou? koukal jsem pred chladic, ale nikde jsem je tam nevidel

Pokud se podíváš zvenčí přes průduchy pod SPZ, tak je uvidíš. V těchto dnech jsou téměř pořád zavřené. Mám natočené logy přes VCDS jak se zavírají a otevírají při změně podmínek - teplota oleje, teplota vody, teplota vzduchu ad. Docela zajímavé a hlavně funkční.

asi koukam spatne, ale dneska jsem nikde nic nevidel a zima jako v morne :-) neni to ani pod maskou ani pod SPZ, vidim normalne chladic a nic co by se mohlo zavrit me tam neprastilo, existuje nekde fotka?

Tak jsem dnes ráno udělal ne příliš dobrý snímek - žaluzie jsou zavřené.

zaluzie_SIII.jpg

Mam za to, ze ne kazda S3 zaluzie ma. Ale netusim, cim se to ridi, resp. jaka motorizace je ma a jaka ne. 

...že by SIII TDI 140 kW neměla a 110kW ano, tak to se mi nezdá. 

Můžete mi někdo zjistit následující věci?

1) Kolik dB vydává motor v -5°C, v -10°C a ohřátý na 90°? Musí to být přesně...

2) Vidíte ve zpětném zrcátku kouř z výfuku při rozjezdu za studeného motoru

Upraveno od janmatejicek

Tak to jsem zvědavý, kdo Ti tohle zjistí :-) přesně :-)

věřím, že se někdo takový najde :)

tam bude problém v té přesnosti - nejlépe najít někoho se stejnou motorizací a změřit to stejným zařízením - jinak nikdy nebudeš mít jistotu přesnosti...

V 9. 1. 2017 at 12:25, KarelM napsal:

...že by SIII TDI 140 kW neměla a 110kW ano, tak to se mi nezdá. 

 

Asi je to tak, protože já je tam fakt nemám :-) Ještě to může být tím, že mám nezávislé topení.

Tak to by nám měl někdo znalý různých konfigurací vysvětlit. 

  • 1 rok později...

Zdar, když  to tu tak pročítám, vypadá to že se vám motor zahřívá celkem rychle. U mě je to spíše naopak, ale když jsem se ptal jestli je normální jet po dálnici 100km/h a motor se ohřeje tak na 70-75 stupňů z Hradce Králové do Prahy, bylo mi řečeno že je to ok. Nedávno jsem jel ze Švýcarska do Prahy v 5ti lidech a na dálnici najel až v Německu. Celou cestu ok, motor byl na provozní teplotě, ale pak jsme zastavili v Mcdonaldu na skoro hodinu a po vyjetí na dálnici jsem ho zahříval tak 150km... Nejdřív 110, 120, 130 (furt v 5ti lidech a teplotě mezi 12-14°C). Při této rychlosti se držela teplota víceméně kolem 70°C. Kde to šlo jel jsem 160 kde už se to ohřívalo, ale než jsem se dostal alespoň na 85°C  přišlo omezení v podobě 80-120km/h a teplota opět spadla. Na toto mi bylo řečeno že je to také OK, proud vzduchu prý asi natolik ochlazuje, že se motor při konstantní rychlosti a spíše nezátěži než zátěži nestíhá ohřívat. Dnes jsem se o tom bavil s otcem který mi řekl, že to OK není a že by zkusil vyměnit termostat. (auto bylo po prvním majiteli lehce bouchnuté na předek a vyteklé chladiče = pravděpodobně se trochu přehřálo a termostat nefunguje tak jak má) Jedná se o 2.0 TDI 140kw ° DSG 4x4 6° s aktuálně 35tis km na tachometru.

to neni normalni ani nahodou, mam stejny auto a zahreje se mi to i v -20 (dokonce i kdyz jedu na rezervu a nefunguje nezavisle topeni, jenom to trva dyl)

tak v tom případě doufám že to bude tím termostatem :| díky :)

Normalne to nie je. Mne sa momentalne rano pri cca 10°C po 4km jazdy v obci a dalsich 6km na dialnici pri 110km/h zohreje motor na 75-80°C, kedy zacinam plynule pridavat na 130-140. Mam sice 110kW, ale nemal by to byt az taky velky rozdiel....

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.