Přejít na obsah

Zahřátí motoru TDI


janstavela

Doporučené příspěvky

V návodu (2015) mám napsáno:

"Teplota oleje. Pokud je teplota motorového oleje v rozmezí 80-110 °C, je motor zahřátý na provozní teplotu. Pokud je teplota oleje nižší než 80 °C, resp. vyšší než 110 °C, vyhněte se jízdě s vysokými otáčkami, na plný plyn a silnému zatížení motoru. Pokud je teplota oleje nižší než 50 °C nebo pokud je v systému kontroly teploty
oleje závada, zobrazí se místo údaje o teplotě oleje symboly ---."


U novějších modelů ten teplotní rozsah z návodu zmizel. Jak to je u posledních, netuším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Martin_TDi napsal:

A jezdíš po dálnici nebo jen okresky ? Mi po okreskách taky vyleze tak na 90°C . Když tomu ale dám kartáč někde v kopci, tak se to ke 100°C přiblíží. 

 

Ted na vikend jsem teplotu oleje sledoval  jel jsem  nejakych 220km tam a 220km zpet. Dalnice to nebyla (v Estonsku nejsou) a rychlost byla tak 90-120 (v Estonsku je maximalka pres zimu na jakekoliv silnici 90km/hod :wacko: a kopce tady nejsou) Teplota se pres 90 stupnu oleje neprehoupla, ale bylo -5 tak mozna proto

Editováno: , autor: eiben
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno hlavně u 105/120 bylo kolik, 13 nebo víc litrů chladiva. Plus trubky pod autem, který uměly zamrznout. Přínos u moderních krytů spatřuju v tom, že - jak je teď populární - lidi jezděj s dieslem pár km, kdy se ten motor nemá šanci prohřát (dneska už má smysl koukat jen na teploměr oleje, zatím). Navíc s tím zapojením výměníku topení se dalo/dá docela laborovat. Navíc je dnes ten problém, že už se nedá hrát na "lineární" odezvu vodních pump - můžou tam být "stupně" nebo taky elektronicky řízené apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

cawte pani

idem sem s otazockou k startovaniu motora ,ci startujete motor hned na prvu supu  alebo prv len stlacite gombik a ked vsetko zhasne tak spojka a znovu gombik ?

 pytam sa preto lebo znami ma kus dostrasil ,ze ked hned startujem na prvu supu tak pokazim si zhavenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...
V 21. 7. 2021 na 13:18, Delphin napsal:

Já vídám podobné teploty oleje. V zátěži i více. Jen, pokud nejsou horka jako teď, se mi olej zahřívá o něco déle, většinou kolem 8 km na 80 °C. Bylo to stejné SIII 2018 i teď s EVO.

Keď je motor v zaťaží tak olej mám cca teplotu tak 110-115 stupňov inak normálne je cca tak 100 tak že či tam nieje nejaká chyba alebo niečo sa moc do aút nerozumiem 😆

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj pánové, 

 

mám otázku ohledně teploty.... Při studeném startu se mi ohřeje motor na provozní teplotu 90 stupňů a po chvíli začne teplota stoupat někam okolo 100-110 a za minutku zase klesne k 90 a už se to nehne. 

Potom už je jízda naprosto v pořádku teplota se drží na 90 a žádnej problém. Pouze když je motor studený, tak se tohle děje. 

Nemáte s tím někdo zkušenost. 

BTW za měsíc jsem objednanej na rozvody (+vodní pumpa) mělo by to ten problém vyřešit?

 

Díky Lukáš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Iba chcem pre info dodať. Mne na S 3 2018 2,0 TDI motor DFH sa stalo  pri vonkajšej teplote mínus 10 st. C  pri jazde asi 10 min. do kopca vyskočila teplota do červeného poľa a okamžite mi vyskočili alarmy a musel som ihneď zastaviť.  Chl. kvapaliny bolo trochu pod polovicou medzi ryskami. Dolial som nad vrchnú čiaru a už sa to neopakovalo. Neviem ale asi bude treba vymeniť aj termostat. Privital by som radu skúsenejších.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začal bych tím, že si změříš (necháš změřit) chladící kapalinu, jest ti to nezmrzlo. Pak to může dělat vadná vodní pumpa, nebo termostat, těžko říct. Na vodní pumpě je taková elektrická hovadina (při studeném motoru zakrývá lopatky aby se vůz rychleji ohřál), ta se dost často porouchává. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Caute, na mojom S3 110kW MR2018 pri kratkej jazde v zime po vypnuti motora akoby bezal jemne ventilator, ked nie je motor uplne teply (nie, nie je to dpf vypaloanie). Je mozne, ze sa motor este sam chcel zahriat nejakym sam? Niekde sa mi zda, ze som to videl, ale nie som si isty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam nezavisle kurenie... Len si neviem spomenut, ci som ho mal zapnute pred startom alebo nie, kddze ho vyuzivam prilezitostne. Logiku to ale ma a uz nemam z toho taky zly pocit. Super, diky moc za komenty, uz len poriesit to otravne vrzganie prednej napravy (to patri do inej temy) a budem stastnejsi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martin_Vmožná jsi úplně nepochopil, vůbec nejde o to, či jsi ho měl zapnuté před startem, v infitainmentu jam jsem psal, je položka přídavné topení automaticky, což zapíná topení po nastartování a pomáhá vytopení vozidla, podobně jak mají vozidla bez nezávislého topení pro tuto funkci elektrickou spirálu. 

 

Při tomto automatickém topení kontrolka na tlačítku nesvítí a v podstatě to normálne nepoznáš. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...