Přejít na obsah

1.0MPI - update 44kW na 55kW (+)


Sir_Jarek

Doporučené příspěvky

Po tísícovce bych bral, ale s nějakou zárukou, což u poláků moc nefunguje, a na immu se pracuje. Spíš mě to napadlo jako možnost, že to není o moc dražší a majitel si sám vymění. Záruka atd. Nabídka by pochopitelně byla pro  majitele 44kW.

Jinak tohle auto mě zas až tolik nezajímá. Nápad vznikl trochu jinak a to jako přestavba oturbeného třívalce z GVII.

Brždění před a po jsem nabídl spíš ze zvědavosti. U HTP to totiž  bylo i do mínusu. A kdo u mě byl, ví že se nejedná jen o haťapky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na dodatecny dotaz na pana Jandu, jak dlouho trva update software a kolik aut soucasne muze delat, jsem dostal odpoved:

 

samotné vyčtení dat a nahrání je otázkou  cca 30 min, ale mezi tím je třeba 
2 hodinová pauza. Takže ideální stav by byl všechna auta najednou a 
doufejme, že jich co nejvíce bude se stejným programem...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám od úterka po updatu :) pan Janda z CIMBU mi vyšel vstříc a přijel k nám domu - jak jsem ale pochopil, jezdí za zákazníky v určité dny běžně i když samozřejmě i zákazníci k němu.

 

Moc  jsem toho ještě nanajel (cca 20km), takže na recenzi je ještě brzy - mj. i proto, že řídící jednotka se první km nová data "učí", takže když vytočíte motor několikrát po sobě, je znát, že je to pokaždé lepší. První dojmy jsou zejména dvojí:

 

1) motor se ochoněji vytáčí a navadne kolem 5000ot/min taj, jak je to u přiškrcené verze 44kW běžné

2) značně se zlepšilo padání otáček při řazení po ubrání plynu - čekal jsem sice padání ještě rychlejší, ale musim zde dát za pravdu i motorpowerovi, že setrvák motoru je opravdu těžkej a má na to padání taky svuj negativní vliv. Nicméně i tak je znát, že decelerace motoru je rychlejší se zavřenou klapkou, než s pootevřenou, jak je tomu u origo SW.

 

Další dojmy přinesu po najetí dalších km - pardoxní je, že víc vnímám podvědomě, když auto příliš nepozoruju :kol-28:

 

Zatim můžu update jen doporučit :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 5. 2017 na 23:57, motorpower napsal:

No za půl roku už to bude umět. Tak tohle už jsem někde slyšel.

 

V 12. 5. 2017 na 16:33, Šutrák napsal:

Uci? Jak je to mysleno?

Popravdě řečeno neni mi znám princip, jak to probíhá a ani důvod, proč by to tak mělo bejt, ale neslyšim to poprvé - před lety mi kamarád s Oktávkou TDI vyprávěl, jak taky nechal tunit ŘJ, a že první km si myslel "vždyť se nic nezměnilo", ale jak najížděl další, bylo to lepší a lepší. I mě přišlo, že první vytočení po ohřátí bylo nic moc a ta další během cca 10km jízdy už lepší. Jak jsem psal, najel jsem zatim celkem cca 20km, z toho půlku hup cuk ve městě a v kolonách, nic dalšího jsem nenajel, byl jem KO, takže další dojmy jindy.

 

před 13 hodinami, ferokulda napsal:

Jarku, zůstala zachována funkce, že když potřebuješ jet velmi pomalu, tak zařadíš jedničku a necháš auto jet bez plynu (točí cca 1000 ot./min.)? A na kolik celkem tedy to vyšlo (jestli chtěl něco za cestovné)?

Žádné cestovné, 5500,-Kč bez DPH jak domluvil akci Šutrák. Těch 1000ot/min na jedničku bez plynu myslim, že jo, ale musim se na to zaměřit, paměť mi moc neslouží ;)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z jendné diskuse:

 

Citovat

ŘJ motoru má nainstalována určitý datový pole od výrobce z kterýho vychazí. Dostává vstupní hodnoty od snímačů (počet ot KH,případně vačky, snímač polohy KH nebo vačky,snímače polohy škrtící klapky, meřič hmotnosti nasávanýho vzduchu,teploty vzduchu,tlaku/podtlaku v sacím potrubí,teploty motoru,lambda sondy a taky od jednoho nebo víc snímačů klepání (detonačního hoření). Z toho vychází a dává pokyny akčním členúm- délka ukostření vstřiků(pod stabilizovaným napětím a tlakem paliva)a zapalovacím modulům u svíček.
Motor sleduje hranici detonačního hoření každou -myslím druhou otáčku-motoru a pokouší se najít co nejvyšší hodnotu předstihu pro dané zatížení.Pokud motor tzv zaklepe,snímač klepaní zareaguje a řj předstih zmenší. Tak se tomu dějě neustále. Aby jednotka nemusela hranici hledat neustále-trvalo by jí to příliš dlouho,korekční hodnoty od základního datovýho pole se ukládají a řj se jakoby "učí" jízdní styl a z něj vychází.

 

Informaci  jsem dál neověřoval, pokračovat budu příště, jdu spát ;)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popravdě řečeno neni mi znám princip, jak to probíhá a ani důvod, proč by to tak mělo bejt, ale neslyšim to poprvé - před lety mi kamarád s Oktávkou TDI vyprávěl, jak taky nechal tunit ŘJ, a že první km si myslel "vždyť se nic nezměnilo", ale jak najížděl další, bylo to lepší a lepší. I mě přišlo, že první vytočení po ohřátí bylo nic moc a ta další během cca 10km jízdy už lepší. Jak jsem psal, najel jsem zatim celkem cca 20km, z toho půlku hup cuk ve městě a v kolonách, nic dalšího jsem nenajel, byl jem KO, takže další dojmy jindy.

 

Placebo jako hrom , pouze se naučil jezdit.

Každá změna sw je poznat hned, korekce pouze ještě vylepší.  Na to ale stačí režim plného plynu a několik resetů. /cyklus vypnutí a zapnutí/ V případě tohoto vozu o 1až 2Nm a možná 0,8kW a to opravdu nepoznáš. Takže jedinný efekt je přepis na 55kW což jsem ti před půl rokem nabízel za 3000,-  Šutráka jsi poznal osobně??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Šutráka jsem zatim osobně nepoznal - stejně jako osobně neznám Tebe ;) Před rokem-s mi nabízel origo SW 55kW, cenu-s mi nenapsal, pouze telefonní číslo. Nenabízel-s mi ale deceleraci motoru se zavřenou klapkou, takže jsem nevolal, páč motor s pootevřenou klapkou málo brzdí (v režimu zdihu sání nevzniká dostatečný podtlak tak, jako při zavřené klapce) a tudíž otáčky padaj jak u autíčka na setrvák pro děti, což mě holt prudilo víc, než jestli z vejfuku při rychlém zavření klapky vylítnou 3 saze, který prej otráví půl Evropy. To byl důvod, proč jsem šel do CIMBU, jinak s Tvou firmou nemám žádnej problém - jestli motor má nebo nemá o 2kW jsem neřešil.

 

před 13 hodinami, motorpower napsal:

Na to ale stačí režim plného plynu a několik resetů. /cyklus vypnutí a zapnutí/ V případě tohoto vozu o 1až 2Nm a možná 0,8kW a to opravdu nepoznáš.

Přesně tohle pan Janda z Cimbu po mě chtěl - po ohřátí plnej plyn a vytočit motor k červenýmu, ubrat, vytočit, ubrat, vytočit několikrát za sebou.

 

Řekl, že napoprvý to bude slabší - placebo efekt připouštim (mě běžně přijde, že stejný auto jede jednou líp, jednou hůř, i když jede furt stejně, stejně jako mi 90km/h jednou přijde akorát, jindy jako loudání, ale furt je to 90...), kamarádovo TDI neřešim, jezdil v tom on.

 

Co jsem se ale zatim dočetl, tak to chápu tak, že zaleží (možná všechno nenazvu přesně odborně)

1) na základním datovém poli

2) na rozpětí možností korekce

3) na tom, jak daleko je základní datové pole od korekčních hodnot vyhovujících danému konkrétnímu motoru v jeho aktuálním stavu

 

Jinými slovy - čím je základní datové pole blíže k dosažitelným ideálním hodnotám, tím menší korekce je potřeba a tím méně je znát změna po korekci. A naopak - čím je korekce větší, tím víc bude znát. Mimochodem u mé bývalé Octavie z r. 1960 jsem na chování motoru poznal odchylku předstihu o +/- 2° na klice - a to byl motor s kompresním poměrem 7,5:1 kterej na 91 oktanovej benzín nezaklepal při jákémkoli předstihu.

_____________________

 

Dále jsem se dozvěděl (klidně to někdo potvrďte, nebo vyvraťte, budu jen rád), že SW ŘJ motoru dnes vyráběných aut koncernu VW jsou desítky verzí k témuž motoru s týmiž parametry (údajně jsou za tím obrovské toky peněz mezi automobilkou a dodavatelem SW), navíc se každý SW se váže ke konkrétnímu VIN, dále k CIN kódu (což značí onu výše zmíněnou verzi SW) a také CVN kódu (slouží k rozpoznání narušení integrity dat), takže není možno mít např. jediný SW 55kW - ať origo nebo upravený - a ten plácat do všech 1,0MPI (které zde řešíme) a to přesto, že motor je stále mechanicky shodný. Při updatu je tedy třeba mít:

 

1) správnou verzi SW s odpovídajícím CIN kódem

2) i tato správná verze se musí ve vozidle identifikovat spávným CVN kódem

3) vázat se ke konkrétnímu VIN (neboli "tvářit se") jako ta původní.

 

Takže je prej třeba SW konkrétního načíst a buď upravit a nahrát zpátky (s odpovídajícími VIN, CIN a neporušeným CVN) nebo - má-li tuner k dispozici stejnou verzi SW 55kW (ať origo nebo upravenou) tak jí přiřadit stejnou idetifikaci, jakou má původní SW (VIN, CIN i CVN). Takhle jsem to pochopil - z části vyčetl z netu, z části od pana Jandy, kterej tu správnou identifikaci SW do důsledku řeší, by nebyl žádnej problém.

 

Můj Apík měl (jak jinak) verzi SW (CIN) takovou, jakou v CIMBU ještě nedělali, takže pan Janda z Apíka nahrál a odeslal původní SW k úpravě, načež jsme čekali cca 3 hodiny, než kolega pana Jandy SW upraví a pošle zpět (kdyby už mojí verzi SW s CIN někomu dělal, tak by to prej bylo mnohem rychlejší), což bylo dlouhý i pro pana Jandu (měl časovej skluz, měl bejt už jinde), byť jsme u kávy u nás v obýváku znamenitě pokecali o životě i různých technických věcech.

 

Konec románu, diskusi (bez záruky za mou rychlou reakci) a novým poznatkům se nebáním ;):)

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nu. Nekteri z vas mi pisi, jak to dopadlo. Zatim to nedopadlo, je tam par komplikaci a vice o nich napisu, jakmile se dostanu do finalniho stavu, ktery bude bud 1. soft od Cimbu (kompilikace odstraneny) nebo 2. navrat k puvodnimu softu (komplikace neodstraneny). Jarku, u Tebe vsechno v cajku i ted? Stale pozorujes nizsi spotrebu pri stejnem stylu jizdy? Pouzivas tempomat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najel jsem zatim jen 200km (buď je mi blbě, nebo pak nemám čas, jak všechno dohánim...).

 

Spotřeba se mi teď špatně posuzuje, páč kvůli jedný místní uzavírce volim jinou trasu na páteční nákupy, která bejvala před uzavírkou + - stejná, navíc mě to teď víc láká "vyhánět pavouky", páč díky rychlejšímu padání otáček a větší ochotě k vytáčení k "červeným otáčkám" je jízda příjemnější a zajímavější - prostě se mi s tim celkově líp jezdí (řekl bych, že mj. při klidný jízdě stačí míň šlapat na plyn než s origo sw).

Tempomat používám často a fachčí v pohodě - alespoň jsem nezpozoroval žádnej problém.

 

Ale! - trochu jsi mě znejistěl s těmi komplikacemi - nejsem si jistej, jestli se mi to jen nezdálo - stalo se mi asi 2x, že mi připadalo, auto najednou ňák nejede, v jednom případě těsně před dojezdem domu, kdy si nejsem jistej, jestli jsem místo 2-ky nedal 4-ku (což se mi ale nestává), v tom druhém jsem zastavil (bez vypnutí motoru, dáno dopravní situací) a auto najednou jelo zas parádně. Ale jak řikám, nejsem si jistej a nechci šířit paniku.

 

Co ty máš za komplikace?

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja se vam divim, ze vam to stoji za ty komplikace a pripadne problemy. Doma mame 55kw, obcas mam pujceny 44kw a nikdy nepozoruji zadny znatelnejsi rozdil. Dokonce se mi obcas zda, ze ten 44kw jede o malinko lepe. Ale je fakt, ze jsme klidni a pohodovi jezdci, ono se s ASG moc ani jinak nez klidne jezdit neda. :) K cervenym otackam se nikdy ani nepriblizime.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...