Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Když auto několik dní stojí, tak při rozjezdu u prvních několika sešlápnutí brzdy je slyšet takové divné chrčení a brzdný účinek je taky dost pochybný. Vzhledem k počasí předpokládám, že se za těch několik dní vytvoří na brzdových kotoučích rez, která se musí nejprve trošku odřít. Máte někdo stejnou zkušenost?

  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

Chtěl jsem se zeptat, zda někomu z Vás stává, že při lehkém brždění nebo spíš dobržďování je slyšet od brzd takové (šoupání, drhnutí). Je to zvuk nikterak výrazný (asi jako když dva dny auto stojí a pak při prvním brždění se čistí kotouč od nánosu rzi). Při normálním nebo prudším brždění nic slyšet není, je to jen opravdu, když se zlehka dobržďuje. Jinak to brzdí výborně, žádné vibrace. Je to tam už od novoty, zvuk stále stejný v zimě možná trochu víc. Napadlo mě, že to můžou být bubny ale jde to spíš na 99% zpředu (člověk nikdy neví)...

Editováno: , autor: Tominek16
Vloženo

Tominek16: Mrkni se na kotouče, já brzdy dost šetřil (dobržďování motorem, předvídavost,...) a nejsíš to pro ně nebylo to pravé ořechové a vyskytla se mi na kotoučích hlubší koroze (černé hlubší tečky), a nejspíš mám stejný problém při lehkém brždění jako ty ;)

Vloženo

Tominek16: Mrkni se na kotouče, já brzdy dost šetřil (dobržďování motorem, předvídavost,...) a nejsíš to pro ně nebylo to pravé ořechové a vyskytla se mi na kotoučích hlubší koroze (černé hlubší tečky), a nejspíš mám stejný problém při lehkém brždění jako ty ;)

No jo je to těžký na stejné trase každý den už šest let v kuse nepředvídat :) Navíc teď v zimě si člověk ani moc pořádně nezabrzdí. U F1 mi destičky vydržely i 50tis km. No ale dobrzďovat motorem "naštěstí" s TSI už moc nejde. Navíc ta každodenní ranní vysoká vlhkost, co je u nás tomu asi taky nepřispěje. Zkusím na to v rámci možností víc šlapat a uvidíme... Zkusím při přezouvání to pořádně vyčistit a kouknout na ty kotouče...

Vloženo

Neda sa mi nevyjadrit k tejto teme. Chcel by som sa opytat ci ste sa venovali aj zabehu brzd ?  Je to dost dolezite pre nasledne spravne fungovanie brzd a aj zivotnost.  

Tak já jsem měl úplně nové auto a samozřejmě jsem se záběhu brzd, pneumatik i motoru věnoval. Jezdím už nějaký pátek, takže brzdy i pneumatiky jsem úplně nové už párkrát na autě měl. Je to pořád stejné. Ze začátku opatrně (jak brzdy tak pneu chtějí alespoň těch 500 km, aby získaly vlastnosti jaké mají mít). U mě to bude spíše souviset s tím, že opravdu jezdím pořád stejnou trasu. Tu jinak než předvídavě jezdit neumím a nevyužívám tak brzdy naplno (až na výjimky).

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Ahoj, tak jsem dneska koukl na zadní brzdy (bubnové) a začínají pěkně na povrchu reznout. Na to že mám auto jen půl roku je to docela překvapení. Čekal jsem, že ten nátěr něco vydrží. Má to někdo podobně? Blíží se mi první servisní prohlídka, tak to asi vyreklamuju. Vyrobeno v 32KT 2015, kombi 1.2 66kW. Díky

Vloženo (editace)

To nikdo nevyreklamuje, to je stáří materiálu něco jako na výfuku. Já je natřel, věděl jsem, že to přijde.

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj bezprostředně předcházející příspěvek! Pravidla fora to nedovolují.
Vloženo

vaklaf_ neměl by si mít tu první servisní prohlídku až po dvou letech, čili 2017 ?

Na bubnech sem měl stopy rzi při přezouvání na zimní v listopadu a to sem auto kupoval v září.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

V jakém stavu máte zadní kotouče oproti předním? Byl jsem na výměnu pneu a dověděl se nemilé věci... Přední kotouče jako nové, ale zadní - jeden je drážkovaný, druhý lehce zkalený. Ruční brzdu téměř nepoužívám, takže to nemůže být neúměrným namáháním mou iniciací... Najeto mám 16  000 km, brzdím minimálně, i proto jsou přední jako nové, až mi 16 000 nechtěl frajer věřit. Uvěřil, až viděl zadní. Přikládám foto.

Pravý zadní - drážky - doporučena výměna.

post-92664-0-18807500-1460441588_thumb.j

Levý zadní - zkalení - nemělo by mít zatím vliv na bezpečnost.

post-92664-0-26692800-1460441592_thumb.j

Vloženo (editace)

Ty kotouče jsem již taky řešil a nakonec dostala manželka celé nové brzdy.Jenže to můžeš uplaňovat max. do 10tis. najetých km. Ale můžu ti s klidem napsat že po najetých dalších necelých 10tis. km má to stejné kotouče drážkované. Na mé Fábii předek i zadek stále v pohodě. Tak nevím čím to u ní je.

Editováno: , autor: Hkubes
Vloženo

Drážky se tvoří kvůli nečistotám, ale těžko říct... Třeba jiný typ destiček, podobně, jako je problém s dešťovým senzorem - dva typy, dvě různé funkce, obě dle ŠA správně. Dle uživatelů již ne :)

Vloženo

Otázka zní, ušetřit na palivu a dát něco za brzdy, nebo ušetřit na brzdách (předčasná výměna kvůli "neopotřebení") a dát to za palivo... Ekolog by měl jasno :kol-31:

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...