Publikováno Únor 13, 20169 r Ahoj, mám tu takový problémek s identifikací motoru za našeho formana. Auto už je ve šrotě, ale potřeboval bych vědět jaký typ motoru mi zůstal. Měla by to být karbecová 135 z roku 93. Uměl by mi nekdo poradit? Číslo se mi nezdá moc originální, snad někdo bude vedět. Díky. http://www.imagebam.com/image/4540c6464946801 http://www.imagebam.com/image/3f1d5b464946810
Únor 14, 20169 r Evidentně přeražený, každá štancna někde jinde, původní se razilo stabilní sestavou číslic, který držely hezky v jedný lajně. Ale motory se v autech už neevidujou, u fáčka je navíc jedno i jestli má pod kapotou 135 nebo 136, odlišnosti jsou jinde než v bloku.
Únor 14, 20169 r Autor Motor prodavam a kupujici chce presne danej typ, tak se pidim jak to zjistit. Prerazeny to je. V roce 95 se menil blok a prerazilo se cislo to to meli jeste ve svym majetku policajti, takze zadna levota.
Únor 14, 20169 r Mizerně předražené, pokud to je původem auto Pach tak jejich formany 93 jezdily na vyjímku - neměly kat, údajně vrácená serie snad pro Turky a neměly se vůbec dostat po vyřazení do provozu a byla kolem toho nějaká aféra, měly jít do šmelcu. Jestli je to auto z té serie tak se přesného typu nedopátráš.
Únor 14, 20169 r Autor Nebylo to auto hlidky, ale asi takovej lepsi sluzebak, vybava GLX. Byl to karbec obyc takze bez katu. Koupeno v Suda Auto Sport
Únor 14, 20169 r v TP mám typmotoru 781.135 je to forman GLX r.v. 2013 karbec bez katu,který mi v r. 2004 ukradli, ale TP mám založený dodnes edit: výroba samozřejmě 1993 a do provozu 12/1993 a hned namontováno LPG, takže na poslední chvíli vše legálně (asi). Já jsem kupoval již od 1.majitelev roce 1999.. Upraveno Únor 14, 20169 r od tomasch
Únor 14, 20169 r moc nechápu, co řešíš. Těch typů zas tak moc nebylo: karburátor, karburátor-katalyzátor a vstřiky-katalyzátor. A buď to byla 135, nebo 136. Otec měl například FL z roku 1993 - 135, karburátor, bez katalyzátoru. Z toho co popisuješ, je to to samý.
Únor 14, 20169 r Autor Jak jsem psal zajemce ma pozadavek na konkretni typ motoru (nepise jakej rok ma), nevim k cemu to chce vedet. Nafotil jsem mu to at se s tim porve sam....
Únor 14, 20169 r no ale ten typ motoru je přesně takový jaký píšeš - 135, karburátor, bez katalyzátoru - kodové označení 781.135 - žádné upřesnění už neexistuje
Únor 14, 20169 r Upřesnění, ty formany byly model 93 a do provozu je dali až v průběhu 94 kdy měly mít už kat. proto asi problém s výjimkou. Ten jejich cirkus na střeše a polepy jim dodělávali dodatečně a asi ne na všechny, nemusely být nutně v bílé. Známý u nich dělal mechoše tak to kdysi vzpoměl. Pár vyřazených někdo skoupil a podivně legalizoval, bylo to kdysi v tv. Nemají motory náhodou 135/136 ještě další interní značení? Nemám teď literaturu po ruce.
Únor 15, 20169 r Jestli si dobře vzpomínám, tak přímo výrobní číslo motoru mělo koncovou dvojčíslovku za lomítkem - dvojčíslí bylo buď 01 = 135 nebo 02 = 136 u starší verze, která ještě mohla mít na boku podávací palivový čerpadlo poháněný vačkou na vačkovým hřídeli. Obdélníková díra pro něj byla obvykle zakrytá plechem a utěsněná gumovým těsněním. Pozdější provedení určený pro vstřikovací systém BMM už tuhle díru nemělo - za lomítkem bylo dvojčíslí 03 nebo 04. Samotná fyzická odlišnost mezi typem 135 a 136 ale nebyla v bloku - původní typ označenej 781.135 byl určenej pro spalování bezolovnatýho benzínu s tehdy oktanovým nárokem 91 = měl osazený tvrdokovový vodítka ventilů i ventilový sedla v hlavě a právě aby měl menší oktanovej nárok, dostával písty s prohloubeným dnem (menší komprese, jestli se dobře pamatuju, kompresní poměr motoru 781.135 byl 8,5:1). A i když byl plně vybavenej pro spalování bezolova, tak katalyzátor ze začátku dostávaly jen exportní verze - TEHDY JEŠTĚ NEŘÍZENEJ!!!! Naproti tomu typ 781.136 byl určenej pro spalování olovnatýho benzínu Super s oktanovým číslem 95 - vyšší oktanovej nárok byl způsobenej hlavně vyšším stupněm komprese, kterej byl 9,5:1 z důvodu použití pístů s plochým dnem - tím a použitím ostřejší vačky se docilovalo vyššího výkonu verze 136 ve srovnání se 135. Motory 781.136 původně neměly vodítka a sedla ventilů z tvrdokovu - vyžadovaly mazání olovem z paliva. Kompletní tvrdokovový osazení dostaly "stotřicetšestky" až právě v době, kdy se začalo řešit osazení jednobodovým vstřikováním namísto karburátoru. Vyššího výkonu na bezolovnatej Natural se s karburátorem nedalo docílit, protože tehdejší Natural měl nejvyšší oktanový číslo 91 až 92 - na variantu s oktanovým číslem 95 se přešlo až po roce 2000. Karburátor měly obě dvě provedení značky Pierburg nebo odpovídající licenční Jikov-Pierburg s automatickým sytičem a předehřevem průtokem chladicí kapaliny. Upraveno Únor 15, 20169 r od Ekkar_z_Bastlírny
Únor 15, 20169 r Ben06 - několik různejch verzí fáček/formanů jsem měl tu čest používat, i když skutečně jsem vlastnil jen Ferdu = formana 135 BMM ročník papírově 94. Takže pokud jsem neměl s každou prkotinou mazat do servisu, musel jsem si o nich ledacos zjistit a naučit se. Majkl grandturismo - mlaďoch je všeobecně všecko, co dělalo autoškolu pozdějš jak v roce 2010 ...
Únor 15, 20169 r Autor Jezdit se da i bez ridicaku, treba po polnackach ze? Pamatuju dobre co je to odtrh, predstih, stroboskopicka pistole, atd atd.. se S120 jsem si uzil pul mladi
Únor 15, 20169 r To nám, co jsme dělali autoškolu v roce 1985 (nebo ještě dřív), nemusíš vykládat ...
Únor 15, 20169 r Autor Ja se vas nesnazim ohromit, ja jen ze i relativne mladsi generace neni uplne zaostala
Únor 15, 20169 r Ne, ale už dost OT - nebo nás Pawouk sežere. Jinak začíná bejt spíš pravidlem než výjimkou, že ti mladší nějaký povědomosti o starší technice přehlížejí jak širý rodný lány až v krajnosti na ně serou jak na placák.
Únor 15, 20169 r Autor Ok, spis si myslim je to v lidech koho to bavi ten se zajima... Diky vsem za rady, zase jsem trochu chytrejsi, zajemce se uz neozval takze klasika....
Únor 15, 20169 r Aha, tak ne Pawouk, ale Martin... Což je přeci jen o trošku přívětivější varianta ... Ok, spis si myslim je to v lidech koho to bavi ten se zajima... Diky vsem za rady, zase jsem trochu chytrejsi, zajemce se uz neozval takze klasika.... Jistě - ale ono to zhusta nikoho mladšího nezajímá, "protože to už je dávno pasé". Jinak ten tvůj zájemce je v podstatě osel, protože u motoru do fáčka nezáleží na bloku - ten je shodnej, typ 135/136 rozlišuje osazení druhu ventilovejch vodítek a sedel, strmost vačky a typ pístů, který se do bloku namontujou. Pokud by mu šlo o konkrétní typ, koupí si na trhu normálně dostupný díly příslušný pro danou verzi a konkrétní typ motoru si do libovolnýho bloku sestaví. Rozlišení posledním dvojčíslem vyraženým za lomítkem udělala škodovka kvůli tomu, aby od sebe šlo na první pohled ZVENKU odlišit hotovej smontovanej motor 135 a 136 - ty totiž pouhým pohledem zvenku nelze nijak jinak rozpoznat = všecky rozdíly jsou uvnitř a bez do jistý míry destruktivní demontáže (minimálně sundání hlavy) se k nim není jak dostat. Pokud se někdy někomu dodávaly jako ND "holý" bloky nebo polomotory (blok s osazenou klikou), byly bez vyraženýho lomítka a posledních dvou číslic. Velkým ftipem pak třeba byl zrovna můj motor ve Ferdovi, což byl "bastl" složenej z bloku 781.135 s příslušným označením /03, ale s vačkou a pístama z typu 136 - a ještě ke všemu s poladěným SW v ŘJ, takže dával podle tvrzení úpravce výkon 57kW - a třeba na dálnici to bylo kurwa znát, že ten motor má pár koníků ve srovnání se sériovým navrch ...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.