Přejít na obsah

Elektrika v teple


C3sTr

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám jeden delikátní problém. V servise mi řekli, že se to bude těžko hledat, tak zkouším rady tady. Pokud stojí auto na slunci tak se objeví pár problémů:

 

1) info stanice rádia na maxidotu se sama vypíná, zapíná nebo nejde vůbec (někdy naskočí když vypisuje název písničky nebo změně hlasitosti a pak se zase vypne)

2) tempomat se v průběhu jízdy klidně vypne 

3) okna se stahují sekaně i když držím tlačítko v kuse, jako by vypadával 'signál" že chci stahovat okna

4) vyjíměčně zmízí ukazatel venkovní teploty na climatroniku

5) také vyjíměčně se nezamknou zadní dvěře za spolujezdcem

 

kabely ke komfortce pod řidičem kontrolovány a tam je vše v pořádku, podotýkám že tento problém se stává jen když auto stojí na slunci, večer když je chladno nebo ráno tak vše naprosto fungl.  :kol-32: Třeba se s tím už někdo setkal. Děkuji za rady, jinak to bude asi jen zimní vůz.  :kol-32: Jedná se o SUP1 2.5 TDI 2003.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Až na poslední pátý problém, který je pravděpodobně zámkem a je to řešeno v jiném vlákně, bych zkontroloval veškeré kostřící body (v motorovém prostoru a interieru) dle DP-elektická schemata. A dále hlavní svorkovnici - čili demotovat plast pod volantem a jak jsou relátka, je svorkovnice - červené kabely jsou přišroubovány klíčem č.10 - to poznáš. Pokud bude po dotažení + a - stále zlobit, pak Ti to řekli správně: jednalo by se o kontrolu kabelových svazků

pozn. DP elektrická schemata je ke stažení na tomto fóru...

Editováno: , autor: SUP1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl jsem to stejné,

špatně zamykalo, nefunkční maxidot - část pro rádio, sekání oken, vypínal se tempomat. zhasinalo osvětlení climatronicu, například když jel maxidot a já zmačknul na okna že je chci dovřít, zhnasnul maxidot, někdy se vymazala pamět budíků, nebo přestalo posouvat sedadlo řidiče a zrcátka

 

přerušený CAN někde, vše ma spojitost právě v tom CAN síti. Zkontroluj spoj kabelů  odk komfortky  pod kobercem  za řidičem, tam jsem to měl uhnilé já...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ještě to budu asi pozorovat, nedává mi smysl to, že čím více zapnu foukání vzduchu na maximum tím více se vše začne sekat a vypadávat. Samozřejmě jen ty věci které jsem popsal v úvodu, vše ostatní funguje jak má. Minulý rok mi to udělalo jednou přes víkend a pak byl po celé léto klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíš, jak se Ti sekali okna při jeho spuštění?

To by mohlo být právě tou svorkou 30 / 31 a kostrou (tou jsou ty plusové kabely pod volantem a kostřící body) - prostě větší odběr a tím přechodový odpor

A také opět spoje po kobercem. Jak tu psal už kolega, jeden spoj je podkobercem před zadní sedačkou vlevo, tak je několik kabelů dohromady. A pokud tam budeš mít mokro, rovnou vyčistit odtokové kanálky pod posilovačem a akumulátorem. Zkontroluj i svorky na akumulátoru a kostřící kabel od něj ke kastli

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta zavislost na chodu ventilatoru je zajimava. Navrh na pokus, ktery nejspis nikam nepovede, ale aspon budes moci neco vyloucit:

Merit jake je kde napeti, kdyz je zapnuty nebo vypnuty ventilator.

Proste zkusit, jestli pri zapnutem ventilatoru nepoklesne u nekterych ridicich jednotek jejich napajeci napeti pod nejakou kritickou mez. Protoze u normalniho auta si myslim, ze ventilator nemuze mit kdovijak vyznamny odber na to, aby se to nekde mohlo projevit. (Ale nikdy jsem to nemeril, protoze me to ani nenapadlo.)

A jak nekdo pise o CANu, tak to by byl asi zajimavejsi pokus: Povesit osciloskop nekam na sbernici a koukat, jak hezke tvary a jakou uroven maji data na sbernici, kdyz je ventilator vypnuty a zapnuty. A totez zopakovat na ruznych mistech sbernice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

C3sTr: Ano sundej sedadlo (lip se s tím potom dělá) oddělej koberec a tam je tam hlavní svazek co jde od komfortky  zadním dveřím a podobně. a tam je několik spojovacích míst izolovaných kabelu a zkontroluj všechny pospojení - pozor byt to vypadá dobře může to byt uplně uhnilé... upřímně žádné pokusy s měřením napětí, já jsem to taky dlouho vše zkoušel a pak mě napadlo že jsem jedno předtím v pohodě pospojení nepředělal a ejhle bylo to ono. nespekuluj a zkontroluj to, za to nic nedáš a je to hned

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pánové, dneska jsem se k tomu dostal, našel jsem celkově 5 spojů, červené, modré, žluté, 2x oranžové. To co je na fotce asi není ok že? Dokonce jak jsem sundal tu gumu, tak upadly i nějaké drátky :D všechny spoje jsem teda odřezal znovu spojil a spájel, zatím teda vše funguje, teď jen počkat zase na nějaké to vedro. Jinak neví někdo od čeho ty oranžové drátky jsou? Nebo kdyby někdo věděl i ty ostatní barvy budu rád. Snad to bylo tím, jinak asi budu muset zase projet spoje u řidiče co?  :kol-29:

post-83040-0-19365300-1463239712_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...