Přejít na obsah

Onboard kamera - zapojení


amirinda

Doporučené příspěvky

1 hour ago, Martab said:

Je třeba to zapojit na pojistku spínanou s zapalováním. Pozice 25 nebo 26 třeba

Pojistky SC24 - SC28 jsou na svorce 75x (tzv. X-kontakt), která se vypíná při startování motoru.  Palubní kameru je lepší napájet ze svorky 15, která je na pojistkách SC29 - SC37.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem psal...kameru jsem měl na všech pojistkach velikosti standart. A nikde to nedelalo dobrotu. Tak zkusim koupit jeste rozbocovac mini a uvidim co to uděla. Jel jsem podle návodu, který je na youtube. Je tam klucina ktery to popisuje na Rapidu. A vse mu jde a ma velikost standart. Takze jsem veril, že fabie to bude mit stejny a asi nema. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z výroby je svorka 15 jenom na těch menších pojistkách a svorka 75x jenom na těch větších pojistkách.  Pokud máš na pozicích SC29 - SC37 aspoň jedno místo, tak tam nacvakni jeden pin zezadu a je to vyřešené.  Záleží ale na výbavě.  Já jsem měl bohužel všechny pozice na svorce 15 obsazené už z výroby, tak jsem musel přidávat další řadu pojistek.

211107-auto2--P1220236.thumb.JPG.9054184faae3672d6a7376e8e5c36211.JPG

211107-auto2--P1220239.JPG

211205-auto2--P1220326.JPG

211205-auto2--P1220330.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Máte někdo tušení, jak vlastně u autokamer funguje ten smart box, hardwire kit? Napojuje se to na GND, ACC a BAT+. Že to umí konverzi 12V/5V a ochranu před vybitím baterie chápu. Ale jak po tom USB napájecím konektoru pošle informaci, že je vypnuté zapalování a že kamera má přejít  do "modu hlídání", to jsem pořád nezjistil. Je v té kameře na USB nějaký pin pro detekci, nebo jak to funguje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ke kameře  Kenwood DRV-A601W jsem si koupil origo "sadu pro parkovací režim" Kenwood CA-DR1030.  Zní to honosně, ale ve skutečnosti je to obyčejný měnič z 12V na 5V, který má na vstupu dva dráty.  Detekce režimu, jestli jezdím nebo parkuji, byla v té kameře a s měničem to nemělo nic společného.  V pohotovostním režimu to z 12V odebíralo asi 30 mA, což je víc než klidový odběr zbytku elektroinstalace v autě.  Navíc, i když se ten měnič při podpětí akumulátoru sám vypnul, stále odbíral nějakých 9 mA.  Detekce pohybu fungovala u této kamery dost nespolehlivě.  Někdy se kamera zapínala náhodně a vybíjela akumulátor.  Jindy se naopak nezapnula, když se měla zapnout.  Takže jsem po pár týdnech vypnul parkovací režim a měnič přepojil na spínaný plus, aby kamera běžela jen za jízdy.  Od té doby to funguje spolehlivě a bezobslužně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodil by se nějaký link nebo aspoň přesný název té krabičky.  Jinak, pokud to má na vstupu tři dráty, zapojíš tři dráty (GND na kostru, ACC na svorku 15, BAT+ na svorku 30).  Proč potřebuješ vědět, co chodí přes ten USB kabel?  Potřebuješ tam zapojit nějaký USB rozbočovač mezi to?

Editováno: , autor: shrek_85
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

shrek_85: Učíš orla létat :-).

Potřebuju to vědět protože se mi příčí dát osm stovek za nějakou krabičku, 

https://www.czc.cz/mio-smartbox-iii-pro-kamery-do-auta/315125/produkt?gclid=EAIaIQobChMIqOqD67i6_AIVT4xoCR3HngEVEAQYAyABEgJmoPD_BwE

která je ve své podstatě asi elektronicky velmi jednoduchá. Navíc tenhle krám potřebuju třikrát, střídám tři auta. Taky jsem elektronik a baví mě to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na mall.cz píšou "Zařízení Mio MiVue Smartbox se může využívat s jakýmkoliv zařízením používajícím mini USB port.": https://www.mall.cz/fotodoplnky/mio-smartbox

 

Musí to tedy aspoň částečně odpovídat specifikaci, aby to neodpálilo kamery, které s tím nepočítají.  Pokud se používá "analogový" signál, v tom USB kabelu je jenom jeden drát, kterým se dá ten signál poslat, a úroveň je 0/5V.  Pokud to používá sériovou komunikaci pro zasílání událostí o změně stavu napájení na svorce 15 přes USB protokol, tak se to podle mě nevyplatí bastlit.

 

Kup si jednu krabičku za 800 Kč a zjistíš, která z těch dvou variant to je.  Alternativně si můžeš koupit levnější krabičku se stejným konektorem a zjistit, jestli je kompatibilní, např.: https://www.isix.cz/prislusenstvi-k-viofo-gitup-autokameram/vylepseny-3-wire-mini-usb-hard-wire-kit-kompatibilni-s-a129-a129-duo/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já jsem přesvědčen, že po USB protokolu to komunikovat nebude.

Zase nemyslím, že by tam byl USB řadič. Spíše to bude nějaký proprietární a nenormalizovaný bastl. Má to totiž desetipinový! mini USB konektor. Takový se používal (používá?) třeba u digitálů Canon, kde se užívá pro analog. výstup audia a videa z foťáku a současně umí i USB komunikaci s PC.

Předpokládám, že na nějaký ten pin, se přivede z toho "smartboxu" signál 5V a kamera pozná jestli má nahrávat, nebo hlídat. Tyhle "desetipiny", údajně mají jen kamery, které podporují surveillance mode.

Kdybych nechtěl ten hlídací mod, tak mi samozřejmě stačí obyčejný pětipinový mini USB kabel a ten stepdown, co postuje McMatej výše. 

Pinout žádné kamery ale nemůžu nikde vygooglit.

 

obrázek mini USB 5pin vs 10pin

miniusb.jpg

Editováno: , autor: Galaxy64
obrázek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem trochu pokročil, pokud by to někoho zajímalo. Pinout žádné autokamery jsem nenašel, tak jsem se vydal cestou vlastního měření.

Takže ta krabička (smartbox) funguje tak, že normálně napájí kameru 5V přes standartní mini USB, po dobu max. 24 hod. (Nevím proč ne třeba celý týden, když má ochranu proti vybití autobaterie). To jsou věci, které jsem samozřejmě věděl.

Ale co mi nikdo nedokázal říct, jak se to chová při vypnutém zapalování, aby to přešlo do "hlídacího modu".

Pro to smartbox používá méně časté 10 pin mini USB. Při vypnutém zapalování smartbox na volný pin pošle 3,3V, kamera přejde do hlídacího režimu. Po zapnutí zapalování 3,3V zmizí a kamera začne normálně nahrávat. Zbývající volné piny odhaduji, jsou použity pro připojení zadní kamery. Tu zatím nemám, tak nevím přesně. 

Takže myslím to zbastlím na nějakém malinkém arduinu za pár kaček. Pokud někdo nemá lepší nápad.788566039_10pinmivue.thumb.jpg.c39aa017de735921a8d01cfbff4e65e9.jpg

Dopl.: Zkoušel jsem to na kameře MiVue818, takže nevím jestli to na ostatních je stejné

Editováno: , autor: Galaxy64
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám to ještě promyšlené, šlo jen o prvni nápad.

Tranzistor nemám doma ani jeden, nanoArduina mám v šupliku tři.:-) stepdowny taky.

Samozřejmě bych to napájel z akumulátoru auta. 

Arduino by mohlo měřit napětí baterie, snímat zapnutí zapalování, poslat +3,3V, odpojit se po nějakém čase, taky při poklesu napětí trvajícím nějakou dobu atd. atd. Myslím, že to bude chytřejší, než ten "smartbox". Pro mě bez nákladů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdravím všechny přítomné.

Pro upřesnění. Zjistil jsem, že na PIN konektoru, na kterém je napsáno 3,3V je napětí vytvářeno kamerou, pravděpodobně je to napětí z nějakého čipu v kameře. Ve Smartboxu pak je NPN tranzistorem těchto 3,3V sepnuto na zem v případě, že je klíček/zapalování zapnuto. Imitovat tuto funkci jsem nezkoušel, veškeré údaje byly zjištěny měřením a studiem Smartboxu.

To znamená, že vlastních 3,3V NEPŘIVÁDĚJTE na PIN dle obrázku, mohli byste si zničit kameru.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...