Publikováno Květen 10, 20169 r Fabia 2, 2009, HTP - 51 kW, CGPA, 160 tis. Před pár měsíci měněny svíčky (NGK), vzduchový filtr (Mann) a palivový filtr (prvovýrova - UFI). Posledních cca. 5 nádrží tankován Shell V-Power (těžko říct, jestli to má nějaký vliv :-) ). A teď k problému - autem jezdí žena a stěžuje si, že se jí stává (cca. 20-30% jízdy - výhradně po městě), že jde motor jakože ztuha, že musí víc podřazovat a točit. Já s tím včera jel 20 km a nic jsem nepozoroval. Vím, že je popis závady trochu "jednodušší", ale víc k tomu bohužel nemám. A nerad bych něco podcenil, aby pak nebyl problém. Netušíte, prosím, co by to mohlo být? Jinak diagnostika mlčí, resp. nehlásí žádné závady.
Květen 10, 20169 r Autor Spotřebu zjistím. A děje se to za tepla i studena, tím mám na mysli jak ráno cestou do práce, tak odpoledne cestou z práce. Ještě zjistím, jestli se to děje před ohřátím motoru nebo po ohřátí (či v obou případech).
Květen 10, 20169 r Nepíšeš, jak dlouho auto máte a tedy kolik má manželka zkušeností s jízdou s tímto motorem. Nemůže to dělat klimatizace (pokud tam je)? U HTP je to ve městě hodně znát, hlavně než se interiér vychladí. Zkuste klimu vypnout, až ta situace nastane.
Květen 10, 20169 r Autor Manželka má toto auto cca. 1,5 roku. Ta klimatizace je dobrý nápad, vyřídím, aby zkusila. Omlouvám se za možná stupidní dotaz/téma, ale opravdu se raději zeptám, než něco zanedbat a pak litovat... Díky!!!
Květen 10, 20169 r Autor Měněn nedávno, je na něm najeto cca. 5000 km. Použit originál ŠKODA prvovýroba, tj UFI ;-).
Květen 10, 20169 r ty a nesvezla se manzelka v nejakem jinem aute s jinym motorem? Ze se ji ted zda HTP zdechle?? DDD
Květen 10, 20169 r Autor Jay Kay: Brzdy zánovní (měněny těsně před koupí, tj. před 1,5 rokem), ručka nezatažena - to bylo první, na co jsem se zeptal JirkaBrno: :D - ale fakt ne Upraveno Květen 10, 20169 r od cosmicboy
Květen 10, 20169 r Ja mám klímu zapnutú po celý rok, pokiaľ je vonkajšia teplota vyššia ako 5st. a podobný pokles výkonu som nikdy nezaznamenal. Problém nastáva, len keď ide klíma naplno v letných horúčavách, tzn. pri vonkajších teplotách 28 a viac. Už som zažil, že som potreboval prudko vyštartovať, pedál na podlahu a nič ... otáčky idú hore veeeľmi pomaly ...
Květen 11, 20169 r Autor První poznatek - spotřeba stále stejná. Po zkoumání diskuzí na netu mi z toho vyplývá (snad) dobrá zpráva, že by to nemusel být katalyzátor. Teď začne výzkum ohledně klimatizace a následně budu muset asi ženě auto na nějakou dobu zabavit, abych to taky zkoumal... Každpopádně zatím moc děkuji za všechny reakce!!! O dalším průběhu budu informovat .
Květen 11, 20169 r mozna blbost, ale co zkontrolovat tlak v pneu? je to precijenom slaby motor.... ;-)
Květen 23, 20169 r Autor Teď o víkendu jsem s manželčinou F2 najezdil pár desítek km a jediné, co jsem pozoroval byly tužší rozjezdy do kopce při zapnuté klimatizaci. Takže zatím bych fakt asi problém viděl v té klimatizaci... Pokud bude nějaký nový poznatek, určitě jej dodám. Zatím všem moc děkuji za reakce!
Červen 26, 20169 r Autor Právě jsme se vrátili z výletu napříč ČR a k chodu motoru mám následující poznatek/novinku. Ve velkých vedrech skutečně HTP do kopce hodně funělo, ale po vypnutí klima jízda šla. Takže toť první poznatek. Bohužel se ale vyskytl nový problém, nevím, jestli s tím původním problémem nemůže souviset. Začala totiž svítit kontrolka motoru. Motor běží naprosto v pohodě, otáčky nekolísají, spotřeba OK. Ale začal se ozývat zvláštní zvuk při přeřazování. Když při větší rychlosti a zařazeném kvaltu dám nohy z pedálů, tak se z motoru ozve cca. sekundové zarachtání, stejně tak se ozve při opětovném sešlápnutí plynu. Když vyřadím, tak je to rachtání stálé, ale jen při jízdě. Když stojím na neutrál na semaforu, tak je vše OK. Jsem trochu nervózní, co to může být... Něco s převodovkou? Nebo řetěz?
Červen 26, 20169 r A nebo to může být i něco jiného? Křšťálová koule neví! Co vyzkoušet diagnostiku? A nebo jezdi dál.
Červen 26, 20169 r Autor Spíš jsem doufal, že se zde ozve někdo, kdo se s podobným problémem setkal, abych předem věděl, co mě může čekat... Diagnostika je samozřejmě v plánu.
Červen 26, 20169 r no právě, až nám řekneš, co bylo zapsáno jako chyba, můžeme zase rozvíjet teorie, na co se podívat ... do té doby je to křišťálová koule
Červen 27, 20169 r Autor OK, zkusím diagnostiku splašit co nejdříve, pak podám další hlášení :-). Jen se laicky obávám, že to budou 2 na sobě nezávislé poruchy - něco s motorem (kvůli kontrolce) a pak asi něco s převodovkou. Pochybuji, že "něco rachtajícího" v převodovce by rozsvítilo kontrolku motoru. I když jeden nikdy neví...
Srpen 2, 20169 r Autor Auto máme zpět doma a snad je opravené... Hlavní závadou byla (dle předpokladu) převodovka. Úplně tomu nerozumím, ale bylo tam v háji nějaké ložisko a pár dalších věcí, k tomu proběhla výměna i spojkového ložiska. V každém případě teď jede auto v pohodě, zvukově je i jinde. A co se kontrolky motoru týče, tak diagnostika hlásí chudou směs. Závada vynulována a budeme doufat, že to byl jen nějaký záchvěv a nebude to nic vážného :-).
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.