cosmicboy Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 Fabia 2, 2009, HTP - 51 kW, CGPA, 160 tis. Před pár měsíci měněny svíčky (NGK), vzduchový filtr (Mann) a palivový filtr (prvovýrova - UFI). Posledních cca. 5 nádrží tankován Shell V-Power (těžko říct, jestli to má nějaký vliv :-) ). A teď k problému - autem jezdí žena a stěžuje si, že se jí stává (cca. 20-30% jízdy - výhradně po městě), že jde motor jakože ztuha, že musí víc podřazovat a točit. Já s tím včera jel 20 km a nic jsem nepozoroval. Vím, že je popis závady trochu "jednodušší", ale víc k tomu bohužel nemám. A nerad bych něco podcenil, aby pak nebyl problém. Netušíte, prosím, co by to mohlo být? Jinak diagnostika mlčí, resp. nehlásí žádné závady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 Co spotřeba?? Změnila - zhoršila se? Jestli ne, tak je to subjektivní pocit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malta Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 děje se to za tepla, za studena, nemá vliv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosmicboy Posted May 10, 2016 Author Share Posted May 10, 2016 Spotřebu zjistím. A děje se to za tepla i studena, tím mám na mysli jak ráno cestou do práce, tak odpoledne cestou z práce. Ještě zjistím, jestli se to děje před ohřátím motoru nebo po ohřátí (či v obou případech). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malta Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 myslel jsem teplotu motoru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rkonf Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 Nepíšeš, jak dlouho auto máte a tedy kolik má manželka zkušeností s jízdou s tímto motorem. Nemůže to dělat klimatizace (pokud tam je)? U HTP je to ve městě hodně znát, hlavně než se interiér vychladí. Zkuste klimu vypnout, až ta situace nastane. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosmicboy Posted May 10, 2016 Author Share Posted May 10, 2016 Manželka má toto auto cca. 1,5 roku. Ta klimatizace je dobrý nápad, vyřídím, aby zkusila. Omlouvám se za možná stupidní dotaz/téma, ale opravdu se raději zeptám, než něco zanedbat a pak litovat... Díky!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malta Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 no pravda, s tou klimou je to dobrá myšlenka (teda pokud jí v autě máte) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JirkaBrno Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 ..palivovy filtr? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosmicboy Posted May 10, 2016 Author Share Posted May 10, 2016 Měněn nedávno, je na něm najeto cca. 5000 km. Použit originál ŠKODA prvovýroba, tj UFI ;-). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay Kay Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 Brzdy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JirkaBrno Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 ty a nesvezla se manzelka v nejakem jinem aute s jinym motorem? Ze se ji ted zda HTP zdechle?? DDD 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosmicboy Posted May 10, 2016 Author Share Posted May 10, 2016 (edited) Jay Kay: Brzdy zánovní (měněny těsně před koupí, tj. před 1,5 rokem), ručka nezatažena - to bylo první, na co jsem se zeptal JirkaBrno: :D - ale fakt ne Edited May 10, 2016 by cosmicboy 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orlov Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 Ja mám klímu zapnutú po celý rok, pokiaľ je vonkajšia teplota vyššia ako 5st. a podobný pokles výkonu som nikdy nezaznamenal. Problém nastáva, len keď ide klíma naplno v letných horúčavách, tzn. pri vonkajších teplotách 28 a viac. Už som zažil, že som potreboval prudko vyštartovať, pedál na podlahu a nič ... otáčky idú hore veeeľmi pomaly ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosmicboy Posted May 11, 2016 Author Share Posted May 11, 2016 První poznatek - spotřeba stále stejná. Po zkoumání diskuzí na netu mi z toho vyplývá (snad) dobrá zpráva, že by to nemusel být katalyzátor. Teď začne výzkum ohledně klimatizace a následně budu muset asi ženě auto na nějakou dobu zabavit, abych to taky zkoumal... Každpopádně zatím moc děkuji za všechny reakce!!! O dalším průběhu budu informovat . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JiVi Posted May 11, 2016 Share Posted May 11, 2016 mozna blbost, ale co zkontrolovat tlak v pneu? je to precijenom slaby motor.... ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosmicboy Posted May 23, 2016 Author Share Posted May 23, 2016 Teď o víkendu jsem s manželčinou F2 najezdil pár desítek km a jediné, co jsem pozoroval byly tužší rozjezdy do kopce při zapnuté klimatizaci. Takže zatím bych fakt asi problém viděl v té klimatizaci... Pokud bude nějaký nový poznatek, určitě jej dodám. Zatím všem moc děkuji za reakce! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosmicboy Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 Právě jsme se vrátili z výletu napříč ČR a k chodu motoru mám následující poznatek/novinku. Ve velkých vedrech skutečně HTP do kopce hodně funělo, ale po vypnutí klima jízda šla. Takže toť první poznatek. Bohužel se ale vyskytl nový problém, nevím, jestli s tím původním problémem nemůže souviset. Začala totiž svítit kontrolka motoru. Motor běží naprosto v pohodě, otáčky nekolísají, spotřeba OK. Ale začal se ozývat zvláštní zvuk při přeřazování. Když při větší rychlosti a zařazeném kvaltu dám nohy z pedálů, tak se z motoru ozve cca. sekundové zarachtání, stejně tak se ozve při opětovném sešlápnutí plynu. Když vyřadím, tak je to rachtání stálé, ale jen při jízdě. Když stojím na neutrál na semaforu, tak je vše OK. Jsem trochu nervózní, co to může být... Něco s převodovkou? Nebo řetěz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ales-r Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 A nebo to může být i něco jiného? Křšťálová koule neví! Co vyzkoušet diagnostiku? A nebo jezdi dál. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosmicboy Posted June 26, 2016 Author Share Posted June 26, 2016 Spíš jsem doufal, že se zde ozve někdo, kdo se s podobným problémem setkal, abych předem věděl, co mě může čekat... Diagnostika je samozřejmě v plánu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malta Posted June 26, 2016 Share Posted June 26, 2016 no právě, až nám řekneš, co bylo zapsáno jako chyba, můžeme zase rozvíjet teorie, na co se podívat ... do té doby je to křišťálová koule 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosmicboy Posted June 27, 2016 Author Share Posted June 27, 2016 OK, zkusím diagnostiku splašit co nejdříve, pak podám další hlášení :-). Jen se laicky obávám, že to budou 2 na sobě nezávislé poruchy - něco s motorem (kvůli kontrolce) a pak asi něco s převodovkou. Pochybuji, že "něco rachtajícího" v převodovce by rozsvítilo kontrolku motoru. I když jeden nikdy neví... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosmicboy Posted August 2, 2016 Author Share Posted August 2, 2016 Auto máme zpět doma a snad je opravené... Hlavní závadou byla (dle předpokladu) převodovka. Úplně tomu nerozumím, ale bylo tam v háji nějaké ložisko a pár dalších věcí, k tomu proběhla výměna i spojkového ložiska. V každém případě teď jede auto v pohodě, zvukově je i jinde. A co se kontrolky motoru týče, tak diagnostika hlásí chudou směs. Závada vynulována a budeme doufat, že to byl jen nějaký záchvěv a nebude to nic vážného :-). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.