Clint Vloženo 15. Únor 2012 Sdílet Vloženo 15. Únor 2012 Jediná pomoc, jdi se s tim svézt. Pravděpodobně tyhle motory předváděčky nebudou, tak na to je jednoduchá rada: najdi si auto s těmihle motory po bazarech a dělej vážného zájemce. Auto si prubneš na předváděcí jízdě a pak jim řekneš, že si to promyslíš a good bye Já to tak udělal s 1,8 TSI, předváděčka nebyla zrovna k dispozici.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Earl Vloženo 19. Únor 2012 Sdílet Vloženo 19. Únor 2012 Díka za názory. Ještě se zeptám, jestli je Škoda ochotna namontovat do Touru 1.6 úpravu na LPG. Ale pochybuji- Ta 1.4MPI má asi celkově delší převody a hraje na spotřebu. 1.6MPI je 8-miventil. T.j. obecně jede dole, ale je líná jít do otáček. Chce to projet a porovnat výkony, hlučnost, ochotu reagovat.... Škoda, že není nikde pořádný srovnávací test. Je to tak, 1.4MPI má hlavně jiný stálý převod než 1.6MPI. a to asi tak: _________1°___2°___3°__4°___5°__6°_____Stálý převod 1.4MPI: 3,77_2,10_1,28_0,93_0,74_XXX_____4,357 1.6MPI: 3,45_1,95_1,28_0,98_0,81_XXX_____4,533 1.4TSI: 3,62_1,95_1,28_0,97_0,78_0,65_____4,056 (stejné jako 1.2TSI) takže při 130kmh točí motor: 1.4MPI: cca 3650 ot/min 1.6MPI: cca 4200 ot/min 1.4TSI: cca 2900 ot/min na 6° (3500 ot/min na 5°) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hanesek Vloženo 19. Únor 2012 Sdílet Vloženo 19. Únor 2012 Mám novej Tour 1,6 BSE , sbírá se od 2500ot/min tahá až do 4500 možná i víc nezkoušel jsem . Při 130 točí 4000 podle otáčkoměru a tacha . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nuff Vloženo 19. Únor 2012 Sdílet Vloženo 19. Únor 2012 Díka za názory. Ještě se zeptám, jestli je Škoda ochotna namontovat do Touru 1.6 úpravu na LPG. Ale pochybuji |Tohle určitě neudělají, tím by kanibalizovali svou "plnotučnou" Octu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ubo Vloženo 20. Únor 2012 Sdílet Vloženo 20. Únor 2012 (editace) _________1°___2°___3°__4°___5°__6°_____Stálý převod 1.4MPI: 3,77_2,10_1,28_0,93_0,74_XXX_____4,357 1.6MPI: 3,45_1,95_1,28_0,98_0,81_XXX_____4,533 1.4TSI: 3,62_1,95_1,28_0,97_0,78_0,65_____4,056 (stejné jako 1.2TSI) takže při 130kmh točí motor: 1.4MPI: cca 3650 ot/min 1.6MPI: cca 4200 ot/min 1.4TSI: cca 2900 ot/min na 6° (3500 ot/min na 5°) Tak tohle jsem potřeboval vědět. Díky. Když si pronásobím stalý převod s rychlostním stupněm tak vidím, že 1.6 má celkové převody těžší (rychlejší) pro 1. a 2. stupeň; 3. stupeň mají 1.4 a 1.6 přibližně stejný (budou točit při stejné rychlosti stejné otáčky) a konečně pro 4. a 5. stupeň má převody 1.4 těžší (rychlejší)! Což je překvapivé, ale 1.4 si více "hraje " na spotřebu a 1.6 dosahuje max výkonu při vyšších otáčkách než 1.4-ka. Takže je to tak dobře. Hoši z Boleslavi to dobře vymysleli! Editováno: 20. Únor 2012, autor: Ubo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sam fisher Vloženo 23. Květen 2012 Sdílet Vloženo 23. Květen 2012 TAk už máš nové auto nebo aspoň něco objednané? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuba.Kubis Vloženo 24. Červen 2012 Sdílet Vloženo 24. Červen 2012 Dobrý den.Chci se zeptat jaky motor je nejlepši volbou pro Octavii Combi?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
x Michi x Vloženo 24. Červen 2012 Sdílet Vloženo 24. Červen 2012 Ono to dost záleží jak s tím chceš jezdit! Já si myslím, že ten co jsem teď pořídil já je ideál : 2.0 TDi, 81kw, 6MP je akurátní (pro mé dojíždění do práce 2x týdně 100km a na dovolenou + výlety) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 24. Červen 2012 Sdílet Vloženo 24. Červen 2012 Kubo,chtělo by to nahodit víc info třeba o tom kolik asi ročně najedeš km,kde budeš především jezdit (město,mimo město,dálnice) Jestli řešíš spotřebu (cenu kolik projezdíš),jsi-li klidný či dynamický řidič.... Takhle Ti tady těžko někdo poradí bez toho,že by chválil svoji motorizaci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
x Michi x Vloženo 25. Červen 2012 Sdílet Vloženo 25. Červen 2012 (editace) Přesně....já najezdím cca 12000km ročně, většinou jsou to delší úseky - v pondělí do práce 100km a v sobotu zpět 100km + dvakrát, třikrát v roce na dovolenou a nějaké ty výlety...vše vesměs pryč z města.... Navíc pro mou volbu mluvila i cena nafty, kterou mám cca za 29Kč/l. To jen aby bylo jasno, že nechválím jen svou motorizaci :-D Editováno: 25. Červen 2012, autor: x Michi x Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuba.Kubis Vloženo 29. Červen 2012 Sdílet Vloženo 29. Červen 2012 No podle mě je nejlepši volbou 1.4TSI 90kw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 2. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2012 No to není špatný výběr,řekl bych optimální z benzínových motorizací Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sjakub Vloženo 12. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2012 (editace) Vzhledem k totožné spotřebě, za jistých okolností i lepší, než má 1.4 TSI, nevidím důvod, proč ne rovnou 1.8 TSI :-) Pominu-li rozdíl v pořizovací ceně u nového vozu. Editováno: 12. Červenec 2012, autor: sjakub Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
schneefall Vloženo 19. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2012 Podle mě možný je všechno, kolega v práci měl najeto 2000 km a v oktavii 1.6 TDI se mu rozlítla převodovka. 6000 je teda masakrozní cena.Ještě že mám kompletní druhý motor, takže v případě poruchy nebudu mít problém si díl gratis sehnat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stanmar Vloženo 24. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2012 No tou lepší spotřebou jednaosmičky oproti 1,4 TSI bych si tak jistý nebyl... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sjakub Vloženo 25. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2012 (editace) Tabulkově od výrobce logicky ne, ale v reálu proč ne? Viz třeba http://www.auto.cz/s...diz-turbo-67413 Pouze ve městě byla 1.4 TSI lepší. Podstatné stejně je, co komu a proč sedí :-) Rozhodně bych ale volbu 1.4 TSI neodůvodňoval nižší spotřebou. Dle mě je 1.8 TSI do Octavie optimální benzínový motor. Editováno: 25. Červenec 2012, autor: sjakub Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 25. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2012 Ale no tak ty tomu článku snad věříš? :smich: To jsou kraviny. Například ten dálniční úsek do Zdic jsem schválně po jednom takovém "povedeném" testu projel se svojí 1.4 TSI,ale rychlostí 130 km/h a vyšlo 6.7 při průměrné rychlosti 110 km/h. Se podívej do tohoto tématu:http://forum.skodahome.cz/topic/118958-porovnani-spotreby-12-14-a-18-tsi/ Proboha,vždyť z Prahy do Brna jsem to jel za 5.7 litru při rychlosti 115 km/h a tam je to jaksi jinačí terén než do Zdic. Tak jak můžou jet 110 km/h a mít 7.1??? Podívej,já (1.4 TSI) s bráchou (stanmar 1.8 TSI) to máme v reálu z první ruky. Na moji spotřebu se bráchova 1.8 TSI musí při stejném stylu ježdění dívat z povzdálí. . . Problém je,že Kuba.Kubis nenapsal jak to auto bude využívat. Jestli má rád zásobu koní pod kapotou,nebo jezdí dynamičtěji tak je to jasná volba 1.8 TSI. Pro "normální" řidiče je zase 1.4 TSI naprosto dostačující. S 1.2 TSI jsem nikdy nejel,tak ji nemohu hodnotit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sjakub Vloženo 25. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2012 Věřím, nevěřím. Nemám problém jezdit s 1.8 TSI za 5,5. V 1.4 jsem nejel a věřím, že se s ní dá jet za méně a je to dobrá motorizace. Rozhodně jsi to na závěr vystihl. Nejvíce se stejně dá ušetřit rozumnou jízdou a to člověk nemusí být rozhodně brzdou :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 26. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2012 Ano,s rozumnou jízdou se určitě dá ušetřit a nemusíš být zrovna brzda provozu. Jenže když jedeš po dálnici 130-140,tak tam toho moc neušetříš. Tam se prostě ten rozdíl ve spotřebě ve prospěch 1.4 TSI ukáže. Ale tím nemyslím ty bludy v článku,ale realitu. Aby bylo jasno: já tu 1.4 TSI nikomu nevnucuji. Ideální je,když si dotyčný projede obě motorizace a uvidí,co mu lépe "padne do ruky". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bullets Vloženo 26. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2012 Pánové podstatou všeho je nafta!!! :'> takže za mě 2.0TDI 103kW to už je slušné svezení za ještě lepší peníz... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sjakub Vloženo 26. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2012 (editace) @Pawouk - naprostý souhlas :-) Snad se někdy v 1.4 TSI svezu, zajímala by mě. Dokonce jsem o ní uvažoval, ale ve VW Polo. Editováno: 26. Červenec 2012, autor: sjakub Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DuK Vloženo 26. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2012 Pánové podstatou všeho je nafta!!! :'> takže za mě 2.0TDI 103kW to už je slušné svezení za ještě lepší peníz... To je sice pravda, ale většinou tu je jeden limitující faktor - nějaké peníze. Neb 1,4TSi se cenově potkává s 1,6TDi. Ale 1,8TSi je plus 40tis., resp. 60tis za 2,0TDi. Což třeba u mě znamená tak náklady (těch 60tis) na benzín cca na dva roky :-). 1,2TSi jsem jel na zkušebce. Kdybych to nevěděl co tam je tak to přirovnám ke svižné atm.1,6. Napřed jsme dohřáli motor, protáhli to po dálnici a zpátky okrskama, kde spotřeba padala hodně dolů (na prům 6l). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bullets Vloženo 26. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2012 Jasně že nafta je cenově výš ale u staršího auto se to docela srovnává. Já jsem zvykly na naftu a plně mi vyhovuje jen jeden služebák máme v benzínu a to myslím 1.2TSI ve Fabce a taky to je příjemné svezení jenže Fabka je na mě malé auto... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bobbik0523 Vloženo 24. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2012 Zdravím, vybírám nový rodinný vůz a pomalu se z toho stává spíše utrpení, nežli radost. Ohledne motorů je to zde co člověk, to jiný názor. Prosím tedy o radu, co byste vybírali vy v mé situaci. Typ: Octavia Combi II Roční nájezd 12000-15.000km Typologie jízd: krátké po městě (do 5km a do 10km) 20%, delší (30km) po městě převážně po okruhu 30%, delší jízdy na víkendy 50-100km a dovolená po dálnici 50%. Styl jízdy: většinou předpisový, ale občas na to rád šlápnu a nechci se pokaždé pomodlit když předjíždím na okresce. Doteď jsem trochu trpěl s 1,2HTP, tak to nechci absolvovat dalších 10let znova. Obsazení vozu většinou 2+malé dítě. Nákup plánován pro provoz na dalších 8-10let. Požadovaná výbava: Ambition plus nebo Elegance Rozpočet: 370-450tisíc (těch 450 je už na finanční krev..) K dispozici tu teď mám tyto varianty: Nové 1,6TDI CR nebo 1,4TSI s Ambition Plus za 420.000 Ojeté (20-25 tisíc km) 1,6TDI CR s Ambition plus za 370.000 Ojeté (20-25 tisíc km) 2,0TDI CR s Elegance za 450.000 Pro naftu hovoří skvělá spotřeba, dobrá pořizovací cena. Proti ní relativně dost krátkých jízd za roh na nákup, apod., ve verzi 1,6 je to asi trochu lenoch, strašák v podobě filtru DPF a výměna vstřiků. Benzín asi lepší do města, ale při každém tankování budu skřípat zubama a budu jezdi eco jízdy kvůli spotřebě (lepší pro mne vysolit ty peníze naráz, nežna to pak myslet). Nové auto má výhodu konfigurace na míru a samozřejmě toho, že je nové. Obecně ale nemám problém s takto novou ojetinou. Budu rád za každý Váš názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 24. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2012 V každém případě je nutno si projet všechny tebou zvažované motorizace,skoro každý ti tady bude tvrdit,že zrovna ta jeho je dotatečně výkoná atd. Když uvažuješ o ojetinách,proč tam nemáš i 1.4 TSI? Já se ti můžu vyjádřit k 1.4 TSI - při tomto nájezdu a stylu jízdy (podle předpisů) to nemusí být špatná volba. Jen musíš počítat,že na ty krátké jízdy (5-10 km) v zimě neohřeješ motor a TSI má pomalejší náběh topení. Výhřev sedaček tak v tomto případě je skoro nutností. TSI na dálnici při tachometrových 130 km/h žere do 6.5 l. Mimo dálnice se dá na rovinatějších cestách jezdit do 5.7 l při rychlosti 100 km/h. Se s potřebou ve městě ti příliš neporadím,tam se pohybuji velmi málo. Když už jedu do práce (8 km) po západním okraji Prahy,pohybuje se to někde v rozmezí 7 - 8.5l,záleží kolik chytnu semaforů atd. Když klikneš na ikonu tankovacího stojanu v mém podpisu,tak uvidíš mé spotřeby - u některých jsou i průměrné spotřeby.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.