Přejít na obsah

Výběr motoru


maro-01

Doporučené příspěvky

Jediná pomoc, jdi se s tim svézt. Pravděpodobně tyhle motory předváděčky nebudou, tak na to je jednoduchá rada: najdi si auto s těmihle motory po bazarech a dělej vážného zájemce. Auto si prubneš na předváděcí jízdě a pak jim řekneš, že si to promyslíš a good bye ;) Já to tak udělal s 1,8 TSI, předváděčka nebyla zrovna k dispozici....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díka za názory. Ještě se zeptám, jestli je Škoda ochotna namontovat do Touru 1.6 úpravu na LPG. Ale pochybuji-

Ta 1.4MPI má asi celkově delší převody a hraje na spotřebu.

1.6MPI je 8-miventil. T.j. obecně jede dole, ale je líná jít do otáček.

Chce to projet a porovnat výkony, hlučnost, ochotu reagovat....

Škoda, že není nikde pořádný srovnávací test.

Je to tak, 1.4MPI má hlavně jiný stálý převod než 1.6MPI. a to asi tak:

_________1°___2°___3°__4°___5°__6°_____Stálý převod

1.4MPI: 3,77_2,10_1,28_0,93_0,74_XXX_____4,357

1.6MPI: 3,45_1,95_1,28_0,98_0,81_XXX_____4,533

1.4TSI: 3,62_1,95_1,28_0,97_0,78_0,65_____4,056 (stejné jako 1.2TSI)

takže při 130kmh točí motor:

1.4MPI: cca 3650 ot/min

1.6MPI: cca 4200 ot/min

1.4TSI: cca 2900 ot/min na 6° (3500 ot/min na 5°)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

_________1°___2°___3°__4°___5°__6°_____Stálý převod

1.4MPI: 3,77_2,10_1,28_0,93_0,74_XXX_____4,357

1.6MPI: 3,45_1,95_1,28_0,98_0,81_XXX_____4,533

1.4TSI: 3,62_1,95_1,28_0,97_0,78_0,65_____4,056 (stejné jako 1.2TSI)

takže při 130kmh točí motor:

1.4MPI: cca 3650 ot/min

1.6MPI: cca 4200 ot/min

1.4TSI: cca 2900 ot/min na 6° (3500 ot/min na 5°)

Tak tohle jsem potřeboval vědět. Díky.

Když si pronásobím stalý převod s rychlostním stupněm tak vidím, že 1.6 má celkové převody těžší (rychlejší) pro 1. a 2. stupeň; 3. stupeň mají 1.4 a 1.6 přibližně stejný (budou točit při stejné rychlosti stejné otáčky) a konečně pro 4. a 5. stupeň má převody 1.4 těžší (rychlejší)! Což je překvapivé, ale 1.4 si více "hraje " na spotřebu a 1.6 dosahuje max výkonu při vyšších otáčkách než 1.4-ka. Takže je to tak dobře. Hoši z Boleslavi to dobře vymysleli!

Editováno: , autor: Ubo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Kubo,chtělo by to nahodit víc info třeba o tom kolik asi ročně najedeš km,kde budeš především jezdit (město,mimo město,dálnice) Jestli řešíš spotřebu (cenu kolik projezdíš),jsi-li klidný či dynamický řidič....

Takhle Ti tady těžko někdo poradí bez toho,že by chválil svoji motorizaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně....já najezdím cca 12000km ročně, většinou jsou to delší úseky - v pondělí do práce 100km a v sobotu zpět 100km + dvakrát, třikrát v roce na dovolenou a nějaké ty výlety...vše vesměs pryč z města....

Navíc pro mou volbu mluvila i cena nafty, kterou mám cca za 29Kč/l. To jen aby bylo jasno, že nechválím jen svou motorizaci :-D

Editováno: , autor: x Michi x
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tabulkově od výrobce logicky ne, ale v reálu proč ne?

Viz třeba http://www.auto.cz/s...diz-turbo-67413

Pouze ve městě byla 1.4 TSI lepší. Podstatné stejně je, co komu a proč sedí :-) Rozhodně bych ale volbu 1.4 TSI neodůvodňoval nižší spotřebou.

Dle mě je 1.8 TSI do Octavie optimální benzínový motor.

Editováno: , autor: sjakub
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale no tak ty tomu článku snad věříš? :smich: :smich: To jsou kraviny. Například ten dálniční úsek do Zdic jsem schválně po jednom takovém "povedeném" testu projel se svojí 1.4 TSI,ale rychlostí 130 km/h a vyšlo 6.7 při průměrné rychlosti 110 km/h. Se podívej do tohoto tématu:http://forum.skodahome.cz/topic/118958-porovnani-spotreby-12-14-a-18-tsi/ Proboha,vždyť z Prahy do Brna jsem to jel za 5.7 litru při rychlosti 115 km/h a tam je to jaksi jinačí terén než do Zdic. Tak jak můžou jet 110 km/h a mít 7.1??? Podívej,já (1.4 TSI) s bráchou (stanmar 1.8 TSI) to máme v reálu z první ruky. Na moji spotřebu se bráchova 1.8 TSI musí při stejném stylu ježdění dívat z povzdálí. . .

Problém je,že Kuba.Kubis nenapsal jak to auto bude využívat. Jestli má rád zásobu koní pod kapotou,nebo jezdí dynamičtěji tak je to jasná volba 1.8 TSI. Pro "normální" řidiče je zase 1.4 TSI naprosto dostačující. S 1.2 TSI jsem nikdy nejel,tak ji nemohu hodnotit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,s rozumnou jízdou se určitě dá ušetřit a nemusíš být zrovna brzda provozu. :kol-47: Jenže když jedeš po dálnici 130-140,tak tam toho moc neušetříš. Tam se prostě ten rozdíl ve spotřebě ve prospěch 1.4 TSI ukáže. Ale tím nemyslím ty bludy v článku,ale realitu. Aby bylo jasno: já tu 1.4 TSI nikomu nevnucuji. Ideální je,když si dotyčný projede obě motorizace a uvidí,co mu lépe "padne do ruky".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové podstatou všeho je nafta!!! :lol::'> takže za mě 2.0TDI 103kW to už je slušné svezení za ještě lepší peníz...

To je sice pravda, ale většinou tu je jeden limitující faktor - nějaké peníze. Neb 1,4TSi se cenově potkává s 1,6TDi. Ale 1,8TSi je plus 40tis., resp. 60tis za 2,0TDi.

Což třeba u mě znamená tak náklady (těch 60tis) na benzín cca na dva roky :-).

1,2TSi jsem jel na zkušebce. Kdybych to nevěděl co tam je tak to přirovnám ke svižné atm.1,6. Napřed jsme dohřáli motor, protáhli to po dálnici a zpátky okrskama, kde spotřeba padala hodně dolů (na prům 6l).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím,

vybírám nový rodinný vůz a pomalu se z toho stává spíše utrpení, nežli radost. Ohledne motorů je to zde co člověk, to jiný názor. Prosím tedy o radu, co byste vybírali vy v mé situaci.

Typ: Octavia Combi II

Roční nájezd 12000-15.000km

Typologie jízd: krátké po městě (do 5km a do 10km) 20%, delší (30km) po městě převážně po okruhu 30%, delší jízdy na víkendy 50-100km a dovolená po dálnici 50%.

Styl jízdy: většinou předpisový, ale občas na to rád šlápnu a nechci se pokaždé pomodlit když předjíždím na okresce. Doteď jsem trochu trpěl s 1,2HTP, tak to nechci absolvovat dalších 10let znova.

Obsazení vozu většinou 2+malé dítě.

Nákup plánován pro provoz na dalších 8-10let.

Požadovaná výbava: Ambition plus nebo Elegance

Rozpočet: 370-450tisíc (těch 450 je už na finanční krev..)

K dispozici tu teď mám tyto varianty:

Nové 1,6TDI CR nebo 1,4TSI s Ambition Plus za 420.000

Ojeté (20-25 tisíc km) 1,6TDI CR s Ambition plus za 370.000

Ojeté (20-25 tisíc km) 2,0TDI CR s Elegance za 450.000

Pro naftu hovoří skvělá spotřeba, dobrá pořizovací cena. Proti ní relativně dost krátkých jízd za roh na nákup, apod., ve verzi 1,6 je to asi trochu lenoch, strašák v podobě filtru DPF a výměna vstřiků.

Benzín asi lepší do města, ale při každém tankování budu skřípat zubama a budu jezdi eco jízdy kvůli spotřebě (lepší pro mne vysolit ty peníze naráz, nežna to pak myslet).

Nové auto má výhodu konfigurace na míru a samozřejmě toho, že je nové. Obecně ale nemám problém s takto novou ojetinou.

Budu rád za každý Váš názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V každém případě je nutno si projet všechny tebou zvažované motorizace,skoro každý ti tady bude tvrdit,že zrovna ta jeho je dotatečně výkoná atd.

Když uvažuješ o ojetinách,proč tam nemáš i 1.4 TSI?

Já se ti můžu vyjádřit k 1.4 TSI - při tomto nájezdu a stylu jízdy (podle předpisů) to nemusí být špatná volba. Jen musíš počítat,že na ty krátké jízdy (5-10 km) v zimě neohřeješ motor a TSI má pomalejší náběh topení. Výhřev sedaček tak v tomto případě je skoro nutností. TSI na dálnici při tachometrových 130 km/h žere do 6.5 l. Mimo dálnice se dá na rovinatějších cestách jezdit do 5.7 l při rychlosti 100 km/h. Se s potřebou ve městě ti příliš neporadím,tam se pohybuji velmi málo. Když už jedu do práce (8 km) po západním okraji Prahy,pohybuje se to někde v rozmezí 7 - 8.5l,záleží kolik chytnu semaforů atd. Když klikneš na ikonu tankovacího stojanu v mém podpisu,tak uvidíš mé spotřeby - u některých jsou i průměrné spotřeby..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamkl následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...