Přejít na obsah

SmartGate - problem s pripojenim


Doporučené příspěvky

Ahojte,

 

mam problem so smartgate. je to zabudovane z vyroby

1 neviem vobec rozbehat pripojenie cez wifi direct - ani nevidim wifi direct signal a ani v nastaveni smartgate neviem najst nastavenie pre wife direct smartgate SSID, PINu ani nic ohladom wifi direct

2. pre Wifi pripojenie mam nastavene vlastne SSID a heslo. ked ale natankujem palivo do nadrze, tak sa mi SSID z mojho nastaveneho zmeni na SSID - SMARTGATE_123456 a neviem sa na to vobec pripojit. nepomoze ani vypnutie motora a elektriky a restart. nastavenie sa obnovi az po nejakom case (to este nemam odsledovane ako dlho to trva) na take, co som mal nastavene -   vlastane SSID a heslo a uz sa da pripojit.

 

napada Vas co by s tym mohlo byt? 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Po třech měsících užívání nového Superbu III (edice 05/2015-06/2016) jsem se rozhodl seskupit informace na které jsem mezitím došel při používání infotainmentu Columbus v kombinaci nejdříve Galaxy Note III. a pak i Galaxy Note IV. Předpokládám že někteří uživatelé zápasí s tématem stejně jako já, budiž jim tyto informace ku prospěchu. Nezařadil jsem toto téma k již existujícím vláknům proto, protože jde o specifický problém, který má právě tato kombinace telefonu vs. Infotainment a to se v obecné diskusi nad tématem funkce SmartGate relativně rychle ztratí. Moderátor je ale jiného názoru, proto překládám téma sem.

 

Galaxy Note III. (N9005 Android Lolipop 5.0.1) vs. Columbus - nejhorší kombinace

Tento prémiový telefon ve spojení s infotainmentem Columbus prakticky nemá smysl. Jedinou službou která plně splňuje očekávání je Blouetooth hands free ať už v kombinaci klasického handsfree, nebo Prémiový telefon. Upřímně doporučuji spíše prémiový telefon. PIN k simkartě se dá uložit do infotainmentu a vše běží podle očekávání. Možnou nevýhodou může být relativně delší párování a zřejmě interní kapacita paměti infotainmentu, která při větším objemu zpráv v paměti telefonu odmítně nadále tyto zprávy zobrazovat (limit je zřejmě kolem 100 zpráv v paměti) a nerozlišuje zda jde o zprávy staré, nebo nové což je škoda. Paměť by tak rychle nedocházela a mezi námi kdo se chce podívat na zprávy starší než poslední 3-7 dní?

Problém je hlavně funkce SmartLink/SmartGate ať už v režimu AA (Android Auto), nebo ML (Miror Link). Pominu fakt, že názvy aplikací spolu nekorespondují (Smart Link je v Columbusu pro použití aplikace SmartGate v telefonu z Google Play) a působí tak značně pomateně, protože v názvosloví mají hokej obvykle i prodejci. V kombinaci s tímhle telefonem Vám to ale může být úplně šumák, protože tato funkce v tomto telefonu spustit prostě nelze. Android Auto spadne při spouštění, Miror link zase není kompatibilní s telefonem obecně. Ale těžko z toho asi vinit Škodu, protože se jedná zřejmě o problém v podpoře aktuální edice Android 5.0.1 Lolipop. Konec konců není tento typ telefonu uveden ani v seznamu podporovaných telefonů na stránkách Škoda Auto (link) kde tento telefon chybí úplně.

 

Galaxy Note IV. (N910F Android Marshmallow 6.0.1) vs. Columbus - další vyhozené peníze a křemíkový přímotop

Co se týká spojení s handsfree aplikacemi vypadá to že vše běží jako po drátkách... až na okamžik kdy začnete volat pomocí běžného handsfree (premium budu teď testovat). Katastrofa se dá popsat jako ztráta konektivity bluetooth spojení. Tady si ještě nejsem jistý závěrem co způsobuje tyto výpadky, ale příčiny mohou být dvě.

1) nová verze Android a nějaká neošetřená výjimka

2) přílišné přehřívání telefonu při zapnuté funkci SmartGate přes USB/WiFi (o tom více o něco níže) a pokusu systému teplotu snížit pomocí odpojení některých náročných funkcí telefonu  (například Bluetooth radio).

Teď jsem data v Columbusu resetoval a budu testovat v provozu použití pouze funkce "Premiový telefon" bez připojení SmartLink či Smart Gate abych jednoduše určil zdroj problému s přehříváním přístroje (Bluetooth nebo SmartLink/Miror Link). Každopádne stav kdy hovoříte, hovoříte a pak na Vás volající huláká do mikrofonu, protože se telefon odpojí od infotainmentu je frustrující. Stane se tak po cca 2-5 minutách hovoru což je velmi nepříjemné zvlášť když po cca minutovém znovu navázání komunikace telefon po dalších pár minutách opět spadne. Ale jak popisuji, nemusí se jednat o probém BT Handsfree, ale kombinaci s SmartLink/SmartGate aplikací.

Regulerní zábava ale přichází s funkcí Smart Link. Nastavit SmartLink je legrace při které zabrečí leckerý ajťák. Popisu moc není ani v manuálu (tedy alespoň bližší specifikace jednotlivých služeb a správný postup spojení mezi telefonem a infotainmentem). Po mnoha testech s originálními/neoriginálními USB kabely, nastavením WiFi spojení, nebo třeba při hledání postupů HowTo, jsem došel k závěru že pro tento telefon je k dispozici pouze funkce MirorLink. Záhy jsem si tuto doměnku potvrdil na stránkách škoda auto (link) kde jsem se v zápětí také dozvěděl že podporovaná verze Android pro tento telefon je 5.0.1 tedy značně vousatá verze.

Funkce SmartLink - Android Auto není u telefonu dostupná. Abych tomu ještě nasadil korunu jedná se zřejmě o koncernový problém VW platformy MQB protože na zahraničních diskusních fórech jsem našel příklady úspěšného používání na Infotainmentech jiných výrobců. Stejně tak i frustrující nářek uživatelů stejného telefonu u VW Golf 2016. To by nemělo být tak překvapivé, protože koncern bude využívat prakticky stejný infotainment pro více vozů z aktuální nabídky. Úplně matoucí je ale informace samotného výrobce telefonů, která situaci ještě více komplikuje "Samsung přiznává že funkce Android Auto není kompatibilní s phablety Note" (link na fórum). Paradoxně ale v jiných diskusích referují uživatelé nového phabletu Note 7 spolehlivou funkci Android Auto na koncernových vozech platformy MQB r.v. 2016 (Golf/Pasat/Superb III). Tedy zřejmě půjde o problém telefonu.

Ale teď k praktickému využití. Kombinaci SmartLink - SmartGate přes MirorLink využívám jen ve spojení s USB kabelem. O využitelnosti nabízených podporovaných aplikací řeknu něco až níže v jiném tématu. Spojení přes MirorLink proběhne u telefonu bez problémů. Probém nastane až po několika vteřinách od spuštění funkce. Prakticky do deseti vteřin se telefon začne neúměrně zahřívat v oblasti cca 2cm pod kamerou. To že telefon žhne je poznat relativně snadno. Provozní teplota v takové situaci rychle dosahuje 60°C. Jako jedinou aplikaci (reálně využitelnou) považuji ŠKODA Drive, se zajímavými informacemi a reálným využitím. Jestli je za přehříváním přímo tato aplikace ale netuším, protože se zastavit dá jen velmi obtížně a vzhledem k horkému počasí se pokles teploty nedá dobře sledovat. Každopádně Galaxy Note IV. v kombinaci s MirorLink způsobí křemíkové peklo s dopadem do ostatních funkcí telefonu, které zaručeně poznáte po výstupu z vozidla a strčením telefonu do kapsy u kalhot. V letních měsících je to celkem zábava, ale i tak nevěřím že by se takto připravovala nová funkce vozidla pro zimní provoz, kdy rozpálená cihla v třeskutém mrazu uleví zkřehlým prstům. Osobně si myslím že se spíše někde utrhl vývojář aplikace a vytěžuje všechna jádra CPU telefonu na 100% počítáním nesmyslných operací.

 

A jaké z toho plyne poučení:

Pro zákazníka:

  • Pokud zvažujete koupi Škoda Superb III. a současně nákup nového prémiového phabletu Note 7, bude to zřejmě dobrá volba. I když bez záruky, protože i tato informace je jedna paní povídala.
  • Pokud nezvažujete s novým vozidlem opustit svůj oblíbený telefon, funkci SmartGate ignorujte v nabídce infotainmentu. Nevyužijete ji, tedy alespoň ne bez rizika výbuchu nebo požáru telefonu uvnitř vozidla a z pohledu funkcí vás bude štvát že to tam vlastně máte k ničemu.

Pro vývojáře vozidla:

  • Telefon je výpočetní technika. Bezdrátové dobíjení, doplňková anténa jsou fajn funkce, ale na zem je sráží zejména to že prostor pro telefon není ventilovaný, nebo chlazený. To přebytkové teplo se prostně musí někam odvést. Stačilo by při tom jen spodní desku s teplovodivou vrstvou nechat ofukovat ventilací. Zavřít to poklopem, jen ať si to doutná je na pikaču. Tohle určitě nebude jediný telefon který s přehříváním v doku bude mít problém. Jistě jich bude víc. A kompatibilita verzí systémů tomu prostě jen nahrává. Prostě buďte Simple Clever, zákazníci to ocení.

Pro vývojáře aplikací:

  • ŠKODA Drive: za dva mesíce a 5000km používání se aplikaci ani jednou nepodařilo detekovat tankování. Což už považuju za teoretickou chybu hraničící s jistotou. Alespoň jednou z 6ti tankování se už strefit mohla. Jinak OK. Snad už jen lépe vysvětlit, jestli musí být vždycky zároveň připojen kromě USB i přes WifiDirect najednou. Protože to že to za hoďku a půl (Rozvadov - Mnichov) zkonzumuje 60% baterie (jen v režimu WiFi bez připojeného USB) mně docela překvapilo. Ale jak říkám, tohle je praktická aplikace a má svoje reálné využití (možná by se hodil export jízd).
  • ŠKODA MFA Pro... lol, tuhle aplikaci jsem prostě jen testnul a asi by mi i něco říkala, kdyby těch informací, které dokáže vyčíst z palubní jednotky nebylo tak žalostně málo. A i to co ke čtení nabízí alespoň fungovalo. Třeba teplota chladícího systému se mi z vozu nikdy vyčíst nepovedla. Prostě je tam ikonka a tím to hasne. A takových nefunkčních informací je tam ale víc. Škoda, škoda, škoda.
  • Ostatní aplikace radši ani popisovat nebudu, protože to je nevyužitelný plevel. AndroidAuto nefunguje, takže google maps jsou mi k ničemu, a kupovat si spešl navigaci Sigic jen kvůli miror linku, který topí a samovolně se odpojuje i na USB kabelu je mimo realitu. Poslouchat internetová rádia je v zahraničí i u nás s mapou pokrytí 4G k ničemu a tak snad ještě využiju malého řidiče pro syna do tabletu na dlouhé cesty.
  • Nic víc.

 

Máte někdo podobné zkušenosti? Nebo jste na něco v kombinaci Columbus SmartLink a Galaxy Note přišli?

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jestliže založíš téma nazvané "SmartGate...... problémy s připojením" a ve stejné sekci existuje stejné téma "SmartGate - problém s připojením" je tvojí povinností (dle pravidel fóra - bod č. 2.2) využít již existující téma. Je jedno, jestli máš (teď uvedu pouze příklad) problém s připojením SGNote4, Huawei P8 nebo jestli je problém v jednotce - důležité je, že se problém týká propojení se SmartGate. Jde o přehlednost fóra, aby někdo po vyhledání tohoto tématu dostal co možná nejvíce informací ohledně špatně fungujícího propojení a nemusel rozklikávat 5 podobných témat :)

 

Jinak díky za tvé zkušenosti, pěkně popsáno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, díky za pochvalu. Já se nezlobím, jen jsem ajťák a my máme ve zvyku témata dělit na konkrétní kombinace HW vs. Firmware vs. Firmvare dalšího prvku. Problém je že auta přestávají být "jen k ježdění" a stává se z nich prakticky "nositelná elektronika". A pokud se z toho nechce člověk zbláznit jsou všechna fóra týkající se elektroniky dělena právě ještě na úroveň firmware, ve kterém uživatelé potom zakládají témata, která už mohou být společná. Důvodem je přehlednost a schopnost dohledat relevantní informace, protože v rámci takto povšechného tématu informace zmizí a je-li podávána na přeskáčku, vlákno konkrétního problému se vytratí. Tolik moje zkušenost. Podívejte se třeba na forum.XDA-developers.com

Ale je to Vaše fórum, vy máte plácačku. Tenhle příspěvek po přečtení smažte. Nechci budovat zbytečná témata zvlášt OffTopic.

Jen si myslím že se tomu časem nevyhnete. Koncern bude nucen teď už daleko více hledět na rychlé updaty Firmware pro infotainmenty, protože trh mobilní techniky jde neuvěřitelným způsobem dopředu. Vemte si že je to rok a půl od vydání první verze infotainmentu a mobilní prvky jsou dnes o dvě verze napřed a Škoda zatím nevydala aktualizaci mimo mapovek. Každá nová verze je úprava původních specifikací, co systém to vlastní ekosystém. Proto teď v Německu, Francii a Británii zákazníci kňučí, že se nic neděje když oni mají problémy. Dnes už nejde vydat iniciální firmware a pak hurá další auto. Škoda, nebo koncern na to relativně rychle přijde, pokud už nepřišel. V Evropě je to maňána, tady se na zákazníky vždycky kašlalo, ale Amerika už je jiný level. Tam nebude funkce správně fungovat a koncern má na zádech právníky.

Navíc výrobci aut na tom jsou právně hodně špatně proti IT vývojářům. Podívejte takový Microsoft, nebo Google. Vydají si novou verzi a dle EULA jste v okamžiku rozlepení obálky s klíčem, nebo okamžikem prvního spuštění systému převzali veškeré právní a technická rizika z funkce a užívání a zbavujete se práva tyto funkce do budoucna u výrobce reklamovat, nebo vymáhat. Proste AS_IS. Dovedete si něco podobného představit u aut? Já ne, proto budou ty tlaky na nositelnou funkční elektroniku daleko větší. Protože lidi si rádi vylévají zlost zvlášť když na druhé straně nemohou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

trosku mam pocit ze su pomiesane rozne veci

Smart gate - je zariadenie ktore umoznuje pripojit telefon cez wifi/wifi direct (malo by teda ak to funguje) a umoznuje stahovat data z riadiacej jednotky

toto zariadenie nema nic spolocne s pripojenim telefonu cez Android auto ani cez mirror link.

su to uplne nezavysle systemy.

skus sa pozriet na toto vlakno a skus naistalovat do telefonu android auto aplikaciu ktoru tam spominam. mal som rovnake problemy ako ty a toto to vyriesilo

 

 

co sa tyka Bluetooth a padanie pripojenia - mam rovnaku skusenost z auta od ineho vyrobcu. takze nebral by  som to ako chybu skodovky. mne t robil telefon ale neprisiel som na to ako to fixnut zatial

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím, dneska jsem se trápil s připojením ke smartgate, respektive jsem se prvně připojil (po zadání VIN), poté jsem změnil heslo. Pakto po mě chtělo aktualizaci softwaru pro WIFI Direct, to se povedlo, dokonce to i najde WIFI Direct, ale chce to po mně PIN a já netuším, kde ho vzít. V nápovědě mi to říká, že mám zvolit 6 místný PIN, který jsem zvolil při prvotní změně hesla a PINU, jenže já žádný nezadával :)

Můžete mi prosím někdo poradit, to bude určitě nějaká prkotina...Děkuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

14 hours ago, wosatko said:

Zdravím, dneska jsem se trápil s připojením ke smartgate, respektive jsem se prvně připojil (po zadání VIN), poté jsem změnil heslo. Pakto po mě chtělo aktualizaci softwaru pro WIFI Direct, to se povedlo, dokonce to i najde WIFI Direct, ale chce to po mně PIN a já netuším, kde ho vzít. V nápovědě mi to říká, že mám zvolit 6 místný PIN, který jsem zvolil při prvotní změně hesla a PINU, jenže já žádný nezadával :)

Můžete mi prosím někdo poradit, to bude určitě nějaká prkotina...Děkuju

 

Ahoj,

PIN by mal byt poslednych 7 cisel z VIN

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 5. 2017 na 11:44, lehko napsal:

 

Ahoj,

PIN by mal byt poslednych 7 cisel z VIN

 

Zdravím, nerad bych se kolegy dotknul ale iniciální PIN je celé VIN, ne jen posledních 6 čísel. Ale na to jste už asi vylučovací metodou přišel.

 

 

V 15. 9. 2016 na 13:17, lehko napsal:

Ahoj,

 

trosku mam pocit ze su pomiesane rozne veci

Smart gate - je zariadenie ktore umoznuje pripojit telefon cez wifi/wifi direct (malo by teda ak to funguje) a umoznuje stahovat data z riadiacej jednotky

toto zariadenie nema nic spolocne s pripojenim telefonu cez Android auto ani cez mirror link.

su to uplne nezavysle systemy.

skus sa pozriet na toto vlakno a skus naistalovat do telefonu android auto aplikaciu ktoru tam spominam. mal som rovnake problemy ako ty a toto to vyriesilo

 

 

co sa tyka Bluetooth a padanie pripojenia - mam rovnaku skusenost z auta od ineho vyrobcu. takze nebral by  som to ako chybu skodovky. mne t robil telefon ale neprisiel som na to ako to fixnut zatial

 

 

Už jste na něco přišel? Já mám za sebou celkem komplexní test a vypadá to takhle:

 

Modrozub vypadává na zařízeních těchto výrobců (handsfree premium vzdálená SIM):

 - Samsung (od A5 přes Noty až po S8/+)

 - Microsoft (Nokia Lumia)

 

na čem paradoxně nepadá spojení jsou levné čínské šunty jako OPO, Huawei, Lenovo

si tak jen říkám, kde že se ty autorádia vyrábějí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím, potřeboval bych poradit s touto službou, telefon (LG g6) normálně připojím přes smartgate k vozu ale v aplikaci smartgate nemám dostupné žádné certifikované aplikace.

 

Mirrorlink jsem zatím nezkoušel, neměl jsem u sebe ještě kabel. Koukal jsem že přes smartgate jde simulovat i jiný zvuk motoru z reproduktorů, má s tím někdo zkušenosti? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřímně? Je tu někde návod na to, jak si do Androidu stáhnout pololegálně Android Auto. Jinak je to ztráta času. A ani tu už nepoužívám. Pokud chcete používat současně handsfree a něco dalšího k tomu, je to za trest. Skoro podobně jako Win95 a přidání nového HW. Tedy pokud se Vám to povede rozběhat, přestane fungovat něco jiného.

Předně je to v kompatibility režimu Android 6, nikdo to nikdy neupgradoval (firmware rádia se od spuštění produkce vozu mezměnil) a na desítce to například nerozběhnete vůbec (mám zcela čistý Android 10, bez jakéhokoli bloatware). A už jen to patlání kolem stability spojení BT premium handsfree je tragédie. Tohle rádio se prostě vůbec nepovedlo.

 

Mimochodem ta vytuněná apka na změnu zvuku motoru jen chrčí do reproduktorů takový podivný syntetický šum na úrovni dítěte 4+, které tlačí angličák a dělá u toho brm, brm. Škoda kapacity úložiště. Jak jsem psal výše, jediné co se dá, je ta aplikace malý řidič a to ještě jen proto, že běhá synovi na tabletu s Android 5.

Zapomeňte.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...