Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, cca před měsícem jsem začal pozorovat vibrace motoru v zátěži. Projev stejný na všechny převodové stupně a vždy kolem 2500 ot./min. Vibrace byly opravdu výrazné, až jsem se bál. Po chvíli bádání a laborování jsem našel příčinu - vzduchový filtr. Obvykle měním vzduchový filtr po 15 000 km, ale minule jsem na to zapomněl a zůstal tam cca 25 000 km. Okometricky ucpaný nebyl, jen trochu zašedlý. 

zaujimave, ja som menil pri 40tis, ale ziadne problemy som nepocitoval

  • Autor

Tohle se mi stalo poprvé, ale byl to filtr.

  • 2 měsíce později...
  • Autor

Nebudu zakládat nové téma, ale opět problém s vibracemi. Předem prosím o radu, protože si s tím vážně nevím rady. Postupem času narůstají vibrace citelné hlavně ve volantu, nejedná se o silné vibrace, spíše brnění. Na volnoběh vše ok, pokud stojím na spojce a přidávám plyn přichází vibrace ve vlnách cca po 500 ot./min - možná je to normální, nevím. Ale při jízdě cítím brnění volantu stále a rozpojení spojky tomu lehce pomůže. Nicméně při akceleraci narůstá intenzita s otáčkami a nad 2500 ot./min. to má vlastnosti podobné špatně vyváženému kolu. Držet volant je poměrně nepříjemné, ve zbytku auta to cítit není. Mám 2x měněná všechna ložiska v převodovce a diferenciálu. Na motoru zkontrolovány svíčky, cívky a okometricky rozvody a "házivost" napínací kladky. Kola to nejsou, přední brzdy vypadají dobře. Auto jede výborně, jde za plynem a je živé. Napadají mě věci jako poškozené homokineťáky kvůli několikanásobné demontáži, špatně poskládaná převodovka, poškozené/opotřebené uložení motoru a převodovky. Dále mě napadá poškození kluzných ložisek klikové a vačkové hřídele atd. Nemá někdo podobné zkušenosti? Nerad bych jen tak preventivně repasoval např. poloosy...

A když pojedes z kopce rekneme 100km/h a das tam neutral, tak to dela co? Vibrace tam jsou nebo vymizí? 

  • Autor

Tuhle situaci jsem zkoušel v různých režimech - když brzdím motorem jsou vibrace nejsilnější. Když to nechám volně zrychlovat se zařazenou vyšší rychlostí, tak intenzita roste stejně s otáčkami. Když to pustím na neutrál, případně jen s rozpojenou spojkou, tak jsou vibrace znatelně lepší, ale stejně je tam cítit takové jemné kopání o relativně nízké frekvenci. Vzhledem k absenci hluku snad mohu vyloučit diferenciál. Zatím se soustředím na poloosy a uložení motoru, protože s těmito částmi bylo vícekrát manipulováno a domnívám se, že za pomoci rázového utahováku a kladiva. Vibrace volantu při akceleraci bych přirovnal k podtáčenému třiválcovému TDI ve Fabii.

Upraveno od mandido

  • 2 týdny později...
  • Autor

Tak mám v autě konstrukčně nepovedený silentblok na straně převodovky. Informace se dá najít ve škodováckém seznamu známých problémů, dle popisu by měl silentblok špatně fungovat při zatáčení, tj. "přenosu" hmotnosti motoru a převodovky. Mé zhoršení problému pravděpodobně způsobila opakovaná manipulace s tím silentblokem. Nevím, jestli má inovovaný díl nové katalogové číslo, nebo sdílí stejné s tím problematickým. Zatím měnit nebudu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.