Clint Vloženo 24. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2016 (editace) Zdravím přátelé. Řeším právě na O3 zajímavý problém, na který nedovede odpovědět zatím žádný autorizák (obvoláno a objeto 5 autorizáků) Po natankování 2/3 - 3/4 nádrže naftou mi po jízdě začne vytékat nafta z prostoru plnění a někdy teče i po kastli. Když odklopím víko, je to vždy mastné kolem hadičky vlevo dole, o které jsem se domníval, že je pouze přepad náhodně vytečeného paliva při tankování, nebo vody při mytí vozu, co se tam může dostat. Kolem hrdla s uzávěrem to mastné není. Když jsem kontaktoval servisy, každý měl jinou odpověď. Řekli mi: 1/ jedná se o odvzdušnění nádrže, asi jsem vzal plnou a nějak se to tam dostalo 2/ jedná se o kombinaci odtoku a odvzdušnění, vody může ven, ale nejde do nádrže, stará se o to jakýsi ventil 3/ je to jen odvod vody z prostoru plnění, když se tam dostane při mytí auta. Odvzdušnění je asi do hrdla. Každopádně všichni tvrdí, že to přesně vědí Co mohu říct, při tankování mi nafta neukápne z pistole vůbec, auto jsem nemyl, ale i kdyby, tohle je mastný flek od nafty. Někdo nějaký nápad? Editováno: 24. Srpen 2016, autor: Clint Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 24. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2016 Jak je to přesně u O3 nevím, ale minimálně Fabia má odvětrání do hrdla a tato "dírka" zajišťuje jen přepad. Má to z druhé strany kam odtékat, respektive není ta hadička plná čehosi? Z fotky je patrném, že se to děje jen (hlavně) za jízdy. Mě se ale z té první fotky zdá, že to teče přes víčko. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 29. Srpen 2016 Autor Sdílet Vloženo 29. Srpen 2016 Začíná se to znovu rozjíždět. Dnes po dalším tankování znovu únik paliva. Natankovano zhruba dvě třetiny třetiny nádrže. Potvrzeno, že to teče z té hadičky vlevo dole, kolem hrdla sucho. Potvrdili mi to i následně na Jarově v autorizáku. Skutečně to bude odvzdusneni nádrže, kombinované s odtokem vody. Voda odteka normálně ven, výpary z nádrže naopak do prostoru pod víko. Řídí to asi ventil, který u mě zůstal otevřený a nafta stříká při plnější nádrži ven a voda naopak teče do nádrže. To potvrzuje, že když jsem tam lil vodu, nikde pod autem netekla. Auto jde do servisu příští týden. Tohle tvrzení je shodné ve dvou autorizákach, kde se v obou případech vyjádřili přímo mechanici. Teď potřebuji Pawouka, aby to potvrdil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 29. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2016 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 29. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2016 (editace) Vsadim se, že odtoková hadice bude na konci ucpaná a plná nafty ... dotáhni si do cvaknutí uzávěr a naper vodu do odtokového otvoru. Pokud to neprovalíš, budeš to muset nechat zespodu vyčistit. Ty jelimany v servisech, co Ti tvrdí že je to kombinovaný odtok s odvětráním a ještě vymejšlej zázračnej ventil, co řídí co kam pustí bych chtěl vidět naživo a již nikdy bych se jich na nic neptal ... Co by mohlo být teoreticky problém, je pozice 4 na slidu od Pawouka, odvětrávací koncovka, číslo 895201890. Odvětrání z nádrže je odvedeno do hrdla, ale tato odvětrávací koncovka na hrdle má asi být ten "ventil" co u dieslů při přetlaku pustí z nádrže přebytky pryč ... Ale furt je až za modulem víčka, tak by to nemělo protéct kolem odtoku do víčka, kolem je volný prostor. Leda by do toho nějakej koumes zavedl tu odtokovou hadičku ... Editováno: 29. Srpen 2016, autor: rayx 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 29. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2016 Stačí když vezmeš slabej drátek a pomalu ho budeš strkat dovnitř. Uvidíš jestli někam narazíš, podle mě je to kravina aby bylo byť jen teoreticky možné aby voda tekla do nádrže, to je hy nesmysl... Spíš by mě zajímalo, jak se to mohlo ucpat 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 29. Srpen 2016 Autor Sdílet Vloženo 29. Srpen 2016 Mám asi nějakej zázrak, tedy z hadice, odkud by teoreticky nemělo nic vytékat mi chčije ven nafta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 29. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2016 vetsi blbost jsem neslysel,jestli je to tak jak ti rikaji tak to musel vymyslet magor ale neverim tomu,ta hadicka jde vytahnot ven normalne ju necim chytni a vytahni ven a vycisti,nebo kompresorem ju profoukni-bude zasrana 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 29. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2016 Ještě jsem rozvinul teorii, viz upravený příspěvek výše, ale je to čistá spekulace ... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 29. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2016 Clint: tak zase kdyby ti z toho pres noc nachcalo kanistr nafty navic, tak bych tuto funkci chválil :-) Btw. párkrát se mi stalo, ze jsem prijel na pumpu (ale jde o benzin), odsrouboval vicko a byl slyset zvuk vzduchu. Nepoznal jsem jestli unikal ven, nebo dovnitř. Každopádně to bylo slyset tak 3 sekundy. Takze tam byl bud slusnej podtlak, nebo přetlak. To je normalni? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 29. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2016 No to syčení máme normální u manželky benzíňáka, já to u diesela vůbec nepozoruji ani v hicech... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 30. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2016 (editace) @Martin Bednář No, nafta je ve srovnání s benzínem objemově stálejší, tedy míň ovlivnitelná teplotou, i míň těkavá. Takže pokud "nefunguje" odvětrání nádrže a nafta se spotřebovává, vznikal by v nádrži podtlak, takže to by mohlo být to syčení. Zvuky při otevření nádrže u diesla nemám odpozorováno, ve srovnání s benzínem to u něj taky neznám. @Clint pár fotek, buď málo dotahuješ uzávěr nebo máš opravdu odtokovou hadičku zasunutou do odvětrávací koncovky ... jen kecám Editováno: 30. Srpen 2016, autor: rayx 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 30. Srpen 2016 Autor Sdílet Vloženo 30. Srpen 2016 No tady z těch obrázků je to jasné a je zřejmé, že v autorizákách vědí jen to, že auto má 4 kola Ale stále to neřeší ten můj problém, kde se tam bere ta nafta. Víčko dotahuji uplně a vždy stejně, kolem víčka to na víc mastné není. Kdyby hadička byla zacpaná, voda, kterou tam naleju by neodtekla....ale ona pokaždé odtekla. Ale nezdá se, že by dole někde tekla.... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stringo Vloženo 30. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2016 Teče to někam mezi podběh a práh, jak říkám, vezmi drátek a nastrkej ho do toho odtoku a uvidíš kde vyleze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 30. Srpen 2016 Autor Sdílet Vloženo 30. Srpen 2016 (editace) OK, sehnal jsem drát a vrazill ho do hadice, vyběhla dole v podběhu, ucpané to nebylo. Takže to vylučuje tvrzení dvou autorizáků, jejich techniků a specializovaných mechaniků na Jarově v Praze a v Amondu na Kladně, jejich pohádku o odvzdušnění a ventilu. Tedy potvrzuje to myšlenku technika mého oblíbeného autorizáku v Rakovníku, který tvrdil, že je to jen odtok. Vidím, že alespoň někde vědí, o co jde. problém ale zůstává, kde se tam bere furt ta nafta, když kolem hrdla je to suché (zdá se mi) a pistole mi neukápne. Editováno: 30. Srpen 2016, autor: Clint Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2016 otázkou je, jestli je to kolem hrdla opravdu suché. Nafta je primárně vidět na zaprášených místech, pokud je povrch čistý, tak se na něm čůrek snadno ztratí. Bylo by zajímavé to celé vyndat a podívat se zezadu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 30. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2016 (editace) Tak to může být samotný uzávěr - dotahuješ ho až aspoň 1x přeskočí? Pokud ano, může být ještě problém v konci hrdla, kde je dle ETKY vložka plechová 4H0201112A a tu zajištuje aretační kroužek 4H0201115A. (Ale teď koukám, že to asi není standardně montováno, tyhle dva bazmeky maj asi zamezovat tankování jinou pistolí) Pokud je správně nasazena i ta odvětrávací koncovka, kudy to taky při zpěnění nafty může vystoupat ale nemělo by se nijak dostat do modulu víčka, máš možnosti vyčerpané, nikudy jinudy to týct nemůže. Nech si v servisu sundat modul víčka a uvidíte víc. Editováno: 30. Srpen 2016, autor: rayx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 30. Srpen 2016 Autor Sdílet Vloženo 30. Srpen 2016 Víčko už po dotažení u O3 nepřeskakuje jako na OII na konci utažení, ale jde na doraz, na konci pak už jednou tiše poskočí a vrátí se zpět, tím je uzamčené. V hrdle je bezpečnostní klapka a mechanismus, který zabraňuje vložení užší pistole s benzínem. Širší pistole musí něco po obvodu odtlačit, aby šla vůbec zasunout do hrdla. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 30. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2016 (editace) Dík za info, OIII zatím neznám a vypadá to, že ani nepoznám Snad to tedy aspoň s tím rakovnickým servisem dohledáš. By mě zajímalo, co by ti ostatní experti nakonec měnili, dnes fakt aby člověk některýmu servisu říkal, co maj udělat. Editováno: 30. Srpen 2016, autor: rayx 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 30. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2016 Jakožto zaměstnanec defektoskopické firmy bych tam (pod víčko - zátku) nastříkal bílou kapilárku, aby bylo vidět kudy odkud to teče. Mohlo by stačit to pod víčkem natřít bílou školní křídou. Napřed postivě vytřít nejlépe nějakým čističem, vysušit a pak nakřídovat. Ale podle mého to jinudy než z pod víčka téct nemůže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 30. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2016 zkus dat jine vicko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 30. Srpen 2016 Autor Sdílet Vloženo 30. Srpen 2016 (editace) Nejhorší je to zjištění a ten fakt, že v autorizákách, kde mají být školení technici a mechanici, nemají ani šajn o tom, jak to auto vypadá uvnitř. Tahle když to řeknu hloupost a oni nejsou schopni o tom nic znát. Co potom složitější věci a závady? Vždyť je to jejich práce, měli by mít znalosti a chuť se učit....To je uplnej konec, tohle to. Mám uplně chuť o tom napsat do MB....Příště si asi ten rozhovor natočím . Editováno: 30. Srpen 2016, autor: Clint 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 30. Srpen 2016 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2016 (editace) je to tak,k nam vozi do laku jeden salon co prodava korejce auta a ty mechanici ani nevi jak se ma co kde rozdelat atd,spoustu veci si musim sam protoze oni vubec nevi a to jsou skoleni a jeden tam dela pres 10let ja se dnes uz nicemu nedivim,zas na druhou stranku asi ani nemaj extra penize a ty kapacity proste odchazi za vlastnim byznysem Editováno: 30. Srpen 2016, autor: foxdivemaster Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hlouchyno Vloženo 21. Září 2016 Sdílet Vloženo 21. Září 2016 Ano Clinte, Tak bohužel nejsi sám... Ale už jsem objednán na opravu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 23. Září 2016 Sdílet Vloženo 23. Září 2016 Hezký, takže uzávěr a nebo hrdlo nádrže samotný ... Pak se pochlubte, co to bylo. Clint to asi vyřešil, to bychom jinak věděli, že se mu octa ponaftovává dál Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.