Publikováno Říjen 3, 20168 r zdravím a mám dotaz: při výměně motorového oleje jsem dal blbě těsnění pod olej. filtr a během 30 minutové jízdy mi zhruba 1 litr vytekl. Protože filtr je nad alternátorem, tak altík byl pochopitelně celý od oleje, obávám se že natekl i dovnitř. Mám to dát vyčistit, nebo dělat že nic? Žádná kontrolka nesvítí,auto jede, proto jsem na to taky přišel až na parkovišti doma. Mám rád auto v pořádku, tak nemám moc klidný spaní. Díky
Říjen 3, 20168 r Jo to se někdy stává. Nemělo by se to,ale já zaolejovaný alternátor nastříkám Arvou a normálně opláchnu. Nikdy se nic nestalo. Ale nepíši to jako návod! Protože správně nesmí alternátor a jeho vnitřek přijít do styku s vodou,nebo rozpouštědly.
Říjen 4, 20168 r Taky bych to nechal. Uhlíky si to z kroužků setřou a zbytek je konzervovanej. A čistič brzd či arva můžou udělat pěknou paseku.
Říjen 4, 20168 r Autor Tak dnes mi došel olej z eshopu (dokoupil jsem 2 litry pro jistotu),prohlídl jsem motor, altík a okolí, utřel pořádně hadrem kam jsem dosáhl, a vytáhl měrku. Oleje tam bylo půl cm nad konec měrky.Dolil jsem litr, nastartoval a nechal chvíli běžet a pořád hlídal jestli to někudy nepoteče.Pak jsem motor vypnul, chvíli počkal a dolil půl litru aby olej byl mezi ryskami. Vypadá to, že to snad bude v pořádku, motor šlapal, altík dobíjel, tak doufám že jsem za mojí blbost už zaplatil ty dva litry oleje navíc. A zrovna jsem koupil lepší, ať si motor užije. Jen zkušenost pro ostatní, ačkoliv mi v motoru chyběl 1,5 litru oleje, žádná kontrolka mi nic nehlásila. Díky za odpovědi, jsem trochu klidnější.
Říjen 5, 20168 r otázkou je, zda si jen blbě nasadil o-kroužek na cylindru, nebo jsi koupil "no name" filtr s černou gumičkou, ten taky totiž zvykne téci
Říjen 5, 20168 r Autor Ne, byla to moje blbost, kdyby mě někdo řekl že to tak jde udělat, tak si budu klepat na čelo, že to je přeci jasné jak to má být ....Měl jsem nějaké zatmění mysli. Filtr s kroužkem kupuji origoš, vždycky koukám jestli je bílý.
Říjen 5, 20168 r Ono to maže pokud má čerpadlo co nasát jen olej se přehřívá. A ta chvika co si jel nevadí. Já přijel z Chovatska a chyběl mi litr oleje to už je na pár facek. Teď si to hlídám a cestou dolejvám na ty 2200 km to sežere litr oleje.
Říjen 5, 20168 r V 4. 10. 2016 at 19:16, Karel z HK napsal: A čistič brzd či arva můžou udělat pěknou paseku. toho by som sa nebál ...
Říjen 5, 20168 r před 3 hodinami, Karel z HK napsal: Ono to maže pokud má čerpadlo co nasát jen olej se přehřívá. A ta chvika co si jel nevadí. Já přijel z Chovatska a chyběl mi litr oleje to už je na pár facek. Teď si to hlídám a cestou dolejvám na ty 2200 km to sežere litr oleje. Zdar. Kolik máš nalítáno? Dle WV v normě, ale mě to bere od výměny k výměně (pravda dělám do 10tis) 00 nic. Dávám Mobil 1 0w-40, nalítáno +125tis, jezdím spíše sportovně ve vyšších točkách a červenému se nevyhýbám. Samo Malta mávne rukou, že je to "nový motor", ale i tak... Upraveno Říjen 5, 20168 r od dmiklos Překlep
Říjen 6, 20168 r No Malto sem žabař mám jen 160 000km ale už 3 roky tj. 15 000km ( z toho 3x Chorvatsko 6600) to žere stejně 0,5l/ 1000. Jó to náš zlatej Favorit kterýmu je už 24 let a taky 160 000km žere 00nic oleje. Jejda neměl bych favoušovi zas po letech ten volej vyměnit ale co by Wartburga jsme měli 30 let a olej jsem nikdy neměnil.
Říjen 6, 20168 r zatečený olej v alternátoru vypálí po x Km drážku při styku uhlíku s komutátorem. Kdo to nevymyje , at šetří na nový...
Říjen 7, 20168 r Diagnostik, mohu potvrdit, párkrát mi díky černému O-kroužku natekl a ve 180t km jsem musel měnit altík - diagnóza: totálně vydřená drážka na komutátoru (někde jsem tu i tehdy dával fotku), uhlíky už neměly po čem jezdit. Ono se bohužel na to mastné nachytá prach a ten postupně vydírá, rychleji, než by to udělaly uhlíky
Leden 27, 20178 r Každopádně rozebrat a vyčistit!!! Zasranej vypálenej kolektor, uhlíky a potencionálně problémy s dobíjením vlivem přechodových odporů způsobených znečištěním, problémy s chlazením činných částí alternátoru(vynutí statoru, budící vynutí na rotoru, diodový usměrňovač....). Teoreticky by mohlo dojít i k nevratnému poškození těchto částí. Ale i kdyby nedošlo k nevratnému poškození tak vlivem špatného chlazení porost e teplota, vlivem teploty poroste vnitřní odpor a tím i ztráty. Eventuálně řemenice a řemen znečištěná olejem - může prokluzovat, navíc kontakt řemenu s olejem mu na životnosti rozhodně nepřidá. Jak bude celý alternátor mastný tak se na něm i uvnitř budou usazovat nečistoty, prach, bordel ze silnice atd....Z toho budou postupem času pramenit výše popsané problémy
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.