Přejít na obsah

Manualna klimatizacia - samozapinanie


naschd

Doporučené příspěvky

Vypnuté AC tlačítko říká klimatizaci "pracuj na svém technologickém minimu", nikoliv "vypni se úplně".  Vypnout úplně to nejde (už tam není spojka kompresoru).

Při ofuku čelního skla to vypnuté tlačítko říká klimatizaci "pracuj na svém technologickém minimu, až nebudu foukat na sklo"

Takhle to teda chápu já, a vzhledem k funkci "odmlžování" a absenci kompresorové spojky, mi to přijde logické.

Vypnout úplně to nejde (už tam není spojka kompresoru).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, dovolil bych si ze své strany tuto kapitolu klimy uzavřít, protože ve mě to evokuje proti skodovackou náladu :-)

Každopádně můžeme si zde o tom potlachat, ponadavat, bohužel na tom nic nezměníme, jelikož nevěřím tomu, ze by nás majitele Fabii výrobce oslovil s tím, ze nám vymění klimatizační jednotky chovající se dle obyčejných zvyklosti, nebo pokud je to technicky možné, přehraje SW v jednotkách. Holt o problému víme a sám za sebe jak jsem psal, jsem toto zjištění sice měl před nedávnem a až po více než dvou letech co má žena Fabii, protože s ni nejezdim, a proto si to i pro sebe ulehcim, bude se s tím muset holka naučit žít, respektive jezdit. Nicméně nechci tímto v žádném případě zde snižovat ničím a nijak svou ženu, ale pro ženy je to vlastní a tím myslím to, ze to co my tady řešíme ji nijak nezajímá i přesto, ze se to zrovna týká jejího auta. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Cidling napsal:

...narozdíl o klimy i při svém omezení činnosti je z důvodu bezpečnosti jak mé, tak ostatních účástníku zájezdu a silničního provozu...

 

aj tá klíma je svojím spôsobom o bezpečnosti. čiste teoreticky: ideš dobu vo vlhkom prostredí, mokré topánky alebo vetrovka. dosť dlho oproti tebe nič nejde, si mimo svetiel v noci. ani si to nemusíš uvedomiť, a čelné sklo máš zvnútra zahmlené. zrazu oproti auto alebo niečo podobné a ty si to ani nemusíš všimnúť, pretože máš pred očami "hmlu"...a práve otočenie na čelné sklo má v tom vlhkom prostredí zabrániť tomu, aby sa ti zahmlelo, prípadne čo najrýchlejšie to "usušiť"... takže je to aj o bezpečnosti...

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano i takto by se to dalo podat, nelze si myslím proti tomu nic říct. Já to však vnimam malinko jinak a sám užívám třeba v zimě na počáteční odmlzeni celního okna do doby nez se auto zahřeje. Poté  už co se auto zahřeje jsem nikdy, alespoň nepamatuji, ze bych potřeboval v chladném vlhkém počasí klimu.

Panové, hlavně v klidu, bez nehod a poruch. Poroučím se.

A ještě děkuji Galaxymu64 za erudovanou odpověď s tou spojkou. 

Editováno: , autor: Cidling
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tady přece nejde jen o odmlžování v zimě, mně to pije krev celoročně. Vzhledem k tomu, že u manuální klimatizace je i dost problém najít nějakou vyváženou polohu ovladače teploty, nevidím důvod, aby se mně do toho ještě spouštěla klimatizace, když ji nepotřebuji a nechci, aby třeba foukala studený vzduch, který nepotřebuji, nebo bych musel zbytečně dělat korekci ovladačem teploty. Já třeba obecně nemám rád otevřené výdechy ve středu palubní desky, takže často navolím polohu na přední okno a rádoby chytré auto zapne něco, co nechci. Proč? Když budu chtít přední okno odmlžit, tak si ji přece můžu kdykoli zapnout. A ne obráceně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co ten dopad na ekoterorismus?

Máme s/s , rekuperaci kterou nechceme které CO2 laboratorně snizuji, a proti tomu budeme ještě pouštět klimu když nechceme a budeme tak  zvyšovat spotrebu a  CO2 prokazatelně?.

Nějak mi to nejde dohromady.

Na řadu zde s fóra foukam na přední sklo a mírně natočím ovladač směrem na sebe až zhasne ledna klimosky.

Ideální by bylo vypnout ten nesmysl přes vcds.

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono se hlavně asi nepředpokládá, že někdo bude jezdit stále jen s ofukem předního skla (v zimě i v létě nesmysl). Tato poloha je primárně určena na odmlžení (rozmrazení) čelního skla. Proto to zapnutí klimatizace, při kterém následně odpadá ruční zapínání (vypínání) klimy tlačítkem. Což beru spíše jako výhodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš to mělo tendeci jestli to není climatic. A jestli nejede kompresor furt a nemíchá se vzduch. A z toho šup na emise a schvalování. A co které  koločko vlastně ovládá. A jestli by to nešlo poladit třeba úpravou SW. Čož by tady mohla být cesta, pokud manuelo jde přes řj auta. Hodně jich tam má nezávislá topení a to jsou taky čmoudíky. Spíš jsou poslušní ve vztahu k schvalování. U S/S mě tam utloukli papíry od TÜV, o ztrátě homologace a o tom že tlačítko je jen pro výjmečné připady. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...