HeFab Vloženo 22. Prosinec 2016 Vloženo 22. Prosinec 2016 Ahojte. Dnes každý predaný nový automobil musí mať zabudovanú kontrolu tlaku v pneumatikách. Spôsobov, ako to jednotlivé automobilky riešia, je niekoľko, ale jedno asi majú spoločné: pri zahlásení závady tlaku v pneu sú súčasne vyradené všetky aktívne systémy spojené s podvozkom. čiže ABS, ESP, BA,.... Je to tak? Citovat
motosman Vloženo 22. Prosinec 2016 Vloženo 22. Prosinec 2016 To bude blbost. Podhuštěných pneu jsem viděl mraky a nikdy nebyl problém. Statisticky by ty systémy nechodily u 60% aut. Citovat
HeFab Vloženo 22. Prosinec 2016 Autor Vloženo 22. Prosinec 2016 A mali tie autá aj zabudovaný systém na kontrolu tlaku v pneu? Citovat
Pawouk Vloženo 22. Prosinec 2016 Vloženo 22. Prosinec 2016 To by se tedy měla současně rozsvítit kontrolka ABS atd. - ta signalizuje závadu na systému, či jeho nefunkčnost. Na FII s tímto systémem jsem nikdy nic takového neviděl. Svítila kontrolka tlaku a to bylo všechno. Je pravda, že mně nikdy nenapadlo zkoušet funkčnost ABS. Ani v žádném manuálu o tomto není zmínka. Citovat
motosman Vloženo 22. Prosinec 2016 Vloženo 22. Prosinec 2016 Jj. Měli. Lexus, Alpina, Superb atd... Jak píše Pawouk. Ještě mě napadá systém zastavení v připadě nehody, kde je předpoklad úplně prázdných gum. Např od obrubníku. Citovat
motosman Vloženo 22. Prosinec 2016 Vloženo 22. Prosinec 2016 A ještě mě napadlo, že systém načítá i rezervu. A to by byl mazec. [emoji6] [emoji23] Citovat
Wittmann Vloženo 23. Prosinec 2016 Vloženo 23. Prosinec 2016 Taky se mi to nezdá - to by znamenalo při drobné poruše (jeden snímač tlaku) a nebo přezutí na kola bez kontroly (kdo by ty senzory kupoval, že) vyřazení bezpečnostních systémů. Citovat
Pawouk Vloženo 23. Prosinec 2016 Vloženo 23. Prosinec 2016 Otázka je, který systém vůbec myslí? Ten škodovácký, který porovnává otáčky kol ze snímačů ABS, či druhý typ, který má snímače tlaku v každém kole? Nicméně i ten druhý mám vyzkoušený z Oplu a tam také jen svítila výstraha, že je v jedné pneu nižší tlak a nic jiného. Citovat
osobne Vloženo 23. Prosinec 2016 Vloženo 23. Prosinec 2016 Kdyz jsem uvazoval o koupi Suzuki Vitara, kde je kotrola tlaku resena ventiky, tak mi prodejce rikal, ze nekteri zakaznici si tam dali kola bez tech drahych ventilku a je to pry tak propojene, ze jim kvuli tomu nezobrazoval displej na pristrojove desce vubec nic. Jezdit se s tim dalo, vsechno jinak fungovalo, ale stejne si ti zakaznici nakonec prikoupili drahe ventilky, aby jim displej zobrazoval vsechny hodnoty. [emoji6] Citovat
Pawouk Vloženo 23. Prosinec 2016 Vloženo 23. Prosinec 2016 I to je možné, jinak bez ventilků to hlásí chybu a je to dost otravné. Dále jsou tam problémy s kalibrací systému, za mrazů to občas zlobí, atd. Jediná výhoda je, že to ukazuje přímo hodnotu tlaku pro každou pneumatiku. Citovat
HeFab Vloženo 29. Prosinec 2016 Autor Vloženo 29. Prosinec 2016 Žltá kontrolka na prístrojovke svieti, lebo problém so snímačmi tlaku v pneu. ABS vyradené, ESP vyradené,.... Honda r.v. 2015. Kolega s Astrou r.v. 2015 pozoruje to isté. Čítal som niekde, že je nejaký model auta, kde je ABS autonómne, čiže nezávislé od ostatných systémov. Ale všeobecne sú aktívne systémy podvozku vzájomne previazané. Iba VW group má výnimku na 5 rokov, lebo nejako zdokladoval, že 20% - ná presnosť snímania tlaku v pneu cez snímače ABS postačuje. Ale EU tlačí na vyššiu presnosť vyhodnocovania tlaku v pneu, lebo ekológia. Ja si ani neviem predstaviť, ako by vedeli aktívne systémy podvozku fungovať, keď pneu nemajú zhodný obvod. Takže asi preto pri nejakej závade na pneu sú tieto systémy automaticky vyradené. http://landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=12392 Citovat
osobne Vloženo 29. Prosinec 2016 Vloženo 29. Prosinec 2016 Petiletou vyjimku na co? Podle me je to jen o tom, jestli je vyrobce ochoten platit na konkretni vozidla licencni poplatky za uziti systemu, ktery rozpozna pokles tlaku v pneu jinak nez pomoci specialnich ventilku. Napr. muj kolega v zamestnani koupil nedavno fungl novy Seat Toledo a ma tam ty drahe ventilky. A Seat je soucasti koncernu VW stejne jako Skoda ne? Na zimni kola musel krom pneu a disku prikoupit i sadu drahych ventilku. Tak jaka vyjimka? Citovat
Pawouk Vloženo 29. Prosinec 2016 Vloženo 29. Prosinec 2016 Citovat Kolega s Astrou r.v. 2015 pozoruje to isté. To nějak zkoušel, jestli mu ABS/ESP funguje? Citovat
HeFab Vloženo 2. leden 2017 Autor Vloženo 2. leden 2017 V 29. 12. 2016 at 13:01, osobne napsal: Petiletou vyjimku na co? Podle me je to jen o tom, jestli je vyrobce ochoten platit na konkretni vozidla licencni poplatky za uziti systemu, ktery rozpozna pokles tlaku v pneu jinak nez pomoci specialnich ventilku. Napr. muj kolega v zamestnani koupil nedavno fungl novy Seat Toledo a ma tam ty drahe ventilky. A Seat je soucasti koncernu VW stejne jako Skoda ne? Na zimni kola musel krom pneu a disku prikoupit i sadu drahych ventilku. Tak jaka vyjimka? Nie všetky modely VW sa predávajú s ventilkami. http://www.auto.cz/mereni-tlaku-v-pneumatikach-zatracene-drahe-bezpeci-91220 http://www.mpneu.cz/jaksenasdotknesystemtpms/ Citovat
mysak82 Vloženo 8. leden 2017 Vloženo 8. leden 2017 To bude asi pitomost. U OII mám taky kontrolu tlaku v pneu. párkrát se mi stalo že se rozsvítila. Ona to prej nějak pozná skrze ESP podle náklonu auta když je guma podhuštěná.Nevím uplně přesně jak ta signalizace tlaku funguje. Ale i když se mi toto stalo že jedna guma byla prázdnější tak ESP, ABS a všechno fungovalo normálně Citovat
Pawouk Vloženo 8. leden 2017 Vloženo 8. leden 2017 Když nevím jak to funguje, nepíšu sem nějaké své pomýlené a nesmyslné teorie. Přitom to vygoogluješ za pár vteřin... Například ZDE. Jak snadné. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.