Cidling Posted December 20, 2019 Share Posted December 20, 2019 V 21. 10. 2019 na 10:07, Dusab napsal: Mam tiez Pirelli Cinturato XL, ale ma aj paket pre zle cesty cize zvyseny podvozok o 1,5cm. Nebude to pravě tím zvýšeným podvozkem, který bude pritvrzeny tak, aby se moc v zatáčkách nehoupal. Přeci jen je to těžký sup, ne octavia. A pravé to ti děla tu tuhost podvozku při 18”. Pokud píšeš o Cinturatech P7 z výroby, tak si myslím ze nejsou XL tedy index 98, ale klasika s indexem 94. Škodovka nedává z výroby letní pneu XL, pouze na zimních origo kompletech pro supa jsou XL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bojler Posted December 28, 2019 Share Posted December 28, 2019 Napriklad oproti Passatu ma Superb (priblizne) o jeden stupen mekci prirazene stabilizatory. Ktere zrovna maji prave na ty naklony v zatackach vliv. Nedalo mne to a dival jsem se na plast na fotce. A letni mam 94W, takze normalni. A protoze je chovani na letnich i zimnich s nepostrehnutelnym rozdilem, vliv XL pneu na mizerny podvozek muzu vyloucit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cidling Posted January 11, 2020 Share Posted January 11, 2020 Musím ty 18" kola vyzkoušet na svém, i když nevím jaké máte motorizace VY a možná, že žiju ve vlastní naivitě a bude to stát za vyliž prdel, ale třeba co teď jezdím na 17" tak mám předpis huštění pneu na 2,4, ale to je dosti měkké a foukám je, aby to bylo takové pro mě normální na 2,7 a je to celkem OK, ale stále jak na peřině a mohlo by to být ještě malinko tvrdší, klidně bych snesl, měl bych lepší zpětnou vazbu od podvozku. Což by mohlo u 18" při normální předepsaném huštění, být také OK. Ale jak jsem psal, musím to vyzkoušet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eiben Posted January 11, 2020 Share Posted January 11, 2020 ja mam na 17" i 18" predepsano 2,2 baru !!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plzeňáček Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Aneb když někdo podřizuje bezpečnost jízdy domnělému komfortu / vysněným jízdním vlastnostem. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtrack Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Hmm, přesně jak píšes Plzeňáčku, souhlasím že hraní si s tlakem pneu stojí za hovno. Co se mě stalo, mám pneu 215/55/17XL Conti TS850P vzorek cca 7mm. No a v pátek jsem jel pořádně naložený pneu jsem tedy dofoukal na asi 3.0bar dle víčka. Vše ok, v neděli jsem jel prázdný přes Bílou (silnice se nesolí, zákaz vjezdu nad 12tun kvuli ledovce) byl to celistvý led a při malém manévru jsem málem skončil ve škarpě, takový smyk jsem dlouho nezažil, naštestí ESP a anděl strážný zaúřadovali. Zastavil jsem a hned mě bylo jasné co je asi špatně, odpustil jsem kola asi na 2.4 (podle návodu) a světe div se, sup drží jak přibitý, vím v mojí situaci to byl extrém, ale i tak.... Za mě tedy s tlakem pneu moc neexperimentovat? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dusab Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 Ja mam tlak cca 2,4 a urcite by som nesiel uz vyssie. Hlavne na mokrej a zladovatenej vozovke je to nebezpecne. Maksie pneu maju jednoznacne lepsiu prilnavost ako tvrde. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cidling Posted January 15, 2020 Share Posted January 15, 2020 (edited) Já s tlakem nijak exeperimentuji, to bych dle mého musel každý týden foukat jinak, nebo-li na jiný tlak. Mam 17” na 2,7 a za mě to je OK, není to o domnelem komfortu či vysnenych jízdních vlastnostech a celkovému podřizovat bezpečnosti jízdy. I při tak vysokém tlaku pro některé, nepocituji u svého supa žádný úbytek na komfortu jízdy, či změnu jízdních vlastnosti, kterou bych jakkoliv zaznamenal, kdyby tomu tak bylo, tak nefoukam na 2,7 ale na 2,4. Ba co víc u 17” kol mám tlak 2,7 uvedeny na vicku výrobcem jako jeden z možných tlaku pro uvedenou velikost kol. Nevím co mate uvedeno k tlaku VY, ale já mám základní minimální tlak u 17” tak u 18” 2,4. Co vím a je mi známo, tak u zimních pneu se doporučuje foukat o 0,2 více než je předepsaný tlak, z důvodu jeho úbytku, budu-li vycházet toliko z minimálního tlaku, jsem na nějakých 2,6. Edited January 15, 2020 by Cidling Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleš S Posted January 16, 2020 Share Posted January 16, 2020 Ahoj, chci se zeptat jestli už někdo vyřešil ty vybrace auta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dusab Posted May 22, 2020 Share Posted May 22, 2020 V 20. 12. 2019 na 21:43, Cidling napsal: Jo s tou šíři disku to tak nějak bude, já třeba sleduju i malinko měkčí 17” se zimními při šíři 215 na disku 6.5J než letní 215 na disku 7.0J. Ano jistý vliv na to bude mít i letní vs. zimní pneu, ale i tak jsou dvě stejně velké pneu na dvou jiných discích tedy jiné širé. Ono celkově kola a hlavně použité pneu jsou alchymie komfortního provozu a někdy by mě zajímalo jak k tomu, jaké kola dat na jaký model vždy dojdou. Yeti používal jak pro 215 tak pro 225 šíři 7.0J, Karoq u 19” pro 225 má 8.0J, Octavia 3 v 17” pro 205/50 používá disk širé 6.0J a Scala pro 205/50 v 17” už 6.5J a v 18” 205/45 dokonce 7.0J. Čím je disk širší tím je i širší pneu, je roztazenejsi, což lze dobře sledovat třeba u Octavy 3 při 16” kolech 6,5J a 6,0J dvě stejně pneu 205/55 každá na uvedeném jinak široká. Pri použití disku o šíři 7,5J by mohlo dojít k možnému zlepšení komfortu, ale podle tabulek doporučených pro pneu 235/45/18 je disk širé 8,0J optimální a 7,5J je uváděn jako minimální širé pro uvedenou pneu. Vyskusane disky 18 so sirkou 7,5J. Oproti sirke 8J jednoznacne citelny rozdiel. Pohodlnejsie auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cabovaveronika Posted June 4, 2020 Share Posted June 4, 2020 Máte ještě někdo na S3 20 palcový kola? Mám DCC podvozek a momentálně 18". Nemá někdo typ na nějaký konfigurátor pro S3? Moc fotek jsem právě s 20" koly nenašel, takže ještě přesně nevím který, ale určitě 20", gumy asi 245/35. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cidling Posted July 24, 2020 Share Posted July 24, 2020 V 22. 5. 2020 na 18:05, Dusab napsal: Vyskusane disky 18 so sirkou 7,5J. Oproti sirke 8J jednoznacne citelny rozdiel. Pohodlnejsie auto. Ja zase od zacatku letni seznony jsem na origo 18”, pneu Pirelli P7 cinto a super. Minimalni, skoro zadny rozdil oproti 17” v komfortu. Musim rict, ze i obyc podvozek je v komfortu spickove vyladeny. Zimni 17” jdou do sveta a na zimu chci taky 18”. Vzhledem k tomu, ze mezi 17” a 18” opravdu minimalni rozdil, kdybych mel moznost, coz bohuzel nemam, rad bych vyzkousel 19”. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jozef999 Posted October 27, 2020 Share Posted October 27, 2020 Ja pridam skusenost a to ze pri disku 18 palcov 235/45/18 je moje auto komfortnejsie o cca 15-20% oproti disku 19 a pneu 235/40/19. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik1971 Posted October 28, 2020 Share Posted October 28, 2020 Mas DCC?Lebo ja tam rozdiel neregistrujem vobec medzi 18-19. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jozef999 Posted October 28, 2020 Share Posted October 28, 2020 Ano mam...Hovorim...si asi menej senzitivny... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NNNTomas Posted August 28 Share Posted August 28 (edited) Zdravím, Mám S3 (nafta 140kW) s DCC a R19 (Aero Vega) s od výroby Bridgestone Potenza S001 - 235/40. Foukám na 2,5. Bude přínosné (tj. dostatečně poznat) hlediska komfortu - hlavně příčné nerovnosti, díry, kanály - přejít na R18 (Vega) 235/45? Jde mi o to, zda to zlepšení bude vůbec poznat abych nedal 28tis. za disky a nebylo to skoro stejný (nepatrné zlepšení)... 🤔 Díky. Edited August 28 by NNNTomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
100Bubu Posted August 28 Share Posted August 28 kolko maš najazdených km na tych DCC. a ako stare pnumatiky tam maš? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NNNTomas Posted August 28 Share Posted August 28 Auto má najeto 135tis., dvě gumy 2roky a dvě gumy 4roky staré. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
100Bubu Posted August 29 Share Posted August 29 len aby si nemenil kolesa len kvoli tomu. 2ročna guma ma velmi ale že velmi rozdielne vlastnosti na 19tkach ako nova guma. (čím staršia guma tym je tvrdšia) aby si zachoval vlastnosti tak guma nesmie byt viac ako 1,5ročna. potom ju treba fukat na uplne iny tlak ako za nova. takže bud budeš laborovat z tlakami aby si mal ako taky komfort alebo nove gumy. otestovane mame stare gumy 2,3, nove gumy 2,5 všade. ale vymenene tlmiče pri 100tis. dalej. 135tis na DCC su už davno po smrti. ano myslyš si že su ok. ale nie. zajdi si do škodovky nech ti ich otestuju. a nezlakni sa toho že ti povedia že tlmiče podla ich tabulky su zle ked maju 80%svojich vlastnosti. čo odpoveda cca 80tis km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NNNTomas Posted August 29 Share Posted August 29 To mám jako měnit gumy po 1,5 roce? 😄 Dokud tlumiče netečou, nic by jim nemělo být, takže bych to takto nepaušalizoval... servis říkal, že se životnost nedá říct, že je to různé, podle toho kdy tečou... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
r_e_n_e Posted August 29 Share Posted August 29 (edited) Mám 5 ročné DUNLOP Sport maxx a zatiaľ ma nikde nesklamali. Za rok najazdím cca 12t km. Je pravda, že 90% jazdím diaľnice... No podľa mňa je dôležitejšie nejazdiť ako prasa. Tlmiče nepoznáš či sú na blato... Môže sa ti to prejaviť vybráciami pri vyšších rýchlostiach... No pokiaľ nejazdíš okruh, tak to nebudeš cítiť. Ak prejdeš z 19ky na 18ku tak sa ti samozrejme zníži hluk v aute (prenos hluku od vozovky). A ako spomínal Bubu, tak budeš mať mäkkšiu gumu a menšiu stabilitu. No všetko závisí od štýlu jazdy. Edited August 29 by r_e_n_e Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
100Bubu Posted August 30 Share Posted August 30 pokiaľ tlmiče netečú? tak to dúfam že v takom aute nevozíš svoju rodinu. tlmiče nie sú o tom že ti povolí semering pri tyčke. ale vnútorný olej ma tiež svoju životnosť aj membrány čo tam sú. + je vnútri aj nejak pružiny atd. vážne si to daj premerať a uvidíš sám. ono stačí ak si sadneš do auta čo ma minimálny nájazd a uvidíš rozdiel. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ondra16V Posted August 30 Share Posted August 30 Jenže tady je téma o vlivu rozměru kol na komfort. Takže tlumiče řešte jinde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NNNTomas Posted August 30 Share Posted August 30 (edited) Jo, taky mi přijde že jsem se ptal na něco jiného... rene: Já jezdím v klidu...proto radši komfort. Ale jestli to nebude moc znát, nemá cenu měnit. Radši dám peníze do nových silentbloků a tlumičů... Předpokládám, že když cítím přejetí kanálu na R19 budu ho cítit i na R18........ a zimní mám R16 🙂 Edited August 30 by NNNTomas 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamoun Posted August 30 Share Posted August 30 podle me přechod na 18 téměř nepoznáš ... resil bych to s nekym v okoli prehozenim kol na test 17 uz by mohl byt vyrazny rozdil 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.