Přejít na obsah

Hučení ventilátoru topení


iceman

Doporučené příspěvky

Zkušenosti OI, OII, FI, FII:

Pokud začne ventilátor pískat a hlučet (prakticky vždy v zimě), nezbývá nic jiného než ho vyměnit za nový (originál, ne Čína) nebo na solidním vrakovišti najít relativně nový ( na většině je měsíc a rok výroby). Ventilátory mají jen kluzná mosazná "futra" ničím nechráněná proti prachu či vlhkosti. Prach s mazivem tato "ložiska" zničí a oprava nepřichází v úvahu, protože ventilátor je prakticky nerozebíratelný i vzhledem k vyvážení. A navíc běží ve voze neustále. Pokusy prostříkat, namazat tukem apod. jen trochu oddálí výměnu, ale nic neřeší dlouhodobě.. A u FII je nutné rozebrat celou přístrojovku! Moje zkušenost je, že když začne pískat, nespekulovat a vyměnit! 

Kdo tomu nevěří, ať si pak zkusí ložiska rozříznout a podívat se , jak vypadají...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano také jsem o tom slyšel, že u FII je nutné rozebrat celou palubku. Jen se zeptám nemá někdo přehled o tom kolik stojí ventilátor ve značkovém servisu, a na jak dlouho asi ta výměna je a na kolik cca příjde, než tam vyrazím? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě u jedničkové fabie začalo něco ve ventilátoru chrastit a cca. po roce to přestalo. U dvojkové fabie mi to začlo dělat  po 3 letech a v 5 letech to opět samo přestalo. Co to mohlo být nemám tušení.:unsure: U obou aut to dělalo pouze v zimě. Ale po čase to přestalo a už se to fakt neobjevilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Mal som tiez taky isty problem na Fabii 2 Combi 1.4 63KW... nechcelo sa mi ist do vymeny ventilatora.. tak som zhodil vrchnu skrinku spolujazdca.. ventilator cez tu dieru pekne vidno.. navrtal som opatrne do jeho plastoveho obalu dierku asi 5mm.. zobral som striekacku a tlakom som tam striekol pár ml oleja.. ja spom pouzil motorovy. (najlepsie dat asi nejaky technicky olej na sijace stroje alebo nieco podobne. no ten motorovy tiez vobec necitit.. odvtedy nemam problem s vetrakom a hlava prestala boliet :D ide pekne ticho.. neviem sice dokedy, ale uz je klud :Dprikladám link ako hučal ventilátor

Hučanie ventilátora Fabia 2

Editováno: , autor: jukka999
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravim, me to uz huci asi tak 3roky a uz to zacina byt opravdu neprijemne, takze pres leto jezdim s vypnutym ventilatorem a otevrenymi okynky... :D Takze v zime by to bylo na rozkoceni hlavy a nebo bez ventilatoru... :D Tak to potrebuji vymenit, je mi asi jasne ze palubovka dolu a prace na celej den :-( Ale spise se chci zeptat, ujistit ze se jedna o toto https://granex.cz/autodily/skoda/roomster/1.4-63kw/topeni-ventilace/motor-vetraku?productId=1323582&sort=price

 

Huci to na jakoukoliv rychlost ventilatoru a je to zavisle na naklonu auta, kdyz se auto naklani nahorau (/akcelerace) tak to huci vic a naopak kdyz dolu (brzdeni) tak to i prestane...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mensi otazka :) Dnes jsem zjistil ze i kdyz mam vetrak na 0 aby nehucel, tak mi to jemne fouka do interieru (vetrak se netoci) - zjistil jsem to, kdyz jsem nechal teplotu na 28°C a citim z niceho nic teplo. Je to taky vadnym ventilatorem? A pri zarazeni zpatecky mi z kastliku zacne neco na 3s piskat a pri vyrazeni taky... SOuvistlost s ventilatorem? PRotoze vim ze kdyz je zaply, tak pri zpatecce nekdeu kastliku zacne vic foukat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak mam vymeneno, relativne jednoduchy, ale bohuzel mi vetrak pri brzdeni o neco skrta, coz nechapu proc a o co, vzdyt je zavreny. Jedine bud o klapku ktera se zavira, otevira a nebo mam stesti na vadny kus...  A druha vec, po sestaveni zpet mi zaclo neco drncet uprostred palubky... je to neprijemny a vylozene plastovy zvuk, budu to rozebirat znovu o vikendu, spise nejaky tip jestli nekdo nevi po cem jit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

toto robilo aj mne ked som dal ventilator nissens, pri prudkom brzdeni suchali lopatky o plast a piskal mi, nebol dobre urobeny vylisok z plastu a fucalo okolo neho, dal som behr hella, nepiska ale pri jazde ak prejdem po vacsej nerovnosti tak drnci alebo ked prejdem hoci aj zadnymi kolesami tak to zadrnci, drnci motorcek v obale ventilatora, asi ma uz porazi, neviem co tam dat, asi ho vyberiem a okolo neho dam silikon aby nedrncal, nestretol sa niekto s tym istym? ci vazne len original a bude pokoj?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 8. 2. 2018 na 9:46, jukka999 napsal:

 

 Ok chcem sa ťa opýtať ohľadom toho obrázka že kde je tá hriadelka uložená v púzdrach. Je to v tých dvoch uloženiach na foto označené tou dvojšípkou???

Vrtulka ventilátora sa osadzuje oproti -šípka dole???

 

Ide mi o to že mám podobný problém-ventilátor mi začína sem tam hučať( nie vždy) a nie celú dobu jazdy.Asi iba sa tento problem len začína prejavovať -tak by som ho chcel čím skôr nejako podchytiť, písalo sa tu aj o premazaní uložení, a preto musím vedieť kde tie uloženia sú, lebo v predu nad nohami spolujazdca sa dá cez klapku otvárania vnútorného prúdenia dostať, len neviem či to má zmysel,lebo po točení rukou sa točila tá hriadeľka (druhá foto) a aj tá plastová vrtula-je tam nejaké púzdro ešte za tým?

 

CIMG1207.JPG.7d0c339e379bfcf719913772ed851a13.JPG

IMG_20181117_130524.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vrtule je nalisovaná na hřídeli motoru, takže se musí točit s ní. Bez demontáže se tedy ložiska namazat nedají. Otázka je, jestli to má smysl a není vhodnější ventilátor rovnou vyměnit.

Není nutný kupovat drahý origo, i druhovýroba funguje dobře, možná i lépe než origo.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha tak to si ma veľmi nepotešil ....lebo dávať dole palubovku nie je len tak, ale hlavne to že ako tu čítam-tak je to taká lotéria, niekomu nový ventilátor vydrží-rok, dva a zase je na tom istom, samozrejme sú aj výnimky a určite mnohým to vydrží aj dlhšie....a ďalšia vec že tiež to nie je úplne zanedbateľná položka, tak preto riešim bud to nejako premazať ako v nejakom príspevku tu na fore niekto písal, že prevŕtal dierku do obalu ventilátora-striekol pár ml oleja a ventilátor stíchol....a aj návody s tými magnetmi nevyzerajú byť zlé.....preto to chcem vyskúšať -ak to nijako nezaberie tak posledná možnosť- výmena.

Preto by som chcel vedieť jednu vec či ten ventilátor má uloženie na tých dvoch miestach ako som popisoval vyššie na foto alebo -či je to takto ako popisujem na ďalšej foto, lebo ak je to tak, tak hadičkou sa síce len naslepo-ale dá dostať cez klapku vnútorného okruhu nad nohami spolujazdca až medzi palánky vrtule k úrovni uloženia -tam by sa dalo ako tak premazať,normálne ruka mi tam vôjde a dá sa aj vyskúšať či má axiálnu vôlu ventilátor,prípadne ho prstami roztočiť, síce je to prístup ako k peniazom ALE dá sa. A v zadnej časti ako už som čítal cez vyvrtanú dierku skrz odkladaciu skrinku cez obal ventilátora až k samotnej oske venilátora-tam by sa tiež ako tak dalo strieknúť trocha oleja či by to nepomohlo a ešte aj do tej dierky vypodložiť magnety aby priťahovali osku aby nemala axiálnu vôľu.

A druhá vec ma zaujíma či ten olej nespôsobí nejaký skrat ak sa pri strieknutí oleja dostane trocha do statora/rotora.

Dakujem pekne za odpovede.

2.JPG

Editováno: , autor: maruten1707
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím tak hučenie som odstránil podobne ako písal vyššie Jukka999, navrtal som asi 5mm dierku zhora do obalu ventilátora-injekčnou striekačkou striekol prvý krát cca 2ml oleja roztočil nechal cca 1-2min bežať na 2-3 rýchlosť, potom vstrekol ešte 5ml oleja (olej som použil motorový) ventilátor stíchol a vôbec ho nepočuť či už pri +1 ale aj pri -12 som skúšal a pohoda. Len uvidím ako dlho to vydrží....

Zatiaľ som nedával žiadne magnety...a dúfam že ani nebude treba.

Editováno: , autor: maruten1707
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
V 1. 12. 2018 na 17:16, maruten1707 napsal:

Zdravím tak hučenie som odstránil podobne ako písal vyššie Jukka999, navrtal som asi 5mm dierku zhora do obalu ventilátora-injekčnou striekačkou striekol prvý krát cca 2ml oleja roztočil nechal cca 1-2min bežať na 2-3 rýchlosť, potom vstrekol ešte 5ml oleja (olej som použil motorový) ventilátor stíchol a vôbec ho nepočuť či už pri +1 ale aj pri -12 som skúšal a pohoda. Len uvidím ako dlho to vydrží....

Zatiaľ som nedával žiadne magnety...a dúfam že ani nebude treba.

Mám stejný problém, který jsem sice odstranil magnetem, ale přesto bych chtěl ložisko promazat. Jak daleko vyvrtat otvor k promazání (viz obrázek)962117770_Beznzvu1.thumb.jpg.94d2a0df68ae8dec90ca86fbcf80f79c.jpg?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, zajímalo by mě také, kam přibližně navrtat tu dírku pro vstříknutí oleje? Rád bych ještě dal ventilátoru šanci, než se úplně vymění. Přeci jen oddělat kaslík je jednodušší než palubovku. Mně osobně zatím hučí jen v zimě, takže ho klidně před sezónou promažu, pokud to bude pomáhat 😁. Poradí prosím někdo kam jste to vrtali?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...