Přejít na obsah

Jaký motor do Kodiaqa


poolcze

Doporučené příspěvky

A čo tak porovnávať reálnejšiu skúšku výkonu vozidla??? Akcelerácia 0 - 100 km/h, mi príde zaujímavý údaj, akurát tak pre výrobcu - predajcu a ešte tak pre média.

Pre bežného užívateľa  ( nehovoriac práve o nás z fóra - čo sa aspoň z časti viacej zaujímame o svoje vozidlá ), aj napriek tomu, že to málo kto vyskúša na svojom aute ( veď koľkí testujú údaj výrobcu 0-100 ), by som rád odmeral časový údaj zrýchlenia 100 - 200 km/h. 
Nebolo by to pre porovnanie objektívnejšie ?

 

Editováno: , autor: DavidSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Kamion samozřejmě predjedes. Záleží na co jsi zvyklý teď. Je rozdíl jestli jsi jezdil do teď v 1.2htp nebo 2.0tdi.

Za mě můžu říct, že kodiaq s 1,5 není žádná střela, ale jede... Limity toho motoru vzhledem k váze (ještě když ho náložís) jsou ale velmi blízko. 2.0tsi je úplně na pohodu motor s daleko větší vxkonovou rezervou a nebude mít omoc větší spotřebu... Pokud není problém příplatek za ten silnější motor, tak bych vůbec o ničem nepřemýšlel. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 9. 2022 na 23:10, Blackrip napsal:

Ahoj, mám taky velký problém. Chci objednat kodiaqa a vůbec nevím jaký motor. Vím že chci benzín ale jestli 1.5 tsi dsg nebo 2.0 tsi dsg? Dokáže tak těžké auto utáhnout motor 1.5 tsi aby se s tím dalo v pohodě jezdit? 

a co takhle se spíš poptat v sekci Kodiaq, tady je S III

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tu dobře. Lidé s SIII umí lépe poradit než piloti nějakých SUV. 

Za mě, jestli 2.0 TSI dělají s dvojím vstřikem, MPI a přìmý vstřik, šel bych do toho. Ale nevìm, jakou variantu 2.0 TSI teď montují. 

Oproti tomu má 1.5 jen přìmý vstřik a ohavné vypínání dvou válců při nižší zátěži. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jako provozovatel 2.0TSi mohu rici, ze me motor 1.5TSi v Superbu ve spojeni s manualem vubec "neurazel" .. byl jsem s nim naprosto spokojen. cekal jsem to horsi. zadny problem s nim nebyl. vypinani valcu nijak cloveka nezatezuje. je prijemne na spotrebu. nevadilo mi.

 

neresil jsem vzhledem k pujceni na par tisic km zadne problemy vyplyvajici z dlouhodobeho provozu.

 

a pisu jen o Superbu ... jinde jsem s nim nejezdil.

Editováno: , autor: hamoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jesli tady nemotáme 2 TSI dvoulitry dohromady :D 

 

Já měl na myslí 140kw  

 

V 7. 9. 2022 na 6:33, JirikHL napsal:

... 2.0tsi je úplně na pohodu motor s daleko větší vxkonovou rezervou a nebude mít omoc větší spotřebu... Pokud není problém příplatek za ten silnější motor, tak bych vůbec o ničem nepřemýšlel... 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď už sme v sekciíí Superba, začnem od konca: kúp Superba, za ušetrené peniaze môžeš ísť do vyššej motorizácie, bude to jazdiť svižnejšie a ešte to bude aj menej žrať! Problém vyriešený.

 

A teraz po poriadku, treba si zodpovedať zopár otázok:

  • Koľko kilometrov ročne najazdíš a na koľko rokov plánuješ toto auto?
  • Na čom si doteraz jazdil?
  • Akým štýlom šoféruješ, resp. ako rýchlo jazdíš?
  • Čo je najčastejší typ trás ktoré jazdíš?
  • Musíš mať za každú cenu benzín, alebo môže byť aj TDI?

 

Všeobecne, 2.0 TSI v 140 kW verzií (kód motora DNNA) sa aktuálne montuje do Superba výhradne s predným pohonom a 7-stupňovou DSG prevodovkou (DQ381) a motor má čisto priame vstrekovanie a hlavne funguje v tzv. Budackovom cykle, vďaka čomu je tento motor o niečo úspornejší. Úspornosť v tomto prípade znamená, že hlavne na dlhších diaľničných trasách a okreskách má lepšiu spotrebu, v meste ale ostávajú reálne aj dvojciferné čísla ak máš stop-štart systém vypnutý. Reálne spotreby sú v Superbe s karosériou liftback v Eco móde také, že Bratislava - Olomoc, ACC na 150 km/h, spotreba 6,8 litrov, späť predpisovo, alebo sem-tam jemne nad povolené limity, spotreba 6,0 litrov. Alebo pár kilometrov okresiek a potom Nitra - Bratislava po diaľnici, celá cesta 110 km/h, v Bratislave spotreba 5,0 litrov. Alebo Bratislava - Győr, pol cesty po diaľnici 120 km/h, potom okresky trochu pod limit, v Győri spotreba 4,9 litrov. Takže kto a vie jazdiť predvídavo, bude mať s týmto motorom naozaj pekné spotreby (pri Kodiaqu samozrejme treba nejaký ten liter pridať) ale zase kto chce jazdiť naozaj za málo, mal by stále siahnuť po naftovom motore, obzvlášť v SUV. Tie sú v tomto smere menej citlivé na štýl jazdy a 110 kW 2.0 TDI Evo je úplne špičkový motor čo sa týka spotreby. Na druhej strane ale nastáva otázka, že ten kto rieši spotrebu, prečo si vlastne kupuje ťažký Kodiaq ktorý ma aerodynamiku skoro ako nejaká dodávka?

Takže späť k dileme 1.5 TSI vs. 2.0 TSI. Ak jazdíš kľudne, máš na háku či dorazíš niekam o minútu alebo dve neskôr, nelietaš po autobahnoch, vlastne potrebuješ sa dostať iba z A do B a nemáš potrebu predbehnúť úplne každé auto, tak ti postačí aj 1.5 TSI. Treba si uvedomiť, že aj keď to nie je kráľ ľavého pruhu na nemeckých diaľniciach, stále to má 150 koní čo na predbehnutie nejakého pomalšieho auta, autobusu alebo traktora stále bohato postačuje. Treba si zodpovedať vyššie položené otázky a motorizáciu (alebo auto) vybrať podľa toho.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud zvažuješ jen benzín a máš na to, jdi do silnějšího. Určitě si nikdy neřekneš "mohl jsem raději vzít ten slabší". Pokud teda nekupuješ auto na dva roky, pak by to bylo jedno. Já třeba s TSI v Rapidovi byl fakt spokojený, jenže život plyne, už v Rapidovi nejezdím sám ale naložený s rodinou a najednou jsou ty očekávání od auta a motoru jiné. Do Superbu jsem zvolil nejsilnější diesel a vím, že si nebudu nic vyčítat. Kdybych měl Superba jen sám pro sebe, volil bych TSI 140kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mel vybrano kodiaq TDI140kw a odesel 140TSI, zdal se pruznejsi. Zalezi jestli novy. Pokud ano, tak rozdil porizovaci ceny tech dvou motoru byl cca 65tkc. Coz ja pri rozdilu cca 1.5l ve spotrebe projedu za 8-10  let.  Kratke trasy= benzin. Chces vetsi ticho= benzin. Najedes vic a trapi te spotreba vem TDI (vzhledem k celkovym nakladum na auto je rozdil ve spotrebe minirotni). Dnes uz bych ,mozna bral i to slabsi TDI 110kw, ktere jezdi zadarmo. Ohledne spotreby projed sprintmonitor. 1.5tsi bych bral do Kodiaka, kdyby nejezdil plne nalozeny a chtel mit spotrebu jako TDI. Benzin je ale vic citlivy na jizdni styl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...