Přejít na obsah

Trhanie auta pri studenom štarte


KROKODIL666

Doporučené příspěvky

Ahojte, posledné dni registrujem na mojom aute trhavé pohyby pri rozjazde po studenom štarte. Pred asi mesiacom bol menený olej v motore, sviečky a filtre.

Auto ponechám po štarte cca. 3 minúty na voľnobeh, následne po výjazde z parkoviska auto miestami trhá (nedeje sa to pri preraďovaní rýchlosti - na to som si dal špeciálne pozor). Trhanie pociťujem pri nižších rýchlostiach (do 50 km/h) bez ohľadu na zaradený prevodový stupeň. Celé trhanie trvá cca. 2-3 minúty (max. 5-10 trhnutí) a po úplnom zahriatí motora a následnom kick-downe už auto ide plynule.

Myslíte, že je potrebné ísť s týmto do servisu, resp. v čom môže byť problém? 

 

V tomto článku ( http://www.autorubik.sk/clanky/skoda-superb-ii-3t-od-2008-recenzia-a-skusenosti ) som sa dočítal:   "TSi motory mávajú často po studenom štarte hrubší zvuk, menej kultivovaný chod a niekedy aj menej plynulú akceleráciu. Spôsobené je to zrýchelným zahrievaním katalyzátora zvýšením teploty výfukových plynov tzv. dlhým plameňom. Tento režim však trvá len chvíľu a neznamená technický problém."

Môžeme toto konštatovanie uplatniť aj na naše FSi?

 

Ďakujem za každú radu.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mě to dělalo u studeného motoru v zimě, nikdo nepřišel na to co to je, až mi pomohl jeden článek o tsi motorech, kde bylo popsané, že možné problémy s cukáním za studena po startu dělá bohatá směs, když je zapojeno více spotřebičů a od motoru je vyžadován vyšší odběr(tak nějak to bylo popsané a já nejsem technik) nicméně jsem zkusil vypnout klimatronik a přestalo to dělat. No divil jsem se,  6 válců za studena a neutáhne klima jsem si říkal, nějaká blbost, ale bylo to tak ne že by neutáhlo, ale asi se nastavovala bohatá směs a pak to holt cukalo. No jezdil jsem se studeným autem bez větrání a po chvíli to zapnul a bylo to ok. ale připadal jsem si trochu nadneseně jako když jsem v rapidu laboroval se sytičem, ale to byl rok 1993.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak nieco podobne som tiez obcas zazival prvi cca 1km bez ohladu na rychlost skor pri cca nejakycch otackach nad 1600 do 2200... zacal som tankovat shell predtym slovnaft a akosi sa to zlepsilo no tiez by som sa necudoval ze to robi vyssi odber... Tiez som v zime zapol ohrev sedacky,,, webasto... ale isto to nebola prevodovka...

No zaujimave bolo ze nie vzdy aj ked bola velka zima... takze kludne to moze byt odber...  Ale tiez by som sa necudoval keby to boly sviecky... Alebo presne ten pokles napatia ovplivnuje zapalenie zmesi... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
před 16 minutami, StibTo napsal:

Začal jsem pozorovat popisovaný problém - auto je "zvyklé" na garáž ale teď stálo pár nocí venku. Vyzkouším radu zeshora tj nepoužívat moc spotřebičů. Ale stejně je to zajímavé...

Ja to už ani neriešim :) auto negarážujem a každý rok zažívam počas zimných mesiacov menšie trhania... 

ako by povedali v servise: “je to vlastnosť, nie závada...” :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tsk pokud tomu tak skutečně je tak fajn, ale já se nejdřív samozřejmě vyděsil že je něco s motorem nebo třeba palivovým systémem :) A propos - 3.6FSI nemá předepsaný interval výměny palivového filtru, filtr je nejspíše přímo v nádrži, jak tomu poslední dobou bývá. To jen na okraj (vzpomněl jsem si na to hned jak se cukani vyskytlo) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, StibTo napsal:

Fakt? Mno tak to jsem nekoukal pořádně když jsem naposled měl auto na stojanu. Nechám filtr tedy asi preventivně vyměnit. 

Daj prosím vedieť, či to pomôže.

Potom by som nechal vymeniť filter aj ja.

Len uvažujem, ak by to bol filter, nerobilo by to bez ohľadu na vonkajšiu teplotu?

Mne to fakt robí len ak vonkajšia teplota klesne pod 0 stupňov, v lete úplne bez cukania

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked ho budes menit, daj sem prosim stary rozrezany. Este som nevidel zaneseny benzin filter na superbe/octavke, ktory tankoval na normalnych cerpackach :) Minimalne nie po 150k :) Nato, aby sposobil slaby prietok/cukanie by musel byt doslova zabetonovany a to by si musel tankovat fakt nejakty bordel benzin :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Martttin napsal:

Ked ho budes menit, daj sem prosim stary rozrezany. Este som nevidel zaneseny benzin filter na superbe/octavke, ktory tankoval na normalnych cerpackach :) Minimalne nie po 150k :) Nato, aby sposobil slaby prietok/cukanie by musel byt doslova zabetonovany a to by si musel tankovat fakt nejakty bordel benzin :)

Tiež si nemyslím, že to bude tým. Tankujem na Slovnaft 100 oktan 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

filter sa dá normálne vymeniť 1K0201051K 6,6 BARU ... problém celého FSI je skôr naprd rozprašovanie vstrekovačov , zakarbonované sacie kanály , sviečky , prestavovanie vačiek a milion ďalších vecí ... časy kedy 3,6 len jazdili a boli spoľahlivé sú už dávno preč 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Martttin napsal:

Ked ho budes menit, daj sem prosim stary rozrezany. Este som nevidel zaneseny benzin filter na superbe/octavke, ktory tankoval na normalnych cerpackach :) Minimalne nie po 150k :) Nato, aby sposobil slaby prietok/cukanie by musel byt doslova zabetonovany a to by si musel tankovat fakt nejakty bordel benzin :)

 

Nebudu nic rozrezavat prosimte tak asi palivový filtr jako každý jiný filtr bude mít nějakou životnost a zrovna to že Škodovka výměnu nepředepisuje nemá pro mě úplně váhu - stejný výrobce u mého motoru předepisuje výměnu vzduchového filtru po 90.000km ;)

@suri. svíčky byly měněny teď při 147 předtím vyměnili po 4r od výroby

Editováno: , autor: StibTo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja som prave nenarazal nato, co predpisuje vyrobca, ale na realny stav filtra. Sam som ho menil (nie na SII, ale na koncerne) pri cca 170k a nic mu nebolo. Nafta to je ina kava :) Viem co to je menit nieco pre dobry pocit, ja som tak menil oleje v prevodovkach aj ked "vyrobca udava dozivotnu napln". Tak ako Suri napisal, myslim si ze konkretne na benzine je X dalsich veci a filter je jedna z poslednych suciastok, ktora bude pricinou nejakej poruchy/cukania :) Ak sa ti to bude "někde po cestě "kazit" třeba zanesenym filtrem" tak som len povedal, ze tam budes musiet liat nejaku zbrndu kdesi z JRD a nie benzin z normalnej (nie no name) cerpacky, co je aj tak nemozne, nebo na JRD je iba nafta a ty sa o svoje dost staras, co som tak pochytil v tvojom vlakne :)  ... koniec s tym vzduchovym filtrom som nepochopil.

Editováno: , autor: Martttin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Martttin   Ten konec byla spíš taková rádoby vtipná narážka na to, že interval u p.filtru není výrobcem předepsán :)   Ale máš recht, leccos měním prostě pro dobrý pocit. A zrovna výměna palivového filtru skoro nic nestojí (v porovnání s tím, kolik dám třeba za gumy, za benzín apod.) a i když to autu nejspíše moc nepomůže ani mu to rozhodně neuškodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám debata zatím nikam moc nevedla. Mám podobný problém.

 

Pokud je kolem nuly a méně tak mi to mám ten pocit hůře startuje, možná je to jen blbý pocit ale přijde mi že to točí točí ale chytne to výrazně později než v létě a minulé zimy to podle mě toto nedělalo.

Ale hlavně - po rozjezdu jedu první půlkilák do kopce. Když jedu v záběru tak minulou zimu to ten kopec škublo třeba jednou letos už třeba 5x. Je to jakoby kratičké vynechání, pocitově opravdu celkem neznatelné skoro jako když zařadí DSG. Po ujetí cca těch 500m to zmizí. Ale proti minulé zimě se to zjevně zhoršuje.

 

Napadá někoho co hnije? Nemůže to být přece jenom baterka? Nejspíš je původní a auto má 9let /120k km.

 

Hlavně je blbý že dokud to jede tak tohle asi nemá cenu dávat do servisu, co by tam jako hledali když se jim to nejspíš neprojeví? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 49 minutami, bigboban napsal:

Koukám debata zatím nikam moc nevedla. Mám podobný problém.

 

Pokud je kolem nuly a méně tak mi to mám ten pocit hůře startuje, možná je to jen blbý pocit ale přijde mi že to točí točí ale chytne to výrazně později než v létě a minulé zimy to podle mě toto nedělalo.

Ale hlavně - po rozjezdu jedu první půlkilák do kopce. Když jedu v záběru tak minulou zimu to ten kopec škublo třeba jednou letos už třeba 5x. Je to jakoby kratičké vynechání, pocitově opravdu celkem neznatelné skoro jako když zařadí DSG. Po ujetí cca těch 500m to zmizí. Ale proti minulé zimě se to zjevně zhoršuje.

 

Napadá někoho co hnije? Nemůže to být přece jenom baterka? Nejspíš je původní a auto má 9let /120k km.

 

Hlavně je blbý že dokud to jede tak tohle asi nemá cenu dávat do servisu, co by tam jako hledali když se jim to nejspíš neprojeví? 

Ako som spomínal, ja mam tento istý problém uz tretim rokom, vždy v zime.

Baterku som uz menil, ale nepomohlo.

V servise, ako pises, nič nezaznamenali.

V lete problém proste zmizne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 11. 2019 na 16:38, StibTo napsal:

@Martttin   Ten konec byla spíš taková rádoby vtipná narážka na to, že interval u p.filtru není výrobcem předepsán :)  Ale máš recht, leccos měním prostě pro dobrý pocit. A zrovna výměna palivového filtru skoro nic nestojí (v porovnání s tím, kolik dám třeba za gumy, za benzín apod.) a i když to autu nejspíše moc nepomůže ani mu to rozhodně neuškodí.

StibTo Zavolej, soukromé zprávy nefungují . 608 230303

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Pánové, mám zcela stejný problém, 3.6FSI výroba 3/2013, najeto něco přes 190tis km. Zkusím tu radu s vypnutím co nejvíc spotřebičů. Kdyby to někdo vyřešil, tak dejte vědět.

 

Jen bych upřesnil to, že mi to nedělá jen v zimě, ale velmi výjimečně i v létě pokud je auto "naložený po střechu", teda alespoň si myslím, že to tím bylo. V červenci jsme jeli na dovolenou, dva dospělí, dvě děti, autosedačky, kufr nacpaný po střechu, na střeše největší thule zcela plný, a první kilometr z domova to cuklo asi desetkrát, a to bylo 25 stupňů plus. Už jsem se viděl jak místo na dovolenou jedeme do servisu, protože to bylo poprvé, co to cukalo a nevěděl jsem, co se děje. Pak do podzimu nic, až teď to začalo celkem pravidelně jak je zima.

 

Nemůže to být něco v nápravě ? Přijde mi, jak když motor funguje OK, DSG funguje OK, ale na okamžik se přestane točit poloosa/kola a motor to "přetlačí" na sílu. Ložisko nebo něco, tomu by odpovídalo to, že se to projevilo víc, když auto bylo zatížené a že po kilometru když se to zahřeje tak už začne fungovat. Ale jsem laik na auta, tak mě nebijte, pokud je to úplná blbost. Ale z jiné oblasti vím, že ložiska se můžou za studena nebo pod zatížením zadrhávat, i když pak fungují naprosto OK...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cuká motor , a môže to byť milion vecí ... ako základ treba zmerať kompresné tlaky , zhodiť sanie , vyčistiť hlavu od karbonu - ide to dosť blbo je tam málo miesta,  vstrekovače poslať na čistenie ultrazvukom a test a potom poskladať s novými gumičkami a tesneniami pod sanie , samozrejme nové sviečky a palivovy filter beriem ako samozrejmosť ... natankuj tam 100 oktán alebo nejaké aditívum , zohrej to poriadne a riadne to prebehni , kedysi bol neoficiálny postup ísť na 4000 otáčkach po diaľnici 15 minút a naozaj to funguje ... kukni si v google  "fsi carbon build up" 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...