Přejít na obsah

Brzdove kotuce a platnicky SIII vymena


peterup

Doporučené příspěvky

Ja uvažujem, že keď sa oteplí tak zmerám hádzavosť kotúčov a keď budú OK tak tam dám ešte ako záver môjho života s aftermarket brzdami práve tie ATE ceramic. Keď to nebude OK tak kupujem OEM brzdy z clubsportu GTI. To čo som minul doposiaľ na brzdy som už mohol mať krásne všetky 4 kotúče OEM aj s platničkami. Ja proste už neverím, že tie aftermarket komponenty sú na úrovni prvovýroby. U nás zlezie auto z linky môžete ísť hneď na test. dráhu naložiť tomu čo to dá rozpáliť tie brzdy a budú OK aj keby neviem čo. Žiadne tisíc kilometrové zabehávanie ani nič. Takže myslím, že to o niečom vypovedá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu se z těch zadních brzd dělá věda, ale stejně ten zadek prd brzdí, tak tam stačí dát něco s větší ochranou aby to nechytlo lišku. A nejlépe za rozumnou cenu, takže děrovaný Brembo Xtra, na to destičky taky Brembo Xtra. Bude do vypadat dobře a vydrží to 2x déle než originál. Za dva týdny se na to chystám.

Za mě má smysl řešit předek, pokud má někdo 206kW a víc nebo jezdí plyn/brzda, tak třeba Clubsport.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pridávam fotku. 

500km po výmene zadných dosiek v autorizaku. 

Kotúče boli ako nové (mali 10 000km), obrzdene po celej ploche. 

Dosky mali asi 70% ale hucali. 

Vyzerá to teraz ako na 20

rocnom vraku. 

Bude to ešte brzdiť po celej ploche alebo nie? 

Vyhodiť to a dat ate kotúč ate dosky? 20220217_112104.thumb.jpg.44f80f2d55345ac501906149a42121b2.jpg

20220217_112104.thumb.jpg.9f6d6e29779d3824c255d1d2d6d88ab9.jpg20220217_112139.thumb.jpg.7d657f9792827960294be12249540ade.jpg20220217_112124.thumb.jpg.683bf8876543854b513163ac5e084c40.jpg

 

 

Pred výmenou:

20211122_123341.thumb.jpg.82209becf8f007d02f496eca4737e33e.jpg

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, cayc napsal:

Pridávam fotku. 

500km po výmene zadných dosiek v autorizaku. 

Kotúče boli ako nové (mali 10 000km), obrzdene po celej ploche. 

Dosky mali asi 70% ale hucali. 

Vyzerá to teraz ako na 20

rocnom vraku. 

Bude to ešte brzdiť po celej ploche alebo nie? 

Vyhodiť to a dat ate kotúč ate dosky? 

 

 

 

@cayc Pochybujem, že sa hento ešte obrzdí. Ak nechceš mať po roku hrdzavú obvodovú časť kotúča tak ich pred montážou ešte kým sú nové nastriekaj farbou žiarovo odolnou. Odporúčam maskovacou páskou zamaskovať aktívnu plochu kotúča. Aj keď by to platničky obrúsili, môže ich to kontaminovať a zbytočne spôsobiť problémy.  Nehovorím, že to vydrží 5 rokov, ale určite dlhšie ako ten poprašok, ktorý majú kotúče z výroby.

To aké kotúče namiesto tých tvojich kúpiť písať radšej nebudem. Nie som spokojný s ničím čo som tam zatiaľ mal. Takže nechcem byť ten, kvôli ktorému nebudeš spokojný. 

 

Tie moje Zimmermanny s Textar platničkami vyzerajú presne ako tvoje brzdy pred výmenou platničiek. Ale ako vravím mňa netrápi samotný vzhľad povrchu aktívnej plochy kotúča. Jediné, čo vyžadujem je to aby to brzdilo ako má aj z 250. A nie že to začne bručať ako zaseknutý elektromotor a triasť do karosérie. 

 

Takže radu s výberom nechám na niekoho iného. 

Editováno: , autor: Romiiken
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, bajky napsal:

Trecia sila je praveze linesrne zavisla od velkosti trecej plochy a sucinitela smykoveho trenia.reto sa davaju vacsie kotuce.Ak platnicka nespravne dolieha,znizuje sa ucinok,huci….

NE!

http://slideplayer.cz/slide/2877633/ na straně 3

 

Větší brzdy brzdí víc proto, že je větší poloměr na kterém třecí síla působí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@McMatej tak proto ti nevadi, ze ta vnejsi cast nebrzdi? takze v podstate rikas, ze staci 260mm kotouce misto 310 a budou brzdit stejne?  v podstate jsou desky zbytecne velke, ne? nemusi vydrzet dlouho .. nevadi, ze se prehrejou ... dulezite je, ze to "funguje" uplne stejne :-D

 

Editováno: , autor: hamoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě úplně nesedí že by ta rez byla od přetíženého kotouče.

Na firemní octavii 1.4 TSI se kterou se po autobahnu prohání non stop je na zadní nápravě 253/10 rozměr zadních destiček. Nikdo to nešetří je to utahané auto, každý s tím jezdí plyn/brzda a zadní kotouče jsou lesklé a rovné jak sklo... minimální rez jen po obvodu pár milimetrů (1-3).

 

Ano superb je těžší, ale když se tam brzdí z 200 km/h na 100 tak už ta váha v přehřátí nebude hrát takovou roli.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...